مقایسه لیزر موهای زائد با روشهای سنتی حذف مو

اشتراک گذاری :

موهای زائد صورت و بدن یک نگرانی عمومی برای همه افراد است که به منظور تلاش برای داشتن پوستی صاف و بدون مو ، روشهای مختلفی برای حذف موهای زائد از جمله ابداع شده است. قرن هاست که روشهای سنتی نظیر تراشیدن ، اپیلاسیون و کندن در حال استفاده است اما در سالهای اخیر لیزر موهای زائد را می توان یک روش مدرن و نوآورانه بشمار آورد.

لیزر موهای زائد روش مدرن حذف موهای زائد 

لیزر موهای زائد روشی نسبتا جدید برای حذف موهای زائد است که از نور متمرکز برای هدف گیری فولیکول مو از طریق شناسایی رنگدانه ریشه موی واقع در آن استفاده می کند تا با گرم کردن فولیکول مو باعث سوختگی و از بین رفتن فولیکول گردد. بدین ترتیب با از بین رفتن فولیکول مو که کیسه رشد مو محسوب می شود ، در آینده دیگر مویی رشد نخواهد کرد که البته در یک جلسه اتفاق نمی افتد و به دلیل اینکه نور لیزر تنها بر موهای در حال رشد در فاز فعال از چرخه رشد مو اثرگذار است ، و از آنجا که تعداد محدودی از تار موها در فاز فعال هستند ، لذا باید لیزر موهای زائد بصورت جلسات ماهیانه برنامه ریزی شود تا نور لیزر به همه موهای در فاز فعال برسد.

مرکز لیزر موهای زائد در رشت

روشهای سنتی حذف موهای زائد 

اصلاح با تیغ : این روش که تنها ساقه مو را از روی پوست حذف می کند ، سالهای سال است که در حال استفاده توسط افراد در جهان است و دارای نتایج موقت بوده و تنها ظرف یک تا سه روز پس از تیغ زدن سریعا موها شروع به رشد می کنند. از طرفی شیو با تیغ همراه با رویش موهای زیرپوستی است که دردناک بوده و بیرون آوردن این موها از زیر پوست کار بسیار سختی است و بعلاوه تیغ زدن منجر به تحریک پوست و التهاب و یا حتی خونریزی هم می گردد.

کندن با موچین یا بند انداختن یا اپیلاسیون : در این روشها موها از ریشه کنده می شود اما فولیکول مو در جای خود باقی می ماند به همین دلیل چیزی در حدود یک ماه بعد موها دوباره رشد می کند. این روش ها با درد زیاد ، تحریک و التهابات پوستی همراه است و ممکنست در این روشها هم موهای زیر پوستی شروع به رشد کند که زیبایی پوست را کاهش می دهد و بسیار ناخوشایند است.

مقالات دیگر : لیزر موهای زائد و آکنه

کرم موبر : استفاده از کرم موبر تنها ساقه مو را از روی پوست پاک می کند که با توجه به شیمیایی بودن ترکیبات آن می تواند با حساسیت و واکنش های پوستی همراه باشد. همچنین نظیر تیغ زدن به سرعت و پس از سه روز موها شروع به رشد می کنند.

مقایسه مزایای لیزر موهای زائد با روشهای سنتی حذف مو

دقت : فناوری لیزر موهای زائد به قدری دقیق طراحی شده است که تنها رنگدانه فولیکول مو را نشانه می گیرد و به پوست اطراف و بافتهای بدن کاری ندارد. ازین رو برخلاف روشهای سنتی حذف مو که با التهاب و تحریک پوستی زیادی همراه است ، این دقت دستگاه لیزر موهای زائد ، خطر تحریک پوست را به پایین ترین میزان می رساند. لیزر موهای زائد در صورتی که درست و اصولی و زیر نظر پزشک توسط کارشناس لیزر ماهر در کلینیک زیبایی معتبر انجام شود ، مشکلی ایجاد نخواهد کرد و تنها باید در انتخاب کلینیک زیبایی و کارشناس لیزر دقت کنید چرا که درصد خطای کارشناس لیزر می تواند در ایجاد عوارض لیزر نقش مهمی ایفا کند.

لیزر موهای زائد در رشت

نتایج طولانی مدت : روش لیزر موهای زائد دارای نتایج طولانی مدت می باشد و کاهش دائمی موهای زائد همراه است که سازمان FDA امریکا نیز به همین عنوان این روش را تایید کرده است تا به مدت طولانی از پوستی صاف و بدون مو برخوردار باشید. اما در مقابل روشهای سنتی تنها حذف موقت موها بین چند روز همچون تیغ زدن تا یک ماه نظیر اپیلاسیون بهمراه دارد.

سرعت : سرعت لیزر موهای زائد بسیار بالاست و در هر شات تعداد زیادی فولیکول مو را هدف گیری کرده و از بین می برد بطوریکه برای نواحی بزرگ بدن همچون پا تنها 15 دقیقه زمان می برد و این در حالیست که در روشهای دیگر باید زمان زیادی صرف از بین بردن موها گردد.

حداقل ناراحتی : در لیزر موهای زائد تنها ناراحتی که برخی اعلام می کنند احساس گرما و ضربه زدن نظیر باند لاستیکی به پوست است که شمار زیادی از افرادی که لیزر درمانی انجام داده اند این درد را قابل تحمل می دانند ، اما در روشهای سنتی مانند اپیلاسیون یا بند انداختن فرد درد زیادی را در زمان کندن موها متحمل می شود که برای برخی قابل تحمل نبوده و از انجام آن صرف نظر می کنند.

مقالات دیگر : لیزر موهای زائد چیست ؟

صرف هزینه و زمان کمتر : اگر بطور نسبی بررسی کنید لیزر موهای زائد به این علت که تنها به 8 جلسه ماهیانه و پس از آن جلسات ترمیم چند ماه و در نهایت یک ساله نیاز دارد ، لذا از نظر هزینه و وقت بسیار صرفه جویی می شود. اما در مقابل روشهای سنتی نظیر تیغ زدن باید مرتبا هر روز یا یک روز درمیان تیغ تهیه کنید و یا برای اپیلاسیون هر ماهه هزینه داشته باشید. یعنی هم وقت و هم هزینه زیادی در سال برای انجام روشهای سنتی حذف موهای زائد صرف می کنید.

رفع موهای زیر پوستی : چنانچه در روشهای سنتی حذف مو توضیح داده شد که این روشها با رشد موهای زیر پوستی ناخوشایند همراه است و این در صورتی است که لیزر موهای زائد به میزان زیاد از رشد این موها می کاهد و حتی در صورتی که چنین مشکلی دارید در عرض چند جلسه لیزر موهای زائد می توانید از شر موهای زیرپوستی خلاص شوید.

مناسب برای انواع پوست و مو : از آنجا که در سالهای اخیر لیزر موهای زائد پیشرفت های زیادی داشته ، لذا متناسب با انواع پوست و مو عمل می کند و طیف وسیعی از افراد با هر رنگ پوست و مویی می توانند از لیزر موهای زائد مدرن بهره مند شوند.

مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما در رشت : 01332662196 01333662196 01332006295 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه