لیزر موهای زائد اندام تناسلی زنان

اشتراک گذاری :

لیزر موهای زائد که در دنیای امروز به محبوب ترین روش از بین بردن موهای زائد تبدیل شده ، در رفع موهای ناحیه تناسلی هم بسیار کاربردی و پرطرفدار می باشد. از آنجا که تراشیدن موهای زائد اندام تناسلی با تیغ می تواند خطراتی به همراه داشته باشد نظیر عفونت ، زخم و خراش و ... ، اما لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی بی خطرترین و ایمن ترین روش برای رفع موهای زائد این ناحیه و پاکسازی پوست حتی روشن تر شدن پوست اندام تناسلی است که بدون ایجاد زخم و خونریزی و ... می باشد. از دیرباز تاکنون روشهای مختلفی برای از بین بردن موهای ناحیه بیکینی استفاده شده همچون تیغ ، کرم موبر ، اپیلاسیون و ... که هیچیک از این روشها ، فرد را برای مدت طولانی از شر موهای زائد رهایی نداده است ، مگر لیزر موهای زائد اندام تناسلی.

اساس کار لیزر موهای زائد

دکتر نیودیتا دادو ، متخصص پوست و رئیس کلینیک پوست درباره اساس کار لیزر موهای زائد می گوید : لیزر ، پرتو نوری است متمرکز و شدید که می تواند به گرما تبدیل شود ، نور لیزر موهای زائد با ورود به فولیکول مو به رنگدانه مو جذب شده و گرمای ناشی از آن به فولیکول های موآسیب زده و آنها را می سوزاند که در این بین موهای تیره تر و ضخیم تر شانس بالایی برای هدف قرار گرفتن توسط نور لیزر دارند. از این رو بسیار مهم است که موها را قبل از انجام لیزر موهای زائد با روشهای اپیلاسیون یا موچین از ریشه در نیاورید ، بلکه باید اصلاح با تیغ انجام دهید تا رنگدانه فولیکول مو در زیر پوست توسط پرتو لیزر قابل رویت و شناسایی باشد.

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی

اساس کار لیزر موهای زائد اندام تناسلی یا بیکینی همانند بقیه قسمتهای بدن و صورت بوده که در آن نور لیزر به رنگدانه های فولیکول مو جذب می شود و با آسیب به فولیکول ها ، آنها را از بین می برد و یا حتی می تواند باعث نازک شدن یا روشن شدن موهای بیکینی هم شود. درباره لیزر موهای بیکینی هم باید گفت که برای موهای تیره و پوست روشن بهتر عمل کرده و در مقابل برای موهای بلوند یا سفید کارساز نیست. لازم به ذکر است که عموماً لیزر موهای زائد اندام تناسلی به دلیل وجود رطوبت در این ناحیه و هورمونی بودن این دسته از موها ، همانند لیزر موهای زائد صورت دیرتر از بقیه نواحی بدن جواب می دهد.

اما بعد از طی جلسات ماهیانه و رسیدن به دوره شارژ به پوستی نرم و لطیف و روشن تر و عاری از مو در ناحیه بیکینی دست می یابیم که علاوه بر اینکه از مشکلات جوش و قرمزی پس از اصلاح ، تعریق و ایجاد عفونت و ... جلوگیری می کند. به همین علت است که لیزر موهای زائد اندام تناسلی به همه بانوان جهان و حتی آقایان در سرتاسر جهان پیشنهاد می شود که دارای ماندگاری و اثرات بلند مدت و نتایجی حدود 85 درصد رفع موهای زائد می باشد.

مراقبتهای بعد از لیزر بیکینی

  • بعد از لیزر بیکنی و همچنین حدود یک ماه قبل از شروع لیزر موهای زائد اندام تناسلی برای اصلاح موهای بیکینی فقط و فقط از تیغ استفاده کنید تا فولیکولهای مو در زیر پوست برای نور لیزر قابلیت شناسایی داشته باشید.
  • بعد از انجام لیزر موهای زائد بیکینی ، ناحیه تحت درمان را به آرامی با دستمال تمیز ، پاک کنید و تنها تا حدود 2 تا 3 ساعت از آب زدن به پوست خودداری کنید. از طرفی در 48 ساعت اول بعد از لیزر موهای زائد بیکینی ، پس از هر بار شستشو ، پوست را به ملایمت خشک کنید و از مالش دادن پوست پرهیز کنید. همچنین در 24 ساعت اول ، از آرایش کردن ، مصرف لوسیون ، مرطوب کننده و دئودورانت خودداری کنید.
  • نظر به اینکه موهای آسیب دیده بعد از لیزر بیکینی ، پس از گذشت حدود 10 تا 15 روز شروع به ریزش می کند ، لذا بهتر است اصلاح با تیغ را بعد از 2 هفته انجام دهید و پس از آن می توانید تا شروع جلسه بعد به تعداد 3 بار شیو کنید.
  • نظیر آنچه برای لیزر موهای صورت و بدن توصیه می شود ، بعد از لیزر موهای زائد اندام تناسلی از آفتاب گرفتن و برنزه کردن خودداری کنید.
  • قابل ذکر است که از آنجا که رشد موی بیکینی در افراد مختلف ، متفاوت بوده و در برخی بیشتر است ، در نتیجه در برخی افراد نتایج لیزر موهای زائد بیکینی بعد از 8 تا 10 جلسه مشاهده می شود.

لیزر موهای زائد بیکینی

نکات لیزر موهای زائد اندام تناسلی

  • در زمان انجام و بطور کل در طول دوره درمان لیزر موهای زائد بیکینی نباید هیچگونه جوش ، عفونت ، زخم باز و زگیل تناسلی و ... داشته باشید.
  • همانند لیزر موهای زائد صورت و بدن ، نباید در طی انجام جلسات لیزر موهای زائد از قرص های راکوتان یا آکوتان استفاده کنید.
  • تنها روش شیو در زمان انجام لیزر موهای زائد اندام تناسلی تیغ است ، لذا از روشهای اپیلاسیون یا موم ، کرم موبر و روشهایی ازین قبیل استفاده نکنید ، چرا که این روشها باعث می شود تا فولیکول موهای زائد بطور کل آسیب ببیند و ریشه مو در آورده شود و نور لیزر به فولیکول موهای بیکینی نرسد که بدین ترتیب تداخل در کار لیزر موهای زائد پیش می آید و باعث تاخیر و بیشتر شدن جلسات لیزر موهای زائد اندام تناسلی می گردد.
  • از انجام همزمان روشهایی همچون الکترولیز با لیزر موهای زائد بیکینی خودداری کنید.

عوارض لیزر موهای زائد بیکینی

با توجه به اینکه واکنش بدن نسبت به لیزر موهای زائد بیکنی در افراد مختلف ، فرق دارد ، بدین معنی که برخی با عوارض جانبی خیلی جزئی نظیر قرمزی یا سوزش پس از لیزر درمانی که به سرعت هم فروکش می کند ، مواجه می شوند و برخی حتی همین اندازه قرمزی را هم ندارند و در مقابل عده بسیار کمی با آسیب پوستی روبه رو می شوند که با توجه به ایمن بودن لیزر موهای زائد ، تنها نکته در روش انجام لیزر موهای زائد ، دستگاه لیزر موهای زائد ، نوع طول موج انتخابی و آشنایی اپراتور لیزر با رنگ و نوع پوست و مو و استفاده از طول موج ها ، اندازه تابش ، درجه تابش و ... می باشد که در صورت رعایت همه این موارد لیزر موهای زائد اندام تناسلی بسیار بی خطر و ایمن انجام می پذیرد.

لیزر موهای اندام تناسلی

از آنجائیکه به دلیل حساس بودن ناحیه بیکینی ، لیزر موهای زائد اندام تناسلی می تواند خطرناک بنظر آید ، اما با توجه به اینکه ما می دانیم شما نمی خواهید جنگلی از مو در این ناحیه پرورش دهید ، لذا نکات گفته شده در سوال و جواب هایی که در ادامه آمده است ، می تواند کمک بسزایی در بالا بردن کیفیت لیزر موهای زائد و پیشگیری از هرگونه خطر داشته باشد.

* آیا لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی خطرناک است؟ مکانیزم عملکرد لیزر موهای زائد بسیار دقیق طراحی شده و نور متمرکز لیزر با شدت بالا تنها ملانین فولیکول مو را هدف گیری کرده و آن را از بین می برد ، لذا می توان گفت که اساس کار لیزر موهای زائد اندام تناسلی چنانچه سازمان FDA امریکا هم تایید کرده ، بی خطر و ایمن است ، اما نکته ای که مهم است ، کار با دستگاه لیزر موهای زائد و استفاده از طول موج های مناسب هر پوست خصوصاً در ناحیه بیکینی به دلیل حساسیت بالا می باشد ، چرا که با انتخاب نامناسب طول موج ، خطراتی چون آسیب و سوختگی پوست را به همراه خواهد داشت و همه این موارد باید توسط اپراتور لیزر رعایت شود.

راهکار : قبل از انتخاب بهترین کلینیک زیبایی در رشت ، تمامی تحقیقات لازمه را درباره دستگاه لیزر موهای زائد ، اپراتور لیزر موهای زائد و ... بعمل آورید. با توجه به اینکه یک اپراتور لیزر موهای زائد نقش مهمی در گرفتن یک نتیجه ایده ال از لیزر موهای زائد دارد ، باید متبحر و با تجربه باشد و تمام آموزشهای لازم را زیر نظر پزشک دیده باشد. از طرفی باید آشنا به همه موارد اعم از کار با دستگاه لیزر موهای زائد ، شناخت طول موج ها ، شناخت رنگ پوست و مو ، توانایی انتخاب درست و مناسب طول موج لیزر برای هر نوع پوست و ... باشد تا بتواند لیزر موهای زائد بیکینی  بدون آسیب و عوارضی ارائه دهد.

لیزر موهای زائد در رشت

* آیا در صورت ابتلا به تبخال تناسلی می توان لیزر موهای زائد بیکینی انجام داد ؟ خیر . اصلاح با تیغ برقی بهتر است. با توجه به اینکه تبخال ویروسی شایع است که عده زیادی آن را حداقل یک بار تجربه کرده اند و تبخال تناسلی نظیر همان تبخال دور دهان بوده که در ناحیه بیکینی ایجاد می شود که به دلیل مسری بودن این ویروس ، به افراد مبتلا توصیه می شود که از انجام لیزر موهای زائد بیکینی خودداری کنند.

راهکار : متخصصان توصیه می کنند به دلیل تاثیر گذاشتن لیزر موهای زائد روی تبخال ناحیه تناسلی ، انجام لیزر موهای زائد خود را به بعد از درمان و تا زمان اتمام تمامی علائم تبخال موکول کنید. در صورتیکه بعد از درمان تبخال ، پزشک داروی ضد ویروسی نظیر Valtrex تجویز کرد ، لذا در صورت مراجعه به مرکز لیزر موهای زائد ، متخصص لیزر را از مصرف این دارو مطلع سازید.

* آیا لیزر موهای زائد می تواند تبخال را فعال کند ؟ خیر. تبخال یک عفونت مقاربتی است و لیزر موهای زائد به تنهایی نمی تواند باعث فعال شدن این ویروس گردد. اما اگر سابقه تبخال داشته اید و در حین انجام لیزر موهای زائد در اثر اشتباه اپراتور دچار آسیب و سوختگی شدید ، این اتفاق می تواند شما را مستعد هر نوع عفونت مانند تبخال کند و یا تبخال اخیر شما را دوباره فعال کند.

راهکار : در صورتی که در معرض خطر فعال شدن مجدد تبخال هستید ، لیزر موهای زائد را در زمان دیگر و با اطمینان خاطر انجام دهید و از روشهای دیگر برای رفع موهای زائد استفاده کنید.

لیزر موهای زائد بدن

* آیا با لیزر موهای زائد می توان به بیماری های مقاربتی مبتلا شد؟ بله. ویروس ها در اثر عدم رعایت بهداشت قابل انتقال است و در مورد لیزر موهای زائد ، تنها زمانی  رخ می دهد که ابزارهای لیزر به خوبی استریل نشده باشد و به عنوان یک میزبان عفونت عمل کند. لذا لزوم رعایت بهداشت و استریل کردن وسایل خصوصاً قبل از انجام لیزر موهای زائد اندام تناسلی در اینجا بخوبی نشان داده می شود.

راهکار :

  1. اطمینان از مراقبتهای بهداشتی مرکز لیزر موهای زائد و استفاده منظم قبل و بعد از محلولهای ضدعفونی کننده روی دستگاه
  2. استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد با سری یکبار مصرف و در صورت عدم وجود چنین دستگاهی ، استفاده از روکش سلیفون روی هندپیس دستگاه لیزر موهای زائد
  3. مراجعه به کلینیک زیبایی معتبر دارای پزشک و مجوزهای مربوطه از وزارتخانه
  4. عدم مراجعه به سالن های زیبایی و آرایشگاه ها برای انجام لیزر موهای زائد که فاقد مجوزهای لازم از وزارت بهداشت بوده و به صورت غیر قانونی به کار خود ادامه می دهند. در نتیجه عدم رعایت بهداشت در چنین اماکنی چند برابر یک کلینیک معتبر می باشد.

مرکز لیزر موهای زائد در رشت

سوالات لیزر موهای زائد بیکینی :

آیا لیزر موهای زائد اندام تناسلی بر روی هر رنگ مویی انجام می گیرد ؟

نظیر تمام درمانهای لیزر موهای زائد ، موهای بور ، خاکستری و قرمز به مانند موهای تیره جواب نمی دهد و این به دلیل اینست که لیزر ملانین یا رنگدانه فولیکول مو را هدف گیری کرده و از آنجا که موهای تیره حاوی ملانین بیشتری است ، بنابراین لیزر موهای تیره نتایج خیلی خوبی دارد.

آیا آقایان می توانند لیزر موهای زائد اندام تناسلی انجام دهند ؟

بله. اگرچه محبوب ترین نواحی برای لیزر درمانی در بیشتر آقایان مناطق پشت و سینه و شکم می باشد.

مدت زمان لیزر موهای زائد بیکینی چقدر است ؟

لیزر موهای زائد بیکینی آسان ترین  نواحی برای درمان بوده که در مدت زمان بین ۵ تا ۱۰ دقیقه به سرعت انجام می گیرد. بطور کل لیزر موهای زائد از سریع ترین روشهای حذف موهای زائد است و برای لیزر فول بادی تنها در حدود ۳۰ دقیقه زمان می برد.

قیمت لیزر موهای زائد اندام تناسلی چقدر است ؟

قیمت لیزر موهای زائد بیکینی در سال 1402 در کلینیک زیبایی آلما رشت منظریه ،  170000 تومان می باشد که البته علاوه بر بیکینی شامل خط مایو و خط باسن نیز بوده و برای این نواحی هزینه جداگانه تعلق نمی گیرد.   

آیا لیزر موهای  زائد بیکینی اثربخش است ؟

بله. با توجه به اینکه لیزر موهای زائد تنها فولیکول موهای در فاز فعال چرخه رشد مو را از بین می برد لذا فولیکول مو باید در زمان مشخص توسط نور لیزر هدف گیری شود. قابل ذکر است که در هر ماه چیزی در حدود 10 تا 20 درصد از موها در فاز فعال هستند ، در نتیحه تنها یک جلسه برای لیزر موهای زائد بیکینی اثربخش نبوده و باید جلسات ماهیانه در حدود ۸ جلسه ( در برخی بیشتر و در برخی افراد کمتر از ۸ جلسه ) برنامه ریزی شود و بطور منظم انجام شود تا نتایج مثبت لیزر موهای زائد بیکینی مشاهده شود.

لیزر اندام تناسلی زنان

مزایای لیزر موهای زائد چیست ؟

  1. کاهش دائمی رشد مو بین 70 تا 90 درصد پس از ۸ جلسه ماهیانه
  2. رشد موهای نازک تر و با حجم کمتر تا رسیدن به جلسات شارژ لیزر که عموما بصورت چند ماهه تا سالیانه زمانبندی می شود و در افراد مختلف متفاوت می باشد.
  3. بهبود رنگ و بافت پوست و صاف شدن پوست با توجه به عدم رشد روزانه مو و عدم ایجاد جوش و موی زیرپوستی
  4. عدم رشد موهای زیر پوستی با توجه به عدم نیاز به شیو روزانه با تیغ یا کندن مو به هر روش
  5. سرمایه گذاری طولانی مدت با صرفه جویی در زمان و هزینه ( حذف هزینه های تیغ 6500 پوند و جلوگیری از اتلاف وقت 8 هفته در طول عمر برای اصلاح کردن )
  6. عدم نیاز به اصلاح مکرر با تیغ
  7. عدم ایجاد لکه های تیره ( بر خلاف شیو با تیغ و اپیلاسیون که همواره باعث لکه های تیره و رنگ ناهموار بر روی پوست می شوند )
  8. دوستی با محیط زیست ( به دلیل اینکه از مصرف 2400 تیغ در طول عمر خودداری می کنید ). چنانچه آمارها نشان داده که هر ساله 2 میلیارد تیغ جزو زباله های غیر قابل بازیافت قرار می گیرند که به نفع محیط زیست و اکوسیستم زندگی ما نمی باشد. در نتیجه با انجام لیزر موهای زائد می توانیم بطرز قابل توجهی از تاثیر منفی ایجاد زباله های غیر قابل بازیافت در محیط زیست جلوگیری کنیم.

لیزر موهای زائد در رشت

چگونه پوست خود را برای لیزر موهای زائد اندام تناسلی آماده کنیم ؟

اولین قدم مشاوره رایگان با متخصص پوست در بهترین کلینیک زیبایی رشت می باشد تا نوع پوست و مو شما را شناسایی کرده و طول موج مناسب برای پوست شما انتخاب کند. سپس یک کارشناس لیزر زیر نظر پزشک با شما ملاقات کرده و درباره نتایج مورد نظر لیزر موهای زائد بیکینی ، فاصله بین جلسات ، مراقبتهای قبل و بعد لیزر موهای زائد اندام تناسلی و تعداد جلسات لیزر درمانی با شما صحبت خواهد کرد که بسته به نوع پوست و موی افراد متفاوت است.

از مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد اندام تناسلی که به شما توصیه می شود ، تا 6 هفته قبل از جلسه لیزر موهای زائد از انجام اپیلاسیون و یا کندن موهای ناحیه بیکینی پرهیز کنید چرا که لیزر موهای زائد مستقیما بر ریشه موها اثر می گذارد و با انجام اپیلاسیون ، مو از ریشه بیرون می آید و دیگر مویی برای شناسایی نور لیزر باقی نمی ماند ، بنابراین برای لیزر درمانی ناحیه بیکینی هم باید فولیکول مو را سالم نگه دارید. بدین منظور توصیه می شود که موهای بیکینی را حداقل یک روز قبل با تیغ اصلاح کنید. همچنین از دیگر مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد خودداری از برنزه کردن به هر روش چه با تخت برنزه چه در معرض اشعه  UV خورشید قرار گرفتن و یا محصولات برنزه کننده می باشد.

برای مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما در رشت درباره لیزر موهای زائد ، خدمات زیبایی و جوانسازی نظیر پاکسازی پوست، هایفوتراپی ، میکرونیدلینگ ، پارافین تراپی ، آنزیم تراپی پوست ، کربوکسی تراپی ، مزوتراپی ، ماساژ صورت ، آراف تراپی و...  با شماره 01332662196 - 01332006295 - واتس اپ 09125396478 تماس حاصل فرمائید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه