تفاوت پاکسازی پوست با فیشیال

اشتراک گذاری :

پاکسازی پوست و فیشیال هر دو روشی برای مراقبت از پوست هستند که برای رفع تیرگی پوست و شفاف و درخشان کردن پوست مناسب هستند. بسیاری از افراد دو واژه پاکسازی پوست و فیشیال را به جای یکدیگر بکار می برند و فکر می کنند هیچ تفاوتی با هم ندارند. در ادامه به تفاوت پاکسازی پوست و فیشیال می پردازیم

پاکسازی پوست در رشت

تفاوت بین پاکسازی پوست و فیشیال

  1. متدها و روش انجام  : پاکسازی پوست روشی برای حذف آلودگی ها و سلولهای مرده از روی پوست است تا بر روی پوست باقی نمانده و چین و چروک ایجاد نشود. اما در فیشیال درمانهای عمیق و گسترده به منظور درمان مشکلات پوستی و رفع چین و چروک انجام شده و بر خلاف پاکسازی پوست ، با انجام ماساژ صورت به تشویق گردش سلولی و افزایش گردش خون و جوانسازی پوست کمک می کند.
  2. هزینه : از آنجا که در پاکسازی پوست از ماسک ها و دستگاه های ساده تری استفاده می شود ، لذا قیمت مناسب تری دارد. اما در فیشیال درمان انواع مشکلات پوستی با استفاده از انواع دستگاه های زیبایی نظیر دستگاه آکوافیشیال و یا دستگاه های جوانسازی پوست نظیر آر اف تراپی انجام می شود و به همین علت هزینه بالاتری نسبت به پاکسازی پوست دارد.
  3. زمان  : با توجه به اینکه در فیشیال بسته به نوع پوست روشهای مراحل مختلف اعم از پاک کردن ، لایه برداری ، آبرسانی ، تغذیه رسانی ، تخلیه جوش ( مناسب پوست چرب و جوش دار )  ، بخور ( مناسب پوست چرب ) ، انواع ماسکها ، کنترل چربی ( مناسب پوست چرب )  ، کنترل آکنه ( مناسب پوست چرب و جوش دار )  و ... انجام می گیرد ، در نتیجه نسبت به پاکسازی پوست مراحل بیشتری داشته و انجام آن زمان زیادی صرف می کند.
  4. استفاده از دستگاه ها : در فیشیال از دستگاه های تخصصی و پیشرفته برای لایه برداری پوست نظیر میکرودرم یا هیدرودرم و یا دستگاه هایی مانند لامپ ال ای دی برای نور درمانی ، ار اف برای جوانسازی و ... استفاده می شود اما در پاکسازی پوست تنها از دستگاه بخور ساده کمک گرفته می شود.
  5. تعداد و فاصله بین جلسات : پاکسازی پوست دو بار در ماه با فاصله 15 روزه قابل انجام است اما فیشیال جلسات ماهیانه دارد.
  6. نتایج : در روش پاکسازی پوست نتایج دیرتر مشاهده می شود اما بر خلاف آن فیشیال به دلیل تخصصی بودن آن و استفاده از روشها و دستگاه های مختلف ، در مدت زمان کمتری نتایج بهتری ارائه می دهد.

کلینیک زیبایی در رشت

پاکسازی پوست چیست ؟

پاکسازی پوست روشی برای مراقبت از پوست است که در آن کلیه آلودگی های و سلولهای مرده و ناخالصی و چربیهای اضافی از روی پوست پاک می شود. با توجه به اینکه پاکسازی پوست باعث از بین بردن سلولهای مرده می شود ، لذا پوست شفاف شده و از ایجاد چین و چروک و آکنه پیشگیری می کند. روش پاکسازی پوست خصوصا برای افرادی که بیشتر در معرض آلودگی های مختلف از جمله آلودگی هوا قرار دارند و یا آرایش زیادی می کنند ، توصیه می شود در روش پاکسازی پوست از روغن های گیاهی استفاده می شود که به منظور تقویت پوست در زمان ماساژ دادن بکار برده می شود اما در فیشیال از روغن ها استفاده نمی شود.

مراحل پاکسازی پوست

  1. بخور دادن : بخور با استفاده از دستگاه بخور می تواند باعث باز شدن منافذ پوستی شود که البته در پوستهای چرب مناسب است.
  2. رفع جوش سرسیاه : استفاده از دستگاه لایه بردار برای رفع جوش های سرسیاه
  3. مواد لایه بردار : در این مرحله برای از بین بردن سلولهای مرده ، متخصص زیبایی با استفاده از اسکراب و مواد لایه بردار تمام نقاط صورت را پوشانده و یک تا سه دقیقه ماساژ می دهد.
  4. ماسک : مرحله آخر استفاده از ماسکهای تقویت کننده پوست است تا مواد مغذی پوست تامین شود و آبرسانی عمقی انجام گیرد.

مقالات دیگر : پاکسازی پوست در مقابل آنزیم تراپی

فیشیال چیست ؟

فیشیال شامل یک سلسله فرایندهای مراقبتی بر روی پوستی است که مراحل پاک کردن پوست ، لایه برداری با روشهای مختلف ، تغذیه رسانی ، آبرسانی و ... را شامل می شود و بسته به نوع پوست برای هر فرد بصورت سفارشی توسط متخصص زیبایی در کلینیک زیبایی انجام می شود. از آنجا که سلولهای پوست هر ۲۸ روز یکبار نوسازی می شوند ، بدین صورت که سلولهای قبلی می میرند و سلولهای تازه در زیر سلولهای مرده آماده جایگزینی هستند ، لذا نیاز است تا با انجام فیشیال این سلولهای مرده را از روی لایه سطحی پوست برداشت تا سلولهای جدید بتوانند به سطح پوست بیایند و پوست شاداب و تازه شود.

اگرچه انجام فیشیال برای افراد مختلف متفاوت است و برخی به دلیل حساس بودن پوستشان نیاز هر ماهه به انجام فیشیال نخواند داشت اما بر خلاف پوستهای حساس ، پوستهای چرب و جوشدار باید همواره مورد توجه و مراقبت قرار گیرد و بهتر است افراد با پوست چرب هر ماه فیشیال انجام دهند چرا که در صورت عدم مراقبت از پوست چرب ، چربی های اضافی در منافذ پوستی به دام می افتند و باعث ایجاد جوش های سرسیاه و سرسفید می گردند

تفاوت پاکسازی پوست با فیشیال

مقالات دیگر : مزوبوتاکس

مراحل فیشیال

  1. پاکسازی : در مرحله اول ، پاک کردن پوست با استفاده از انواع پاک کننده مناسب هر پوست انجام می گیرد و در ابتدا متخصص زیبایی با بررسی و شناخت نوع پوست ، پاک کننده مناسب پوست فرد را انتخاب کرده و آلودگی ها و آرایش و چربی های اضافی را از روی پوست پاک می کند تا پوست برای مرحله لایه برداری آماده شود.
  2. لایه برداری : در این مرحله لایه برداری سطحی پوست انجام می شود که باز هم با توجه به نوع پوست هر فرد ، روش لایه برداری انتخاب شده و بر روی پوست انجام می گیرد. لازم به ذکر است که لایه برداری سه روش فیزیکی یا میکانیکی ، شیمیایی و طبیعی دارد که روش مکانیکی استفاده از دستگاه های میکرودرم و هیدرودرم ، روش شیمیایی استفاده از اسیدهای مناسب پوست AHA, BHA  و ... ، طبیعی هم استفاده از اسکراب بلغور جو دوسر ، شکر یا قهوه و ... می باشد.
  3. ماساژ : در این مرحله با ماساژ تخصصی صورت ، علاوه بر ایجاد آرامش ذهن و روح ، افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی به پوست انجام می گیرد و باعث شادابی و طراوت پوست شده و به جوان ماندن پوست کمک بسزایی می کند.
  4. بخور ( مناسب پوستهای چرب ) : استفاده از دستگاه بخور برای باز کردن منافذ پوستی به منظور تخلیه جوش ها بسیار کاربردی است. البته در پوستهای خشک و حساس از بخور استفاده نمی شود.
  5. تخلیه جوش ( مناسب پوستهای چرب و جوشدار ) : افرادی که پوست پر از جوش و آکنه دارند ، در مرحله تخلیه جوشها احساس خوبی خواهند داشت. در این مرحله نیز از روشهای مختلف نظیر درماپلنینگ ( وسیله ای شبیه به تیغ ) ، پیلینگ ( میله ای با نوک گرد توخالی) ، اتوی صورت یا اسکین اسکرابر ( دستگاه برقی ) و ... استفاده می شود.
  6. آبرسانی : در این مرحله آبرسانی و هیدراته کردن برای انواع پوست انجام می شود تا پوست بصورت عمقی رطوبت رسانی گردد چرا که هر چه پوست مرطوب تر و هیدراته تر باشد ، شاداب تر و شفاف تر خواهد بود و دچار پیری زودرس نمی شود. عموما آبرسانی با انواع ماسکها و یا با دستگاه هیدرودرم انجام می شود که با این دستگاه هم آبرسانی عمقی و هم لایه برداری سطحی پوست صورت می گیرد.
  7. تغذیه رسانی : در این مرحله از انواع ماسکهای تغذیه رسان و سرم های مغذی برای بهبود سلامت پوست به منظور بهبود بافت پوست ، کمک به سلامت پوست ، تغذیه رسانی به پوست و ... استفاده می شود.
  8. کنترل چربی ( مناسب پوستهای چرب ) :  در این مرحله از ماسکهای درمانی مخصوص برای کنترل ترشح چربی در پوستهای خیلی چرب کمک گرفته می شود.
  9. کنترل آکنه ( مناسب پوستهای چرب و جوش دار ) : به منظور درمان آکنه و جلوگیری از ایجاد دوباره آکنه و جوش ، ماسکهای درمانی مخصوص بکار برده می شود.
  10. لایت تراپی : نوردرمانی یا لایت تراپی با ال ای دی ، استفاده از دستگاه مخصوص بصورت ماسک ال ای دی برای مراقبت از پوست و درمان آکنه و یا کاهش التهابات پوستی کمک کننده است.
  11. آراف تراپی : در فیشیال جوانسازی پوست از دستگاه آر اف تراپی برای جوانسازی و لیفت صورت استفاده می شود که با امواج رادیویی کار می کند.

برای مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت منظریه با شماره تماس 01332662196 01333662196 01332006295 09125396478 تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه