تفاوت میان مزو تراپی و میکرونیدلینگ

اشتراک گذاری :

 
   
 
   

  درمان های نیدلینگ  )سوزن سازی) 

 * پوست دوباره در کانون توجه هست *

رفته رفته که در اثر گذشت زمان که با چین و چروک پوست، آکنه و اسکار آکنه ، لکه های پوستی و ... رو به رو می شویم ، به دنبال راهکاری برای محو این تغییرات پوستی و یا حتی کاهش اثرات آنها هستیم. چنانچه در این راستا روشهای مختلفی با هدف زیبایی و جوانسازی پوست ابداع شده است که مزوتراپی و میکرونیدلینگ از آن دسته اند. این دو روش که تا حدودی مشابه هم می باشند ، در رفع چین و چروک و لکه های پوستی و بهبود بافت و رنگ پوست کاربرد دارند که در این مقاله به توضیح درباره این دو روش و تفاوت آنها می پردازیم.

امروزه مشتریان به دنبال نتایج سریع و بدونِ دوره نقاهت طولانیِ مدت هستند ، اما یک روش متناسب برایِ یک شخص لزوماً راه درمانِ مناسب برایِ همه نیست . در اینجا نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد روش درمانی به آنها توجه شود. تلاش بی پایان برای داشتن پوست بی عیب باعث شده است که بسیاری از مشتریان از روشهای کم تهاجمی مثل نیدلینگ برای جوانسازی پوست استفاده کنند. اکنون درمان های نیدلینگ را می توان در فهرست های درمانی در کلینیک های زیبایی سراسر کشور مشاهده کرد ، چرا که متخصصان زیبایی می توانند از طریق یک اصل اساسی , بهبود و بازسازی زخم به مشتریان در دستیابی به اهداف پوستی خود کمک کنند.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ

هر دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ شامل تکنیک های بکار گیری سوزن هستند، با این حال ، آنها از نظر طول سوزن ، کاربرد ، عمق نفوذ ، سرعت  و شرایط پوستی که تحت درمان قرار می گیرند، متفاوت می باشند. چنانچه در میکرونیدلینگ از دستگاه دستی کوچک دارای سوراخ های ریز استفاده می شود و با ایجاد آسیب های ریز ، به تولید کلاژن کمک می کنند. اما در مزوتراپی از سوزنی استفاده می شود که در آن کوکتل های مزوتراپی شامل ویتامین ها ، اسید هیالورونیک ، فاکتورهای رشد ، آنتی اکسیدان ها و ... به پوست تزریق شده و موجب تحریک کلاژن سازی می گردد.

در روش میکرونیدلینگ ، با استفاده از دستگاه دستی کوچک توانایی تنظیم عمق سوزن در زیر پوست وجود دارد و بدین ترتیب می توان درمان های دقیق تر و کنترل شده ای ارائه داد. از طرفی استفاده از سوزن های بسیار ریز در میکرونیدلینگ در مقایسه با سایر روشهای زیبایی و جوانسازی پوست ، کمتر دردناک بوده و آسیب کمتری برجای می گذارد. همچنین درمان با میکرونیدلینگ سریع تر از مزوتراپی انجام می گیرد ، بخصوص که می توان سرعت روی دستگاه میکرونیدلینگ را تنظیم کرد.

در حقیقت شباهت میکرونیدلینگ و مزوتراپی به فواید درمانی آنها بستگی دارد که درمان اسکار آکنه ، درخشان و روشن شدن پوست ، رفع لکه های پوستی  و مبارزه با علائم پیری را در بر می گیرند.

میکرونیدلینگ

چگونه بین مزوتراپی و میکرونیدلینگ یکی را انتخاب کنیم ؟

برای تصمیم گیری بین میکرونیدلینگ و مزوتراپی باید در ابتدا توسط متخصص پوست یا درمانگر ویزیت شده تا مشکلات پوستی فرد بررسی شود و احتمال نتایج حاصله از آن برای مراجعین روشن گردد. در حالی که مزوتراپی می تواند به سلامت سلولهای پوست کمک کند ، میکرونیدلینگ نیز در کاهش خطوط ریز و چروک موثرتر است. بدین علت که که سوزن ها باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین شده و در صاف کردن چین و چروک کمک به سزایی می کنند. البته هر دو روش برای پوست های خشک ، پوسته پوسته شده و زبر و ناهموار پاسخگو می باشد.

همچنین برای مشکلات رنگدانه پوست ، مزوتراپی گزینه مطلوب بوده و مواد تزریق حاوی مواد لازم برای پوست سالم به مدت طولانی می باشد که در حذف سموم از پوست نیز کمک کننده است و اثرات درمانی آن در بهبود حلقه های زیرچشم و لکه های تیره یا تغییر رنگ پوست مشهود است. از سوی دیگر میکرونیدلینگ در بازسازی سلولی و لایه برداری در سطوح عمیق تر پوست مفید بوده و باعث می شود تا لایه سطحی پوست با سلولهای تازه جایگزین شود. در عین حال مزوتراپی در تغذیه و آبرسانی سلولهای پوستی موثر است تا به حفظ سلامت پوست به مدت بیشتری کمک کند و پوست را شفاف و شاداب نگه دارد.

لازم به ذکر است که ادغام این دو گزینه درمانی در کنار هم برای دستیابی به نتیجه مطلوب کمک کننده است  و البته می توان از درمانهای دیگر در کنار این دو روش نظیر درماپیلینگ یا لایه برداری شیمیایی یاری گرفت.

مطالب مرتبط سلامتی و جوانی پوست دور چشم

میکرونیدلینگ یا مزوتراپی کدام یک آسان تر است ؟

از نظر مراجعین درمان ، مزوتراپی از میکرونیدلینگ به دلیل سرعت بالا راحت تر و قابل تحمل تر است. علت این است که در مزوتراپی یک سوزن وارد پوست می شود اما در میکرونیدلینگ با استفاده از غلتک یا همان درمارولر همزمان چند سوزن وارد پوست می شود و باید قبل از میکرونیدلینگ از بی حسی موضعی استفاده گردد که در مزوتراپی نیازی نیست. همچنین مراجعین به احساس سوزن سوزن شدن خفیف روی پوست در اثر مزوتراپی به مدت 48 ساعت خبر می دهند . اما قرمزی خفیف تا متوسط ، تورم یا حساسیت به لمس تا سه روز بعد از انجام میکرونیدلینگ گزارش شده است.

در ادامه به توضیح کامل درباره روشهای مزوتراپی و میکرونیدلینگ ، مزایای و چگونگی انجام آنها می پردازیم.

میکرونیدلینگ

مزوتراپی :

مزوتراپی یکی از گزینه های میکرونیدلینگ است که یک روش درمانی فرانسوی محسوب می شود و در اصل برای تزریق دارو به چربی زیر جلدی ابداع شده است . در حال حاضر به طور گسترده ای برای جوان سازی پوست استفاده می شود ، اما یک روش متفاوت از میکرونیدلینگ می باشد. ازین رو مزوتراپی ترکیبی از یک کوکتل سفارشی از ویتامین های قدرتمند است که با استفاده از دستگاه مزو با یک سوزن به لایه های زیرین پوست تزریق می شود و برای نواحی معده ، ران ، باسن ، باسن ، پاها ، بازوها ، مو وکاربرد دارد.

مزوتراپی چگونه کار می کند؟

مزوتراپی درمانی کم تهاجمی است که در آن پزشک از تزریق کوکتل که دارای ویتامین ها ، آنزیم ها ، فاکتورهای رشد ، اسید هیالورونیک ، هورمون ها و عصاره های گیاهی بوده ، برای آبرسانی ، بازسازی سلولی جوان سازی و سفت شدن پوست و همچنین از بین بردن چربی های اضافی استفاده می کند. چنانچه هر کوکتل مزوتراپی دارای بیش از 50 ماده فعال برای ترمیم ، بازسازی ، تغذیه و جوانسازی پوست می باشد که پزشک در ابتدا بسته به نوع مشکل پوست ، محصولات درمانی مورد نظر تزریقی را برای پوست انتخاب و تزریق می کنند.

در این راستا میشل پیستور ، پزشکی در فرانسه ، این تکنیک را در سال 1952 توسعه داد و در اصل برای تسکین درد استفاده می شد. اما در سال 1970 برای جوانسازی پوست بوسیله تحریک تولید و افزایش کلاژن و الاستین در پوست مورد توجه قرار گرفت ، چنانچه در طی سالهای گذشته ، در ایالات متحده و سایر نقاط جهان محبوبیت پیدا کرده است. 

مزایای مزوتراپی :

  • افزایش گردش خون در پوست ، افزایش تولید کلاژن و دفع سموم و مبارزه با علائم پیری
  • محور کردن چین و چروک و خطوط ، سفت ، صاف و محکم کردن بافت پوست
  • افزایش قابلیت کشسانی پوست ، نرم و لطیف شدن پوست
  • بازسازی و ترمیم پوست ، روشن و شفاف و درخشان کردن پوست و از بین بردن لکه های پوستی
  • کاهش سلولیت : بدین صورت که پس از تزریق سلولهای چربی از بین رفته و وارد جریان خون شده و دفع می شوند.
  • درمان اسکار آکنه
  • درمان آلوپسی ، شرایطی که باعث ریزش مو می شود. 

درمان ریزش مو با مزوتراپی

لازم به توضیح است که آلوپسی آندروژنی به ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه گفته می شود و یکی از راه های درمان آن مزوتراپی مو می باشد که می تواند به عنوان درمان تکمیلی همزمان با دیگر روشهای درمان ریزش مو تجویز گردد. بدین منظور در مزوتراپی مو از داروهای ریزش مو برای تزریق به پوست سر استفاده می شود. در این رابطه آمارها نشان داده که حدود 40 تا 60 درصد مصرف کنندگان داروهای ماینوکسیدیل و فیناستراید به بهبود وضعیت مو دست می یابند که به شکل قطع ریزش مو ، افزایش رویش مو و بهبود کیفیت تارهای مو دیده می شود.

چگونگی انجام روش مزوتراپی :

 در این روش از سوزن های بسیار ظریف ، برای تزریق کوکتلی شامل ویتامین های مختلف ، اسیدهیالورونیک ، فاکتورهای رشد ، عصاره های گیاهی ، هورمون ها و ... به لایه میانی یا درم پوست استفاده می شود. آنچه که مهم است این مواد تزریق بنا به مشکل فرد و نیاز پوست توسط پزشک تزریق می شود. ایده پشت مزوتراپی این است که مسائل اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهاب را که باعث آسیب پوست می شود ، اصلاح می کند. با توجه به اینکه فرمول استانداردی برای مواد تزریق شده در مزوتراپی وجود ندارد، لذا پزشکان از راه حل های مختلفی استفاده می کنند ، از جمله :

  •  داروهای تجویزی مانند گشاد کنندگی عروق و آنتی بیوتیک ها
  •  هورمونهایی مانند کلسی تونین و تیروکسین
  •  آنزیم هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز
  •  عصاره های گیاهی
  •  ویتامین ها و مواد معدنی

 

مزوتراپی

در هنگام مزوتراپی شما چه اتفاقی می افتد؟

 در طول هر جلسه ممکن است داروی بی حس کننده به پوست شما زده شود و سپس پزشک با استفاده از یک سوزن کوتاه مخصوص که ممکنست به اسلحه مکانیکی متصل شود ، تزریق های زیادی را پشت سر هم در عمق های مختلف پوست از 1 تا4 میلی متر بسته به شرایط درمان انجام می دهد. همچنین طرز قرار گرفتن سوزن در پوست به صورت زاویه دار انجام می گیرد که در طی هر تزریق ، تنها یک قطره کوچک از محلول درمانی یا کوکتل را در پوست شما قرار می دهد. البته برای داشتن اثر مطلوب ، احتمالاً به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت ، شاید بین 3 تا 15 بار به پزشک مراجعه کنید که در صورت مطلوب بودن درمان و بهبود پوست ، درمان ها دو هفته یک بار یا یک بار در ماه انجام می گیرد.

عوارض جانبی و خطرات مزوتراپی چیست؟

 در صورتیکه به یک پزشک متبحر و کار آمد مراجعه شود ، با خطرات و عوارض جانبی روبه رو نخواهید شد یا کمتری عوارض مشاهده می شود. در این راستا عوارض گزارش شده توسط مراجعینی که مزوتراپی انجام داده اند ، عبارتند از حالت تهوع ،  درد ، حساسیت ، ورم ، خارش ، سرخی ، کبودی ، برجستگی در محل تزریق ، لکه های تیره پوست ، راش ، عفونت و  جای زخم

میکرونیدلینگ چیست

میکرونیدلینگ :

میکرونیدلینگ روشی است که با استفاده از یک غلتک یا همان درما رولر ( که در سال 1990 اختراع شد ) دارای سوزن های بسیار ریز و میکروسکوپی ، در لایه سطحی پوست سوراخ های ریز ایجاد کرده تا با آسیب های ایجاد شده در روی پوست ، تولید پروتئین های کلاژن و الاستین افزایش پیدا کند و علاوه بر ترمیم آسیبهای سطحی ایجاد شده ، مشکلات دیگر پوستی اعم از لکه های پوستی و اسکار آکنه و ... برطرف شود.

 میکرونیدلینگ چگونه کار میکند؟ 

 

 

 

اگرچه روش های درمانی بکارگیری سوزن برای برخی ترسناک به نظر می رسد ، اما از جمله تکنیک هایی هستند که نیاز به جراحی و دوره نقاهت طولانی مدت نداشته و بعلاوه دارای نتایج چشمگیری می باشند و بدین ترتیب به خدمات درمانی بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی تبدیل شده اند ازین رو میکرونیدلینگ به دلیل کارآیی ، مشخصات ایمنی محدود و نتایج بالینی قابل توجه ، طی چند سال گذشته به بخشی جدایی ناپذیر از الگوریتم درمان تبدیل شده است نظر به اینکه زیباجویان مشتاقِ دورانِ نقاهت طولانی نیستند و به نظر می رسد از انجام عمل هایِ تهاجمی هم بیشتر طفره می روند ، بنابراین میکرونیدلینگ تعادل کامل حداقل زمان بهبودی و نتایج قابل مشاهده را فراهم می کند.

روش انجام میکرونیدلینگ :

 میکرونیدلینگ شامل سوراخ شدن پوست با دستگاه کوچک دستی دارای سوزن های ریز می باشد که در ابتدا پوست برای مدت 30 دقیقه قبل از درمان با یک کرم بی حس کننده موضعی بی حس می شود تا درد از بین برود یا حداقل کاهش یابد و از ناراحتی جلوگیری شود  و سپس از ابزاری مانند قلم که به عنوان درمارولر یا درماپن نیز شناخته می شود ، استفاده می شود تا سوزن های کوچک از جنس استیل را به پوست وارد کرده و باعث آسیب دیدگی یا سوراخ شدن آن شود که می تواند به اندازه 36 سوزن باشد که همزمان پوست را سوراخ می کنند.

البته غلتک های استفاده شده در خانه ، از سوزن های کندتر و کوتاهتر نسبت به دستگاه های میکرونیدلینگ حرفه ای استفاده می کنند و آنها به طور موقت رگ های خونی را تحریک می کنند تا پوست را روشن کند. لازم به ذکر است غلتک های خانگی معمولاً نتایج میکرونیدلینگ حرفه ای را که در مطب متخصصان پوست انجام می شود ، به شما نمی دهند.

 

مزایای میکرونیدلینگ

 چگونه می توانید برای میکرونیدلینگ آماده شوید؟

اگر از درمان های موضعی شدید مانند مواردی که حاوی رتینول یا رتینیل پالمیتات هستند استفاده می کنید ، توصیه می شود مصرف آن را از چند روز قبل از درمان میکرونیدلینگ خود قطع کنید. چرا که محصولات مراقبت از پوست خشن می توانند پوست را تشدید کنند ، بنابراین ملایم بودن نکته اصلی آمادگی پیش از انجام میکرونیدلینگ است. علاوه بر داشتن صورت پاک و تمیز ، باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب برای مدت سه روز قبل و سه روز بعد خودداری کنید. همچنین سعی کنید چند روز قبل یا بعد از درمان با میکرونیدلینگ از لایه برداری شیمیایی ، میکرودرم ابریژن ( Diamond Peel) یا هرگونه لایه برداری و پاکسازی پوست خودداری کنید.

عوارض میکرونیدلینگ :

با توجه به اینکه میکرونیدلینگ مانند همه روش های درمانی زیبایی ، نیز بدون خطر نیست و رایج ترین عارضه جانبی آن تحریک جزئی پوست است که بلافاصله پس از انجام میکرونیدلینگ ایجاد می شود. همچنین ممکن است قرمزی برای مدت چند روز شبیه به آفتاب سوختگی دیده شود که برای برخی از مشتریان ، قرمزی پوست بسیار ملایم خواهد بود. اگرچه افرادی که پوست حساس دارند ، باید هنگام استفاده از مرطوب کننده ها و سرم ها مراقب باشند، به دلیل اینکه پس از درمان ، پوست ملتهب و حساس تر از حد معمول خواهد شد.

کاربردهای میکرونیدلینگ

مزایای شگفت انگیز میکرونیدلینگ :

.1 ظاهرِ خطوط و چین و چروک ها را کاهش می دهد.

 هیچ کس نمی خواهد پیرتر از سن خودش به نظر برسد ، اما ظاهر شدن خطوط ریز و چین و چروک بر روی صورت ، باعث می شود که پیری زودتر از آنچه که باید نشان داده شود. بدین لحاظ میکرونیدلینگ بدین گونه عمل می کند که آسیب های ناچیز ناشی از انجام یک جلسه میکرونیدلینگ ، تولید کلاژن و الاستین را برای مبارزه با خطوط و چین و چروک تقویت کند. در نتیجه با افزایش تولید آنها قابلیت ارتجاعی پوست برمی گردد و همچنین از طریق نگهداری آب در پوست ، خشکی و چروک پوست را درمان می بخشد.

کلاژن و الاستین ترکیباتی در پوست شما هستند که ساختار و استحکامِ پوست را افزایش داده و به پوست کیفیت و جوانی می بخشند. بدین لحاظ مکانیسم های ترمیم زخم نیز بدن شما را تحریک می کند تا سلول های پوستی جدید تولید کند و بدین ترتیب باعث می شود خطوط ظریف ، پنجه کلاغی و چین و چروک های پیشانی کمتر دیده شود.

 .2 درمان اسکار آکنه

 از آنجا که میکرونیدلینگ تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند ، در رفع آکنه و سایر زخم های پوست نیز بسیار موثر است. اما تنها نوع جای زخم و اسکار که امکان درمان آن وجود ندارد ، جای زخم های کلوئیدی یا برجسته است.

3. آسیب هایِ ناشی از خورشید

 میکرونیدلینگ در کاهش ظهور آسیب های ناشی از آفتاب ، به ویژه هایپرپیگمانتاسیون و لکه های پیری موثر است. لذا در صورتی که چهره ای لکه دار و مایل به قهوه ای دارید ، که احتمالاً نتیجه روزهای زیادی آفتاب زدگی است ، میکرونیدلینگ و توانایی آن ، در تحریک سلول های کلاژن و پوستی جدید بوده که می تواند به ظاهر پوست شما نیرو ببخشد و رنگ و بافت پوست  شما را یکدست کند.

 .4ضد پیری

 پیری فقط به صورت چین و چروک و تغییر رنگ ظاهر نمی شود. لذا هر چه پیرتر می شوید ، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می داده و شل و افتاده به نظر می رسد. همچنین پوست حالت کسل کننده پیدا کرده و فاقد درخشش و شفافیت می گردد و در این زمان میکرونیدلینگ می تواند این مشکلات پوستی را تغییر دهد. چرا که تجمع کلاژن که در پاسخ به زخم های کوچک ایجاد شده در این روش  شکل می گیرد ، می تواند ساختار پوست را برای مبارزه با افتادگی بهبود بخشد و پوست شفافیت خود را باز یابد. بدین ترتیب تنها 24 ساعت پس از یک جلسه درمان ، می توانید درخششی درخشان و تازه را تجربه می کنید.

5. منافذ پوستی را کوچک می کند

علی رغم این که میکرونیدلینگ باعث می شود که در پوست شما ، سوراخ های ریز ایجاد شود ، اما قابل توجه است که اندازه منافذ پوست را افزایش نمی دهد. در حقیقت این روش با تحریک تولید کلاژن به شما کمک می کند تا منافذ پوست بسیار کوچکتر به نظر برسند.

تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی

 .6تأثیر محصولات مراقبت از پوست را بهبود می بخشد

زمان اصلی استفاده از درمان های مراقبت از پوست ، ضد پیری ، مرطوب کننده ها و سایر درمان های موضعی ، پس از انجام میکرونیدلینگ است تا سلامت و ظاهر پوست تقویت شود، چرا که این سوراخ های ریز که در پوست ایجاد شده ، با سرعت بیشتری کرم ها ، سرم ها و ژل ها را دریافت می کنند و آنها را در عمیق ترین نقطه لایه میانی یا درم پوست قرار می دهند تا اینکه به طور منظم استفاده شوند و بدین ترتیب بافت پوست بهبود می یابد.

 .7با نشانه های کشیدگی پوست می جنگد

مشکلات پوستی نظیر استرچ مارک که ترک های پوستی است که در اثر چاقی یا لاغری سریع ، بارداری و ... رخ می دهد ، می تواند با میکرونیدلینگ رفع شود ، چرا که تقریباً در هر نقطه از بدن شما کار می کند و این می تواند در کاهش ظاهر علائم کششی که پس از دوره های رشد سریع مانند دوران بارداری نشان داده می شود ، موثر باشد. همچنین در درمان سلولیت یا پوست پرتقالی که با تجمع بد چربیها به شکل نازیبا در زیر پوست همراه است ، موثر می باشد.

 .8کاهش روزاسه

روزاسه یک نوع بیماری پوستی مزمن بوده که به صورت قرمزی یا گرگرفتگی در صورت ظاهر می شود و بیشتر در بین بانوان با پوست روشن بین 30 تا 50 ساله دیده می شود که به آن آکنه بزرگسالان نیز گفته می شود. بدین منظور با استفاده از میکرونیدلینگ می توان به زبری و ضخیم شدن پوست روزاسه پرداخت تا با رشد کلاژن جدید ، تجزیه پوست در روزاسه ، با سلولهای جدید پوست جبران و جایگزین شود ، بدین ترتیب پوست کمتر ملتهب و تحریک می گردد. لذا در صورتی که از این بیماری پوستی رنج می برید ، می توانید از میکرونیدلینگ استفاده کنید. 

 .9ظاهر شدن سریع تر اثرات میکرونیدلینگ از لایه بردارها و لیزر 

اثرات میکرونیدلینگ در مقایسه با لیزر و درمان های شیمیایی لایه برداری خیلی زودتر خود را نشان می دهد یعنی در حدود 24 تا 72 ساعت پس از درمان می توانید از یک چهره درخشان لذت ببرید ، اما با استفاده از لیزر درمانی پوست، بهبودی پوست شما ممکن است سه تا 10 روز طول بکشد و یا اینکه پوست شما پس از یک لایه برداری متوسط ​​یا شدید به 14-21 روز زمان نیاز دارد تا ترمیم شده و اثرات آن مشخص گردد.

روشن کردن پوست با میکرونیدلینگ

گذشته از درمانهای میکرونیدلینگ و مزوتراپی روشهای دیگر جوانسازی پوست هم ابداع شده اند. روشهایی چون هایفوتراپی و آراف تراپی برای لیفت و جوانسازی پوست صورت یا پارافین تراپی پوست برای روشن و نرم شدن دست و پا مناسب می باشند. از آنجا که هیچ حسی چون مراجعه به کلینیک زیبایی و انجام امور زیبایی و جوانسازی در بهبود وضعیت بافت پوست احساس شادی و نشاط به همراه حس جوانی به انسان القا نمی کند ، پس برای بازیابی شادابی و جوانی پوست خود ، از خدمات جوانسازی پوست استفاده کنید.

 دیدن نتایج حاصل از میکرونیدلینگ چقدر طول می کشد؟

در این خصوص باید گفت که ممکن است پاسخ به درمان در هر فرد متفاوت باشد ، بدین معنی که برخی از افراد ، طی چندین ماه به چهار تا شش جلسه زمان نیاز داشته باشند تا نتایج مطلوب را بدست آورند ، در حالی که برخی دیگر بعد از یک تا دو جلسه به نتایج مورد نظرمی رسند ، اما ممکن است برای ادامه پیشرفت و جلوگیری از آسیب بیشتر ، درمان های نگهدارنده لازم باشد که در این بین ، متخصص پوست یا مشاور می تواند به شما در مورد اینکه آیا باید رژیم منظم مراقبت از پوست خود را ادامه دهید یا تغییر دهید ، کمک کند. همچنین درباره انواع دیگر محصولات لایه بردار در هنگام دریافت درمان های میکرونیدلینگ ، به شما مشاوره دهند.

برای جوان سازی صورت / تحریک کلاژن :  3-5 جلسه را با فاصله 2 تا 4 هفته برنامه ریزی کنید.

 برای چین و چروک های پریورال اطراف دهان :  جلسه را با فاصله 2 تا 4 هفته برنامه ریزی کنید.

 برای اسکارهای آکنه 3-6 : جلسه را با فاصله 3 تا 6 هفته برنامه ریزی کنید.

 برای علائم کشش : 3-6  جلسه را با فاصله 4 تا 6 هفته برنامه ریزی کنید.

البته در این درمان ها ، ممکن است نتایج نهایی قابل توجه نباشد تا زمانی که سه تا دوازده ماه از آن بگذرد، چرا که افزایش کلاژن و الاستین در درم به طول می انجامد و با این حال ، مانند اکثر روشهای درمانی ، این امر به خود شخص ، روتین مراقبتی پوست و سبک زندگی وی بستگی دارد.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

همچنین بخوانید 15 ماسک موثر برای روشن شدن و جوانسازی پوست

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی است که از دستگاه کوچک دستی برای ایجاد سوراخ های خیلی خیلی ریز بر روی پوست استفاده می کند تا باعث شود که برای رفع این آسیب ها بدن به تولید کلاژن بیشتری مشغول شود. در مورد مزونیدلینگ می توان گفت که در ابتدای کار نظیر میکرونیدلینگ بوده اما پس از ایجاد سوراخ ها با این روش ، از انواع سرم ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسید هیالورونیک و ... به منظور تغذیه رسانی پوست کمک گرفته می شود تا بافت پوست در هنگام بازسازی سلولی ، بهبود یابد و بعلاوه تغذیه رسانی و آبرسانی هم شود.

ازین رو شکاف های ایجاد شده در مزونیدلینگ به منظور ایجاد مسیری برای جذب مستقیم انواع کوکتل های مراقبت از پوست بکار می رود. با این تفاسیر می توان گفت که شباهت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در ابتدای کار و ایجاد شکافهای پوستی بوده و تفاوت این دو در استفاده از محصولات مراقبت از پوست در مزونیدلینگ می باشد. بدین جهت اگرچه این دو روش تفاوت کمی با هم دارند اما هر دو به منظور بهبود بافت و ظاهر پوست و رفع مشکلات پوستی خصوصا از بین بردن لکه های پوستی با تولید کلاژن بیشتر در پوست استفاده می شوند.

از مزایای میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ می توان به سفت کردن بافت پوست و رفع شلی پوست ، احیای پوست ، کاهش چین و چروک سطحی ، از بین بردن لکه های تیره پوست ، رفع اسکار آکنه و جای زخم ، روشن کردن پوست ، درمان ترک پوستی ، درخشان و شفاف شدن پوست و ... اشاره کرد. در نهایت باید گفت که با توجه به تغذیه رسانی پوست که در مزونیدلینگ انجام می شود روشی بهتر در درمان مشکلات پوستی نسبت به میکرونیدلینگ می باشد.

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ

مزونیدلینگ چیست ؟

مزونیدلینگ یک روش ترکیبی میکرونیدلینگ و مزوتراپی بوده که مانند میکرونیدلینگ با ایجاد شکاف های ریز در لایه سطحی پوست به تحریک تولید کلاژن در پوست کمک می کند و پس از آن محصولات مراقبت از پوست به نام انواع کوکتل های تقویتی بر روی پوست استفاده می شود تا از طریق سوراخ های ایجاد شده کوکتل ها که شامل انواع ویتامین ها و مواد مغذی دیگر است به عمق پوست نفوذ یابد. بدین ترتیب قدرت جذب لایه های عمقی پوست افزایش پیدا می کند و بافت پوست از درون بهبود پیدا می کند. در نهایت باعث ایجاد درخشش و زیبایی و جوانسازی پوست می گردد.

مزونیدلینگ نظیر میکرونیدلینگ بسته به نوع و میزان مشکلات پوستی به یک تا 4 جلسه ماهیانه نیاز دارد تا نتایج مطلوب حاصل شود و پس از آن می توان با درمانهای مراقبت از پوست نظیر پاکسازی پوست و روتین پوستی در منزل به حفظ نتایج کمک کرد. اگرچه در برخی درمانهای نگهدارنده در سال بعد انجام مزونیدلینگ پیشنهاد می شود.

 بر اساس مطالعه ای که در مارس 2017 در جراحی پوست منتشر شد: 

با سایش های کوچکی که توسط دستگاه میکرونیدلینگ انجام می گیرد، پوست تولید کلاژن را تقویت کرده و بهبود می یابد و هدف اصلی از آن ، آسیب ناشی از سوزن ها بوده که بدن شما را تحریک می کند تا مواد درمانی را به شکل الاستین و کلاژن به منطقه درمان برای ترمیم و تجدید پوست ارسال کند. نظر به اینکه ، میکرونیدلینگ سد پوست را مختل می کند ، استفاده از یک آنتی اکسیدان موضعی ، نتایج میکرونیدلینگ را افزایش می دهد که به جلوگیری از اصطکاک و برخورد خشن و محیط های کثیف یا آلوده نیز کمک می کند. همچنین میکرونیدلینگ در رفع چین و چروک ، آکنه ، اسکار و استریا و بهبود خطوط کشسانی پوست موثر است.

برای انجام کلیه خدمات زیبایی ابتدا با پزشک متخصص در بهترین کلینیک زیبایی در رشت مشورت کنید و بعد از تشخیص نوع مشکلات پوستی توسط افراد مجرب و کادر حرفه ای در کلینیک های زیبایی معتبر در سطح شهر از این خدمات زیبایی استفاده کنید. البته این امکان وجود دارد که قبل از انجام میکرو یا مزونیدلینگ نیاز به انجام پاکسازی پوست باشد و یا حتی پوست شما کاندید مناسبی برای انجام میکرونیدلینگ یا مزوتراپی نباشد. 

خدمات مرکز لیزر آلما شامل : هایفوتراپی ، لیزر موهای زائد ، آراف تراپی ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست  ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی ، مزوتراپی مو ، هیدرودرمی مو ، پارافین تراپی و ... می باشد.

شماره تماس : 01332662196 - 01332006295 - 09125396478

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت

مقالات مشابه