لیزر موهای زائد دست

اشتراک گذاری :

آیا از رشد موهای دست خود خصوصا در ناحیه انگشتان خسته شده اید ؟ آیا همواره باید به دنبال رفع موهای زائد دست خود باشید ؟ آیا می خواهید دستانی صاف و بدون مو داشته باشید ؟ در این صورت لیزر موهای زائد دست گزینه بسیار مناسبی برای شما می باشد.

روش لیزر موهای زائد دست

از آنجا که پوست دست پس از پوست صورت جزو مواردی است که در معرض دید دیگران است و باید همیشه به حفظ زیبایی دست ها مانند پوست صورت اهمیت بدهیم ، لذا در صورتی که صاف و عاری از مو باشد بسیار زیباتر بنظر می رسد ، لذا لیزر موهای زائد دست می تواند برای داشتن ظاهری زیبا و جذاب کمک کننده باشد. در واقع لیزر موهای زائد برای تمامی نواحی بدن قابل انجام است و درمانی عالی بنظر می رسد چرا که سریع و راحت بوده  و نتایج طولانی مدت ارائه می دهد.

روش کار لیزر موهای زائد دست بدینگونه است که نور لیزر با هدف قرار دادن فولیکول های موی دست و ایجاد گرما در آن باعث آسیب فولیکول های مو می شود و رشد مجدد مو را مهار می کند. ازین رو لیزر موهای زائد بسیار دقیق و اصولی طراحی شده بطوریکه به پوست اطراف فولیکول مو و بافتهای کناری آسیب نمی زند. زمان انجام لیزر موهای زائد دست بسیار سریع بوده و تنها بین 5 تا 10 دقیقه طول می کشد.

برای انجام لیزر موهای زائد دست بهتر است به کلینیک زیبایی مجهز و دارای پزشک مراجعه کنید و برای اولین جلسه لیزر موهای زائد دست بهتر است با پزشک یا متخصص لیزر مشاوره کنید و درباره سوابق پزشکی خود اعم از مشکلات پوستی ، مشکلات هورمونی ، داروهای مصرفی و ... صحبت کنید. همچنین در جلسه مشاوره در صورتی که قبلا لیزر موهای زائد دست انجام داده اید ، تعداد جلسات و آخرین جلسه لیزر درمانی خود را اطلاع دهید.

از طرفی در جلسه مشاوره به شما درباره لیزر موهای زائد دست ، برنامه ریزی تعداد جلسات ، جلسات شارژ ، مراقبتهای قبل و بعد از لیزر موهای زائد دست توضیح داده خواهد شد. بعنوان مثال درباره رشد ضخیم و زیاد موهای زائد و احتمال ابتلا به اختلالات هورمونی به شما اطلاع می دهند و در صورتی که از لیزر درمانی دست جواب درستی نمی گیرید باید حتما آزمایشات هورمونی انجام دهید.

نکته : لازم به توضیح است برخی افراد در ناحیه پشت ساعد دست و یا بازو ممکنست به دلیل کرکی بودن از لیزر درمانی جواب مناسب نگیرد چرا که لیزر موهای زائد بر روی موهای کرکی و نازک خیلی اثربخش نمی باشد.

مقالات مرتبط : لیزر موهای زائد

مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد دست

  1. روز قبل از لیزر موهای زائد ، موهای دست خود را با تیغ اصلاح کنید  و به پوست دست خود لوسیون یا مواد معطر نمالید.
  2. قبل از شروع جلسات لیزر موهای زائد دست باید از جلسه اپیلاسیون دست شما حداقل یک ماه گذشته باشد. چرا که اپیلاسیون موها را از ریشه در می آورد اما ریشه همان چیزی است که در لیزر درمانی مورد نیاز است و باید قبل از جلسه لیزر ساقه موهایتان را شیو کنید تا ریشه مو برای شناسایی نور لیزر در داخل فولیکول مو باقی بماند و لیزر درمانی اثربخش گردد.
  3. قبل از انجام لیزر موهای زائد دست از برنزه کردن پوست به روشهای آفتاب گرفتن یا سولاریم خودداری کنید چرا که پوست تیره و آفتاب سوخته به نور حساس است و ماهیت لیزر نیز نور است و انجام لیزر موهای زائد دست بر روی پوست آفتاب سوخته و برنزه باعث آسیب پوستی و سوختگی و مشکلات جدی بر روی پوست دست می شود.

مراقبتهای بعد از لیزر موهای زائد دست

  1. کمپرس سرد و ژل آوئه ورا بهترین گزینه برای کاهش التهاب ، تورم یا کبودی احتمالی در اثر لیزر موهای زائد دست است.
  2. پوست خود را در بین جلسات لیزر موهای زائد دست برنزه نکنید.
  3. باید از نور مستقیم آفتاب دوری کنید. در صورتی که ناچارید بیرون بروید ، می توانید از لباسهای آستین دار استفاده کنید و یا اینکه به پوستتان کرم ضد آفتاب بمالید.
  4. تا دو ساعت از دوش آب گرم خودداری کنید.
  5. از انجام فعالیتهای شدید و ورزش و سونا و جکوزی تا 24 ساعت خودداری کنید.
  6. بعد از لیزر موهای زائد دست در صورتی که کبودی ، تورم یا خارش داشتید با پزشک مشورت کنید و هیچ دارویی بدون اجازه از پزشک مصرف نکنید.

مقالات مشابه : لیزر موهای زائد زیربغل

نواحی لیزر موهای زائد دست

لیزر موهای زائد دست معمولا شامل ساعد و بازو و پشت دست و پشت انگشتان می باشد که در صورتی که موهای بازو و یا پشت ساعد دست کرکی باشد بهتر است از انجام لیزر درمانی خودداری کنید چرا که لیزر موهای زائد بر روی موهای کرکی ممکنست کمتر اثربخش باشد و یا نیاز به تعداد جلسات زیادی برای رفع کامل اینگونه موها باشد.

 آیا لیزر موهای زائد دست درد دارد ؟

عموما لیزر موهای زائد دست بدون درد است و یا اینکه درد بسیار کمی دارد که برای همه افراد قابل تحمل است. اگرچه میزان درد بستگی به دستگاه لیزر موهای زائد نیز دارد و دستگاه های قدیمی تر و فاقد سیستم سرمایشی قوی دارای درد بیشتری هستند.

چند جلسه لیزر موهای زائد دست نیاز است ؟

لیزر موهای زائد دست همانند بسیاری از نقاط بدن به 6 تا 8 جلسه ماهیانه نیاز دارد. گرچه ممکنست در برخی افراد با مشکلات هورمونی نیاز به جلسات بیشتری باشد و حتی افراد با موهای روشن تر و کرکی دیرتر از لیزر موهای زائد دست نتیجه بگیرند. پس از رسیدن به جلسات ترمیم لیزر موهای زائد دست هم بسته به میزان رشد و بنا به تشخیص کارشناس لیزر باید جلسات شارژ را برنامه ریزی کند که در ابتدا به صورت 45 تا 60 روزه و سپس طولانی تر و یکساله می باشد.

مقالات مشابه : لیزر موهای زائد صورت

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد دست چقدر است ؟

برای اینکه نور لیزر بتواند بطور موثر و قابل توجه فولیکولهای مو را از بین ببرد ، نیاز است که مو در مرحله فعال از رشد مو باشد. همانگونه که می دانید چرخه رشد شامل سه فاز آناژن یا فعال ،کاتاژن یا انتقال و تلوژن یا استراحت است که تنها در مرحله آناژن است که نور لیزر توانایی هدف گیری  فولیکول های مو را دارد در غیر اینصورت ، انجام لیزر موهای زائد دست در مراحل دیگر بی فایده است.

بدین جهت از آنجا که همه موها با هم در مرحله فعال از چرخه رشد مو نیستند ،  لذا باید جلسات لیزر موهای زائد دست به صورت هر 4 تا 6 هفته برنامه ریزی شود تا موهای در حال رشد توسط نور لیزر هدف گیری شده و از بین برود که چیزی در حدود هر جلسه 25 درصد می باشد. از طرفی فاصله بین جلسات لیزر به پوست زمان کافی برای بازیابی می دهد و اینکه فولیکولهای مراحل دیگر مو وارد فاز فعال رشد مو شوند تا لیزر درمانی را اثربخش کند.

برای مشاوره و نوبت گرفتن برای لیزر موهای زائد در رشت با شماره های 01333662196 01332662196 01332006295 09125396478 تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه