مقایسه انواع دستگاه های لیزر موهای زائد بدن

اشتراک گذاری :

استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد امروزه تا حد بسیار زیادی جای روش های سنتی اصلاح را گرفته و به دلیل نتایج خوب حاصل شده توسط استفاده کنندگان، این محبوبیت روز به روز رو به افزایش است. بطور کلی اگر لیزر موهای زائد با دستگاه استاندارد و مناسب و در یک کلینیک با تکنسین مجرب انجام شود ، انتظار می رود پس از اتمام جلسات، بیش از 90 درصد موهای زائد شخص از بین رفته و دیگر بطور دائمی از شر آنها خلاص شود.

اما
دستگاه لیزر موهای زائد استاندارد و مناسب چه معنی داشته و بهترین دستگاه لیزر کدام است؟ این سوال بدلیل وجود تنوع برند و تکنولوژی های متفاوت امروزه بسیار از طرف متقاضیان مطرح می شود و گاهاً اطلاعات نادرستی بین عموم در باره بهترین دستگاه لیزر در جریان است. از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب بطور کامل تکنولوژی های بکار رفته ، برندهای دستگاه ها و کارآیی آنها را معرفی کرده و با هم مقایسه کنیم.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در رشت

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

می توان گفت مطرح کردن این سوال بطور کلی اشتباه است . خیلی ساده باید در همین ابتدا گفت که بهترین دستگاه لیزر موهای زائد وجود ندارد و فقط تفاوت در نوع روش یا همان تکنولوژی بکار رفته در آنها است که باعث ایجاد تنوع و نتایج متفاوت می شود. به این دلیل که دستگاه های لیزر تولید شده در جهان با فناوریهای مختلف و برای رنگ پوست های متفاوت تولید شده است. به عنوان مثال لیزر الکساندرایت مناسب برای پوست های روشن بوده و کاربردی برای موهای تیره ندارد ، به دلیل اینکه باعث سوختگی این نوع رنگ پوست می گردد.

برای بهترین اثربخشی لیزر موهای زائد دو نکته را درنظر داشته باشید . اولاً اینکه باید فناوری لیزر همسان و سازگار با رنگ پوست و ضخامت مو انتخاب شود و دوماً دستگاه دارای قطر تابش مناسب و سیستم خنک کننده قوی باشد. با رعایت این دو نکته نتایج بهتر و ایده آلی کسب می شود.

یکی از عواملی که انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد به آن بستگی دارد رنگ پوست می باشد که بر اساس معیار فیتزپاتریک 1975 ( با معیار روشنایی پوست و درجه تحمل نور آفتاب) به صورت زیر می باشد:

  •  رنگ پوست نوع 1 : با رنگ پوست سفید ، موهای طلایی و رنگ چشم روشن که در برابر نور آفتاب می سوزد و هیچگاه برنزه نخواهد شد.
  • رنگ پوست نوع 2 : رنگ پوست سفید متمایل به بژ کم رنگ ، موهای خرمایی یا بلوند تیره و رنگ چشم آبی که در برابر نور خورشید همیشه می سوزد و گاهاً برنزه می گردد.
  • رنگ پوست نوع 3 : رنگ پوست بژ تا قهوه ای روشن ، موها و رنگ چشم هر دو قهوه ای تیره که در برابر نور خورشید گاهی می سوزد و اکثر اوقات برنزه می شود.
  • رنگ پوست نوع 4 : رنگ پوست قهوه ای روشن تا تیره ، با موهای سیاه ، چشمان قهوه ای و در برابر نور خورشید به ندرت باعث سوختگی شده و اکثراً برنزه می گردد.
  • رنگ پوست نوع 5 : رنگ پوست قهوه ای تا قهوه ای تیره ، موهای سیاه ، چشمان قهوه ای تیره یا متمایل به سیاه  و در برابر نورآفتاب به ندرت می سوزد اما اغلب برنزه می شود.
  • رنگ پوست نوع 6 : رنگ پوست قهوه ای تیره تا سیاه و موها و چشمان سیاه که هیچ گاه در مقابل نور خورشید دچار آفتاب سوختگی نمی شود.

مقایسه دستگاه های لیزر موهای زائد

معرفی جدیدترین و بهترین دستگاه های لیزر دنیا :

دستگاه لیزر دایود :

این دستگاه با تکنولوژی دایود دارای طول موج 800 تا 810 نانومتر با عمق نفوذ بالا در پوست بوده که مستقیماً فولیکول مو را نشانه گیری می کند تا از آسیب به پوست جلوگیری بعمل آید و این بدین معناست که طول موج های کوتاه تر می توانند آسیب پوستی ایجاد کنند. لیزر دایود برای نواحی بزرگ بدن مناسب می باشد و می تواند با پاکسازی پوست از موها ، شما را از شر موهای زائد رهایی بخشد. لیزر دایود برای انواع تیپ پوستی 1 تا 6 بر اساس معیار فیتزپاتریک مناسب می باشد. لازم به ذکر است که  لیزر دایود برای انواع تیپ پوستی 1 تا 6 بر اساس معیار فیتزپاتریک مناسب بوده و همچنین مناسب با پوست ایرانی ها و همچنین رشتی ها می باشد و با استفاده از سیستم خنک کننده عالی ، کمترین میزان درد را ایجاد می کند.

نظر به اینکه عمق نفوذ لیزر دایود بالاست و طول موج هایی ایجاد می کند که به عمق فولیکول مو نفوذ می کند ، برای پوست های تیره هم ایمن بوده و برعکس لیزر الکس به این نوع پوست آسیب نمی زند.

لیزر الکساندرایت :

این نوع دستگاه با فناوری الکساندرایت با طول موج کوتاهتر 755 نانومتر است که روی پوست های روشن اثربخش بوده و مناسب پوست اروپایی ها می باشد و در صورت انجام لیزر برای افراد با پوست تیره ، امکان آسیب به پوست نظیر سوختگی یا ایجاد لکه و زخم وجود خواهد داشت. البته این دستگاه بسیار سریع و موثر بوده و به لیزر الکس معروف است و به دلیل سرعت تکرار پالس لیزر ، نور لیزر با سرعت بیشتر نواحی بزرگتری از بدن را درمان می کند. از آنجائیکه پالس های لیزر الکس با سرعت بالا به پوست می رسد ، کمی درد و ناراحتی برای فرد ایجاد می کند ، با وجود این بیشتر افراد به دلیل صرف زمان کمتر و نتایج بهتر از لیزر الکساندرایت رضایت دارند. همچنین دستگاه های جدید الکس دارای سیستم خنک کننده برای کاهش ناراحتی مراجعین تعبیه شده است.

لیزر اندیاگ :

بعد از چالش های بسیار برای افراد با پوست تیره برای انجام لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی ، ایجاد سوختگی و مشکلات لک و ... دراین افراد ، وقت آن رسید فناوری لیزر جدیدی روانه بازار شود تا مشکلات مربوط به پوست های تیره را حل کند. لیزر ان دیاگ با طول موج 1064 نانومتر ، جزو جدیدترین و بهترین دستگاه های دنیا برای افراد با پوست تیره بوده که با عمق نفوذ بالا و کاهش پراکندگی نور لیزر ، بدون آسیب رساندن به پوست و نادیده گرفتن ملانین پوست ، رنگدانه یا ملانین فولیکول مو را هدف گیری کرده و آنها را از بین می برد.

در مقایسه با لیزر دایود ، مدت زمان پالس دستگاه اندیاگ کوتاه تر بوده و این مزیت در هنگام برخورد با موهای ریزتر کمک کننده است و مدت زمان کوتاه ، امکان انجام لیزر درمانی سریع در مناطق وسیعی از بدن را مهیا می کند. از مزایای این لیزر می توان به ایمن ترین لیزر برای پوست های تیره و سرعت بالای لیزر درمانی اشاره کرد.

لیزر موهای زائد بدن

لیزر الکس دایود:

دستگاه لیزر الکس دایود از جدیدترین و بهترین دستگاه های لیزر ترکیبی موجود در جهان می باشد. به این دلیل که با استفاده از طول موج های متفاوت برای انواع پوست مناسب بوده و بالاترین نتایج را در بر خواهد داشت. این دستگاه لیزر ترکیبی دارای فناوری لیزر دایود 810 نانومتر و لیزر الکس 755 نانومتر مناسب برای 6 نوع پوست معیار فیتزپاتریک می باشد که به دلیل ایمن بودن و نتایج عالی بسیار پرطرفدار شده است. همچنین لیزر الکس دایود ، امکان انجام جلسات درمانی بیشتری را در زمان کمتر و با سرعت بالاتر ارائه می دهد که پس از پایان جلسات ماهیانه ، شارژ سالیانه انجام می گیرد.

لیزر الکس سرد یا الکس کوترا :

دستگاه های لیزر زیادی با فناوری الکساندرایت روانه بازار شده که از جدیدترین و بهترین آن می توان به الکس کوترا یا همان الکس سرد معروف اشاره داشت که بسیار پیشرفته و مناسب می باشد و از دو فناوری الکس و اندیاگ ND:Yag بهره می برد تا برای انواع رنگ طیف پوستی مناسب بکار گرفته شود. لیزر الکس کوترا ساخت شرکت کوترا امریکا و دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد و از مزایای دستگاه لیزر الکس سرد می توان به قدرت بالا ، بدون عوارض جانبی ، بدون درد ، با سیستم سرمایشی پیشرفته ، حتی مناسب برای پوستهای آفتاب دیده و سولار گرفته با بهترین نتیجه در تعداد کمتر جلسات اشاره دارد.

مزایای لیزر الکس سرد :

از مزایای لیزر الکس سرد می توان نبه نتیجه بخشی با سرعت بالا در کمترین تعداد جلسه ، رضایت 95 درصد از مراجعین ، بدون محدودیت در رنگ پوست و مو ، کمترین میزان درد به دلیل برخورداری از سیستم کولینگ قوی ، اولین دستگاه لیزر مناسب برای پوست برنزه ، موثر روی موهای کرکی ، بدون آثار سوختگی و کرکی کردن موها ، استفده از انرژی کمتر در حین لیزر ، مناسب برای تمام نقاط بدن و نتایج شگفت انگیز در جلسات اولیه لیزر درمانی اشاره کرد.

لیزر کندلا الکساندرایت :

لیزر کندلا الکساندرایت ، دارای طول موج الکس و ساخت شرکت کندلا امریکا می باشد و جزو پیشرفته ترین دستگاه لیزر با سری جدا در رشت و حال حاضر جهان می باشد و نظیر لیزر الکس سرد از هر دو فناوری لیزر الکس و اندیاگ برخوردار می باشد. همچنین سرعت و دقت بالای آن نیز باعث معروفیت آن شده است و با سیستم خنک کننده قوی برای کاهش درد و سوزش در حین لیزر بسیار موثر است ، چنانچه نیاز به کرم بی حس کننده نخواهد داشت.

مزایای لیزر الکس کندلا:

از مزایای لیزر الکس کندلا می توان به سرعت بالا در رسیدن به نتیجه مناسب ، مناسب برای پوست روشن با لیزر الکس کندلا و پوست تیره با لیزر کندلا اندیاگ ، عملکرد ساده و مطلوب با بازدهی مناسب ، دارای سیستم سرمایشی قوی دینامیک و تنظیم هوای دستی ، ایمنی و دقت بالا و کاهش تعداد جلسات لیزر درمانی اشاره کرد.

مرکز لیزر موهای زائد در رشت

دستگاه ترکیبی لیزر رازورلیز آلمان :

ساخت دستگاه لیزر دایود رازورلیز بسیار قابل توجه و نقطه امید برای تکامل فناوری لیزر موهای زائد بوده و دارای تاییدیه سازمان FDA آمریکا می باشد که در این دستگاه از هر سه فناوری لیزر الکس ، دایود و اندیاگ استفاده شده و مناسب برای همه پوست ها می باشد و بیشتر متخصصین این فن به کاراتر بودن لیزر دایود اذعان داشته اند. در این فناوری پالس های نور لیزر در صدم ثانیه از سطح پوست گذشته و بدون آسیب به پوست ، به فولیکول مو می رسد و آن را تخریب می کند. از سوی دیگر سیستم خنک کننده و سرمایشی آن نیز بسیار قدرتمند بوده تا 5- درجه سانتی گراد برای کاهش درد ناشی از لیزر عمل می کند.

از ویژگی های دیگر این دستگاه می توان به سرعت بالا ، انرژی خروجی یکنواخت و پایدار ، سرعت شات بالا یک تا ده شات در ثانیه ، سیستم کولینگ بسیار قوی ، رفع انواع مو با ضخامت های مختلف و دارای هندپیس ارگونومیک اشاره کرد. در کلینیک زیبایی آلما در رشت از این دستگاه برای لیزر موهای زائد استفاده می شود که با بازدهی بالا ، بسیار مورد اقبال مراجعین محترم می باشد.

دستگاه ترکیبی لیزر پلاتینیوم و پلاتینیوم پلاس :

این دو دستگاه ترکیبی لیزر موهای زائد ، جزو پیشرفته ترین دستگاه های لیزر جهان است و دارای هر سه فناوی لیزر الکساندرایت ، لیزر دایود و لیزر اندیاگ بوده و مناسب برای همه نوع پوست می باشد. فناوری الکس دارای طول موج 755 نانومتر با انرژی و قدرت بالا برای پوست های روشن ، تکنولوژی لیزر دایود با طول موج 810 نانومتر با عمق نفوذ بیشتر و تخریب بهتر فولیکول مو برای انواع پوست و در نهایت فناوری لیزر اندیاگ با طول موج 1064 نانومتر با بیشترین عمق نفوذ مناسب برای پوست های تیره و بدور از هرگونه سوختگی می باشد. ترکیب این سه طول موج با هم از نظر عملکرد بهترین نحوه انجام و عمق نفوذ به پوست ، ایده آل ترین نتیجه را می دهد. سیستم سرمایشی این دو دستگاه لیزر بسیار خاص و منحصر به فرد بوده و شاهد کمترین احساس درد خواهید بود.

تفاوت لیزر الکس و دایود و اندیاگ :

مهمترین تفاوت در طول موج این لیزرها می باشد. بدین لحاظ لیزر الکس با طول موج 755 نانومتر روی رنگ پوست 1 تا 3 بر اساس معیار فیتز پاتریک یعنی رنگ پوست روشن عملکرد بالایی دارد و این در حالیست که لیزر دایود با طول موج 800 و 810 نانومتر دارای عمق نفوذ بالاتر ، بدون ایجاد سوختگی برای انوع رنگ پوست مناسب می باشد. اما لیزر اندیاگ برای پوست های تیره  نوع 5 و 6 با طول موج طولانی تر انجام می پذیرد. از طرفی نتایج لیزر دایود بسیار سریعتر بروز می یابد و برای استفاده در نواحی بزرگ بدن مانند کمر بسیار مناسب می باشند.

در نهایت با انتخاب طول موج مناسب با رنگ پوست شما ، نتیجه لیزر موهای زائد با دایود و الکس به یک اندازه موثر می باشد ، چرا که در افراد مختلف با رنگ پوست مناسب همان دستگاه انجام می پذیرد.

لیزر موهای زائد در رشت

فناوری IPL :

فناوری IPL ، لامپ نوری به منظو تابیدن نور بر پوست و از بین بردن موهای زائد می باشد. لازم به توضیح است که این فناوری لیزر نبوده و تنها شبه لیزر است و دارای قدرت نفوذ کم ، غیر قابل کنترل بودن طول موج و احتمال ایجاد سوختگی سطحی که بر روی هر رنگ پوست و مویی اثربخش نمی باشد ، لذا پزشکان به سراغ دستگاه های لیزر موهای زائد رفتند که بسیار موثرتر از فناوری IPL می باشد.

دستگاه حذف موهای زائد ELIGHT :

این دستگاه هم شبه لیزر بوده و ترکیبی از دستگاه IPL و دستگاه رادیوفرکوئنسی بوده که به منظور بهبود کارایی دستگاه IPL تولید شده است تا نقص های این دستگاه را جبران کند ، اما در مقابل دستگاه لیزر موهای زائد همچنان ضعیف تر عمل می کند.

دستگاه حذف موهای زائد SHR :

دیگر دستگاه شبه لیزر دستگاه SHR است که برای حذف موهای زائد استفاده می شود و برای از بین بردن مو از گرمای زیاد استفاده می کند. لازم به ذکر است که این دستگاه نسبت به دستگاه لیزر موهای زائد دارای انرژی کمتری است ، چنانچه تنها 50 درصد از انرژی نور آن توسط ملانین فولیکول مو جذب شده و بقیه نور بازتاب می شود یا اینکه به رنگدانه مو جذب نمی گردد. بدین ترتیب میزان انرژی جذب شده توسط رنگدانه مو تولید گرما کرده و فولیکول مو را می سوزاند.

فرق فناوی لیزر با دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟

فناوری لیزر شامل ویژگی های پرتو نور لیزر نظیر طول موج بوده که در دستگاه های مختلف لیزر موهای زائد ، با اثرگذاری متفاوت بکار می رود ، بطوریکه در دستگاه دارای فناوری الکس یعنی از فناوری لیزر الکس با طول موج 755 نانومتر و یا فناوری لیزر دایود از طول موج 810 نانومتر استفاده می شود.

اثر گذاری دستگاه لیزر موهای زائد به چه عواملی بستگی دارد ؟

از عواملی که اثرگذاری لیزر موهای زائد به آن بستگی دارد ، می توان به فناوری لیزر ( الکس ، دایود ، اندیاگ ) ، تعداد شات ، قطر پرتو لیزر ، مکث بین شات ، سیستم سرمایشی و ... اشاره کرد که بطور مثال مکث کوتاه بین شات ها و یا درست نگرفتن زاویه تابش لیزر ، در برخی دستگاه های لیزر موهای زائد ، باعث ایجاد سوختگی پوست می گردد. و یا اینکه فناوری لیزر الکس برای پوست های روشن بوده و لذا برای پوستهای تیره کاربرد ندارد و باعث آسیب و سوختگی پوستهای تیره می گردد و برای این نوع پوست باید از فناوری لیزر اندیاگ با عمق نفوذ بالاتر استفاده کرد.

کدام دستگاه لیزر موهای زائد برای پوستتان مناسب است ؟

از عواملی که اثرگذاری لیزر موهای زائد به آن بستگی دارد ، می توان به نوع فناوری لیزر بکار رفته در دستگاه لیزر موهای زائد ( الکس ، دایود ، اندیاگ ) ، تعداد شات ، قطر پرتو لیزر ، مکث بین شات ، سیستم سرمایشی و ... اشاره کرد که بطور مثال مکث کوتاه بین شات ها و یا درست نگرفتن زاویه تابش لیزر ، در برخی دستگاه ها ، باعث ایجاد سوختگی پوست می گردد. و یا اینکه فناوری الکس برای پوست های روشن بوده و لذا برای پوستهای تیره کاربرد ندارد و باعث آسیب و سوختگی پوستهای تیره می گردد و برای این نوع پوست باید از فناوری اندیاگ با عمق نفوذ بالاتر استفاده کرد.

البته کلینیک های زیبایی که از دستگاه های ترکیبی نظیر رازورلیز آلمان یا الکس دایود استفاده می کنند ، می توانند بهترین گزینه برای مراجعه به منظور انجام لیزر موهای زائد باشند ، چرا که با دارا بودن هر سه طول موج برای تمامی انواع پوستها کارایی دارند و بدین جهت بهترین عملکرد را در لیزر درمانی ارائه می دهند. لازم به توضیح است که تعیین رنگ پوست و نوع طول موج در کلینیک زیبایی آلما در رشت توسط متخصصین و پزشکان صورت می گیرد ، بدین ترتیب که با مراجعه به بهترین مرکز لیزر موهای زائد ، رنگ پوست طبق معیار فیتزپاتریک شناخته شده و طول موج بر اساس آن انتخاب می گردد .

لیزر موهای زائد چیست ؟

لیزر موهای زائد روشی برای از بین بردن موهای زائد است که در آن از پرتو نور شدید و متمرکز لیزر استفاده می شود که این نور با شناسایی رنگدانه ریشه مو به فولیکول فرستاده می شود و با گرم کردن فولیکول به آن آسیب می زند که این آسیب می تواند رشد مو را بطور کل مهار کند و یا اینکه به تاخیر می اندازد. اگرچه لیزر موهای زائد رشد موها را به مدت طولانی به تاخیر می اندازد اما منجر به حذف دائمی و همیشگی موهای زائد نمی شود و این به معنی کاهش دائمی موهای زائد است.

لیزر درمانی در نواحی صورت و کل بدن شامل پاها ، دست ها ، زیربغل ، بیکینی ، پشت ، کمر و ... بجز نواحی دور چشم و پلک قابل انجام می باشد. از طرفی لیزر موهای زائد نیاز به چندین جلسه درمان ماهیانه دارد و پس از تکمیل جلسات نیاز به جلسات نگهدارنده یا شارژ چندین ماهه می باشد. جالب است بدانید که اگرچه با پیشرفت فناوری لیزر و ابداع انواع دستگاه های لیزر موهای زائد همه افراد می توانند لیزر درمانی انجام دهند ، اما لیزر موهای زائد بر روی پوست های روشن و موهای تیره که دارای تضاد رنگی بیشتری هستند بسیار موثرتر است.

قابل ذکر است که اصل اساسی لیزر بر رنگدانه مو بوده و نه رنگدانه پوست و نور لیزر باید توسط رنگدانه یا ملانین مو جذب شود تا فولیکول مو آسیب ببنید و از بین برود. بدین لحاظ دستگاه لیزر موهای زائد به گونه ای دقیق ساخته شده که تنها فولیکول مو را هدف می گیرد و به رنگدانه پوست کاری ندارد البته به شرط اینکه توسط کارشناس ماهر انجام شود و این زمانی است که تضاد بین رنگ پوست و مو کم بوده و کارشناس باید بتواند از درجه لیزر مناسب برای لیزر درمانی به منظور پیشگیری از سوختگی پوست استفاده کند.

افزون بر این برای هر نوع پوست و مویی طول موج لیزر جداگانه ابداع شده است بطوریکه برای پوستهای روشن و خیلی روشن از طول موج الکس یا لیزر الکساندرایت ، برای پوستهای روشن تا تیره از طول موج دایود و برای پوست های تیره تا خیلی تیره از طول موج اندیاگ مناسب بوده و شما برای انجام لیزر موهای زائد باید به مراکزی مراجعه نمایید که دارای هر سه طول موج فوق باشد تا بتوانید با هر رنگ پوست و مویی لیزر درمانی ایمن و مطمئن انجام دهید.

سخن آخر ،

* در صورت تصمیم به لیزر موهای زائد ، بهترین کلینیک زیبایی در رشت با شرایط زیر را انتخاب کنید : دارای مجوز از سازمان مربوطه ، مجهز به پیشرفته ترین دستگاه لیزر موهای زائد به روز دنیا و دارای پزشک متبحر در زمینه لیزر موهای زائد باشد. همچنین بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت باید دارای پرسنل و اپراتور با تجربه و متخصص در کار لیزر بوده و تمامی نکات بهداشتی در آن ( خصوصاً با وجود همه گیری بیماری کرونا ) رعایت گردد. به دلیل اینکه بسیاری از مشکلات سوختگی و التهاب یا الک در اثر مراجعه به کلینیک های غیرمجاز با دستگاه های غیر معتبر و اپراتور ناوارد انجام می پذیرد.

کلینیک زیبایی آلما در رشت ، با استفاده از بهترین و جدیدترین دستگاه های ترکیبی لیزر جهان با هر سه طول موج الکس ، دایود و اندیاگ برای طیف پوستی 1 تا 6 و پزشکان و اپراتورهای باتجربه و متبحر در امر لیزر در خدمت شما عزیزان می باشد تا بهترین نتایج از جلسات لیزر را شاهد باشید و داشتن پوستی لطیف و زیبا را تجربه کنید . کلینیک آلما با خدمات زیبایی و جوانسازی نظیر هایفوتراپی ، آراف تراپی ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی ، پارافین تراپی ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست و .... در خدمت شما عزیزان می باشد.

شماره تماس جهت مشاوره رایگان با متخصصین 01332662196 - 0133200625 - واتس اپ 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه