هایفوتراپی یا تزریق ژل ؟

اشتراک گذاری :

پوست زیبا ، جوان و سالم می تواند اعتماد به نفس زیادی در فرد ایجاد کند. در صورتی که شما هم در آستانه افزایش سن هستید و به دنبال معکوس کردن علائم پیری و رسیدن به پوستی جوان هستید ، می توانید از روشهای جوانسازی پوست نظیر هایفوتراپی و تزریق ژل استفاده کنید. در ادامه به توضیح درباره این دو روش و اینکه کدام روش بهتر است می پردازیم.

هایفوتراپی

هایفوتراپی یک نوع روش جوانسازی پوست و لیفت صورت است که روشی درمانی غیرتهاجمی بوده و نیازی به هیچگونه تزریق و جراحی و بیحسی و یا بیهوشی ندارد. هیئت جراحی زیبایی امریکا اعلام کرده که استفاده از درمانهای زیبایی مانند هایفوتراپی برای جوانسازی پوست این روزها در بین عموم به دلیل غیر جراحی بودن این روش و طبیعی بودن نتایج بسیار پرطرفدار شده است.

در تکنیک هایفوتراپی از دستگاه هایفو استفاده می شود که با امواج فراصوت یا اولتراسونیک کار می کند و با ارسال این امواج به عمیق ترین لایه های پوست از جمله لایه SMAS باعث تحریک تولید کلاژن ، سفت شدن پوست ، رفع شلی و افتادگی پوست ، افزایش خاصیت کشسانی ، رفع چین و چروک خفیف تا متوسط پوست و لیفت و جوانسازی پوست می گردد.

قابل ذکر است که لایه SMAS همان لایه ای از پوست است که جراحان زیبایی برای جراحی لیفت صورت آن را سفت می کنند. پس  از آنکه امواج اولتراسوند به لایه عمقی پوست رسید ، باعث ایجاد گرما در این لایه از پوست شده که منجر به آسیب سلولهای پوستی در این ناحیه می گردد بدون اینکه در لایه میانی و سطحی پوست هر گونه تغییر شامل درد و آسیب و ... احساس شود.

در ادامه بدن برای ترمیم آسیب سلولهای پوست در لایه عمقی به تولید کلاژن بیشتر می پردازد که علاوه بر رفع آسیب ایجاد شده به ترمیم مشکلات پوست اعم از چین و چروک و شلی پوست و ... کمک می کند. از آنجا که همه این اتفاقات در لایه عمقی پوست رخ می دهد ، لذا جوابدهی و مشاهده نتایج هایفوتراپی نیاز به زمان دو تا سه ماهه دارد و بلافاصله پس از انجام درمان هایفو تنها 20 تا 30 درصد اثرات آن مشهود است.

اطلاعات بیشتر در صفحه هایفوتراپی

مزایای هایفوتراپی 

  1. سفت کردن پوست و رفع شلی و افتادگی پوست
  2. صاف کردن پوست و رفع چین و چروک و خطوط پوست
  3. ایمن ، بدون درد ، بدون بیهوشی ، بدون دوره نقاهت و مراقبتهای خاص پس از درمان
  4. بدون نیاز به جراحی و کاملا غیر تهاجمی
  5. جوانسازی پوست و لیفت صورت
  6. کاهش ظاهر استخوانهای گردن
  7. تقویت خط فک
  8. لیفت ابرو
  9. لیفت پلک
  10. لیفت گونه
  11. نتایج طبیعی
  12. کاهش ظاهر استخوانهای گردن
  13. تحریک تولید کلاژن سازی طبیعی در پوست
  14. قابل انجام بصورت یک جلسه در سال
  15. مناسب برای افراد 30 تا 65 سال با چین و چروک خفیف تا متوسط
  16. ماندگاری طولانی مدت تا یکسال و حتی در برخی بین دو تا سه سال

مقالات دیگر : هایفوتراپی دور چشم

تزریق ژل

ژل یا فیلر یا پر کننده روش دیگر جوانسازی پوست است که به منظور پر کردن و جایگزین کردن حجم از دست رفته پوست ، اسید هیالورونیک یا دیگر مواد تزریقی مجاز به زیر پوست در لایه میانی پوست تزریق می شود تا پوست حجیم تر و صاف تر شد و چین و چروک و خطوط حتی عمیق پوستی با این روش پر می شود. حتی برای حجم دهی به عضلات لب یا گونه در افرادی که می خواهند در چهره خود تغییر مثبت ایجاد کنند ، بکار می رود.

از آنجا که اسید هیالورونیک ماده طبیعی بدن می باشد ، لذا تزریق ژل اسیدهیالورونیک پس از پایان اثرات آن کم کم جذب بدن می شود و هیچگونه خطر و عوارضی را ایجاد نخواهد کرد. گرچه از عوارض جانبی احتمالی تزریق ژل می توان به گلوله شدن در زیر پوست ، حرکت کردن در زیر پوست ، عدم تقارن در تزریق ژل لب یا گونه و ... اشاره کرد که حتما باید مراقبتهای بعد از تزریق ژل را رعایت نمایید.

از سوی دیگر برای تزریق ژل حتما به کلینیک زیبایی معتبر و دارای مجوز مراجعه کنید تا پزشک متبحر تزریق ژل شما را انجام دهد تا ایمن و بدن عوارض باشد.

اطلاعات بیشتر در صفحه تزریق ژل

مزایای تزریق ژل

  1. پر کردن چین و چروک پوست حتی خطوط عمقی و ایستا
  2. رفع شلی پوست
  3. حجم دهی به عضلات صورت
  4. حجم دهی به لبها
  5. حجم دهی به گونه ها
  6. زاویه دهی فک
  7. بدون نیاز به جراحی یا بیهوشی
  8. اثرات قابل مشاهده بلافاصله پس از تزریق
  9. مناسب برای اکثر افراد در سنین مختلف
  10. هزینه کم
  11. ریسک کم نسبت به جراحی لیفت
  12. ماندگاری بین 6 تا 18 ماه بسته به ناحیه تزریق و نوع ژل

مقالات دیگر : تزریق ژل چانه

هایفوتراپی یا تزریق ژل ؟ کدام بهتر است ؟!

افزایش سن با کاهش تولید کلاژن ، کاهش حجم چربی صورت و کاهش ماهیچه های صورت همراه است و حتی استخوان ها نیز کوچک تر می شوند. از سوی دیگر شلی و افتادگی پوست در اثر جاذبه زمین رخ می دهد که باعث به پایین حرکت کردن ساختارهای صورت می شود. با توجه به اینکه شلی و افتادگی پوست یک موضوع نگران کننده برای افراد است خصوصا افرادی که در آستانه افزایش سن هستند ، لذا روشی مانند هایفوتراپی صورت می تواند در درمان این نگرانی ها کمک کننده باشد.

همچنین به منظور کاهش حجم چربی و ماهیچه های صورت می توان از تزریق ژل اسید هیالورونیک استفاده کرد که باعث حجم دهی به عضلات صورت و رفع چین و چروک پوست می گردد.

جالب است بدانید که بهترین گزینه برای درمان چین و چروک های صورت می تواند بسته به نیازها و نگرانی های هر فرد متفاوت باشد. می توان گفت که تزریق ژل در درمان چین و چروکها برای افرادی که به دنبال روش کم تهاجمی اما با نتایج سریع هستند مناسب می باشد اما در مقابل لیفت صورت برای افرادی که به دنبال روش غیر تهاجمی با نتایج طبیعی و ماندگاری طولانی مدت هستند گزینه خوبی است.

اگرچه برای دستیابی به بهترین نتیجه می توان درمانهای هایفوتراپی و تزریق ژل را با هم ترکیب کرد چرا که هایفوتراپی باعث سفت کردن پوست و لیفت صورت می شود و تزریق ژل باعث حجم دهی به صورت می شود. بعنوان مثال ، برای افزایش حجم گونه ها ، تزریق ژل گونه انجام داد که حتی با لیفت قسمتهای پایین صورت نیز می گردد و سپس برای قسمت پایین صورت از هایفوتراپی برای تولید کلاژن بیشتر و سفت کردن پوست و لیفت صورت کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره یا رزرو نوبت با کلینیک زیبایی آلما رشت منظریه با شماره تماس 01332662196 -  01333662196-01332006295 09125396478 تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه