کلینیک زیبایی چیست ؟

اشتراک گذاری :

امروزه مراجعه به کلینیک های زیبایی به یکی از برنامه های روتین خانم ها و البته آقایان تبدیل شده است. اما کلینیک زیبایی چیست ؟ چرا همه به دنبال کلینیک زیبایی می گردند ؟ در یک کلینیک زیبایی چه خدماتی ارائه می شود ؟ آیا کلینیک زیبایی با مطب پزشکی - زیبایی متفاوت است ؟ آیا کلینیک زیبایی دارای پزشک است ؟ در ادامه به توضیح درباره ازین  قبیل سوالات می پردازیم.

کلینیک زیبایی چیست و چه خدماتی ارائه می کند ؟

کلینیک زیبایی به مجموعه ای گفته می شود که طیف گسترده ای از خدمات درمانی زیبایی را ارائه می دهد که دارای پزشک متخصص و یا پزشک عمومی با مجوزهای مربوط به خدمات زیبایی می باشد. کلینیک زیبایی یک گام فراتر از خدمات ارائه شده توسط آرایشگران یا زیبایی شناسان اسپا نظیر فیشیال و اپیلاسیون و ... بوده و انجام تمامی خدمات زیبایی در یک کلینیک زیبایی نیاز به آموزش ، گواهینامه و مدارک مخصوص هر بخش از درمانهای پوستی زیبایی نظیر لیزر موهای زائد یا کار با دستگاه های جوانسازی پوست نظیر هایفوتراپی می باشد.

خدمات کلینیک زیبایی

خدمات زیبایی پزشکی در یک کلینیک زیبایی به منظور بهبود ظاهر و سلامت و زیبایی پوست با تاکید بر نتایج طولانی مدت انجام می گیرد و مانند تمام خدمات زیبایی پزشکی خاص ، درمان های زیبایی در کلینیک زیبایی با شرایط پوستی خاص به منظور رفع مشکلات پوستی هر فرد طراحی می شود.

لازم به ذکر است که یک کلینیک زیبایی دارای پزشکان با پروانه طبابت ، مجوزهای لازم از سازمان وزارت بهداشت و تمامی مجوزهای مربوط به استفاده از دستگاه های زیبایی و جوانسازی پوست و لیزر موهای زائد ، گواهینامه های مربوط به کارشناس زیبایی و اپراتور لیزر موهای زائد می باشد که باید تمامی این مدارک را در دید عموم قرار دهد. اما در صورتی که مرکزی چنین مدارکی را نداشته باشد ، غیر قانونی بوده و نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد. ازین رو برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی در رشت ، حتما این موضوع را در نظر بگیرید و در بدو ورود به دنبال این مشاهده این مدارک باشید.

مقالات مرتبط : بهترین کلینیک زیبایی رشت

بهترین کلینیک زیبایی رشت

خدمات یک کلینیک زیبایی چیست ؟

خدمات یک کلینیک زیبایی می تواند شامل تزریق بوتاکس ، تزریق ژل ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، کربوکسی تراپی ، میکرونیدلینگ ، هایفوتراپی ، آر اف تراپی ، مزوتراپی ، مزوتراپی مو ، مزوژل جالپرو ، پارافین تراپی و ... باشد که به منظور درمانهای زیر بکار می روند :

تزریق بوتاکس :

برای از بین بردن چین و چروک بخصوص پیشانی که با توجه به اینکه بوتاکس نوعی سم کنترل شده است ، باعث از کار انداختن عضلات ناحیه تزریق شده و چین و چروک را بطور موقت درمان می کند ، بدین جهت پس از چندین ماه اثر بوتاکس از بین رفته و برای درمان مجددا نیاز به تزریق بوتاکس است. شایسته است بدانید که تعداد دفعات تزریق بوتاکس در سال دو بار به فاصله 6 ماهه می باشد و بهتر است زودتر از این زمان برای تزریق بوتاکس اقدام نکنید. افزون بر این یکی از کاربردهای تزریق بوتاکس برای از بین بردن تعریق بخصوص در فصل تابستان می باشد ، بدین صورت که با تزریق بوتاکس به زیر بغل یا کف دست می توان  ، عضلات عامل تعریق را فلج کرده تا با عدم تحرک ، تعریق هم صورت نگیرد.

تزریق ژل :

در زیبایی شناسی ، ژل در دسته فیلر به معنای پر کننده قرار می گیرد و خصوصیت آن پر کردن نواحی گود رفته و عضلات تحلیل رفته صورت و همچنین حجم دهی به عضلات لب و گونه بکار گرفته می شود و باعث پر کردن این مناطق با ژل شده که عمدتا از نوع اسید هیالورونیک است که ماده ای طبیعی در بدن و پوست می باشد. با توجه به اینکه وظیفه اسید هیالورونیک نگهداری آب در زیر پوست است ، لذا با افزایش سن که اسید هیالورونیک کمتر تولید می شود ، پوست خشک و کم آب شده و دچار چین و چروک و کاهش حجم می گردد.

بدین ترتیب با تزریق ژل به این نواحی می توان بصورت موقتی کاهش حجم و چین و چروک را درمان کرد و پس از گذشت 6 تا 18 ماه بسته به ناحیه تزریق و شرایط نگهداری و ... نیاز به تزریق مجدد می باشد. لازم به توضیح است که چین و چروک هایی که تبدیل به خطوط ایستا شده اند و با تزریق بوتاکس رفع نمی شوند ، با تزریق ژل قابل پر شدن و درمان هستند.

مقالات مرتبط : ژل لیکوئید ایمپلنت

لیزر موهای زائد :

لیزر موهای زائد که در سالهای اخیر بعنوان بهترین روش رفع موهای زائد در بین خانم ها و به تبع آقایان تبدیل شده است ، عموما در تمامی کلینیک های زیبایی ارائه می شود. درباره لیزر باید گفت که پرتو نوری شدید و متمرکز است که به فولیکول مو در زیر پوست توسط دستگاه لیزر ارسال می شود و با گرم کردن فولیکول مو باعث ایجاد آسیب و سوختگی و در نتیجه از بین رفتن موهای زائد خواهیم بود. اما قابل ذکر است که بهترین کلینیک زیبایی در رشت از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد نظیر دستگاه لیزر ترکیبی الکس دایود و یا الکس کندلا استفاده می کند تا با کاهش 70 تا 90 درصدی موها رو به رو شویم و این به منزله کاهش دائمی موهای زائد می باشد.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

از مهمترین نکاتی که درباره لیزر باید اشاره کرد این است که لیزر به دلیل طراحی دقیق آن و عمق نفوذ به فولیکول مو ، به بافت های دیگر همچون پوست آسیب نمی زند ، اما تنها خطر انجام لیزر بی تجربگی اپراتور لیزر و آشنا نبودن با رنگ و نوع پوست و مو و انتخاب طول موج مناسب و استفاده از دستگاه لیزر می باشد که باعث ایجاد سوختگی پوست و لکه های پوستی می گردد. بنابراین قبل از مراجعه به کلینیک زیبایی حتما حتما در مورد دستگاه لیزر موهای زائد و اپراتور لیزر تحقیقات درستی بعمل آورید.

مقالات مرتبط : مزایای لیزر موهای زائد
 

پاکسازی پوست :

از دیگر درمانهای پزشکی زیبایی ارائه شده در یک کلینیک زیبایی پاکسازی پوست یا فیشیال صورت است که به یک سلسله فرایند برای درمان و مراقبت از پوست گفته می شود که شامل لایه برداری پوست با روشهای مختلف مکانیکی ، شیمیایی و استفاده از انواع دستگاه ها نظیر میکرودرم ابریژن ، هیدرودرم ، انواع ماسک صورت ، لایت تراپی یا نوردرمانی ، اکسیژن تراپی ، بخور صورت و ... می باشد که البته همه موارد فوق برای یک فرد انجام نمی شود ، چرا که بنا به نوع پوست هر فرد باید از روشها و دستگاه ها و ماسکها به منظور انجام پاکسازی پوست کمک گرفته شود تا شاهد بهترین نتایج از انجام پاکسازی پوست باشیم.

کلینیک زیبایی چیست

هایفوتراپی

هایفوتراپی یا اولتراسوند متمرکز با شدت بالا یا HIFU روشی درمانی غیر تهاجمی در جوانسازی پوست است که از امواج بی خطر اولتراسوند یا فراصوت استفاده می کند و باعث رفع خطوط و چین و چروک ریز تا متوسط ، لیفت صورت و گردن ، رفع غبغب ، رفع شلی و افتادگی پوست ، سفت و صاف کردن پوست و ... می شود. در هایفوتراپی امواج فراصوت به لایه عمقی پوست ارسال شده و باعث گرم کردن سلولهای این لایه پوستی می شود تا آسیب ببیند ( بدون اینکه حتی نشانه ای بر روی سطح پوست و یا درد و ناراحتی دیده شود ) و بدن برای جبران آسیب وارده به تولید پروتئین کلاژن می پردازد.

از آنجا که کلاژن عامل اصلی سفتی پوست و حفظ خاصیت کشسانی آن است ، لذا هر چه کلاژن بیشتری در پوست تولید شود ، مشکلات آن شامل شلی و افتادگی پوست و چین و چروکها و ... رفع شده و پوست صورت لیفت داده می شود. هایفوتراپی عموما برای افراد در سنین بین 30 تا 55 سال که شلی پوست خفیف تا متوسط یا چین و چروک ریز دارند مناسب بوده و برای افرادی که دارای خطوط عمقی هستند انجام نمی شود و بهتر است در عوض از درمانهای دیگر نظیر جراحی استفاده شود. به دلیل اینکه درمانهای غیر تهاجمی مانند هایفو در افرادی که به دلیل افتادگی پوست پیشرفته و چین و چروک عمیق نیاز به جراحی لیفت صورت دارند ، جواب نمی دهد.

نتایج هایفوتراپی عموما 20 تا 30 درصد بعد از انجام دیده می شود و پس از تولید کلاژن یعنی بعد از گذشت دو تا سه ماه نتایج اصلی هایفوتراپی مشهود است که به صورت بهبود بافت صورت ، سفت و صاف شدن پوست ، لیفت صورت و جوانسازی پوست است. از طرفی ماندگاری هایفوتراپی طولانی مدت و در حدود یکسال و در برخی بیشتر می باشد

تزریق پی آر پی در رشت

پی آر پی صورت

پی آی پی صورت روشی تزریقی در جوانسازی پوست است که در آن از پلاسمای غنی شده از پلاکت خون خود فرد استفاده می شود و با توجه به اینکه این ماده در خون دارای فاکتورهای طبیعی رشد می باشند ، لذا بعنوان یک پر کننده طبیعی باعث جوانسازی پوست و ایجاد ظاهری زیباتر و بهتر می گردد. از پی آر پی صورت برای بهبود خطوط و چین و چروک  صورت ، حجم دهی به نواحی از صورت که در اثر افزایش سن دچار کاهش حجم شده ، رفع اسکار آکنه و جای زخم و ... کاربرد دارد. عموما تزریق پی آر پی بصورت ماهیانه انجام می شود و تعداد جلسات بسته به نظر پزشک می باشد.

برای انجام پی آر پی صورت در ابتدا خون بیمار بصورت کاملا استریل توسط متخصص آزمایشگاه گرفته شده و در دستگاه سانتریفیوژ قرار می گیرد تا جداسازی لازم انجام شود و بخش گلبول قرمز و سفید و پلاسمای خون از هم جدا می شود و پلاسما بخشی از خون است که به رنگ زرد بوده و غنی از پلاکت است و برای تزریق پزشک این ماده را داخل سرنگ می ریزد و به زیر پوست در نقاط متشخص تزریق می کند

مشاوره رایگان با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت : 01332662196 01332006295 - 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه