مزوبوتاکس

اشتراک گذاری :

افزایش سن می تواند با خطوط ظریف و چین و چروک ریز و تیرگی در پوست همراه باشد که حتی این خطوط و تیرگی می تواند خیلی زودتر در سنین پایین به دلایل مختلف اعم از نازک بودن پوست ، یا در اثر تابش مستقیم نور آفتاب و یا خواب ناکافی و ... خصوصا در ناحیه پوست زیر چشم ایجاد شود. ازین رو بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای بهبود پوست خود برای داشتن پوستی بی نقص و ظاهری زیبا هستند که مزوبوتاکس یکی از روشهای درمانی زیبایی مناسب برای پوست است.

مزوبوتاکس چیست ؟

اگرچه روشهای مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد اما در صورتی که به دنبال روشی با کمترین تهاجم می باشید ، می توانید مزوبوتاکس را امتحان کنید. مزوبوتاکس یا میکروبوتاکس روشی است که شامل دو روش تزریق بوتاکس و مزوتراپی می باشد که می تواند علاوه بر رفع خطوط و چروک ظریف ، همزمان باعث کاهش سایز منافذ پوست و کاهش تعریق و تولید چربی در پوست شود. همانطور که از نام مزوبوتاکس پیداست شامل تزریق بوتاکس است با این تفاوت که در مزوبوتاکس از یک میکروسوزن و مقدار بسیار کمی از بوتاکس رقیق شده به زیر پوست تزریق می شود.

جالب است بدانید که در تزریق بوتاکس ، پزشک سم بوتولینوم را به لایه عضلانی زیر پوست تزریق می کند اما در مزوبوتاکس به عضله تزریق نشده و به لایه سطحی پوست تزریق می گردد. لازم به توضیح است که مزوبوتاکس تنها تزریق بوتاکس نبوده و شامل جوانسازی پوست با مزوتراپی نیز می باشد که در آن از کوکتل یا محلول های مزو حاوی اسید هیالورونیک ، انواع ویتامین، انواع مواد معدنی ، اسیدهای آمینه ، آنتی اکسیدان ها ، پپتیدها و فاکتورهای رشد و ... استفاده می شود تا پوست آبرسانی و تغذیه رسانی و به بیان دیگر احیا گردد.

از آنجا که در مزوبوتاکس غلظت سم بوتولینوم کمتر است ، لذا تاثیر آن در عضله برای به منظور رفع چین و چروک پوست پویا متفاوت است. با توجه به اینکه مزوبوتاکس در لایه سطحی پوست تزریق می شود و نه در ماهیچه ها ، لذا چین و چروک سطحی برطرف می شود و با تزریق کوکتل مزو ، تولید چربی کاهش می یابد و سایز منافذ پوست نیز کم می گردد. ازین رو ترکیب درمان بوتاکس با مزوتراپی یا همان مزوبوتاکس درمانی مناسب برای صورت می باشد.

روش انجام مزوبوتاکس

برای انجام مزوبوتاکس ابتدا از کرم بی حسی بر روی ناحیه تحت درمان استفاده می شود و سپس با استفاده از یک سوز کوچک مزوبوتاکس به زیر پوست تزریق می شود. زمان انجام مزوبوتاکس در حدود 30 دقیقه و نسبتا سریع می باشد. البته درمان مزوبوتاکس نیاز به تکرار ماهیانه یا چند ماهه دارد که توسط پزشک برنامه ریزی می شود و تعداد جلسات آن تعیین می گردد.

نتایج مزوبوتاکس

نتایج تزریق مزوبوتاکس از 4 روز بعد قابل مشاهده است و در 14 روز به کاملترین نتایج می رسد. از طرفی درمان مزوبوتاکس نظیر بوتاکس و مزوتراپی دائمی نبوده و پس از 3 تا 6 ماه با رفع اثرات مزوبوتاکس پوست به حالت طبیعی  بر می گردد. در نتیجه باید ماندگاری نتایج ، درمان مزوبوتاکس مجددا تکرار شود

مقالات دیگر : هایفوتراپی یا تزریق ژل ؟

مزایای مزوبوتاکس

  1. کاهش سایز منافذ پوستی
  2. صاف کردن پوست
  3. کاهش تولید چربی
  4. کاهش تعریق پوست
  5. قابل انجام در تمام طول سال
  6. ماندگاری 3 تا 6 ماهه
  7. سفت کردن پوست
  8. رفع اسکار  زخم
  9. درخشان شدن پوست

مزوبوتاکس برای چه کسانی مناسب نیست ؟

قبل از انجام مزوبوتاکس پزشک فرد را ویزیت کرده و سابقه پزشکی شما را بررسی می کند که آیا مناسب انجام مزوبوتاکس هستید یا خیر؟

  1. افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند ، نمی توانند مزوبوتاکس انجام دهند چرا که ممکنست واکنش مشابهی ایجاد کند.
  2. افرادی که به لیدوکائین حساسیت دارند.
  3. بیماران عصبی عضلانی نظیر اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و یا آتروفی عضلانی نخاعی
  4. بانوان باردار و شیرده

آیا مزوبوتاکس نتایج طبیعی ارائه می دهد ؟

نتایج مزوبوتاکس طبیعی است و با توجه به اینکه در این روش از دوز کمتر نوروتوکسین استفاده می شود  ، لذا نتایج مصنوعی ارائه نمی دهد و کاملا طبیعی است. تنها باید به کلینیک زیبایی معتبر و پزشک با تجربه مراجعه کنید تا بتواند تزریق مزوبوتاکس طبیعی انجام دهید.

اقدامات قبل از مزوبوتاکس

  1. سه تا 7 روز قبل از تزریق مزوبوتاکس از مصرف داروهای رقیق کننده خون نظیر آسپرین و یا داروهایی مانند ایبوپروفن یا مکمل ویتامین E و موادی مانند روغن ماهی پرهیز کنید تا از ایجاد کبودی احتمالی پیشگیری شود.
  2. از مصرف محصولات ضد پیری نظیر رتینول یا گلیکولیک اسید خودداری کنید.
  3. از مصرف الکل از 24 ساعت قبل به دلیل عدم رقیق کردن خون و جلوگیری از کبودی اجتناب کنید.
  4. در روز انجام مزوبوتاکس آرایش نکنید.
  5. قبل از تزریق مزوبوتاکس از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید پرهیز کنید.

اقدامات بعد از مزوبوتاکس

  1. تا 4 ساعت سر خود را خم نکنید ، دراز نکشید و صورت خود را بصورت عمودی نگه دارید.
  2. تا 24 ساعت پس از تزریق مزوبوتاکس از آرایش کردن ، مصرف محصولات پوستی ، فعالیت های بدنی شدید ، ورزش کردن ، مصرف رقیق کننده های خون مانند آسپرین و ایبوپروفن و ... خودداری کنید.
  3. از نور مستقیم خورشید پس از تزریق مزوبوتاکس دوری کنید و حتما از کلاه و یا آفتابگیر و کرم ضد آفتاب کمک بگیرید.

عوارض مزوبوتاکس

مزوبوتاکس روشی بی خطر است تنها نکته اینکه ممکنست فرد به مواد تزریق نظیر سم بوتولینوم یا کوکتل های مزو حساسیت یا واکنش آلرژیک نشان دهد که می توان تورم ، خارش ، قرمزی خفیف یا کبودی را نام برد. لازم به توضیح است که قرمزی در عرض یک ساعت برطرف می شود اما در صورتی که تورم یا کبودی پس از چند روز از بین نرفت ، پزشک خود را در جریان بگذارید

مقالات دیگر : مقایسه مزوتراپی با پی آر پی

آیا مزوبوتاکس دردناک است ؟

مزوبوتاکس نظیر درمان مزوتراپی باید به چندین نقطه در زیر پوست تزریق شود که ممکنست با کمی ناراحتی و درد همراه باشد ، ازین رو نیاز به کرم بی حس کننده است تا قبل از درمان به زیر پوست فرد تزریق شود.

همیشه قبل از انجام هر روش زیبایی و جوانسازی پوست با پزشک و متخصص زیبایی مشورت کنید ، شماره تماس کلینیک زیبایی آلما رشت منظریه 01332662196 01333662196 01332006295 - 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه