آنچه باید درباره کویتیشن لاغری بدانید

اشتراک گذاری :

این روزها بسیاری از افراد به دنبال لاغری و تناسب اندام هستند که در این میان روشهای مختلفی برای لاغری اعم از رژیم غذایی ، ورزش و جراحی وجود دارد و همچنین با پیشرفت تکنولوژی روشهای جدیدی هم ابداع شده که کویتیشن لاغری از آن جمله است. کویتیشن لاغری روشی درمانی غیرتهاجمی برای لاغری موضعی می باشد که چربی های زیر پوستی در نواحی مختلف شکم و پهلو و ... را می شکند و از طریق سیستم لنفاوی دفع می کند.

درمان کویتیشن لاغری چیست ؟

کویتیشن لاغری اولتراسونیک یک درمان زیبایی مدرن برای کانتورینگ بدن و جدا کردن ذخایر چربی در بدن به منظور لاغری موضعی است که باعث از بین بردن رسوبات چربی در زیر پوست می گردد و این روش جایگزین مطمئن ، موثر و کم تهاجمی برای گزینه های جراحی مانند لیپوساکشن است. در کویتیشن لاغری از امواج رادیویی و اولتراسونیک یا صوتی برای شکستن سلولهای چربی کمک گرفته می شود و پس از آن چربی های شکسته شده توسط سیستم لنفاوی بدن جذب می شود. کویتیشن لاغری با امواج اولتراسونیک با روشهای درمانی مشابه همچون لیپوساکشن اولتراسوند متفاوت است چرا که نیازی به برش و جراحی نداشته و بهبودی سریع تری دارد اما نتایج آن ممکنست نسبت به جراحی کمتر قابل توجه باشد. بدین ترتیب اگر اندامی خوش فرم می خواهید ، کویتیشن لاغری اولتراسوند می تواند به شما کمک کند.

کویتیشن لاغری

عملکرد کویتیشن لاغری اولتراسونیک چگونه است ؟

تکنولوژی کویتیشن لاغری با استفاده از امواج صوتی بدون آسیب به پوست و بافت ها واندام های بدن ، بافت چربی را در زیر پوست تخریب کرده و تری گلیسیرید بین سلولها را تخلیه می کند و پس از آن چربیهای شکسته شده را با تبدیل به اسید چرب آزاد و گلیسیرول که به مایع تبدیل شده ، از طریق سیستم لنفاوی دفع می کند. همچنین راه دیگر آزاد کردن این چربیها انتقال به کبد و پس از متابولیزه شدن از بدن ( از سیستم ادراری ) خارج می شوند. لازم به ذکر است که کویتیشن لاغری تنها در یک جلسه انجام نمی گیرد و نیاز به چندین جلسه تکرار می باشد و عموما تعداد جلسات آن ۸ جلسه و زمان هر جلسه 45 دقیقه می باشد.

مطالب مرتبط : زیبایی و لاغری موضعی با آر اف

نکته مهم در کویتیشن لاغری

  1. پیاده روی تند و دویدن بلافاصله پس از انجام کویتیشن لاغری
  2. انجام ورزش منظم
  3. رعایت رژیم غذایی مناسب
  4. کامل کردن جلسات کویتیشن لاغری

و این بدین معناست که لاغری با کویتیشن اولتراسوند به تنهایی اثربخش نمی باشد و باید با انجام موارد فوق به نتایج کویتیشن کمک کرد. چرا که بعنوان مثال با داشتن رژیم غذایی پر کالری دوباره چربی های موضعی شما باز می گردد.

نتایج یک مطالعه در سال 2019 بر روی 50 زن مشابه از نظر اضافه وزن که نیمی از آنان تنها رژیم غذایی کم کالری داشتند و نیم دیگر علاوه بر رژیم غذایی کم کالری از روش کویتیشن لاغری استفاده کردند ، نشان داد که پس از ۵ هفته گروه دوم به دلیل استفاده از کویتیشن لاغری کاهش توده چربی در بدن در نواحی مانند شکم و پهلو نشان دادند اما گروه اول خیر . جالب است بدانید که هر دوگروه وزن یکسانی کم کردند ، بنابراین کویتیشن لاغری در کاهش وزن موثر نبوده و به کاهش چربی موضعی در بدن و لاغری موضعی کمک بسزایی می کند.

کویتیشن لاغری برای چه مناطقی از بدن مناسب است ؟

کویتیشن لاغری برای نواحی از بدن که چربی در آن ذخیره می شود نظیر شکم و پهلو ، باسن ، ران ، غبغب ، بازو و سینه انجام می گیرد. کاندیدای ایده آل برای کاویتیشن لاغری اولتراسونیک ، افرادی که سلامتی کلی خوبی دارند ، سیگار نمی کشند ، انتظارات واقع بینانه دارند و در حال حاضر 15 پوند یا نزدیک به 7 کیلو از وزن خود را می خواهند کاهش دهند. لازم به توضیح است که از آنجا که کاویتیشن لاغری اولتراسونیک به منظور هدف قرار دادن مناطق کوچک چربی و کمک به کانتور بدن است ، لذا درمان مناسب برای افرادی که سعی در کاهش وزن زیادی دارند نمی باشد.

بیشتر بخوانید : چگونه از افتادگی پوست بعد از کاهش وزن جلوگیری کنیم ؟

کویتیشن لاغری

مزایای کویتیشن لاغری

  • آسان ، غیرتهاجمی ، بدون درد یا عفونت و ایمن بودن
  • بدون نیاز به جراحی یا ایجاد هر گونه بریدگی و زخم
  • بدون دوره استراحت و دوره نقاهت
  • بدون خونریزی یا تورم
  • بدون عوارض و آسیب جانبی مهم و قابل توجه
  • بدون ایجاد ناهمواری در ناحیه درمان
  • از بین بردن چربی های موضعی
  • کانتورینگ بدن
  • مناسب برای ران ، بازو ، غبغب ، شکم و پهلو و باسن

عوارض کویتیشن لاغری

به دلیل غیر جراحی بودن این روش بسیار ایمن می باشد و خطرات بسیار کمی در اثر انجام کویتیشن لاغری وجود دارد ، اما بدینن معنا نیست که به کلی عوارض جانبی وجود ندارد. از جمله عوارض جانبی کوتاه مدت شایع کویتیشن لاغری می توان به کبودی و درد اشاره کرد که درد تنها در زمان انجام کویتیشن لاغری بوده و بسرعت رفع می شود و قرمزی و کبودی هم عموما دو روز پس از درمان از بین می رود.

ممنوعیات کویتیشن لاغری

  • بیماران قلبی عروقی یا بیمارانی که دارای ضربان ساز قلب و یا دیگر وسایل الکترونیکی در بدن هستند. همچنین وجود هر گونه فلز در بدن اعم از ترکش و یا پروتز فلزی و ...
  • بیماران مبتلا به مشکلات پوستی نظیر اگزما ۷ پسوزیاریس ، عفونت پوستی و یا حتی تاتو در ناحیه درمان
  • بانوان باردار و شیرده
  • افراد دارای چربی خون با کلسترول بیش از 300 و یا تری گلیسرید بالا و همچنین افراد مبتلا به فشار خون
  • بیماران دیابتی ، بیماران کلیوی و یا کبدی نظیر کبد چرب و یا سنگ کیسه صفرا
  • بیماریهای افسردگی و روانی ، سرطان ، سندرم روده تحریک پذیر ، سل ، ایدز ، هپاتیت ، آسم ، پوکی استخوان ، مشکلات انعقاد خون ، آمبولی  و ...
  • مصرف داروهای مسکن و ضد التهاب نظیر ایبوپروفن و آسپرین به مدت طولانی
  • سنین کمتر از ۲۰ و یا بیشتر از 55 سال

در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان بهترین کلینیک زیبایی در رشت می توانید با شماره های 01332662196 - 01332006295 - 09125396478 تماس حاصل نمایید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه