لیزر موهای زائد و نازایی

اشتراک گذاری :

آیا داشتن پوستی صاف و بدون مو آرزوی شماست ؟ آیا از روشهای سنتی از بین بردن موهای زائد خسته شده اید ؟ آیا به فکر برداشتن موها با لیزر موهای زائد بوده اید و در این بین نگران اثرات طولانی مدت آن نظیر باروری بر روی سلامتی خود هستید ؟ آیا واقعا لیزر موهای زائد می تواند باعث ناباروری شود یا اینکه این فقط یک شایعه است تا شما را از انجام لیزر درمانی بترساند و منصرف کند ؟ بی شک درباره لیزر موهای زائد شایعات و افسانه های زیادی پخش شده است که نباید به آنها اعتماد کنید ، مگر اینکه از یک منبع معتبر باشد.

آیا لیزر موهای زائد می تواند موجب ناباروری گردد ؟

خیر. لیزر موهای زائد نمی تواند باعث ناباروری شود ، چرا که نور لیزر تنها به ناحیه ای از پوست که تحت تاثیر لیزر درمانی است ، می رسد و با جذب توسط رنگدانه فولیکول مو باعث آسیب به مو شده و آن را از بین می برد و با توجه به اینکه نور لیزر موهای زائد به میلی متر ابتدایی پوست جایی که فولیکول مو در آن قرار دارد می رسد ، در نتیجه نمی تواند به تخمدان ها و دیگر اندام های بدن نفوذ کند تا باعث نازایی و دیگر مشکلات و بیماریها گردد. بنابراین می توانید اطمینان داشته باشید که لیزر موهای زائد بر توانایی شما برای باروری تاثیری نخواهد گذاشت که اگر چنین بود ، هیچ کلینیک زیبایی برای ارائه لیزر موهای زائد برای مشتریان در درمانهای ناحیه بیکینی بیمه نمی شد.


لیزر موهای زائد و نازایی

از طرف دیگر لیزر موهای زائد روشی است ایمن که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است ، بدین معنی که از تمام جوانب از نظر ایمنی ، خطرات ، بیماری ها و آسیب زا بودن مورد بررسی قرار گرفته تا توانسته این تاییدیه را از سازمان FDA کسب کند. از طرف دیگر سالهاست که لیزر موهای زائد در حال انجام بر روی افراد بسیار زیادی در تمامی کشورهای جهان بوده است و حتی یک مورد گزارش از ناباروری و دیگر بیماریها و آسیبهای مربوط به بدن داده نشده است و این یعنی ایمن بودن لیزر موهای زائد و اطمینان شما از انجام آن بدور از هر گونه احساس خطر برای ناباروری.

مطالب مرتبط در صفحه باورهای اشتباه لیزر موهای زائد

خطرات لیزر موهای زائد

جدا از منتفی بودن خطر ناباروری در اثر لیزر موهای زائد که در این باره توضیح دادیم ، لیزر موهای زائد برای بیشتر افراد بی خطر و ایمن است و به راحتی و بدون آسیب ، سوختگی و لک جلسات لیزر موهای زائد را به اتمام می رسانند. تنها موضوعی که باید درباره آن در انجام لیزر موهای زائد نگران بود ، اینست که چه کسی لیزر درمانی را انجام می دهد ؟ از چه دستگاه لیزر موهای زائد برای درمان استفاده می شود ؟ چه طول موجی از لیزر موهای زائد برای پوست و موی من مناسب است ؟

لیزر موهای زائد و نازایی

لازم به توضیح است که از آنجا که استفاده از لیزر نامناسب بر روی نوع پوست باعث می تواند به پوست آسیب زده و زخم و سوختگی ایجاد کند ، بدین منظور می توانید قبل از انتخاب با مراجعه به بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت و انجام یک مشاوره رایگان با تیم متخصص اطلاعات زیادی درباره لیزر موهای زائد و اینکه کدام لیزر برای پوست شما بهتر و ایمن تر است ، بدست آورید. موضوع مهم اینست که برای انجام لیزر موهای زائد در ابتدا باید پزشک یا متخصص لیزر زیر نظر پزشک ، نوع و رنگ پوست و موهای شما ارزیابی کند و بهترین دستگاه لیزر موهای زائد و بهترین طول موج را برای شما انتخاب کند تا جلسات لیزر خود را به اتمام برسانید.

از طرفی اپراتور لیزر باید دوره دیده ، کارآزموده ، با تجربه و با طی مراحل آموزش زیر نظر پزشک ، مدارک مربوطه را داشته باشد تا بتواند با انتخاب طول موج مناسب پوست و مو لیزر درمانی را انجام دهد و در هر جلسه با استفاده از درجات بالاتر لیزر بصورت کنترل شده بدون آسیب به پوست باعث آسیب بیشتر به موها گردد تا اثربخشی لیزر را بالاتر ببرد.

همچنین زاویه تابش باید درست باشد ، بدین معنی که اپراتور لیزر هندپیس لیزر موهای زائد را با زاویه درست مقابل پوست نگه دارد تا از ایجاد سوختگی پوست جلوگیری گردد. افزون بر این تمامی مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد و پس از لیزر موهای زائد توسط اپراتور لیزر باید به شما آموزش داده شود که این آموزشها می تواند دوری از نور مستقیم خورشید و برنزه کردن قبل و پس از انجام لیزر موهای زائد ، شیو با تیغ و عدم اصلاح موها با روشهای دیگر ، قبل از انجام لیزر درمانی به پوست خود عطر ، کرم یا ادکلن نزنید و ... باشد.

آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود ؟

در مجله Healthline در این باره نوشته شده که لیزر موهای زائد نه تنها باعث سرطان نمی شود بلکه حتی از نوعی از لیزر در درمان برخی ضایعات پیش سرطانی نیز کمک گرفته می گردد. اما چرا شایعه لیزر موهای زائد و ابتلا به سرطان در بین مردم گسترش یافته است ؟ به دلیل اینکه لیزر موهای زائد مقداری نور یا تشعشع از خود ساطع می کند که عموم افراد این نور و تشعشعات را مرتبط با سرطان می دانند. اما لازم به ذکر است که مطالعات نشان داده که تشعشعات لیزر تا اندازه ای کم است که خطرناک نبوده و حتی از تشعشعات یک موبایل نیز بسیار کمتر می باشد.

آیا لیزر موهای  زائد باعث جوش می شود ؟

برخی افراد خصوصا جوانان از ترس اینکه لیزر موهای زائد باعث ایجاد جوش و آکنه در آنها شود هراس دارند اما اگرچه تحقیقات علمی رسمی در رابطه با لیزر موهای زائد و جوش زدن وجود ندارد اما برخی متخصصان به این نتیجه رسیده اند که لیزر موهای زائد حتی می تواند ابتلا به جوش را کاهش دهد چرا که بر خلاف اپیلاسیون ، لیزر موها را از ریشه در نمی آورد و تهاجمی نمی باشد و تنها از نور متمرکز برای هدف گیری و از بین بردن فولیکول مو استفاده می کند. در نهایت موهای واقع در فولیکول سوخته ریزش می کند و از پوست بیرون می زند. در نتیجه با کاهش فولیکول ها و کاهش رشد موها شاهد جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست خواهیم بود

لیزر موهای زائد در رشت

آیا لیزر موهای زائد بر درمان IVF تاثیر گذار است ؟

بانوانی که تحت درمان IVF هستند باید قبل از اینکه هورمون درمانی را شروع کنند ، لیزر موهای زائد را متوقف کنند چرا که هورمون درمانی و افزایش تولید هورمون در بدن باعث رشد موهای بیشتر می گردد که باعث اختلال در لیزر درمانی خواهد شد. بدین جهت باید پس از درمان با IVF و پس از طی دوران بارداری و حتی 3 تا 6 ماه بعد از قطع شیردهی ، مجددا جلسات لیزر موهای زائد را شروع کنید.

آیا لیزر موهای زائد عوارض جانبی طولانی مدت دارد ؟

لیزر موهای زائد به گونه ایمن ساخته شده و تمامی آزمایشات سازمان غذا و داروی امریکا را بخوبی پشت سر گذاشته تا توانسته تاییدیه این سازمان را دریافت کند ، لذا هیچگونه عوارض جانبی طولاتی مدت بهمراه ندارد. همچنین با توجه به اینکه بیشتر از ۲۰ سال است که لیزر موهای زائد در حال انجام است ، تاکنون گزارشی مبنی بر خطرناک بودن لیزر و ایجاد عوارض طولانی مدت بر روی بدن افراد نداشته است

عملکرد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد نوری است متمرکز و شدید که با ارسال به میلی متر ابتدایی پوست در محلی که فولیکول مو در آن قرار دارد ، به رنگدانه یا ملانین مو جذب شده و با ایجاد گرما باعث سوختن و آسیب به فولیکول مو می گردد و از آنجایی که فولیکول مو کیسه است که ریشه مو در آن قرار دارد و مو در آن شکل می گیرد ، در نتیجه آسیب به فولیکول مو یعنی بطور کل مو از بین می رود و دیگر رشد نمی کند.

مشاوره رایگان با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت : 01332662196 و 09125396478

خدمات زیبایی و جوانسازی پوست : هایفوتراپی ، آراف تراپی ، میکرونیدلینگ ، آنزیم تراپی پوست ، پاکسازی پوست ، کربوکسی تراپی ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، مزوژل جالپرو ، مزوتراپی ، مزونیدلینگ ، مزوتراپی مو و ...

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه

  • Michael Ethan

    سحر

    چطور میتونم به لیزر موهای زائد اعتماد کنم که بی خطره ؟

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    از اونجا لیزر موهای زائد توسط سازمان غذا و داروی امریکا تایید شده و همچنین با توجه به اینکه در حدود 20 سال از اختراع لیزر گذشته اما هیچ مورد نازایی در اثر استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد گزارش نشده