با مزایای لیزر موهای زائد آشنا شویم

اشتراک گذاری :

از آنجا که میل به زیبایی در وجود انسانها بخصوص بانوان نهادینه شده ، از بین بردن موهای زائد صورت و بدن نیز یکی از موارد گرایش به زیبایی است که در گذشته از روشهای مختلفی نظیر تیغ ، بند انداختن ، موچین ، کرم موبر ، اپیلاسیون و ... استفاده می شده و با پیشرفت تکنولوژی و اختراع دستگاه های جدید ، لیزر موهای زائد به پرطرفدارترین روش رفع موهای زائد در دهه اخیر تبدیل شده است. اگر می خواهید بدانید چرا ؟ با ما همراه باشید.

فواید لیزر موهای زائد

جالب است بدانید که 55 درصد از مردان امریکایی از رشد موهای زائد خود شرم دارند که این تعداد می تواند در زنان نیز به همین گونه و یا حتی بیشتر باشد. بدین جهت لیزر موهای زائد بهترین روش برای حذف موهای زائد است که می توانند برای حفظ اعتماد به نفس کمک بگیرند و این روش ایمن و موثر بوده و مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا FDA می باشد و با آسیب به فولیکول مو ، باعث توقف رشد موها می گردد. در مطلب زیر به 7 مورد از مزایای لیزر موهای زائد می پردازیم :

1- سرعت بالا :

لیزر موهای زائد سریع ترین راه برای خلاصی از شر موهای زائد است که بعنوان نمونه لیزر فول بادی یا لیزر تمام بدن در حدود 30 دقیقه طول می کشد و یا لیزر موهای زائد صورت 5 دقیقه هم طول نمی کشد. لازم به ذکر است که لیزر درمانی نیاز به برنامه ریزی بصورت 6 تا 8 جلسه ماهیانه دارد و پس از آن باید جلسات شارژ دو تا سه ماهه و بیشتر بنا به رویش موی هر فرد زمان بندی شود ، چرا که در افراد مختلف ، زمان رویش موها متفاوت می باشد. در نهایت لیزر موهای زائد که روشی درمانی برای حذف موهای زائد است ، نیاز به سالی یکبار برای ترمیم می باشد.

کلینیک زیبایی در رشت

2- درد کم :

از دیگر مزایای لیزر درمانی می توان به بدون درد بودن یا احساس درد کم اشاره کرد که نسبت به روشهای دیگر حذف موهای زائد درد بسیار کمتری داشته و تنها کمی گرما در پوست احساس می شود و با توجه به اینکه دستگاه های لیزر موهای زائد جدید دارای خنک کننده های قوی می باشند ، جلسات لیزر موهای زائد تقریبا بدون درد انجام می گیرد. چنانچه بیشتر افراد لیزر درمانی را احساس کوبیدن یک نوار لاستیکی به پوست می دانند و البته احساس درد به آستانه درد هر فرد بستگی دارد و در نهایت اگرچه ممکنست کمی احساس ناراحتی داشته باشید ، اما جلسات لیزر به حدی سریع انجام می شود که تحمل آن آسان می شود. در نتیجه از بین بردن موهای زائد با لیزر درد بسیار کمتری از آن چیزی که بیشتر مردم فکر می کنند ، دارد.

نکته : با توجه به این موضوع که وجود سیستم سرمایشی قوی در دستگاه های لیزر موهای زائد جدید در کاهش درد لیزر درمانی نقش مهمی دارد ، لذا قبل از مراجعه به کلینیک زیبایی ، حتما از جدید بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید ، چرا که دستگاه های قدیمی دارای کولینگ نبوده و یا اینکه سرمایش قوی ندارد ، لذا با درد بسیاری همراه است.

3- دقت بالا :

فناوری لیزر موهای زائد فوق العاده دقیق طراحی شده است ، به نحوی که با هدف گیری رنگدانه فولیکول مو ، بدون آسیب به پوست و بافتهای بدن ، تنها فولیکول مو را سوزانده و از بین می برد تا توانایی رویش مجدد مو نداشته باشد. لذا لیزر موهای زائد گزینه ای عالی برای حذف نواحی کوچک مو نظیر چانه ، پشت لب  و ... می باشد. با وجود دقت بالای لیزر به این نکته توجه داشته باشید که انجام لیزر موهای زائد باید در یک کلینیک زیبایی معتبر و مجهز به دستگاه لیزر موهای زائد جدید و دارای تاییدیه FDA و زیر نظر پزشک توسط اپراتور لیزر آموزش دیده و متبحر انجام گیرد تا بدون ایجاد عوارض و آسیب باشد.

چرا که استفاده نادرست از طول موج و درجه و زاویه تابش از عوامل مهم در سوختگی با لیزر می باشد و تنها در صورتی این اتفاق رخ می دهد که کارشناس بی تجربه و ناوارد که آشنایی با دستگاه لیزر و طول موج و رنگ پوست و مو و ... نداشته باشد ، کار لیزر موهای زائد را انجام دهد.

مطالب مرتبط : فولیکول مو

4- مناسب برای تمام بدن و صورت :

از مزایای دیگر لیزر موهای زائد مناسب بودن کل بدن است و بدین جهت می تواند موهای هر قسمتی از بدن و یا صورت را از بین ببرد ، البته بجز مژه ها. خصوصا برای نواحی پشت ، خط باسن و بیکینی که دسترسی برای شیو با تیغ سخت است و یا انجام اپیلاسیون در این نواحی با درد زیادی همراه می باشد.

مطالب مرتبط  : لیزر موهای صورت

کلینیک زیبایی رشت

5- جلوگیری از رشد موهای زائد :

انجام لیزر موهای زائد راهکاری مناسب برای خلاصی از روشهای دیگر حذف مو همچون اصلاح با تیغ و کرم موبر که به سرعت موهای زائد رشد می کنند و یا اپیلاسیون با درد فراوان می باشد. بدین ترتیب با انجام لیزر درمانی ، موهای زائد در قسمت فولیکول مو که محل پرورش مو بوده و ریشه مو در آن قرار دارد ، از بین می رود و دیگر نگران رشد دوباره موهای مزاحم و یا موهای زیر پوستی نخواهید بود.

6- رهایی از رشد سریع موهای زائد :

رهایی از رشد سریع موهای زائد از دیگر مزایای لیزر موهای زائد است و اگرچه در بین جلسات لیزر موهای زائد شاهد رشد مو البته با درصد کمتر هستیم ، اما در پایان جلسات 8 ماهه به پوستی صاف و بدون مو دست می یابیم که تنها نیاز به سالی یکبار ترمیم دارد و از رشد دوباره موها خلاص می شویم. این در صورتی است که در روشهای دیگر نظیر اپیلاسیون یا تیغ همواره با رشد مجدد موها روبه رو هستیم.

7- راه حل بلند مدت و مقرون به صرفه :

بیشتر افراد با انجام لیزر موهای زائد ، نتایجی ماندگار و دائمی را مشاهده می کنند و در برخی موارد ممکنست چند ماه یا یک سال بعد نیاز به ترمیم دوباره باشد. در نتیجه لیزر درمانی بهترین راهکار طولانی مدت برای حذف موهای زائد می باشد که البته کاهش دائمی رشد موها را نتیجه می دهد و با گذشت زمان حفظ آن آسان تر می گردد.  ازین رو با توجه به نتایج طولانی مدت لیزر موهای زائد ، از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است و دیگر نیازی به صرف هزینه ماهیانه برای انجام اپیلاسیون و یا اصلاح روزانه با تیغ نخواهد بود.

مقالات دیگر : چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند ؟

لیزر موهای زائد بر روی چه پوست هایی بهترین نتایج را دارد ؟

بخاطر داشته باشید که در عین حال که لیزر موهای زائد بر روی تمام رنگ های پوست از خیلی روشن تا تیره موثر است ، اما بهترین نتایج و بیشترین تاثیر را بر روی افراد با پوست روشن و موهای تیره دارد ، در نتیجه افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند ، ممکنست دچار هایپرپیگمانتاسیون موقت پوست در ناحیه تحت درمان با لیزر شوند و یا اینکه برای پیشگیری از ایجاد آسیب و سوختگی ، کارشناس لیزر از درجات پایین لیزر استفاده کند که اثربخشی پایینی داشته و تعداد جلسات لیزر برای رسیدن به نتایج مطلوب را افزایش می دهد.

لیزر موهای زائد در رشت

اولین جلسه لیزر موهای زائد چگونه است ؟

در اولین جلسه لیزر موهای زائد در ابتدا به شما عینک محافظ لیزر داده می شود. سپس کارشناس لیزر با توجه به رنگ پوست و مو و ضخامت مو تنظیمات دستگاه لیزر را برای شما مشخص می کند و پس از آن نوبت به استفاده از ژل سرد سونوگرافی بر روی پوست می رسد که در برخی دستگاه های لیزر نیازی به مصرف ژل نیست. اگرچه خیلی ها استفاده از ژل سونوگرافی در زمان انجام لیزر درمانی را دوست ندارند اما این ژل ها خاصیت خنک کنندگی پوست و رطوبت رسانی به پوست را دارند ، بدین معنا که با این ژل ها احتمال آسیب و سوختگی پوست در اثر لیزر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در ادامه کارشناس لیزر ، هندپیس دستگاه لیزر را بر روی پوست ناحیه تحت درمان قرار می دهد و لیزر درمانی را انجام می دهد که ممکنست احساس کمی ناراحتی و درد خفیف و یا سوزن سوزن شدن و گرما در پوست داشته باشید. توجه داشته باشید که اولین جلسه لیزر موهای زائد به دلیل بیشتر بودن تعداد فولیکول های مو درد و ناراحتی بیشتری خواهد داشت که البته میزان این درد در افراد مختلف فرق می کند. پس از انجام لیزر درمانی ، کارشناس لیزر ممکنست به شما کرم ضد التهاب ، زینک اکساید و یا لوسیون برای خنک کردن پوست ارائه دهد.

مدت زمان انجام لیزر موهای زائد چقدر است ؟

مدت زمان انجام لیزر موهای زائد بستگی به ناحیه تحت درمانی دارد و برای نقاط کوچک نظیر چانه در حد ۵ دقیقه و نواحی بزرگتر مانند پا در حد ۱۵ دقیقه طول می کشد و بطور کل لیزر موهای زائد فول بادی یا کل بدن در حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بطور می انجامد.

نتایج لیزر موهای زائد پس از چه مدت زمانی قابل مشاهده است ؟

پس از جلسه اول لیزر موهای زائد با ضعیف شدن فولیکول موها بین ۵ تا ۱۴ روز زمان می برد تا موهای درون فولیکول آسیب دیده از پوست بیرون بزند. از طرفی پس از جلسه اول لیزر موهای زائد بین 25 تا 30 درصد از حجم موها کم می شود که این میزان در جلسات بعدی هم اتفاق می افتد و موهای رشد کرده با حجم کمتر ، نازک تر و روشن تر رویش می کند. البته بطور کل نازک شدن مو در مراحل ابتدای لیزر درمانی بخوبی مشهود است.

عموما نتایج لیزر موهای زائد بین ۶ تا ۱۰ جلسه مشاهده می شود که این نتایج به عواملی از جمله ضخامت و رنگ و حجم مو ، ناحیه تحت درمان ، مشکلات هورمونی ، هیرسوتیسم یا پرموئي ارثی و .... بستگی دارد. در نتیجه ممکنست حجم موها کم شود اما همچنان رشد موها در اثر این عوامل ادامه داشته باشد.

سخن آخر ،

در صورتی که از موچین ، صرف هزینه برای خرید تیغ و اصلاح روزانه ، نوبت گرفتن برای اپیلاسیون و تحمل درد فراوان و ... خسته شده اید ، اکنون زمان آن رسیده که به درمان با لیزر موهای زائد فکر کنید. چرا که با توجه به مزایای لیزر موهای زائد که در بالا ذکر شد ، لیزر درمانی عوارض بسیار کمی داشته و با توجه به سرعت بالای انجام ، زمان بسیار کمی برای جلسات آن مورد نیاز است و در نهایت نتایج و ماندگاری سالیانه خواهد داشت.

شماره تماس برای نوبت گرفتن و مشاوره تلفنی رایگان با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت : 0133266296 01332006295 - 09125396478

خدمات کلینیک زیبایی آلما : لیزر موهای زائد ، هایفوتراپی ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، کربوکسی تراپی ، آر اف تراپی ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی ، مزوتراپی مو ، مزوژل جالپرو ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس و ...

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه

  • Michael Ethan

    فاطمه

    ایا لیزر موهای زائد ، موهای زیرپوستی رو هم از بین میبره؟

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    با توجه به اینکه لیزر موهای زائد ، فولیکول های مو در زیر پوست را هدف گرفته و ازبین می برد ، لذا فولیکول موهای زیر پوستی را نیز از بین می برد.در نتیجه دیگر شاهد رشد موهای زیرپوستی نخواهیم بود.