مقایسه پی آر پی با مزوتراپی

اشتراک گذاری :

با پیشرفت درمانهای زیبایی و جوانسازی پوست روشهای مختلفی ابداع شده که پی آر پی و مزوتراپی از آن جمله می باشد که این دو از روشهای تزریقی بوده اما عملکرد متفاوتی دارند. در ادامه به توضیح درباره مزوتراپی و پی آر پی و مقایسه این دو می پردازیم.

پی آر پی صورت

پی آر پی PRP یا پلاسمای غنی از پلاکت روشی درمانی زیبایی تزریقی است که برای زیبایی و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد که از تزریق پلاسمای غنی از پلاکت جدا شده از خون خود فرد گرفته شده و  به پوست صورت وی تزریق می شود. به دلیل اینکه پلاسمای خون دارای پلاکت ها و فاکتورهای رشد طبیعی بوده که با تحریک تولید کلاژن باعث بهبود بافت پوست و جوانسازی پوست می گردد. افزون بر این تزریق پی آر پی مو برای جلوگیری از ریزش مو و کمک به رشد مجدد موها در داشتن موهایی سالم و زیبا موثر است.

مطالب بیشتر در صفحه تزریق پی آر پی

کلینیک زیبایی در رشت

مزوتراپی صورت

مزوتراپی روشی تزریقی برای جوانسازی پوست است که از کوکتل ها ( مواد مزوتراپی ) حاوی انواع مواد معدنی ، ویتامین ، آنتی اکسیدان و اسید هیالورونیک برای تزریق به لایه میانی پوست استفاده می شود تا ظاهر پوست بهبود یافته و سلامت آن افزایش یابد. مزوتراپی روشی زیبایی پزشکی با عنوان احیای زیستی یا جوانسازی زیستی به منظور دسترسی به پوستی جوان تر  شاداب تر و سالم تر می باشد که باعث رفع اثرات پیری پوست می شود. از سوی دیگر تزریق مزوتراپی مو به جهت بهبود ریزش مو و افزایش رشد موها انجام می گیرد.

مطالب بیشتر در صفحه تزریق مزوتراپی

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

مزوتراپی در مقایسه با پی آر پی

مقایسه مزوتراپی با پی آر پی در روش انجام کار

در روش مزوتراپی از کوکتل های حاوی مواد مغذی و ویتامین برای تزریق به لایه میانی پوست استفاده می شود که با ورود  این مواد مغذی به پوست ، گردش خون در پوست افزایش یابد و بافت پوست بهبود یابد تا شاهد پوستی سالم ، درخشان و با کاهش سایز منافذ بزرگ پوستی و ... رو به رو شویم. اما در مقابل در روش پی آر پی از خون خود بیمار استفاده می شود و با جداسازی پلاسمای غنی از پلاکت خون فرد به پوست وی تزریق انجام می شود.

بدین ترتیب با توجه به اینکه فاکتورهای رشد در پلاسمای غنی از پلاکت خون فرد وجود دارد ، سلولهای پوست ترمیم و بازسازی می شود و پوستی سالم و جوان ایجاد می شود. قابل توجه است که از جمله تفاوت های پی آر پی و مزوتراپی این است که مزوتراپی تنها در لایه میانی پوست تزریق می شود اما پی آر پی را می توان در هر لایه از پوست تزریق نمود.

مقایسه مزوتراپی با پی آر پی در اثربخشی

هر دو روش مزوتراپی و پی آر پی صورت در رفع مشکلات پیری نظیر چین و چروک و شلی و افتادگی پوست موثر هستند چرا که تزریق کوکتل های مواد مغذی و ویتامینه و اسید هیالورونیک در روش مزوتراپی باعث آبرسانی و بهبود خاصیت کشسانی پوست و رفع چین و چروک پوست می شود. همچنین پی آر پی هم با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به تحریک تولید کلاژن کمک کرده تا شلی و افتادگی پوست از بین برود و پوست سفت و محکم شده و خطوط و چین و چروک رفع شوند.

در درمان ریزش مو هم پی آر پی بر مزوتراپی ارجحیت دارد به دلیل اینکه در روش پی آرپی از فاکتورهای رشد طبیعی خون خود فرد استفاده می شود تا فولیکول های مو قوی و سالم شود

مقایسه پی آر پی با مزوتراپی

مقایسه مزوتراپی با پی آر پی در    ماندگاری

از آنجایی که برای اثربخشی هر دو روش نیاز به چند جلسه دارند ، لذا در صورت تکمیل جلسات تعیین شده توسط پزشک بسته به نوع مشکلات پوستی ، در روش پی آر پی ( 6 جلسه ماهیانه ) ماندگاری نتایج تا 6 ماه تا یک سال بوده و پس از آن مجددا نیاز به تزریق پی آر پی برای ماندگاری نتایج می باشد. همچنین در مزوتراپی ماندگاری در حدود یکسال می باشد و پس از آن برای حفظ نتایج نیاز به تزریق دوباره است. تزریق مزوتراپی نیز در حدود دو تا سه جلسه ماهیانه می باشد. بطور کل ماندگاری نتایج تزریق پی آر پی بیشتر از مزوتراپی است.

مقایسه مزوتراپی با پی آر پی در    عوارض جانبی

عوارض جانبی در هر دو روش مزوتراپی و پی آر پی بسیار کم است و هر دو روش ایمن هستند و تنها عوارض جانبی در حد درد و تورم یا قرمزی و ناراحتی خفیف در محل تزریق می باشد که به سرعت و نهایتا ظرف یکی دو روز رفع می شوند به این علت که در هر دو روش از مواد طبیعی استفاده می شود بطوریکه در پی آر پی از خون خود بیمار و در مزوتراپی از مواد مغذی طبیعی برای تزریق استفاده می شود.

مزوتراپی یا پی آر پی ؟ کدام را انتخاب کنیم ؟

روشهای مزوتراپی و پی آر پی هر دو در بهبود بافت پوست و رفع مشکلات پیری پوست موثر هستند که باعث تحریک تولید پروتئین کلاژن در پوست و جوانسازی پوست می شوند. قابل ذکر است که با پیر شدن پوست ، بافت های زیرین پوست کاهش یافته و تولید پروتئین کلاژن در پوست کم می شود که مستلزم شلی و افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک پوست می گردد که در این میان روشهای جوانسازی پوست مانند این دو روش برای رفع این مشکلات موثر هستند.

روشهای پی آر پی و مزوتراپی در بهبود شرایط پوستی فیبروتیک کمک کرده و با حجم دهی به پوست باعث رفع علائم پیری می شوند که در پی آر پی از پلاسمای غنی از پلاکت خون بیمار بعنوان عامل ترمیم کننده و فاکتور رشد و محرک تولید کلاژن استفاده می شود. از آنجا که روش تزریق پی آر پی در تقویت و بهبود ظاهر پوست موثر است و دارای عوارض جانبی کم و یا بدون عوارض می باشد ، لذا متخصصان و پزشکان بسیاری از این روش در جوانسازی پوست استفاده می کنند.

بدین ترتیب پزشکان تزریق پی آر پی را به روش مزوتراپی ترجیح می دهند و به عنوان درمانی موثر در تقویت پوست توصیه می کنند چرا که در روش پی آر پی  به دلیل وجود فاکتورهای رشد خون بیمار نتایج بهتری می گیرند که در روش مزوتراپی از فاکتورهای رشد موجود در کوکتل های از پیش تولید شده استفاده می شود. از طرفی تزریق پی آر پی را می توان در هر لایه پوستی انجام داد که در مزوتراپی چنین نبوده و تنها در لایه میانی پوست تزریق انجام می شود.

اگرچه از نظر اثربخشی این دو روش ، درمان پی آر پی نیاز به تحقیقات و مطالعات بیشتری دارد در عین حال بیماران از درمان تزریق پی آر پی به دلیل زمان و هزینه کمتر رضایت بیشتری دارند.

شماره تماس برای مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما در رشت : 09125396478 01332662196 01333662196 - 01332006295

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه