!نکاتی که باید درباره مراقبتهای پس از تزریق ژل لب بدانیم

اشتراک گذاری :

گرچه تزریق ژل لب جزو روشهای غیر جراحی و کم تهاجمی جوانسازی پوست است که ایمن ، موثر و بدون دوره نقاهت خاص است ، اما مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب برای بسیاری از افراد نگران کننده بنظر می رسد و از آنجا که این روزها تزریق ژل لب بسیار محبوب و پرطرفدار شده ، ازین رو قصد داریم در این مقاله به نگرانی ها و پاسخ به سوالات دراین باره بپردازیم.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب

تزریق ژل لب از جمله خدمات زیبایی است که نوع ژل آن باید توسط سازمان غذا و داروی امریکا تایید شده باشد که در این میان چهار نوع اسید هیالورونیک ، هیدروکسی لاپاتیت کلسیم ، پلی ال لاکتیک اسید PILLA و دانه های پلی متیل متاکریلات PMMA معلق در کلاژن گاوی را می توان نام برد. اگرچه تزریق ژل لب تنها چند دقیقه طول می کشد و کم تهاجمی است ، اما این روش دائمی نبوده و برای حفظ آن باید تزریق پس از 6 ماه مجددا تکرار شود. از آنجا که ممکنست پس از تزریق ژل کمی تورم ، حساسیت و یا کبودی داشته باشید که این موارد جزو عوارض جانبی کوتاه مدت بوده ، لذا با مراقبت های بعد از تزریق ژل که در ادامه آمده است ، قابل کنترل است.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب

* حداقل 24 تا 48 ساعت ساعت پس از تزریق ژل لب از ورزش و فعالیتهای سنگین پرهیز کنید چرا که در صورت فعالیت سنگین و ورزش کردن حتی پیاده روی تند ، فشار خون و ضربان قلب بالا می رود و ممکنست به تورم و کبودی بیشتر بیانجامد. البته لازم به توضیح است که پیاده روی آرام که جزو فعالیت های سبک است مشکلی ندارد.

* بلافاصله پس از تزریق احتمال به دلیل احتمال کبودی رژ لب و خط لب به همراه داشته باشید تا برای پوشاندن هر گونه کبودی از آن کمک بگیرید. همچنین به منظور کاهش تورم ، خارش ، کبودی و درد می توانید کیسه یخ یا یک تکه یخ که با پارچه پوشانده شده برای جلوگیری از چسبیدن به لب و یا ایجاد درد ، بر روی لب بگذارید. از سوی دیگر برای کاهش تورم سر خود را بر روی بالش قرار دهید و به صورت نخوابید.

* پزشک پس از تزریق ژل نوشیدن مقداری زیادی آب را به منظور جذب اسید هیالورونیک و بهبودی بدن توصیه می کند. همچنین مقدار زیادی میوه و سبزیجات آبرسان میل کنید و از مصرف زیاد نمک به مدت 24 ساعت به دلیل احتمال کم آبی بدن و ایجاد تورم بیشتر پرهیز کنید. در روز اول غذاهایی میل کنید که خوردن و جویدن آنها راحت است تا کمتر مجبور باشید که لب هایتان را پاک کنید و محل تزریق ژل را مختل کنید.

مقالات دیگر : تزریق ژل خوب یا بد ؟

* از مصرف مواردی که می تواند خطر کبودی را افزایش دهد همچون ویتامین E به مدت چند روز و یا الکل به مدت 24 ساعت مصرف نکنید. در صورت کبودی در محل تزریق می توانید از کرم آلوئه ورا ، ویتامین K و یا آرنیکا کمک بگیرید ولی قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. افزون بر این از گرمای زیاد به علت ایجاد تورم بیشتر دوری کنید و پس از 48 ساعت بعد از تزریق ژل لب به اتاق بخار و سونا نروید.

* از بوسیدن یا ماساژ دادن لب ها پس از تزریق ژل تا 24 ساعت بعد اجتناب کنید و در زمان شستشوی صورت با پوست خود به ملایمت رفتار کنید. بعلاوه از مواد لایه بردار یا برس تمیز کننده خشن برای صورت دوری کنید و بطور کل به مدت دو هفته از ماساژ صورت خودداری کنید.

* همچنین در روز اول تزریق ژل لب از نی برای نوشیدن استفاده نکنید چرا که باعث فشار آمدن به لبها می گردد. ازین رو از وارد آمدن هر گونه فشار اضافی به لبها پرهیز کنید. از طرف دیگر در صورت احساس درد از پزشک خود درباره مصرف داروهای مسکن سوال برسید به عنوان مثال تایلنول پس از تزریق ژل مشکلی ندارد اما ایبوپروفن و یا آسپرین مناسب نیست.

نکته : در صورتی که برای رویداد خاصی نظیر جشن عروسی یا نامزدی و یا یک قرار ملاقات مهم از تزریق ژل استفاده می کنید ، زمان زیادی بین رویداد و تزریق ژل  لب فاصله بگذارید تا به لبهایتان اجازه دهید به خوبی بهبود پیدا کند.

مقالات بیشتر : تزریق ژل لیکوئید ایمپلنت

بهترین مرکز تزریق ژل در رشت

سوالات تزریق ژل لب

آیا بعد از جذب ژل لب ، اندازه لبها کوچک می شود ؟

خیر. ژل لب بعد از جذب شدن توسط بدن اندازه لب را کوچک نمی کند تنها به دلیل اینکه اسید هیالورونیک ژل به آرامی جذب بدن می گردد ، ممکنست بنظرتان لبتان کوچکتر شده اما لبها کوچکتر از قبل تزریق ژل نمی شوند.

آیا تزریق ژل لب آسیب می زند ؟

بطور کل تزریق ژل لب آسیب زا نبوده و از آنجا که اکثریت فیلرهای مورد استفاده برای تزریق ژل لب از اسید هیالورونیک تولید شده و اسید هیالورونیک هم یک ماده طبیعی بدن می باشد که به آرامی جذب بدن می گردد ، ازین رو آسیب زا نمی باشد و هر آسیبی می تواند به دلیل تکنیک ضعیف تزریق ایجاد شده باشد. لذا هر گونه ایجاد توده ، تورم و برآمدگی اطراف لب می تواند نشانه ای از این نوع مشکلات تزریق باشد.

به همین دلیل است که همیشه توصیه می شود برای تزریق ژل لب بهترین کلینیک زیبایی و بهترین پزشک را انتخاب کنید و قبل از انتخاب همه تحقیقات اعم از بررسی فضای مجازی ، بررسی سایت ، بازخوردهای قبلی ، نمونه کارها و ... را بعمل آورید. جالب است بدانید که دندانپزشک برای تزریق ژل لب بسیار مناسب است چرا که آنها با آناتومی لب آشنایی کامل دارند. البته بسیاری از پزشکان عمومی هم با گذراندن دوره های تزریق ژل می توانند این کار را به راحتی انجام دهند.

مقالات دیگر : تزریق ژل پرفکتا

عوارض طولانی مدت ژل لب چیست ؟

در صورت انجام تزریق ژل لب توسط پزشک متبحر و ماهر ، نباید عوارض جانبی طولامدت وجود داشته باشد. اما عوارض جانبی کوتاه مدت می توان به خونریزی به میزان کم از محل تزریق ، ورم  و کبودی اشاره کرد که باید در طی48 ساعت رفع شوند. البته برخی افراد تزریق ژل لب خود را به دست افراد ناوارد و غیر پزشک می سپارند که این موضوع می تواند ایجاد عوارض جانبی طولانی مدت همچون خونریزی بیش از حد ، کبودی و تورم غیرعادی و زیاد ، عدم تقارن لب ، بر آمدگی و بی نظمی ناشی از تکنیک تزریق نادرست به همراه داشته باشد که توصیه می شود فورا با کلینیک زیبایی خود تماس بگیرید و یا به پزشک مراجعه کنید.

مشاوره با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت : 01332662196 01332006295 - 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه