پاکسازی پوست در مقابل آنزیم تراپی پوست

اشتراک گذاری :

امروزه درمانهای پوستی زیادی وجود دارد که باعث حفظ سلامت پوست ، رفع مشکلات پوستی و صاف و درخشان شدن آن می گردد. یکی از بهترین این درمانها پاکسازی پوست یا فیشیال است که با استفاده از دستگاه ها و متدها و ماسکهای مختلف ، مشکلات مختلف پوست را بهبود داده و باعث شادابی و سرزندگی پوست می گردد. در مقابل آنزیم تراپی پوست روشی است که از آنزیم های طبیعی برای سلامتی پوست استفاده می کند.

پاکسازی پوست یا فیشیال

از آنجا که پوست صورت هر ماه تازه سازی شده و سلولهای قدیمی می میرند و سلولهای جدید پوستی ظاهر می شوند ، ازین رو باید سلولهای مرده از روی پوست صورت برداشته شود که البته با شستشوی ساده صورت این تمامی سلولهای مرده از بین نمی رود و حتی باعث مشکلات ثانویه از جمله تجمع چربی زیاد و بسته شدن منافذ پوست و جوش و ... می گردد ، لذا نیاز به روشهای مراقبت از پوست نظیر پاکسازی پوست است تا با روشهای لایه برداری و تغذیه رسانی ، پوست را سالم و شفاف سازد

تفاوت پاکسازی پوست با آنزیم تراپی پوست

پاکسازی پوست یک روش مراقبت از پوست است که شامل چندین مرحله درمانی پاک کردن ، لایه برداری ، تخلیه جوش ، ماساژ صورت ، آبرسانی و تغذیه رسانی پوست است که در آن از انواع ماسکهای لایه بردار و تغذیه رسان و یا آبرسان ، دستگاه های لایه بردار نظیر میکرودرم یا هیدرودرم و ... استفاده می شود که البته همه متدها و ماسکها برای همه کاربردی نبوده و متخصص زیبایی بسته به نوع پوست و نوع و میزان مشکلات پوستی از این روشها و دستگاه ها استفاده می کند. به بیان دیگر یک متخصص زیبایی با شناخت پوست هر فرد بسته سفارشی پاکسازی پوست مخصوص آن شخص را ارائه می دهد تا بهترین نتایج بدست آید.

اگرچه پاکسازی پوست در منزل یا در آرایشگاه هم قابل انجام است اما بهتر است توسط متخصص زیبایی زیر نظر پزشک در کلینیک زیبایی معتبر انجام گیرد تا با استفاده از بهترین متدها و دستگاه ها بهترین نتایج کسب شود.

پاکسازی پوست چگونه انجام می شود ؟

مرحله اول : پاک کردن

در مرحله اول پاکسازی پوست متخصص زیبایی با استفاده از مواد پاک کننده مخصوص صورت شما ، پوست را از هر نوع آلودگی و آرایش و چربی اضافی و ... پاک می کند.

مرحله دوم : لایه برداری پوست

در این مرحله از روشهای مختلف لایه برداری بسته به نوع پوست هر فرد استفاده می شود. از انواع لایه برداری پوست می توان به لایه برداری فیزیکی نظیر اسکراپ ، لایه بردار مکانیکی نظیر دستگاه هیدرودرم یا میکرودرم و لایه بردار شیمیایی ( استفاده از اسید AHA و ... ) دارد که باعث برداشته شدن سلولهای مرده از سطح پوست می شود تا سلولهای جدید به روی لایه سطحی پوست بیاید و پوست صاف ، روشن و شفاف گردد.

مرحله سوم : تغذیه رسانی

مرحله تغذیه رسانی با انواع کرم ها ، سرم ها یا ماسکهای آبرسان ، تغذیه رسان و ... انجام می شود و همچنین از موادی برای رفع مشکلات پوستی نظیر رفع خشکی پوست یا کنترل چربی استفاده می شود که در نهایت به همراه ماساژ تخصصی صورت سلامت و شادابی به پوست باز می گردد.

مرحله آخر : ارائه روتین مراقبت از پوست روزانه در منزل توسط کارشناس زیبایی

پس از اتمام پاکسازی پوست کارشناس یا متخصص زیبایی ، روتین روزانه مراقبت از پوست را به همراه معرفی محصولات مناسب پوست هر فرد با تمامی جزئيات مصرف معرفی می کند.

مقالات دیگر : پاکسازی پوست چگونه انجام می شود ؟

از انواع پاکسازی پوست که در کلینیک های زیبایی انجام می گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. فیشیال هیدرودرمی یا آبرسانی : که در آن لایه برداری و آبرسانی با دستگاه هیدرودرمی انجام می گیرد.
  2. فیشیال وایتنینگ یا روشن کردن پوست : که در آن از ماسکهای روشن کننده برای رفع لکه های تیره و روشن کردن پوست استفاده می شود.
  3. فیشیال جوانسازی : که در آن از روشهایی مانند آر اف تراپی ، آنزیم تراپی ، کربوکسی تراپی و ... برای جوانسازی پوست کمک گرفته می شود.

تفاوت پاکسازی پوست با آنزیم تراپی پوست

آنزیم تراپی پوست

اگرچه پاکسازی پوست باعث صاف و شفاف شدن پوست شده و به شخص احساس طراوت ، شادابی و آرامش می دهد. اما در دستیابی به نتایج ماندگار و مقابله با آسیب های پوستی یا پیری و یا آکنه روشهای پیشرفته تر و جدیدتری مانند آنزیم تراپی پوست به کمک آمده تا این مشکلات پوستی برطرف شود. آنزیم تراپی پوست که در آن از آنزیم های طبیعی برای لایه برداری استفاده می شود ، در سطح سلولی عمل کرده و با نفوذ به لایه های پوست باعث بازسازی پوست می گردد که باعث ماندگار شدن نتایج می گردد.

آنزیم تراپی پوست بر اصل حذف ، بازسازی ، محافظت و نگهداری استوار است که سلولهای مرده پوست را حذف کرده و پوست را بازسازی می کند و طیف وسیعی از مشکلات پوستی اعم از آکنه و جوش سرسفید و سرسیاه ، منافذ بسته پوست ، سد پوستی مختل شده ، آسیب های ناشی از نور آفتاب ، قرمزی ، روزاسه ، خشکی و حساسیت پوستی ، هایپرپیگمانتاسیون ، خطوط و چین و چروک ریز ، اگزما و جای زخم و ... برطرف می کند.

آنزیم تراپی پوست به لایه اپیدرم یا سطحی پوست کمک می کند تا سموم ، سلولهای مرده ، پروتئين های مرده ، ناخالصی ها و ... را از طریق سیستم لنفاوی بدن تخلیه کند. همچنین با تشویق سلولی باعث بهتر عمل کردن سلولهای پوست ، افزایش خون رسانی ، افزایش اکسیژن رسانی به پوست شده و در نهایت پوست را سفت ، صاف و جوان می کند.

مقالات مشابه  : آنزیم تراپی پوست  

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی پوست با شماره های 09125396478 01332006295 01332662196 01333662196 تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه