آیا بوتاکس در رفع خطوط پنجه کلاغی دور چشم موثر است ؟

اشتراک گذاری :

خطوط پنجه کلاغی با خطوط خنده ، چین و چروک هایی هستند که در قسمت بیرونی دور چشم ها ایجاد می شود و با افزایش سن بر تعداد این چین و چروک ها افزوده می شود ، اگرچه می توانند آزاد دهنده باشند ، اما گزینه های درمانی به منظور جوانسازی پوست دارند که یکی از این موارد تزریق بوتاکس است که در سالهای اخیر تزریق بوتاکس پنجه کلاغی بسیار محبوب شده است.

خطوط پنجه کلاغی دور چشم چیست ؟

خطوط پنجه کلاغی خطوطی در گوشه بیرونی چشم است که اگرچه به خط خنده معروف است اما در اثر افزایش سن افزایش می یابد که خطوط کانتال جانبی می باشد. خطوط پنجه کلاغی از ماهیچه های کوچکی که در گوشه بیرونی چشم در اثر احساسات مختلف نظیر خنده ، استرس یا غم انقباض پیدا می کند ، ایجاد می شود. در ابتدا خطوط پنجه کلاغی بصورت خطوط قابل توجه در زمان لبخند زدن یا خنده کردن  به دور چشمان شما ایجاد می شود اما با گذشت زمان ، حتی وقتی لبخند هم نزنید یا اینکه در حال استراحت باشید ، این خطوط باقی خواهد ماند و به خطوط ایستا تبدیل می گردد.

تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی دور چشم

عوامل موثر بر ایجاد خطوط پنجه کلاغی دور چشم

عوامل مختلفی غیر از احساساتی نظیر غم و اندوه در ایجاد خطوط پنجه کلاغی موثر است که از آن جمله می توان به قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید ، سیگار کشیدن ، عدم استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده پوست صورت ، رژیم غذایی ناسالم و ژنتیک اشاره کرد.

اگرچه مرطوب کننده صورت می تواند از ایجاد و یا افزایش خطوط پنجه کلاغی دور چشم پیشگیری کند اما از آنجا که پیری بخش اجتناب ناپذیر زندگی ماست ، لذا با افزایش سن این خطوط ایجاد می شوند. لازم به توضیح است که دو پروتئین در پوست در حفظ ظاهر جوان و نرمی و استحکام آن نقش مهمی دارند به نامهای کلاژن و الاستین که بطور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابند و در نتیجه چین و چروک پیری نظیر خطوط پنجه کلاغی دور چشم ایجاد می شود.

تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی دور چشم

در تزریق بوتاکس ماده ای به نام سم بوتولینوم به زیر پوست در ناحیه عضله مورد نظر تزریق می شود که اگرچه یک سم است و خطرناک اما به دلیل دوز بسیار ناچیز و کنترل شده در تزریق ایمن می باشد. با تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی دور چشم ، انقباضات عضلانی که هنگام حرف زدن یا خندیدن بوجود می آید و یا در حالت عادی وجود دارد ، مسدود شده و بدین ترتیب از ایجاد چین و چروک پوست در ناحیه دور چشم جلوگیری می کند.

تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی دور چشم از روشهای موقتی جوانسازی پوست بوده و لذا پس از چند ماه اثر آن از بین می رود و نیاز به تزریق دوباره می باشد. ازین رو ماندگاری تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی دور چشم بطور کل در حدود 3 تا 4 ماه می باشد که ممکنست در برخی افراد ماندگاری بیشتری داشته باشد. لازم به ذکر است که با افزایش تعداد تزریق ها امکان طولانی تر شدن ماندگاری بوتاکس خطوط پنجه کلاغی دور چشم وجود دارد.

تزریق بوتاکس در رشت

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی دور چشم

  • عدم ماساژ و فشار دادن ناحیه تزریق
  • نوشیدن آب فراوان و رژیم غذایی پروتئین و سبزی و میوه تازه
  • عدم مصرف الکل و سیگار
  • تا 4 ساعت دراز نکشید و سر خود را خم نکنید
  • عدم مصرف آسپرین و دیگر رقیق کننده های خون تا یک روز بعد
  • پرهیز از دوش آب گرم ، سونا ، استخر ، ورزش و برنزه کردن به مدت 24 ساعت

مقالات دیگر : مراقبتهای بعد از بوتاکس

آیا تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی دور چشم عوارض دارد ؟

از آنجا که تمامی خدمات تزریقی زیبایی می تواند عوارض داشته باشد ، تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی دور چشم نیز به همین گونه است و اگرچه ممکنست در بسیاری از افراد این مشکلات بروز نکند ، ممکنست در برخی با عوارض جانبی همچون سردرد ، بی حسی ، درد و کبودی یا قرمزی و یا تورم در ناحیه تزریق ، فلج موقت در عضلات مجاور یا افتادگی پلک و ابرو ، تب و لرز ، تهوع خفیف ، انحراف دید ، پرش پلک و ضعف عمومی بدن همراه باشد.

البته بیشتر  عوارض تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی دور چشم همچون ورم و کبودی در ظرف چند ساعت تا نهایتا چند روز از بین می رود. اما در مورد افتادگی پلک و ابرو باید گفت که تا زمانی که سم بوتولینوم در ناحیه مورد نظر وجود دارد ، افتادگی این عضلات هم وجود دارد که می توان با روشهای درمانی خاص نظیر آر اف تراپی ، اثر بوتاکس را از بین برد و افتادگی پلک و ابرو را بسرعت در چند جلسه درمان کرد.

لازم به ذکر است که برای پیشگیری از چنین عوارضی باید به بهترین کلینیک زیبایی در رشت مراجعه نمایید که پزشک با تجربه و ماهری در زمینه تزریق بوتاکس داشته باشد و با تکنیکهای خاص تزریق بوتاکس آشنایی داشته باشد تا از تزریق اشتباه و ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری شود. از سوی دیگر باید از سالم بودن بوتاکس تزریق شده اطمینان  پیدا کنید چرا که شرایط نگهداری بوتاکس در دمای یخچال بوده و در هوای بیرون فاسد می شود و یا اینکه بوتاکس پس از باز شدن تنها تا 2 هفته قابل استفاده است و پس از آن خراب می شود.

مقالات دیگر : فواید و عوارض تزریق ژل

از چه سنی خطوط پنجه کلاغی دور چشم ظاهر می شود ؟

ممکنست در اولین بار در سن 30 سالگی متوجه خطوط پنجه کلاغی دور چشم شوید که به دلیل افزایش سن و کاهش تولید پروتئین کلاژن در پوست است که به همراه عواملی نظیر نور خورشید ، سیگار کشیدن و خندیدن تشدید می یابد. از سوی دیگر ممکنست روال مراقبت از پوست و یا ژنتیک خوبی داشته باشید و از 40 سالگی به بعد شاهد تشکیل خطوط پنجه کلاغی دور چشم باشید.

شماره تماس برای مشاوره با متخصصین زیبایی : 01332662196 - 01332006295 09125396478

خدمات کلینیک زیبایی آلما : هایفوتراپی ، آر اف تراپی ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، لیزر موهای زائد ، پاکسازی پوست ، کربوکسی تراپی ، اسیدتراپی ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی مو و ابرو ، مزوژل جالپرو و پروفایلو و ...

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه