نکات مراقبت از پوست در تغییر فصل از تابستان به پاییز

اشتراک گذاری :

با رسیدن فصل پاییز و شروع فصل سرما ، از رطوبتی که در تابستان منجر به درخشش پوست می شد خبری نیست و در فصل پاییز و زمستان به دلیل رطوبت پایین ، پوست کدر ، تیره و خشک شده و نیاز به آبرسانی بیشتری دارد. البته روشهایی برای رطوبت رسانی در مراقبت از پوست وجود دارد که در ادامه به توضیحاتی درباره روتین مراقبت از پوست در تغییر فصل از تابستان به پاییز می پردازیم.

نکات تغییر روتین پوستی از فصل تابستان به پاییز

1- پاک کننده خود را تغییر دهید

پاک کننده صورت اولین موردی است که در مراقبت از پوست با تغییر فصل و سرد شدن آب و هوا باید در نظر داشته باشید. بدین منظور به واکنش پوست خود به تغییر دمای هوا از گرما به سرما توجه کنید و برای تغییر روتین پوستی خود به دنبال کرم شستشوی صورت باشید نه فوم یا ژل چرا که کرم ها دارای مواد مرطوب کننده بیشتری هستند. در این رابطه دکترا دبرا جلیمان ، متخصص پوست می گوید : با تغییر فصل از تابستان به پاییز بهتر است محصولات مراقبت از پوست خود را تغییر دهید ، بعنوان نمونه در صورت تغییر فصل از تابستان به پاییز پاک کننده لایه بردار خود را به نوع ملایم تر آن یعنی پاک کننده غیر لایه بردار تغییر دهید.

بهترین کلینیک زیبایی رشت

۲- مرطوب کننده سنگین تر انتخاب کنید

با توجه به کاهش رطوبت هوا در سرمای پاییز و زمستان ، نیاز به مرطوب کننده سنگین تر است تا با خشکی پوست مقابله کنید. دکتر هد راجرز متخصص پوست در این رابطه می گوید که عموما در اواخر پاییز هوا خنک تر شده و نظر به روشن کردن بخاری برای گرم کردن محیط خانه یا محل کار ، هوا خشک تر شده و به تبع پوست در چنین هوایی ، خشک خواهد شد ، در نتیجه برای مراقبت از پوست به مرطوب کننده سنگین تری نیاز دارید.

مقالات دیگر : چگونه یک روتین پوستی برای سن خود بسازیم ؟

۳- ترکیبات آبرسان را فراموش نکنید

قابل توجه است که برای مراقبت از پوست مرطوب کننده سنگین به تنهایی کافی نبوده و پوست در هوای سرد و خشک نیاز به محصولات آبرسان قوی دارد تا بصورت عمقی پوست را آبرسانی کند. در این زمینه دکتر جلیمان می گوید : به دنبال ترکیبات آبرسان نظیر سرامیدها ( چربی هایی که بطور طبیعی در پوست هستند و باعث نگهداشتن آب در سلولهای پوست می گردد ) و اسید هیالورونیک ( ماده طبیعی در پوست که باعث حفظ رطوبت در پوست می گردد ) باشید ، بعلاوه از مواد حاوی اسید سالیسیلیک ( دارویی برای درمان آکنه که به تبع باعث خشک شدن پوست می شود ) نیز اجتناب کنید.

۴- لایه برداری پوست را از یاد نبرید

اگرچه آبرسانی در هوای سرد کلید اصلی روتین مراقبت از پوست می باشد ، اما تنها چیزی نیست که می تواند در هوای سرد و خشک کمک کننده باشد. دکتر راجرز در این باره می گوید : با توجه به کمبود رطوبت و خشک شدن پوست در فصل پاییز و زمستان ، ممکنست تنها سه شب در هفته بتوانید رتینول را تحمل کنید و بقیه روزها می توانید لایه بردار ملایم را در شب جایگزین نمایید تا با حذف سلولهای مرده لایه سطحی پوست کمک کرده و با تولید سلولهای جدید پوستی در هنگام خواب پوست مرطوب تر می شود. همچنین پوست شما را در فصل پاییز و زمستان به مانند تابستان نرم و لطیف و ابریشمی می سازد.

مراقبت از پوست در تغییر فصل

مقالات دیگر : مراحل روتین کامل مراقبت از پوست بدن

5- مراقبت از پوست دور چشم و لب را بخاطر بسپارید

نظر به خشک شدن پوست از جمله پوست دور چشم و لبها در فصل زمستان ، مهم نیست که شما چقدر مرطوب کننده استفاده می کنید. بدین منظور علاوه بر مراقبت از پوست صورت با مرطوب کننده ها ، پوست دور چشم و پوست لب را فراموش نکنید و بر روی آنها نیز مرطوب کننده بمالید تا درخشش و زیبایی خود را بازیابند.

6- مصرف ویتامین A , C  را افزایش دهید

برای مراقبت از پوست از سرم ویتامین سی که سرشار از آنتی اکسیدان است و کرم یا سرم رتینول که حاوی ویتامین A می باشد در روتین پوستی روزانه خود استفاده کنید. دکتر راجرز در این باره توضیح می دهد : سرم ویتامین سی برای از بین بردن لکه های تیره در اثر نور خورشید که در تابستان شکل می گیرد بسیار مناسب بوده و بهتر است هر روز صبح استفاده  شود. از سوی دیگر برای روشن کردن تغییر رنگ پوست یا پیگمانتاسیون می توانید رتینول را هر شب بر روی صورت و گردن یا حتی سینه خود بمالید.

افزون بر این سرم ویتامین سی و رتینول ترکیبات ضد پیری قوی هستند که علاوه بر مراقبت از پوست در برابر بهبود عوارض ناشی از اشعه UV خورشید و یکنواخت کردن رنگ و بافت پوست کمک بسزایی کرده و بطور کل رنگ پوست را روشن تر از قبل می کند.

7- به کلینیک زیبایی مراجعه کنید

به منظور مراقبت از پوست در تغییر فصل می توانید با متخصص پوست یا کارشناس زیبایی در بهترین کلینیک زیبایی در رشت مشاوره کنید تا روشهای اصولی برای درمان خشکی پوست شما پیشنهاد داده و روتین پوستی مناسب پوست شما در فصل پاییز و زمستان ارائه دهند. دکتر راجرز می گوید : در کلینیک زیبایی روشهایی مانند IPL نور پالسی شدید یا انواع پکیج های پاکسازی پوست از جمله پکیج آبرسانی یا فیشیال هیدرودرمی پوست توسط متخصص زیبایی انجام می شود که به روشن کردن و آبرسانی پوست کمک بسزایی می کند.

و در نهایت کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

مراقبت از پوست در تغییر فصل

مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما : 01332006295 01332662196 09125396478

خدمات کلینیک آلما : پاکسازی پوست ، لیزر موهای زائد ، هایفوتراپی ، آراف تراپی ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، کربوکسی تراپی پوست ، اسید تراپی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، مزوتراپی پوست ، مزوتراپی مو و ...

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه