از چه سنی می توان برای حذف موهای زائد از دستگاه لیزر استفاده کرد ؟

اشتراک گذاری :

با رسیدن به دوره نوجوانی و با تغییرات هورمونی در بدن همچون ایجاد جوش در صورت ، شاهد رشد موهای ناخواسته و زائدی هستیم که همگان با آن دست و پنجه نرم کرده ایم. موهایی که علاوه بر ظاهر ناخوشایند و ایجاد مشکلاتی نظیر خارش و ... ، در کاهش اعتماد به نفس نیز بی تاثیر نیست. بدین ترتیب با رفع موهای زائد می توان علاوه بر رفع این مشکلات ، از ظاهری زیبا و دلربا برخوردار شد و شاهدی پوستی لطیف و عاری از مو بود.

از بین بردن موهای زائد در دوران نوجوانی

در دوران نوجوانی بسیاری از پدر و مادرها در صدد رفع موهای زائد و ناخواسته فرزاندان خود بر می آیند و در این بین از روش هایی نظیر شیو با تیغ ، اپیلاسیون با مو ، رفع موها با استفاده از کرم موبر ، دستگاه اپیلیدی برقی و ... به فرزاندان خود پیشنهاد می کنند که همگی این روش ها جزو دسته برگشت پذیر بوده و به سرعت موها قابل رشد دوباره اند. بطور مثال بعد از اصلاح موهای زائد با تیغ یا استفاده از کرم موبر ظرف یک تا سه روز و اپیلاسیون ظرف دو تا سه هفته شاهد رشد دوباره موها خواهیم بود. همچنین این روشها عوارضی نیز به دنبال دارند. مثلاً در اصلاح با تیغ با ضخیم تر و حجیم شدن موها رو به رو هستیم و یا تشکیل موهای زیر پوستی بعد از انجام اپیلاسیون رخ می دهد و همگی این موارد دردسرهای خاص خود را دارد.

در این بین بهترین و موثرترین راه برای از بین بردن موها ، لیزر موهای زائد است که امروزه در بین عموم بسیار پرطرفدار پرطرفدار می باشد و با استفاده از لیزر درمانی می توان به بهترین و مطلوب ترین نتایج رسید. البته باید دانست که 8 جلسه ماهیانه باید به صورت پیاپی انجام گیرد تا به دوره شارژ چند ماهه تا سالانه رسید و از پوستی صاف و لطیف و بدون مو حداقل طی چندین ماه لذت برد.

لیزر موهای زائد بدن

سن مناسب برای انجام لیزر موهای زائد چند سال می باشد ؟

به طور کل و بنا به تحقیقات پژوهشگران تا قبل از 14 سالگی نمی توان لیزر موهای زائد انجام داد و برای افراد زیر 14 سال ممنوعیت دارد. اما با توجه به گفته متخصصان بین 14 سال تا حدود 18 سالگی نیز سن مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد نبوده ، به دلیل اینکه سن بلوغ و رشد همراه با مشکلات هورمونی خاص خود می باشد. اما پس از گذشت 18 سال و ایجاد تعادل هورمونی می توان اقدام به لیزر موهای زائد در بهترین کلینیک زیبایی در رشت نمود.

لازم به ذکر است که در این بین استثنائاتی نیز وجود دارد و برای دخترانی که زودتر مثلاً درسن 16 سالگی به بلوغ رسیده و پریود شده باشند ، لیزر موهای زائد قابل انجام می باشد. البته انجام آن بسته به رضایت والدین و حضور پدر و مادر برای انجام لیزر می باشد. شرط انجام لیزر اصولی ، وجود متخصص باتجربه و کارآزموده با توانایی استفاده از طول موج های مناسب نوع پوست بوده و مشاوره برای انتخاب بهترین مرکز لیزر موهای زائد بسیار کمک کننده می باشد که البته مراقبتهای بعد از انجام لیزر نیز خیلی مهم می باشد.

مراقبتهای قبل و بعد از انجام لیزر موهای زائد :

مراقبت از پوست قبل و بعد از لیزر موهای زائد شامل دور از نور مستقیم خورشید بودن ، پرهیز از برنزه کردن و آفتاب گرفتن ، عدم انجام شیو به هر روش بجز تیغ ، عدم شیو قبل از دو هفته بعد از انجام لیزر درمانی و انجام شیو دو تا سه بار در ماه و نه بیشتر می باشد.

اگر شما که این مقاله را مطالعه می کنید ، دارای فرزندی نوجوان می باشید و هنوز درباره سن انجام لیزر مطمئن نشده اید ، می توانید با پزشک متخصص مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. همچنین درباره ایمن بودن لیزر موهای زائد باید گفت به دلیل اینکه لیزر نور متمرکزی است که تنها تا چند میلی متری پوست در محل قرار گیری فولیکول مو رسیده ، لذا خطری برای فرزند شما ایجاد نمی کند ، چه در زمینه پوست و بافتهای داخل بدن ، به هیچ عنوان نور لیزر به داخل بافتها نرسیده و آسیبی به آنها نمی رساند.

لیزر خوب رشت

لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی در دوره نوجوانی

در صورت مراجعه به کلینیک زیبایی و مرکز لیزر موهای زائد در رشت ، همواره پزشک و متخصص پیشنهاد می دهند در صورت وجود مشکلات هورمونی بررسی های لازم و آزمایشات هورمونی لازمه انجام گیرد تا بنا به تشخیص بتوان به حل مشکلات هورمونی و دارودرمانی و ... پرداخت و البته در کنار لیزر درمانی می توان به انجام لیزر موهای زائد ادامه داد. برای مثال یک خانم دارای سندرم تخمدان پلی کیستیک با سابقه مشکلات هورمونی باید ابتدا به درمان پرداخته یا به طور همزمان با تحت درمان بودن زیر نظر پزشک متخصص ، لیزر موهای زائد را شروع کند .

از آن گذشته با توجه به عدم تعادل هورمونی در دوران نوجوانی که با عوارضی همچون جوش های صورت همراه است، انجام لیزر موهای زائد به دلیل این ناپایداری هورمونها ، می تواند نتیجه مناسب و ایده آل در رفع موهای زائد و ناخواسته نداشته باشد و موها مجدداً شروع به رشد کنند و یا اینکه ممکن است نیاز به تکرار جلسات بیشتری داشته باشد که همه این موارد مستلزم صرف وقت و هزینه بیشتر می باشد. از طرفی آستانه درد در دوران نوجوانی بسیار پایین تر بوده و پوستشان نیز نازک تر و حساس تر می باشد ، لذا  فرد نوجوان در حین انجام لیزر موهای زائد درد بیشتری را حس می کند.

عوارض لیزر موهای زائد در دوره نوجوانی :

درباره عوارض جانبی لیزر باید گفت ، لیزر موهای زائد عارضه خاصی ندارد بجز گاهاً کمی قرمزی یا سوزش خفیف که به سرعت رفع می شود و از این نظر تفاوتی با عوارض جانبی لیزر موهای زائد افراد بزرگسال ندارد. البته مشکل سوختگی نیز ممکنست تنها در صورتی پیش بیاید که توسط فردی بدون تجربه کافی و با انتخاب طول موج نامناسب با پوست انجام گیرد. باید این نکته مهم را دانست که اپراتور لیزر باید فردی باتجربه کافی در زمینه لیزر موهای زائد باشد تا بتواند بهترین طول موج متناسب با رنگ پوست فرد را انتخاب کرده و انجام دهد تا فرد دچار سوختگی و آسیب نگردد.

بهترین کلینیک زیبایی رشت

آیا لیزر موهای زائد محدودیت سنی دارد ؟

شروع سن مناسب برای انجام لیزر همان 18 سال بوده و پس از آن و تا زمانی که موهای زائد فرد تیره باشد قابل انجام می باشد. حتی افراد 60 سال به بالا نیز در صورت داشتن موهای تیره گزینه مناسب لیزر درمانی می باشند. لازم به توضیح است که مناسب بودن فناوری لیزر موهای زائد بنا به رنگ پوست و مو و ضخامت مو می باشد و از آنجائیکه دستگاه لیزر موهای زائد برای افراد با موهای تیره ساخته شده است ، به نحوی که مکانیزم آن به گونه است که نور لیزر باید به فولیکول مو برخورد کرده و آن را بسوزاند و در نتیجه موی تیره بهترین گزینه برای انجام لیزر موهای زائد می باشد ، به دلیل اینکه توسط نور لیزر به راحتی قابل شناسایی می باشد. و این بدان معناست که حتی با لیزر الکس نیز نمی توان روی موهای سفید و خاکستری اثر گذاشت.

شرایط بهترین نتیجه از لیزر موهای زائد چیست ؟

  • رنگ پوست و موی فرد در کسب نتیجه لیزر موهای زائد بسیار مهم می باشد. چنانچه افراد با موهای تیره و پوستی روشن بهترین کاندید برای انجام لیزر موهای زائد می باشند تا شناسایی راحت و سریع فولیکول موی تیره توسط نور لیزر انجام پذیرد .
  • افرادی که تبخال و عفونت فعال دارند و یا افراد مبتلا به سرطان پوست و بیماریهای خودایمنی مرتبط با پوست کاندید مناسبی برای انجام لیزر نبوده و برای آنها لیزر موهای زائد انجام نمی گیرد .
  • افرادی که به نور لیزر واکنش شدید نشان ندهند. البته نور لیزر موهای زائد بسیار ایمن بوده و مشکل خاصی ایجاد نمی کند ، اما استثنا ممکن است وجود داشته باشد.
  • برای انجام لیزر موهای زائد محدودیت سنی افراد از 14 سال و به شرط رسیدن به بلوغ و تعادل هورمونها می باشد و دختران نوجوان حتماً باید پریود شده باشند.
  • مشورت همیشه شرط عقل بوده و انجام مشاوره با پزشک قبل از اقدام برای انجام لیزر موهای زائد بسیار نتیجه بخش می باشد. خصوصاً برای افراد نوجوان که تازه به سن بلوغ رسیده باشند و یا افرادی که دارای موهای روشن و یا مشکلات هورمونی می باشند.

بهترین کلینیک زیبایی رشت

نکات لیزر موهای زائد :

  • افراد زیر 18 سال باید حتماً با مشورت پزشک اقدام به انجام لیزر موهای زائد داشته باشند.
  • مراقبتهای قبل و بعد از لیزر موهای زائد باید حتماً رعایت شود.
  • انجام خدمات زیبایی نظیر پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، هایفوتراپی ، میکرونیدلینگ و ... قبل و بعد از لیزر موهای صورت توصیه نمی گردد.
  • دستگاه های لیزر موهای زائد شناخته شده نظیر لیزر الکس و دایود فقط برای موهای تیره مناسب بوده و افراد با موهای سفید و خاکستری نتیجه ای از انجام لیزر نخواهند گرفت و برای موهای سفید و خاکستری الکترولیز پیشنهاد می گردد که بسیار وقت گیر بوده و خیلی دیر به نتیجه می رسد.
  • لیزر موهای زائد برای موهای پرزی بخصوص در ناحیه شکم و کمر جواب نمی دهد.
  • نور لیزر با نفوذ به چند میلی متری زیر پوست و عدم رسیدن نور لیزر به بافتهای بدن ، هیچ نوع تاثیری بر روی تخمدان ها ، غدد لنفاوی و ... نداشته و مشکل کاهش باروری و خدای ناکرده سرطان پوست را در برندارد. پس می توان گفت که لیزر موهای زائد روشی ایمن و بدون دردسر می باشد که حتی تاثیری در تغییر رنگ پوست نیز نخواهد داشت و فقط موهای زائد را از بین می برد.

آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان امن است ؟

در صورتی که شما یک دختر جوان با موهای زائد بدن باشید که به ظاهر خود حساس است و یا یک ورزشکار یا مدل که حذف موهای زائد ، تفاوت بین موفقیت و شکست را ایجاد می کند ، ممکنست این سوال به ذهنتان برسد که آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان امن است ؟ پاسخ به این سوال مثبت است ، در صورتی که توسط یک کارشناس و متخصص با تجربه کافی و آموزش دیده زیر نظر پزشک و دارای مدارک مربوط به لیزر انجام گیرد. اگرچه افراد زیر 18 سال نیاز به حضور پدر یا مادر در اولین مشاوره لیزر درمانی و رضایت کتبی والدین را نیاز دارند ، اما خطرات لیزر موهای زائد می تواند همانند بزرگسالان باشد.

در نتیجه انجام یک لیزر درمانی مناسب در بهترین کلینیک زیبایی رشت توسط اپراتور لیزر متبحر و همچنین رعایت مراقبت از پوست پس از انجام لیزر موهای زائد می تواند خطرات ناشی از لیزر درمانی را کاهش دهد که البته این خطرات بسیار نادر هستند.

کلینیک زیبایی آلما رشت

برتری لیزر موهای زائد بر روشهای دیگر از بین بردن موهای زائد

برای رفع موهای زائد و ناخواسته صورت و بدن روشهای مختلفی از دیرباز استفاده می شده که یکی ازین موارد تراشیدن با تیغ است که می تواند باعث ایجاد قرمزی و تحریک در پوست شود و یا حتی رشد موهای زائد را بیشتر کند. همچنین مورد دیگر کرم های موبر است که بعلت ترکیبات شیمیایی موجود در آن می تواند باعث سوختگی و ایجاد حساسیت گردد و اپیلاسیون هم علاوه بر دردناک بودن باعث تحریک پوست می گردد. برخلاف این روشها ، لیزر موهای زائد بی خطر و ایمن است ، چرا که از لایه دوم پوست یا همان درم که فولیکول های مو در آن قرار دارند ، بیشتر عبور نمی کند و به پوست و بافتهای بدن کاری ندارد. همچنین از آنجائیکه لیزر موهای زائد از انرژی غیر یونیزه کننده استفاده می کند ، خطر ابتلا به سرطان پوست در آن وجود ندارد.

شرایط نوجوانان برای انجام لیزر موهای زائد

در دوران نوجوانی هورمونها به حدی در حال تغییر هستند که رشد موهای زائد در این افراد بیداد می کند و به احتمال زیاد نیازمند درمانهای بیش از حد معمول برای لیزر موهای زائد خواهند بود که این مستلزم صرف وقت و هزینه بیشتر است و در صورتیکه بخواهید در جستجوی یک مرکز لیزر موهای زائد ارزان قیمت باشید ، باید توجه داشته باشید که باید برای پیدا کردن یک لیزر خوب در رشت از نظر تجربه و اعتبار ، دستگاه لیزر موهای زائد و پزشک و اپراتور لیزر بررسی شود.

در نهایت عموماً پس از تنظیم هورمون ها در سنین بین 17 تا 19 سالگی ، درمان با لیزر موثرتر و بهتر خواهد بود. از طرف دیگر باید نوجوان آمادگی درد یا ناراحتی در حین انجام لیزر موهای زائد را داشته باشد و به اندازه کافی بالغ باشد تا بتواند جلسات منظم لیزر را رعایت کند. همچنین ضروری است که به اندازه کافی مسئولیت پذیر باشد تا مراقبتهای قبل و پس از لیزر درمانی همچون استفاده از کرم ضد آفتاب و دوری از ورزش شدید و ... را پیروی کند.

کلینیک زیبایی رشت

سوالات لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد بیکینی دردناک است؟

از آنجا که فناوری لیزر موهای زائد با ارسال نور لیزر با شدت بالا و متمرکز به زیر پوست در ناحیه قرار گیری فولیکول مو باعث می شود تا فولیکول مو آسیب دیده و بسوزد تا دیگر به رشد مو ادامه ندهد ، لذا لیزر موهای زائد با کمی سوزش و درد خفیف همراه است که با توجه به حساس بودن ناحیه بیکینی ، درد بیشتری حس می شود که شدت درد بستگی به آستانه تحمل درد در افراد مختلف دارد. برای مثال درد یا سوزش لیزر موهای زائد بیکینی برای برخی افراد قابل تحمل بوده ، اما در برخی دیگر نیاز به بی حسی دارد.

آیا لیزر موهای بیکینی باعث نازایی می شود ؟

از جمله شایعاتی که درباره لیزر موهای زائد رایج شده است ، لیزر موهای زائد بیکینی باعث نازایی می شود. این مطلب زمانی صحیح است که نور لیزر به بافتهای داخل بدن برسد ، اما چنین نیست و لیزر به اندازه ای دقیق طراحی شده که نور آن به میلی متر ابتدایی پوست می رسد و به لایه های دیگر پوست و ارگانهای داخلی بدن کاری ندارد ، بنابراین انجام لیزر موهای زائد بیکینی ارتباطی به نازایی ندارد. درثانی پس از اختراع دستگاه لیزر موهای زائد تاکنون گزارشی مبنی بر نازایی در اثر انجام لیزر موهای زائد بیکینی گزارش نشده است.

اختلالات هورمون تیروئید چه تاثیری بر نتایج لیزر موهای زائد دارد ؟

از آنجا که اختلالات تیروئید منجر به مشکلات زیادی از جمله رشد بی رویه موهای زائد در بدن ، افزایش سرعت رشد و ضخیم شدن موها می شود لذا در صورت انجام لیزر موهای زائد و ابتلا به مشکلات تیروئید ، لیزر درمانی اثربخش نبوده و مجددا موها رشد می کنند. ازین رو باید حتما در صورت ابتلا به اختلالات هورمون تیروئید به پزشک متخصص غدد برای تجویز دار و مراجعه کنید تا نتایج لیزر موهای زائد شما موثر باشد. اما در صورت عدم درمان ، انجام لیزر موهای زائد بی فایده است و حتی در صورت از بین رفتن موها مجددا رشد می کنند.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت

تخمدان پلی کیستیک چه تاثیر بر نتایج لیزر موهای زائد دارد ؟

اختلال PCO یا تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک یک اختلال هورمونی است که با افزایش غیر عادی سطح هورمون مردانه آندروژن همراه است که نشانه های دیگری همچون رشد بی رویه موهای زائد در نواحی صورت بخصوص چانه و گردن و شکم ، نظیر آکنه ، پریود نامنظم  ، دیابت ، افزایش وزن و ناباروری هم دارد. بدین جهت بانوانی که به این اختلال مبتلا هستند و می خواهند لیزر درمانی انجام دهند باید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند و داروهای هورمونی برای کنترل تخمدان پلی کیستیک خود و کاهش موهای زائد مصرف کنند. در غیر اینصورت انجام لیزر موهای زائد تنها در یک بازه زمانی کوتاه موثر است و پس از آن مجددا موها شروع به رویش می کنند حتی در نواحی که قبلا مویی وجود نداشته است.

آیا می توانم بر روی آکنه لیزر موهای زائد انجام دهم ؟

بله. آکنه یا جوش برای بسیاری از ما منبع بی پایان نا امیدی است و چیزی در حدود 85 درصد از افراد در بخشی از زندگی خود با آکنه مواجه می شوند که می تواند در اثر رشد موهای زائد هم باشد. لازم به توضیح است که آکنه یک نوع التهاب است که در منافذ باز پوست رخ می دهد و منافذ پوست با فولیکول مو در ارتباط است. در واقع آکنه یک برآمدگی ملتهب و دردناک است که با پر شدن منافذ یا فولیکول مو توسط چربی اضافی و سلولهای مرده پوست ایجاد می شود که در اثر عفونی شدن باکتری های تشکیل شده در این منافذ است.

اما آیا لیزر موهای زائد می تواند به آکنه کمک کند؟ بله. التهاب پوست و آکنه در اثر اصلاح کردن با تیغ و دیگر روشها بیشتر می شود اما انجام لیزر موهای زائد می تواند شرایط را کمی بهتر کند چرا که با کاهش موها در درازمدت ، فضای منافذ پوست پاک شده و از گرفتگی مکرر و تولید باکتری و ایجاد آکنه پیشگیری می شود.

مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما با شماره تماس 01332662196 - 01332006295 - واتس اپ 09125396478 امکان پذیر می باشد.

خدمات زیبایی هایفوتراپی ، آراف تراپی ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، پارافین تراپی ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی ، هیدرودرمی مو ، مزوتراپی مو ، ماساژ صورت و ... در کلینیک آلما ارائه می شود.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه