چرا قبل از انجام لیزر موهای زائد موها را کوتاه کنیم ؟

اشتراک گذاری :

آیا از روشهای رفع موهای زائد همچون اپیلاسیون دردناک خسته شده اید ؟ آیا بخاطر موهای بدنتان نمی توانید لباس های مورد علاقه تان را بپوشید ؟ آیا موهای زائد بدنتان باعث کاهش اعتماد بنفس و جذابیت ظاهری شما شده ؟ اگر به دنبال یه راهکار برای حذف طولانی مدت موهای زائد خود هستید ، می توانید از لیزر موهای زائد کمک بگیرید. اما سوالی که فکر خیلی ها را درگیر کرده اینست که آیا برای انجام لیزر موهای زائد باید موها بلند باشند یا خیر ؟ برای پاسخ در ادامه با ما همراه باشید.

آیا برای انجام لیزر موهای زائد باید موها بلند باشد یا کوتاه ؟

از آنجا که بسیاری از افراد سابقه انجام اپیلاسیون را داشته اند ، می دانند که باید موهای بدنشان به اندازه کافی بلند باشد تا بوسیله انجام اپیلاسیون به راحتی از ریشه در آید و سپس به مدت یک ماه از شر موها راحت می شوند تا دوباره موها رشد کند و روز از نو روزی از نو. اما در صورتی که این افراد بخواهند برای لیزر موهای زائد اقدام کنند ، می خواهند بدانند که آیا موها نظیر اپیلاسیون باید بلند باشد یا خیر ؟

دکتر آدین کینگستون متخصص پوست در پاسخ به این سوال می گوید که برای لیزر موهای زائد بر خلاف اپیلاسیون نباید موها بلند باشد و شما باید ناحیه مورد نظر را روز قبل از لیزر درمانی با تیغ اصلاح کنید. لازم به توضیح است که برای به دست آوردن بهترین نتایج از لیزر موهای زائد باید موها را با تیغ شیو کرد تا ریشه موها برای شناسایی رنگدانه ریشه موی موجود در فولیکول باقی بماند تا نور لیزر به آن برخورد کرده و فولیکول مو را برای جلوگیری از تولید موی جدید بسوزاند. بعلاوه با شیو کردن قبل از لیزر از ایجاد سوختگی و آسیب در اثر برخورد گرمای ایجاد شده در اثر نور لیزر پیشگیری می کنیم.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت

در ادامه برای توضیح بیشتر به نحوه عملکرد لیزر موهای زائد می پردازیم :

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است ؟

لیزر موهای زائد روشی شامل استفاده از طول موج های لیزری خاص است که فولیکولهای مو در زیر پوست را هدف گرفته و از بین می برد. اما چگونه فولیکول ها را شناسایی می کند ؟ با رنگدانه یا ملانین موجود در ریشه مو که در فولیکول وجود دارد. بدین منظور نور لیزر جذب رنگدانه مو شده و به فولیکول مو آسیب می زند تا باعث جلوگیری از رشد موهای جدید توسط فولیکول شود. اما در این میان مو باید در چه اندازه ای باشد تا بتوان لیزر موهای زائد بدون آسیب و عوارض جانبی انجام داد ؟ باید موها را قبل از جلسه لیزر درمانی با تیغ اصلاح کرد بطوریکه بر روی سطح پوست مشخص نباشد چرا که در صورت مشخص بودن گرمای لیزر به موی بلند برخورده کرده و باعث سوختگی مو و به تبع سوختگی پوست می گردد.

با توجه به اینکه اصلاح کردن با تیغ باید هر یکی دو روز یکبار انجام گیرد و در صورت عدم شیو با ته ریش تیز و خشن مواجه می شوید و یا موهای زیرپوستی که در اثر اپیلاسیون ایجاد شده است ، همه این مشکلات شما را به سمت و سوی لیزر موهای زائد سوق می دهد و اگرچه این روش راه حلی دائمی برای حذف موها نیست اما راهکاری برای کاهش دائمی موهای زائد در حدود 70 تا 90 درصد می باشد که بصورت طولانی مدت شما را از شر موهای زائد خلاص می کند. در عین حال باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید : چگونه لیزر موهای زائد به شما کمک می کند ؟

از آنجا که جدیدترین و بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد برای انواع پوست و مو قابل انجام است اما باید قبل از هر اقدامی با پزشک یا متخصص مشاوره داشته باشید. چرا که گاهی نیاز است تا تنها یک نقطه توسط لیزر مورد بررسی قرار گیرد و تنها یک کارشناس لیزر با تجربه و ماهر می تواند بهترین طول موج را برای نوع پوست شما انتخاب کرده و از ایجاد آسیب پوستی و سوختگی و عوارض جانبی لیزر موهای زائد پیشگیری کند.

مرکز لیزر موهای زائد در رشت

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد

پس از مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در رشت در جلسه مشاوره از شما خواسته می شود تا از کندن موها به هر روش نظیر اپیلاسیون ، موچین یا بند انداختن خودداری کنید چرا که این روش ها مو را از ریشه بیرون آورده و در این صورت نور لیزر نمی تواند فولیکول مو را بشناسد و لیزر موهای زائد موثر نخواهد شد. اما در مقابل از شما می خواهند که روز قبل از لیزر درمانی موهای خود را با تیغ شیو کنید تا علاوه بر اثربخش شدن لیزر ، از سوختگی ناشی از موهای بلند پیشگیری شود.

بعلاوه باید در حدود دو هفته قبل از شروع لیزر درمانی از هر گونه کندن مو نظیر اپیلاسیون خودداری کنید تا ریشه مو برای جلسه لیزر موهای زائد رشد کافی خود را داشته باشد. همچنین قبل از لیزر موهای زائد از برنزه کردن به هر روش به دلیل ایجاد سوختگی پوست ، قرار گرفتن در معرض نور خوشید و نیز مصرف برخی محصولات مراقبت از پوست نظیر رتینوئیدها به دلیل حساس شدن پوست خودداری کنید. از سوی دیگر در صورت انجام لیزر موهای زائد صورت باید بدون آرایش در جلسه لیزر درمانی حاضر شوید و یا اینکه قبل از لیزر پوست صورت خود را بخوبی بشویید.

از طرفی بهتر است برای مراجعه به مرکز لیزر موهای زائد لباس راحت و گشاد بپوشید تا پس از لیزر درمانی پوستتان دچار تحریک نشود. قابل ذکر است که بعد از لیزر موهای زائد از قرار گرفتن در برابر نور خورشید برای پیشگیری از سوختگی پرهیز کنید.

بیشتر بخوانید : ده مزیت لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد چیست ؟

اگرچه لیزر موهای زائد روشی ایمن و بدون عارضه جانبی خاصی است ، اما ممکنست باز هم با قرمزی ، حساسیت و التهاب در قسمت فولیکول مو مواجه شوید که این موارد طبیعی بوده و در عرض چند ساعت تا نهایتا یکی دو روز از بین می رود. تنها نکته در دوری از نور آفتاب ، خودداری از مصرف لایه بردارهای شیمیایی و پرهیز از برنزه کردن می باشد.

اما درباره عوارض جانبی سوختگی باید گفت که حتما قبل از مراجعه به کلینیک زیبایی از موارد زیر اطمینان کسب کنید تا با چنین عوارضی رو به رو نشوید :

1- کلینیک زیبایی را انتخاب کنید که دارای پزشک و مدارک معتبر از سازمان معاونت درمان وزارت بهداشت باشد.

2- به کلینیک لیزر موهای زائدی مراجعه نمایید که از جدیدترین و بهترین دستگاه لیزر موهای زائد استفاده کند که در این بین دستگاه های ترکیبی جدید لیزر موهای زائد که شامل سه طول موج الکس ، دایود و اندیاگ هستند و برای همه پوست و موها کاربرد دارند ، مناسب ترین گزینه است. دقت کنید که دستگاه لیزر موهای زائد قدیمی و یا تقلبی نباشد و دارای بهترین سیستم سرمایشی برای پیشگیری از سوختگی باشد.

3- در انتخاب مرکز لیزر موهای زائد حتما درباره کارشناس لیزر آن تحقیقات لازم را بعمل آورید که آموزشهای مربوطه زیر نظر پزشک را دیده باشد و دارای مدارک رسمی معتبر لیزر موهای زائد باشد. همچنین از تجربه کافی در استفاده از دستگاه لیزر ، شناخت رنگ پوست و مو و انتخاب طول موج مناسب برای هر فرد و ... برخوردار باشد چرا که مهم ترین عامل سوختگی پوست در اثر لیزر موهای زائد را می توان به کارشناس لیزر ناوارد نسبت داد.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود ؟

قبل از شروع جلسات لیزر موهای زائد باید با پزشک و کارشناس لیزر در کلینیک زیبایی مشاوره داشته باشید تا برای شناخت نوع ، جنس و رنگ مو پوست شما و طول موج مناسب برای شما انتخاب گردد. همچنین در این جلسه به شما درباره لیزر موهای زائد ، روش انجام آن ، مراقبتهای قبل و بعد از لیزر موهای زائد ، عوامل موثر در لیزر موهای زائد نظیر مشکلات هورمونی و ... توضیح داده خواهد شد. از آمادگیهای قبل از لیزر موهای زائد شیو با تیغ حدود یک روز قبل می باشد.

در جلسه اول لیزر موهای زائد کارشناس لیزر با تشخیص نوع پوست و موی شما ، با توجه به اینکه در نواحی مختلف ممکنست رنگ پوست فرق داشته باشد ، طول موج مناسب را برای شما انتخاب می کند و سپس هندپیس دستگاه لیزر را بر روی نقاط مد نظر قرار داده و لیزر را انجام می دهد. البته برخی دستگاه نیاز به استفاده از ژل آبرسان دارند که قبل از لیزر بر روی پوست ناحیه مورد نظر مالیده می شود. با این روش در هر جلسه حدود 10 تا 25 درصد فولیکول موها از بین می رود. در پایان جلسه اول اقدامات بعد از لیزر نظیر استفاده از زینک در صورت تحریک پوست ، مصرف کرم ضد آفتاب ، آب نزدن به پوست به مدت چند ساعت و ... به شما گفته خواهد شد و جلسه بعدی لیزر موهای زائد برای شما زمان بندی می شود.

خدمات کلینیک زیبایی آلما : لیزر موهای زائد ، هایفوتراپی ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی ، تزریق مزوژل جالپرو ، مزوژل پروفایلو ، مزوتراپی مو ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، پاکسازی پوست ، کربوکسی تراپی پوست ، آنزیم تراپی پوست و ...

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه