نکات قابل توجه در تزریق ژل

اشتراک گذاری :

با ارتقا سطح کیفی زندگی افراد ، خیلی ها خصوصا بانوان و حتی آقایان به دنبال جوانسازی پوست ، صاف کردن چین و چروک و خطوط صورت از جمله خط لبخند ، خطوط پنجه کلاغی و یا حجیم کردن لب یا گونه به منظور زیبا سازی چهره هستند که در این بین تزریق ژل نکات قابل توجهی دارد که باید قبل از تزریق در نظر گرفته شود تا علاوه بر نتایج مطلوب از ایجاد عوارض جانبی پیشگیری گردد.

تزریق ژل

تزریق ژل صورت روشی درمانی برای رفع خطوط و چین و چروک یا کاهش حجم در اثر افزایش سن می باشد که این روش توسط سازمان FDA امریکا تایید شده و هر نوع برند ژل باید به تاییدیه این سازمان را داشته باشد تا تزریق با آن صورت گیرد. در گزارشات این سازمان آمده بیشتر مردم از نتایج تزریق ژل خود رضایت دارند. از آنجا که روش تزریق ژل موقتی بوده لذا پس از از بین رفتن اثرات آن باید مجددا تزریق انجام گیرد.

نکات قابل توجه در تزریق ژل

نکات سازمان FDA در تزریق ژل

1- سازمان غذا و دارو امریکا یا FDA در همه موارد مربوط به دارو ، انواع برند ژل و بوتاکس و یا روشهایی نظیر لیزر موهای زائد و  .... باید جوانب لازم را بررسی کرده و تاییدیه به شرکتها و برندهای مختلف ارائه دهد. ازین رو ژل نیز که جزو ابزار پزشکی در سازمان FDA محسوب می شود ، در صورتی که این تاییدیه را نداشته باشد ، باید از تزریق آن خودداری کنید چرا که سایر ژل ها به دلیل خاصی نتوانستند این تاییدیه را دریافت کنند لذا تزریق آنها خطرناک بوده و می توانند عوارض جانبی خاصی ایجاد کنند.

2- سازمان FDA امریکا تزریق ژل را بعنوان روشی موقتی در جوانسازی پوست برای پر کردن و حجم دهی به پوست صورت معرفی کرده چرا که دارای ترکیباتی نظیر اسید هیالورونیک هستند که بدن در نهایت آنها را تجزیه کرده و جذب می کند. ازین رو برای حفظ نتایج باید مجددا تزریق ژل تکرار شود. از انواع فیلرهای طبیعی پوستی که توسط سازمان FDA به تایید رسیده می توان به اسید هیالورونیک ( قند طبیعی بدن ) ، کلسیم هیدروکسیل آپاتیت ( ماده معدنی و جزء اصلی استخوان ) ، پلی ال لاکتیک اسید PLLA ( ماده مصنوعی اما زیست تخریب پذیر ) اشاره کرد.

از طرفی تنها ژل مورد تایید FDA که مصنوعی بوده و توسط بدن جذب نمی شود ، دانه های گرد و صاف و پلاستیکی کوچک پلی متیل متاکریلات PMMA می باشد که در محلولی حاوی کلاژن گاوی معلق است.

3- از طرفی تزریق ژل برای همه افراد مناسب نبوده بعنوان مثال برای افراد با شرایط خاص ، اختلالات خونریزی یا برخی از آلرژی ها مناسب نمی باشد. ازین رو اگر پزشک شما تایید کرد که تزریق ژل برای شما سازگار است ، می توانید تزریق را انجام دهید ، اما شایسته است بدانید که همه محصولات پزشکی از جمله ژل می توانند مزایا یا حتی خطراتی داشته باشند.

مقالات دیگر : آشنایی با فواید و عوارض تزریق ژل

4- سازمان FDA توصیه می کند که در مراجعه به مرکز تزریق ژل از مجوز مرکز و پزشک برای تزریق ژل اطمینان حاصل کنید که البته تجربه کاری هم در این زمینه بسیار مهم است. یک پزشک تزریق ژل باید در مورد برند ژل ، کارایی ژل ، آناتومی صورت انسان ، نقاط تزریق و مدیریت عوارض آشنایی داشته باشد و باید قبل از تزریق ژل در جلسه مشاوره عوارض و مزایا ، مراقبتهای قبل و بعد از تزریق ژل را به شما بازگو کند.

تزریق ژل در رشت

5- سازمان غذا و داروی امریکا تزریق ژل را از سن 22 سال به بالا در موارد زیر مجوز داده است :

* تزریق ژل برای رفع چین و چروک متوسط تا شدید پوست صورت

* تزریق ژل لب ، تزریق ژل گونه ، تزریق ژل چانه به منظور حجم دادن برای زیباسازی و یا اصلاح چهره در اثر کاهش حجم که با بالا رفتن سن رخ می دهد و یا کسانی که از جوانی لبها باریک و گونه های کم حجم خود رضایت ندارند مناسب است.

* تزریق ژل زیر چشم برای پر کردن گودی زیر چشم

* تزریق ژل به فک برای زاویه سازی و زیبا کردن چهره

* تزریق ژل به صورت برای اصلاح اسکار آکنه بر روی گونه

* تزریق ژل به منظور ترمیم چربی های صورت و کاهش حجم در افراد مبتلا به ویروس نقص سیستم ایمنی بیماران HIV

مقالات دیگر : تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی

سازمان FDA در مورد تزریق ژل تایید نشده توسط این سازمان هشدار می دهد :

* سازمان FDA ژل سیلیکونی را برای تزریق به جهت کانتورینگ بدن تایید نکرده است.

* سازمان غذا و داروی امریکا تزریق ژل به باسن ، به سینه ها و فضای بین ماهیچه ها هشدار داده است چرا که استفاده از ژل تزریقی برای کانتور بدن در مقیاس بزرگ باسن و سینه می تواند عوارض جانبی جدی به همراه داشته باشد که از آن جمله عفونت ، زخم ، تغییر شکل دائمی و آسیب های جدی حتی مرگ را می توان نام برد.

* سازمان FDA دستگاه های بدون سوزن برای تزریق ژل را تایید نکرده و نسبت به استفاده این نوع دستگاه ها برای تزریق ژل لب و صورت از ماده اسید هیالورونیک و دیگر ژل ها اعلام خطر کرده است. به دلیل اینکه در این نوع تزریق انژکتورها از فشار بالا استفاده می کنند و کنترل کافی در محل قرار گرفتن ژل ندارند و بدین ترتیب باعث ایجاد صدمات جدی و حتی آسیب دائمی به لب ، چشم و پوست می شوند.

بهترین مرکز تزریق ژل در رشت

* سازمان FDA نسبت به خرید یا استفاده از ژل هایی که بصورت مستقیم فروخته می شوند به دلیل نداشتن تاییدیه این سازمان اخطار داده است چرا که ممکنست دارای ترکیبات شیمیایی و ارگانیسم های عفونی آلوده باشند. لذا تنها ژل های پوستی مورد تایید این سازمان باید با نسخه از داورخانه های مجاز تهیه شود و توسط پزشک دارای مجوز با استفاده از سرنگ یا کانولا ( لوله کوچک با نوک صاف که در زیز پوست قرار گرفته و انعطاف پذیر است ) به زیر پوست تزریق گردد.

* سازمان FDA درباره عوارض جانبی تزریق ژل بیان می کند از آنجا که هر روش پزشکی می تواند خطراتی داشته باشد ، تزریق ژل نیز از آن جمله است که دارای عوارضی نظیر تورم ، قرمزی ، درد ، خارش ، کهیر و کبودی بعد از تزریق است که در مدت کوتاهی بین چند ساعت تا چند روز یا حتی هفته رفع می شود اگرچه برخی عوارض جانبی ممکنست هفته ها یا ماه ها یا سال ها طول بکشد. همچنین در صورت تزریق ژل به پشت دست ممکنست در انجام فعالیتها مشکل ایجاد شود.

همچنین از جمله خطراتی که کمتر رایج هستند می توان به زخم باز ، زخم در محل تزریق ، واکنش آلرژیک ، نکروز یا مرگ بافت ، بیماری های عفونی ، ویروسی و باکتریایی که در اثر التهاب و تورم ناشی از تزریق رخ می دهد ، اشاره کرد. از سوی دیگر ایجاد برآمدگی در داخل پوست به شکل ندول یا گرانولوم هم اگر اتفاق بیفتد به درمان با تزریق آنتی بیوتیک خوراکی یا حتی جراحی برای برداشتن آن نیاز دارد.

شماره تماس برای مشاوره با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت : 01332662196 01332006295 09125396478  

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

خدمات کلینیک زیبایی آلما : تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، هایفوتراپی ، لیزر موهای زائد ، مزوژل جالپرو ، مزوژل پروفایلو

کلینیک زیبایی آلما در رشت منظریه

مقالات مشابه