سوالاتی درباره تزریق بوتاکس !

اشتراک گذاری :

نکاتی که قبل از تزریق بوتاکس باید بدانید ؟

این روزها کمتر کسی است که با دیدن چین و چروک پیشانی به فکر تزریق بوتاکس نیفتد حتی اگر در سنین جوانی باشد. البته کم نیستند بانوانی که به منظور بالا بردن ابرو و افزایش زیبایی چهره تزریق بوتاکس انجام می دهند. در ادامه به سوالاتی می پردازیم که ممکنست قبل از اقدام به تزریق بوتاکس برای شما پیش بیاید :

۱- بوتاکس چیست ؟

بوتاکس ساخته شده از سم بوتولینوم  بوده که به منظور درمان خطوط و چین و چروک پوست بخصوص چروک پیشانی به زیر پوست در قسمت عضله ناحیه مورد نظر تزریق می شود که بسیار موثر بوده و ظاهر فرد را جوان و زیبا می کند. تزریق بوتاکس روشی ساده و غیر جراحی است که با شل کردن عضلات صورت به کاهش خطوط افقی پیشانی و خط اخم و خطوط پنجه کلاغی و دیگر چین و چروک ها کمک می کند و باعث صاف شدن پوست می گردد.

تزریق بوتاکس به جهت موارد درمانی هم بکار برده می شود و بیشتر از یک دهه تجربه بالینی به همراه دارد. برای مثال در نیوزیلند متخصصان چشم و مغز و اعصاب از تزریق بوتاکس به منظور درمان تیک های عصبی و اسپاسم عضلاتی صورت و گردن استفاده می کنند.

تزریق بوتاکس در رشت

۲- عملکرد بوتاکس چگونه است ؟

زمانی که می خندید ، اخم می کنید ، تمرکز می کنید ، استرس دارید و یا حتی نگاه می کنید ، ماهیچه های صورت شما منقبض می گردند و خطوطی در پوست ظاهر می شود. از طرفی با افزایش سن ، پوست خاصیت کشسانی خود را از دست داده و این خطوط عمیق تر می گردند و منجر به ایجاد خط اخم بین چشم ها و یا خطوط افقی پیشانی موسوم به خطوط استرس و ... می شوند. در این صورت این خطوط همچون خط اخم می تواند شما را عصبانی و یا نگران نشان دهد در صورتی که ممکنست اینگونه نباشید.

تزریق بوتاکس با شل کردن یا به اصطلاح فلج کردن موقت ماهیچه هایی که برای اخم کردن استفاده می کنید ، این خطوط را صاف کرده و حالتی جوان و کم استرس را به چهره شما باز می گرداند. حتی با تزریق بوتاکس میل به اخم کردن را از دست می دهید چرا که عضلات پیشانی از کار افتاده و اگر هم بخواهید نمی توانید اخم کنید.

بیشتر بخوانید : مزوژل پروفایلو

۳- آیا تزریق بوتاکس آسیب می زند؟

پزشک برای تزریق بوتاکس از یک سوزن کوچک برای تزریق مستقیم به عضلات صورت در زیر خطوط و چروک استفاده می کند که این درمان تنها در حدود چند دقیقه طول می کشد و شما می توانید بلافاصله به کار خود برگردید. لازم به ذکر است که درد و سوزش کم تنها در محل تزریق احساس می شود و به سرعت از بین می رود چنانچه حتی مضطرب ترین افراد هم می توانند به راحتی تزریق بوتاکس انجام دهند.

برای اطلاع از مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس کلینیک کنید.

4- نتایج بوتاکس بعد از چه مدت مشاهده می شود ؟

پس از تزریق بوتاکس در طی چند روز عضلات بتدریج شل می شوند و ظاهری طبیعی تر و جوانتر بوجود می آید و بهترین نتایج معمولا بین یک تا دو هفته پس از درمان مشهود است. چنانچه پس از دو هفته در صورتی که هنوز قادر به حرکت دادن عضلات پیشانی خود بودید می توانید با کلینیک زیبایی خود برای یک قرار ملاقات دوباره با پزشک برای ترمیم و تزریق دوز کمی از بوتاکس تماس بگیرید.

5- ماندگاری بوتاکس چقدر است ؟

ماندگاری بوتاکس نظیر بسیاری از روشهای دیگر جوانسازی پوست بستگی به خود فرد دارد که می تواند در حدود ۳ تا ۵ ماه ادامه یابد. اما در صورتیکه ممکنست در برخی افراد که دارای متابولیسم فوق العاده سریع باشند نظیر ورزشکاران سریعتر از بین برود و یا برعکس در برخی دیگر که متابولیسم کندتری دارند و یا حرکت ماهیچه ای قوی ندارند ، این ماندگاری می تواند تا یکسال هم بطور بیانجامد. البته ثابت شده است که هرچه درمان تزریق بوتاکس منظم تر باشد ، نتایج ماندگاری آن ممکنست بیشتر باشد.

تزریق بوتاکس

6- آیا تزریق بوتاکس عوارض دارد ؟

شایع ترین عوارض جانبی تزریق بوتاکس ، درد موقت و کبودی خفیف در نواحی تزریق بوده که این موضوع در طی مشاوره با پزشک به شما گفته خواهد شد. از ممنوعیات تزریق بوتاکس هم دوران بارداری و شیردهی و ابتلا به بیماریهای عصبی عضلانی می باشد که در صورت مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در رشت در ابتدا به شما فرم جامع پزشکی داده می شود تا به تمامی سوالات آن درباره بیماریهای زمینه ای و ... پاسخ دهید تا بدین صورت پزشک بتواند با اطمینان خاطر به تزریق بوتاکس بپردازد.

البته از عوارض نادری که ممکنست در صورت تزریق اشتباه توسط فردی بغیر از پزشک رخ دهد ، افتادگی پلک و ابرو می باشد که حتما حتما باید به پزشکی مراجعه کنید که تجربه کافی در زمینه تزریق بوتاکس داشته باشد و به دلیل اینکه تزریق بوتاکس بسیار مهم است ، لذا به هر مکانی نظیر سالن زیبایی یا کلینیک زیبایی غیر مجاز و یا هر فردی بغیر از پزشک مراجعه نکنید تا با چنین عوارضی رو به رو نشوید.

لازم به توضیح است که این افتادگی پلک و ابرو پس از رفع اثرات بوتاکس بعد از 3 ماه برطرف می شود ، اما برای نتیجه گیری سریع تر می توانید از آراف تراپی صورت برای رفع اثرات بوتاکس و بهبود افتادگی ابرو کمک بگیرید.

7- چه کسی تزریق بوتاکس را انجام می دهد ؟

به دلیل اینکه بوتاکس از روشهای تزریقی جوانسازی پوست است ، بنابراین باید فقط و فقط پزشک تزریق بوتاکس را انجام دهد حال پزشک متخصص باشد یا پزشک عمومی دارای مدارک رسمی دوره های مربوط به تزریق بوتاکس فرقی نمی کند ، اما نکته ای که مهم است تجربه و مهارت پزشک برای تزریق بوتاکس است چرا که دیده شده برخی به سالن های آرایشی برای تزریق بوتاکس مراجعه می کنند و شخصی بغیر از پزشک تزریق بوتاکس را برایشان انجام می دهد که نتایجی همچون افتادگی پلک و ابرو برایشان به همراه داشته است.

سوالات :

آیا می توان همزمان لیزر موهای زائد صورت و تزریق بوتاکس پیشانی انجام داد ؟

خیر. در نواحی تزریق بوتاکس نباید لیزر موهای زائد انجام دهید و اگر می خواهید بوتاکس تزریق کنید چند روز بعد از لیزر موهای زائد انجام دهید.

قیمت تزریق بوتاکس پیشانی چند است ؟

قیمت تزریق بوتاکس پیشانی 1000000تومان می باشد.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

شماره تماس : 01332662196 01332006295 - 09125396478

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه