آراف تراپی

جوان سازی پوست صورت با روش آر اف تراپی در رشت از جمله خدمات کلینیک زیبایی آلما است که در این روش با استفاده از امواج رادیویی بافت های پوست شروع به سفت شدن و ترمیم می کنند. اگر شما نیز تاکنون کلمه rf تراپی را شنیده اما با روش کار آن آشنا نیستید در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا روش های کار ، مزایا و معایب ، مراکز آرف و دیگر جزئیات این روش را برسی کنیم.

آر اف تراپی چیست

به بیانی ساده می توان گفت ار اف تراپی روشی جدید برای جوان سازی و لیفت بافت پوست بوده که این کار را از طریق امواج رادیویی که باعث تحریک لایه های میانی پوست بدن می گرددانجام می دهد.ار اف تراپی از طریق امواج باعث افزایش گردش خون در زیر بافت پوست گردیده که منجر به بازسازی لایه های میانی پوست توسط بدن می گردد.

روش کار آر اف

ابزار و روش کار آر اف تراپی به وسیله امواج رادیویی بوده که روش تاباندن این امواج به پوست میانی بسته به نوع دستگاه متفاوت بوده که در ادامه این روش ها کاملا تشریح شده است. اما کلیت مطلب کاملا شبیه به دستگاه های ماکروویو آشپز خانه بوده که باعث حرکت سریع رفت و برگشتی ملوکول های لایه میانی بافت پوست گردیده که این تحرک باعث ترمیم ، سفت شدن و به اصطلاح لیفت پوست میانی و در نتیجه سفت و جمع شدن لایه بیرونی پوست می گردد که در واقع جوان سازی پوست را به همراه دارد. استفاده از روش آر اف تراپی برای تمامی نقاط پوست بدن امکان پذیر بوده و پس از انجام آن نیاز به دوره تثبیت و تکرار آن در هر 2 الی 3 ماه یک بار می باشد.

بیشترین تاثیر آر اف
بیشترین تاثیر یا به عبارتی بیشترین عارضه هایی که توسط روش آر اف قابل درمان است عبارتند از :
1- لیفت صورت یا همان سفت شدگی پوست
2- از بین رفتن چین و چروک های صورت
3- بستن و محو کردن ترک های پوستی
4- روشن تر شدن پوست و از بین رفتن لکه های قهوه ای
5- بستن منافذ باز پوستی
6- درمان تعریق زیاد بدن بخصوص در نواحی زیربغل
7- درمان چربی زیاد پوست
8- رفع آثار آفتاب سوختگی و یک دست شدن پوست
9- رفع گودی و پوف دور چشم
10- محو کردن و کم رنگ کردن رگ های زیر پوست

چه کسانی نباید از آر اف برای درمان استفاده کنند؟
1- کسانی که سابقه بیماری قلبی دارند
2- افرادی که به تازگی عمل تزریق ژل و بوتاکس انجام داده اند ( در شش ماه اخیر )
3- در زمان حاملگی و دوران شیر دهی
4-خانم هایی که در بازه  دوره ماهانه قرار دارند
5- افرادی که به تازگی از روش های جوانسازی مشابه مانند میکرونیدلینگ استفاده کرده اند
6- افرادی که دارای بیماری های پوستی و حساسیت هستند یا در حال درمان تبخال و عارضه های دیگر پوستی بوده
در هر صورت قبل از اقدام به انجام آر اف گزارش کامل و صادقانه ای از وضعیت خود به پزشک زیبایی که مورد معاینه آن قرار دارید بدهید تا بهترین گزینه و زمان برای شما انتخاب شود.

انواع آر اف تراپی

برای انجام آر اف تراپی روش های مختلفی وجود دارد چرا که استفاده از امواج برای جوانسازی پوست سالهاست که توسط پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد اما رفته رفته دستگاه ها و به دنبال آن روش هایی که هرکدام دارای مزایای خود بوده وارد کار شده و باعث گردیده که روش های مختلفی برای rf تراپی بوجود آید که چند نمونه از رایج ترین و معمول ترین آنها را در ادامه شرح داده ایم.
آر اف  فرکشنال 
اینگونه می توان بیان نمود که آر اف فرکشنال که گاها با نام ام ار اف MRF نیز شناخته می شود درواقع سوزن های بسیار کوچکی با ارتفاع کمتر از یک میلیمتر ( قابل تغییر تا 5 میلیمتر ) است که در عمق پوست نفوذ کرده و امواج رادیویی در کسری از ثانیه را به لایه داخلی پوست می رساند( نمونه های آر اف فرکشنال بدون سوزن نیز وجود دارند) که این امواج ضمن ایجاد گرمای مختصری باعث تحریک لایه میانی پوست گردیده و با ترشح کالیژن باعث جوان سازی و سفت شدن پوست می گردد. ار اف فرکشنال از معروف ترین و به روز ترین روش های ار اف تراپی است که علاوه بر لیفت پوست باعث شفاف شدن و از بین رفتن چین و چروک پوست گردیده بیمار بعد از 24 تا 48 ساعت می تواند به فعالیت روزانه خود بازگشته و تاثیر آن را خیلی زود بروی پوست خود مشاهده کند.
آر اف منو پلار
کاربرد آر اف مونوپلار یا منو پلار بیشتر برای از بین بردن چربی های موضعی بدن بوده که به همین دلیل گاها آن را ار اف لاغری نیز می نامند و برای جوانسازی و لیفت صورت از آن استفاده نمی شود اما طریق و روش کار در آن کاملا مشابه دیگر روش های آر اف از طریق امواج رادیو فرکودنسی می باشد که با عمق نفوذ بیشتر بر روی بافت های چربی تاثیر می گذارد.
آر اف بای پولار
در واقع آر اف با پولار از جمله اولین دستگاه ها برای انجام ار اف بوده که دارای دو قطب مثبت و منفی بر روی یک پد در فاصله کمی از یکدیگر می باشد که این باعث ایجاد عمق نفوذ کمتر نیبت به روش آر اف منو پلار گردیده و می توان از آن برای درمان چین و چروک پوست و جوانسازی پوست صورت استفاده کرد.
آر اف مولتی پولار
همانگونه که از نام آن پیداست دارای چندین قطب مثبت و منفی برای مسیر امواج رادیو فرکوئنسی بوده که امکان ایجاد ناحیه ای وسیع تر و عمق نفوذ بیشتر ( کمتر از آر اف فرکشنال )را به ما داده و در اثر بالا رفتن سطح درمان ، زمان انجام عمل آر اف با دستگاه مولتی پلار کاهش می یابد.

مزایای آر اف تراپی

آر اف دارای مزایای زیادی است که مهمترین آنها را بطور خلاصه می توان در موارد زیر یافت:
1- بی خطر بودن و بدون زخم یا جراحی 
2- تاثیرگذاری سریع در لیفت صورت
3- قابلیت ایجاد کنترل برای عمق نفوذ های مختلف
4- ادامه به کار و فعالیت روزانه بلافاصله پس از آر اف
5- نتایج قابل قبول و هزینه های درمان مناسب

 

آر اف

معایب آر اف تراپی 

آر اف معایب یا عوارض خاصی نداشته و فقط میزان نتیجه ای که از آن دریافت میکنید متفاوت است که در این مورد تشخیص صحیح پزشک برای این روش درمانی بسیار موثر خواهد بود. همچنین در صورت استفاده از فرکانکس های ناصحیح ممکن است دچار سوختگی شوید که در صورت متبحر بودن متخصص امکان آن بسیار پائین است همچنین کمی کبودی یا ورم در برخی موارد پس از انجام آر اف مشاهده شده که جای نگرانی نداشته و در کمتر از 24 ساعت کاملا محو خواهد شد.

تعداد جلسات آر اف تراپی

معمولا بسته به نظر پزشک و نوع درمان حدود 4 تا 7 مرتبه برای ار اف تراپی تجویز می شود و پس از آن هر سه تا شش ماه یک مرتبه می بایست جهت تثبیت تاثیر آن تکرار شود.عواملی مانند سن ، نوع پوست و میزان درمان مورد انتظار در تعین تعداد جلسات مورد نیاز آر اف تا درمان کامل تاثیر گذار است.

قیمت آر اف در رشت

آر اف تکنولوژی جدیدی است که ما در کلینیک زیبایی آلما در رشت ، این خدمت مدرن را به شما عزیزان ارائه می دهیم. قیمت موارد مختلف این خدمت اعم از ، هزینه لاغری با دستگاه rf برای ناحیه شکم و پهلو حدود 500/000 تومان ، آراف بازو 300/000 تومان ، قیمت آر اف ران 350/000 تومان ، هزینه آر اف صورت 200/000 تومان و برای ناحیه غبغب 150/000 تومان می باشد. همچنین قیمت آر اف پکیج صورت و گردن250/000 تومان است. پکیج ران و باسن 450/000 تومان بوده و برای درمان دور چشم (شامل RF دورچشم، ماساژ دور چشم، درما اکسی، سرم درمانی) نیز قیمت آراف حدود 200/000 تومان می باشد و قیمت آراف دورچشم به تنهایی 100/000 تومان است.



اقداماتی که باید قبل از آر اف تراپی انجام داد

1- شستشو ، نظافت و اصلاح ناحیه مورد درمان
2- از اقدامات مشابه ای که برای جوان سازی پوست مانند میکرونیدلینگ ، هایفو و دیگر موارد انجام داده اید حداقل سه ماه باید گذشته باشد.
3- حداقل 3 هفته از زمان استفاده شما از دستگاه سولاریوم یا روش های طبیعی برای تیره کردن پوست شما باید بگذرد
4- عدم وجود هرگونه پد فلزی یا طلا در بدن و در ناحیه درمان

مراقبت های پس از انجام آر اف تراپی 
از آنجایی که آر اف روشی غیر تهاجمی و بدون جراحی است نیاز به مراقبت و یا انجام اعمال خاصی برای دوره نقاهت نبوده همچنین بهترین توصیه ها را پزشک پس از انجام آر اف به شما خواهد گفت. بطور عمومی رعایت نکات زیر نیز بسیار موثر است :
1- در روز های اول هر گونه عملی که باعث تحریک پوست شود و یا دارای تماس مستقیم با پوست باشد خوداری فرمائید. این اعمال عبارتند از شنا ،قرار گرفتن زیاد در معرض مواد شیمیایی و نور مستقیم خورشید.
2- اگر پوستتان دچار پوسته شد جای نگرانی نیست چرا که لایه جدید در حال شکل گیری بوده و لایه قدیمی بشکل پوسته در حال ریزش است . در این حالت فقط از کرم های مربوطوب کننده که پزشک به شما معرفی کرده استفاده کنید.
3- بهتر است تا 24 ساعت پس از آر اف از آرایش غلیظ بر روی صورت خود و استفاده از مواد آرایشی خوداری کنید.

هشدار : در روش هایی نظیر آر اف فرکشنال که دارای سوزن های بسیار ریزی است و همانطور که پیش تر نیز این روش را کامل توضیح دادیم ، دقت نمائید که این سوزن ها یک بار مصرف و فقط باید برای یک فرد مورد استفاده قرار گیرد چرا که احتمال انتقال انواع بیماری ها در صورت امکان مجدد آن برای افراد وجود دارد. همواره در انتخاب کلینیک و مرکز زیبایی و نکات بهداشتی دقت کافی را بخرج دهید.

 

مرکز آر اف در رشت

مراکز ارائه خدمات ار اف در رشت معمولا کلینیک های تخصصی زیبایی و پوست می باشند که دارای پزشک متخصص و ابزارآلات مورد نیاز rf هستند. خدمات ار اف تراپی در مرکز زیبایی آلما واقع در استان گیلان و شهر رشت بطور تخصصی به هم میهنان عزیز ارائه می گردد که می توانید از طریق تماس تلفنی وقت مشاوره و مراجعه حضوری خود را هماهنگ نمائید.

آر اف بهتر است یا میکرو نیدلینگ

از جمله دلایلی که همواره ما در کلینیک زیبایی آلما تاکید بر معاینه و نظر پزشک قبل از هر اقدامی برای زیبایی پوست داریم این است که تشخیص روش مناسب برای شما به عهده پزشک بوده چرا که در غیر این صورت ممکن است با صرف هزینه های زیاد نتایج بسیار کم و در بد ترین حالت به پوست خود آسیب برسانید. در این مقایسه باید گفت که اساسا میکرونیدلینگ برای رفع آثار زخم و آسیب های بجا مانده بر روی پوست و روشن تر شدن پوست از طریق لایه برداری عمل کرده حال آنکه عملکرد آر اف تراپی و تاثیر آن بر روی لایه میانی پوست و از طریق امواج رادیویی و در جهت رفع چین و چروک های پوست و جوان سازی سطح خارجی پوست بوده که باعث سفت شدن آن نیز می گردد.
 

تفاوت آر اف با هایفو تراپی

هایفو و آر اف اگر چه دارای تشابه هایی هستند اما از بسیاری جهات بایکدیگر متفاوت بده که مهمترین آنها عبارتند از :
1- آر اف از امواج رادیویی استفاده می کند اما هایفوتراپی با امواج فراصوتی و متمرکز عمل می کند.
2- عمق نفوذ هایفو بسیار عمیق تر بوده و در درمان چین و چروک ها بسیار موثر تر بوده با این حال که آر اف به لایه های میانی نفوذ می کند.
3- تاثیر آر اف سریع تر خود را نشان می دهد اما ماندگاری اثر آن نیز کمتر و نیاز به چند مرتبه تکرار داشته تا تثبیت شود اما تاثیر هایفوتراپی پس از گذشت دو ماه خود را نشان داده اما تاثیر آن تا دو سال ماندگار است.
4- از نظر عوارض و معایب هر دو روشی امن و بدون خطر بوده اما امواج مورد استفاده در هایفو که از نوع فراصوتی هستند ایمن تر است.
نتیجه : برای انتخاب بهترین روش حتما نیاز است که معاینه شوید و طبق نظر پزشک یکی از روش ها را انتخاب نمائید چرا که نتیجه حاصله بر روی پوست افراد مختلف و با توجه به انتظارات مورد پیش بینی کاملا متفاوت و امریست که نیاز به تجربه دارد.

آر اف لاغری یا کویتیشن چیست ؟

آراف لاغری یا کویتیشن لاغری اولتراسونیک درمانی برای لاغری موضعی و کانتورینگ بدن در نواحی شکم ، پهلو ، ران ، باسن ، بازو ، سینه و غبغب بدون جداسازی ذخیره چربی بدن انجام می شود که از امواج اولتراسونیک و امواج رادیویی برای شکستن چربی های استفاده می شود. از آنجا که آراف لاغری یا کویتیشن بدون نیاز به برش و جراحی بوده ، ازین رو کاملا ایمن و بدون عوارض می باشد و می توان آن را جایگزینی مطمئن و غیر تهاجمی برای گزینه های جراحی از جمله لیپوساکشن معرفی کرد.

اگرچه آر اف لاغری غیر تهاجمی و ایمن است اما نتایج آن نسبت به جراحی لیپوساکشن کمتر قابل توجه بوده اما اگر از روشهای جراحی می ترسید بهتر است کویتیشن لاغری را امتحان کنید. روش کار آر اف لاغری یا کویتیشن بدین گونه است که با استفاده از امواج التراسوند یا امواج فراصوت بدون آسیب به پوست ، بافت چربی را در زیر پوست تخریب می کند و سپس چربیها را بصورت مایع از سیستم لنفاوی تخلیه می کند.

آر اف لاغری در رشت

آر اف لاغری نظیر آر اف جوانسازی پوست تنها در یک جلسه انجام نمی گردد و نیاز به تنظیم جلسات متعدد تا 8 جلسه با فاصله دو هفته می باشد. از نکاتی که در انجام کویتیشن لاغری مهم است می توان به پیاه روی تند پس از انجام این روش ، رعایت رژیم غذایی مناسب ، تکمیل جلسات آر اف لاغری و انجام ورزش منظم اشاره کرد. در نتیجه ار اف لاغری به تنهایی موثر نبوده و باید موارد فوق حتما حتما رعایت گردد چرا که با رژیم غذایی پر کالری دوباره چربی های موضعی باز می گردد و کویتیشن عملا نتیجه ای نخواهد داشت.


سوالات عمومی شما در باره آر اف و پاسخ متخصصین کلینیک پوست و زیبایی آلما در رشت

آر اف تا چه حد در جوانسازی و لیفت پوست تاثیرگذار است؟
تاثیر آر اف کاملا در افراد مختلف متفاوت بوده و نمی توان حد و حدودی را برای آن مشخص نمود. برای همین منظور بهتر است پس از معاینه توسط پزشک حدود آن را جویا شوید.

زمان مورد نیاز برای یک جلسه آر اف چقدر است؟
بسته ناحیه درمان ، نوع آر اف و تخصص پزشک متفاوت بوده و معمولا بین 15 تا 40 دقیقه متغییر است . معمولا زمان درمان با آر اف فرکشنال نسبت به دیگر روش ها سریع تر و نتایج آن نیز به مراتب بهتر است.

جوانسازی پوست و لیفت صورت با آر اف چقدر رایج است ؟

بیش از 188000 نفر در امریکا در سال 2020 جوانسازی پوست صورت با آر اف انجام داده اند. لازم به ذکر است که خطر تغییر رنگ پوست یا هیپرپیگمانتاسیون در اثر آر اف تراپی بسیار کم است و این روش برای افراد جوانی که به تازگی علائم پیری زودرس را مشاهده می کنند ، بسیار موثر است اما بر روی پوست با افتادگی شدید موثر نیست.

چه کسانی روش آر اف تراپی برای لیفت صورت و جوانسازی پوست را ترجیح می دهند ؟

افرادی که نمی خواهند ریسک جراحی زیبایی لیفت صورت را داشته باشند و یا اینکه هزینه اضافی و درد زیادی را تحمل کنند ، می توانند از روش آر اف تراپی صورت استفاده کنند تا با این روش علاوه بر بهبود رنگ ، بافت و استحکام پوست ، ظاهر لکه های تیره در اثر آسیب خورشیدی به حداقل برسد و ظاهری جوان تر فراهم گردد. همچنین آراف تراپی باعث کاهش اثرات پیری پوست نظیر چین و چروک ، خطوط ریز و افتادگی و شلی پوست می گردد.

چه کسی درمان آر اف تراپی صورت را انجام می دهد ؟

آر اف تراپی روشی درمانی  زیبایی است که به منظور بهبود بافت پوست و از بین بردن شلی و افتادگی پوست و رفع چین و چروک و بطور کل در جوانسازی پوست موثر است ، ازین رو باید در بهترین کلینیک زیبایی در رشت زیر نظر پزشک و متخصص پوست و توسط متخصص زیبایی دارای مدارک معتبر و با تجربه کافی انجام گیرد تا بدون داشتن عوارض جانبی ، بهترین نتایج را از لیفت صورت با آر اف مشاهده کنید.
کلینیک پوست و زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma