تزریق ژل خوب یا بد؟

اشتراک گذاری :

در سالهای اخیر تزریق ژل به یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین روش های زیبایی تبدیل شده است که در جهت رفع چین و چروک و پر کردن مناطق دارای کاهش حجم که در اثر افزایش سن رخ می دهد ، به کار می رود. به طور کلی تزریق ژل با جایگزین کردن بافت های از دست رفته و پر کردن آنها با مواد جایگزین نظیر اسید هیالورونیک ، به بهبود بافت پوست و از بین بردن خطوط و چروک بسیار مناسب است. با توجه به اینکه تزریق ژل جزو اولین روشهایی است که به فکر ما می رسد ، با این حال باید برای کسب نتایج مطلوب و رضایت بخش و پیشگیری از عوارض احتمالی ، به یک کلینیک زیبایی با پزشک مجرب مراجعه کرد.

تزریق ژل

تزریق ژل یا فیلر روشی سریع برای رسیدن به زیبایی است که دارای کاربردهای مختلفی در نواحی مختلف صورت نظیر لب ، گونه ، چانه و بینی می باشد. علاوه بر اینکه امکان حجیم تر کردن لب‌ها و گونه‌ها را دارد ، برای زاویه‌ سازی فک، فرم‌ دهی به ابرو، درمان گودی چشم، از بین بردن چین ‌و ‌چروک و خطوط چهره و جوانسازی صورت هم گزینه خوبی محسوب می گردد. در این رابطه باید گفت ، برای تزریق ژل از ماده ای طبیعی که در بدن انسان موجود است به نام اسید هیالورونیک استفاده می شود و نه تنها عوارضی نداشته ، بلکه در بهبود کیفیت ظاهری و بافت پوست موثر می باشد. بدین لحاظ می توان برای رفع علائم پیری ناشی از افزایش سن ، نور خورشید ، وراثت یا ... از تزریق ژل بهره برد تا ظاهری جوان تر و زیباتر به شما هدیه دهد.

سازمان غذا و داروی امریکا تزریق ژل یا فیلر یا پرکننده های پوستی را بعنوان روشی پزشکی در درمان چین و چروک و حجم دهی پوست صورت تایید کرده است و در گزارشات آزمایشات بالینی آمده است که بیشتر فیلرهای پوستی که به تایید سازمان FDA رسیده ، از نوع موقتی بوده و از مواد طبیعی نظیر کلاژن یا اسید هیالورونیک که در نهایت جذب بدن می شوند ، تولید شده اند. ازین رو به منظور حفظ ماندگاری نتایج ، باید مجددا تزریق ژل انجام شود.

تزریق فیلر

تزریق ژل خوب یا بد ؟

تزریق ژل بر خلاف تزریق بوتاکس که عضله ناحیه تزریق را از کار می اندازد ، چین و چروک را با مواد مختلف از جمله اسید هیالورونیک پر می کند ، در نتیجه خطوط ناپدید می شوند. از سوی دیگر تزریق ژل به عنوان یک حجم دهنده در لیفت گونه و حجم دهی لب و زاویه سازی فک و ... بکار برده می شود که درمان زیبایی بسیار سریع و آسان می باشد. در عین حال تزریق ژل یک جنبه منفی واکنش آلرژیک و ایجاد برجستگی ریز در زیر پوست ( بصورت دائمی ) دارد و گاها تغییر رنگ پوست مایل به آبی به نام اثر Tyndall نیز اتفاق می افتد که پس از چند ماه برطرف می شود.

از سوی دیگر از جمله عوارض نادر تزریق ژل می توان به مرگ سلولهای پوستی ، نابینایی ، زخم و فلج عصبی اشاره کرد که عموما در ژل های دائمی که ماندگاری بالایی دارند ، ممکنست عوارض جانبی بیشتر رخ دهد. لازم به توضیح است که هر ژلی برای هر چین و چروکی مناسب نبوده ، ازین رو برای کسب بهترین نتایج با کمترین خطر و عوارض ، تزریق ژل باید بصورت صحیح توسط پزشکی زیبایی انجام شود.

از طرفی تزریق ژل از نظر پزشکی  به عوامل زیر بستگی دارد :

ابتدا باید در انتخاب بهترین کلینیک زیبایی در رشت ، دقت و وسواس لازم را بعمل آورید و اطمینان حاصل کنید که از مواد با کیفیت جهت پر کردن و تزریق ژل استفاده می کنند. از این رو می توانید با افراد دیگر که تجربه تزریق ژل داشته اند ، مشورت کنید. در گام بعدی باید از تبحر پزشک کلینیک زیبایی اطلاع پیدا کنید و می توانید با دیدن نمونه کارهای ایشان و مشورت با پزشک به این مهم دست یابید. در نتیجه اگر تزریق ژل در یک کلینیک تخصصی، با مواد پرکننده با کیفیت و توسط یک پزشک مجرب انجام گیرد ، هیچ ایرادی نداشته و حتی به افزایش اعتماد ‌به ‌نفس شما نیز کمک می‌کند.

در این صورت اگر ساکن شهر رشت هستید، کلینیک زیبایی آلما رشت با برخورداری از کادری مجرب می تواند به شما در این زمینه کمک کند. همچنین پزشکان متخصص این کلینیک با سابقه، قبل از انجام هرگونه عمل زیبایی مثل پاکسازی پوست، هایفوتراپی، آراف تراپی، میکرونیدلینگ، مزوتراپی، پارافین تراپی، هیدرودرمی موی سر، لیزر موهای زائد ، برداشتن خال و زگیل و غیره ابتدا به شما مشاوره پزشکی پوست، مو و زیبایی ارائه داده و با آگاهی کامل می‌توانید برای انجام هر کدام اقدام کنید.

بهترین کلینیک زیبایی رشت

انواع ژل 

در حال حاضر انواع ژل یا ماده پرکننده وجود دارد که براساس کاربرد یا مدت ماندگاری، به تشخیص پزشک در کلینیک زیبایی آلما رشت به‌ صورت تخصصی تزریق می‌شوند. از این رو در یک دسته ‌بندی کلی بر اساس مواد موجود در ژل ، سه نوع ژل قابل جذب ، دیر جذب و غیر قابل جذب وجود دارد. 

ژل قابل جذب : بدین جهت اولین دسته ژل‌های قابل جذب یا موقت حاوی مواد فعال قابل جذب هستند که به دلیل طبیعی بودن ترکیبات این نوع ژل پس از مدتی توسط پوست جذب می شوند. نظیر هیالورونیک اسید که از جنس ساختار پوست بوده و به مرور طی بازه زمانی حدود 6 ماه تا یک سال کاملا جذب پوست می‌شوند (هیالورونیک اسید مهمترین قند طبیعی پوست محسوب می‌ گردد). از دیگر انواع ژل موقت می توان به کلاژن ، هیدروکسی آپاتیت کلسیم ، پلی آلکیلیمید ، پلی متیل متاکریلات و اسید پلی لاکتیک اشاره کرد.

ژل دیر جذب : اما ژل‌هایی مثل ژل کپتیکو (Captique)، ژل رادیس (Radiesse) و کلسیم هیدروکسی آپاتیت دیرجذب هستند و به ‌همین ‌دلیل ماندگاری در حدود یک تا پنج سال دارند.

ژل غیر قابل جذب :  دسته سوم ژل‌های پلی‌اکریل‌آمید و آرت‌کول جز موارد غیر قابل جذب محسوب می‌شوند و بدین جهت بیشترین ماندگاری را دارند، مدت زمانی حدود سه تا پنج سال که واقعاً قابل توجه است! البته تنها مشکل ژل‌های دیر جذب و غیر قابل جذب ، تحریک بافت و گلوله شدن زیر پوست است  که ممکن است کمی باعث عوارض قابل رفع در شما گردد. اصولاً از ژل‌های دیر جذب یا غیر قابل جذب برای برجسته‌ سازی گونه‌ها، زاویه‌ سازی فک، برطرف کردن چین‌ و چروک‌های عمیق صورت و کمتر برای حجیم کردن لب‌ها استفاده می شود. به عنوان مثال ژل PMMA که قابلیت ماندگاری پنج تا هشت سال را دارد، بیشتر برای رفع خط‌های اطراف چشم، خنده و زیر چشم استفاده می‌شود.

مزایای تزریق ژل در کلینیک زیبایی آلما رشت

از آنجایی ‌که همه خدمات این مرکز توسط پزشکان متخصص پوست ‌و مو یا تحت نظر آن‌ها انجام می‌ شود، نوع و کیفیت ژل و حجم تزریقی آن کاملاً مورد رضایت مشتریان است. البته تصمیم ‌گیری نهایی بر اساس شرایط بالینی هر بیمار انجام شده و سعی بر این است از ژل‌هایی استفاده شود که با بدن شما سازگارتر بوده و باعث عوارض یا آلرژی نگردد. در صورتی که احیاناً پس از تزریق با عوارضی مثل گلوله شدن ژل در یه ناحیه مثل بخشی از لب مواجه شدید، توده به راحتی توسط متخصصان برطرف می‌ شود. 

معمولاً میزان کبودی و التهاب ناشی از تزریق ژل هیالورونیک اسید ، کمتر از دیگر انواع ژل بوده و حتی می‌تواند به هیدراته شدن و نرمی پوست هم کمک کند. به‌ همین‌ دلیل بیشتر تمرکز متخصصان کلینیک زیبایی آلما رشت بر روی تزریق این نوع ژل برای شما عزیزان است.

تزریق ژل گونه

کاربردهای تزریق ژل

ژل به عنوان یک پر کننده برای حجم دادن به بسیاری از نقاط صورت نظیر لب ، زیر چشم ، گونه و ... بکار می رود که باعث افزایش زیبایی چهره می شود. همچنین بوسیله ژل می توان چین و چروک و خطوط پوست نظیر خطوط دور چشم ، خط خنده ، خط پیشانی و خط اخم را که در اثر افزایش سن ایجاد می شود ، برطرف کرد. البته افزایش سن باعث کاهش حجم در نقاط مختلف صورت نظیر لب نیز می گردد که تزریق ژل به این حل این مشکل کمک می کند. از موارد دیگر می توان زاویه سازی فک ، تزریق چانه برای بزرگ کرده چانه و تزریق ژل گونه نام برد که این روزها تزریق ژل گونه برای زیباسازی و حجیم کردن گونه ، بسیار پرطرفدار شده است.

تزریق ژل لب

نظر به اینکه فرم و سایز لب ، نقش مهمی در زیبایی و جذابیت چهره ایفا می کند ، افراد زیادی اقدام به حجم دادن لب با روش تزریق ژل می کنند تا به ظاهری زیباتر و جوانتر دست یابند که در این بین افرادی که در اثر افزایش سن با کاهش حجم لب روبه رو شده اند هم وجود دارد. البته مقدار ژل و عمق تزریق بستگی به سلیقه افراد دارد که تا چه اندازه می خواهند لبهای خود را حجیم کنند. همچنین تناسب لب های بالایی و پایینی باید در نظر گرفته شود که تبحر پزشک در این امر بسیار کمک کننده است. به منظور انجام تزریق ژل لب عموماً از ژل طبیعی اسید هیالورونیک استفاده شده که با سوزن بسیار ظریف تزریق می گردد.

تزریق ژل لب

تزریق ژل گونه

این روزها افراد بسیاری برای حجیم کردن گونه های خود به دنبال یک پزشک خوب برای تزریق ژل می باشند که عده ای ازین افراد بطور کل گونه های کم حجمی دارند و عده ای دیگر در اثر افزایش سن دچار کاهش حجم گونه و افتادگی صورت شده اند. بدین ترتیب تزریق پرکننده هایی همچون اسید هیالورونیک به برجسته کردن گونه کمک کرده و ظاهری جوان به چهره می بخشد. البته افرادی که دچار کاهش حجم فک شده اند هم از زاویه سازی فک بوسیله تزریق ژل استفاده می کنند تا فرم صورت خود را اصلاح کنند و زیباتر دیده شوند.

تزریق ژل زیر چشم

برای رفع گودی زیر چشم یا چین و چروک اطراف چشم که می تواند در اثر وراثت ، نور آفتاب ، افزایش سن ، کم خوابی، استفاده از سیگار و الکل ، حالات تکراری نظیر جمع کردن چشمها و ... رخ دهد، تزریق ژل زیر چشم بهترین گزینه می باشد. بدین ترتیب با تزریق ژل ، انواع خطوط و چین و چروک ها و گودی بوسیله اسید هیالورونیک پر شده و با افزایش رطوبت زیر پوست ، بر قابلیت انعطاف پذیری یا کشسانی پوست دور چشم افزوده می شود و در نتیجه صورت فرد جوان تر و زیباتر می گردد.

تزریق ژل گونه

*** لازم به توضیح است که همه انواع تزریق ژل باید توسط پزشک متبحر و متخصص انجام شود تا به نتایج مطلوب دست یافته و زیباتر به نظر برسید. لذا باید در ابتدا بهترین کلینیک زیبایی رشت دارای پزشک مجرب را انتخاب و سپس اقدام به انجام تزریق ژل یا فیلر نمایید.***

فواید تزریق ژل

تزریق ژل روشی غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی یا دوره نقاهت بوده که بصورت سرپایی انجام شده و دارای تاییدیه از سازمان FDA امریکا می باشد که در کمترین زمان ، نتایج تزریق قابل مشاهده می شود. در صورتی که تزریق ژل توسط پزشک متبحر انجام شده باشد ، ظاهری طبیعی به فرد داده و از مصنوعی جلوه دادن صورت جلوگیری می کند. همچنین در صورت عدم رضایت از تزریق ژل ، می توان ژل را تخلیه نمود.

نکاتی که باید بعد از تزریق ژل در نظر بگیرید

اصولا بعد از تزریق ژل، پزشکان کلینیک زیبایی آلما رشت نکات لازم رو به شما گوشزد می‌کنند اما توجه به نکات زیر هم خالی از لطف نیست:

  • بعد از تزریق ژل برای کنترل تورم، نمک و شکر کمتری مصرف کنید.
  • برای کاهش تورم هر یک ربع یکبار از كمپرس یخ استفاده کنید.
  • هرگز نواحی تزریق شده رو ماساژ ندهید.
  • توصیه می‌ کنیم یک روز قبل از تزریق ژل و در همان روز از انجام فعالیت‌های سنگین پرهیز کنید.
  • از خم کردن سر رو به پایین و ایجاد هر گونه فشار خودداری کنید.
  • حداقل زمان بعد از تزریق ژل نواحی صورت برای انجام هایفوتراپی 6 ماه می باشد.
  • برای کاهش تورم از کیسه یخ یا یک تکه یخ در پارچه استفاده کنید و سر خود را بر روی بالش قرار دهید.
  • در زمان خواب بر روی صورت خود نخوابید.
  • نوشیدن مقدار زیاد آب به منظور جذب اسید هیالورونیک تزریق شده در پوست توصیه می شود. از طرفی مصرف انواع میوه و سبزی نیز به منظور آبرسان پیشنهاد می گردد.

تزریق ژل در رشت

ژل اسید هیالورونیک

ژل ، فیلر یا همان پر کننده های پوستی دارای ترکیبات مختلفی هستند که برخی مصنوعی و برخی دیگر طبیعی می باشند که یکی از رایج ترین نوع این ترکیبات ، ژل اسید هیالورونیک یا HA می باشد که اسید هیالورونیک ماده طبیعی موجود در پوست ما بوده و وظیفه آبرسانی به پوست ، حفظ رطوبت پوست و حجیم نگه داشتن آن را بر عهده دارد. بدین ترتیب متخصصان از این خواص مفید اسید هیالورونیک برای پوست استفاده کردند و ژل با ترکیبات اسید هیالورونیک را تولید کردند که ماندگاری از 6 ماه تا بیشتر را دارد.

از فواید ژل اسیدهیالورونیک اینست که در صورت بروز عارضه نامطلوب نظیر نامتقارن بودن چهره و یا اینکه در صورتیکه فرد از ظاهر نتایج تزریق ژل راضی نبود ، می توان آن را با محلول خاصی حل کرده و از بین برد. ناگفته نماند که ژل اسیدهیالورونیک دارای لیدوکائین برای بی حس کردن موضعی در هنگام تزریق بوده می باشد.

از تزریق ژل ارزان قیمت و تقلبی خودداری کنید:

از آنجا که قیمت برندهای معتبر ژل یا پر کننده های پوستی ممکنست گران باشند ، ازین رو برخی به تزریق ژل ارزان قیمت روی می آورند که البته می تواند تقلبی بوده و شما عوارض بعد از تزریق ژل دچار شوید. چنانچه در ماه گذشته گزارشات متعددی در رسانه ها از عوارض خطرناک تزریق ژل تقلبی توسط افراد غیر متخصص منتشر شده است. یکی از خطرات خرید ژل ارزان قیمت می توان به ترکیبات آن اشاره کرد که حاوی برخی مواد غیر استریل نظیر ژل مو باشد که در صورت تزریق این نوع ژل ، واکنش های آلرژیک ، عفونت و مرگ سلولهای پوستی از عوارض آن می باشد.

ازین رو سازمان FDA امریکا با اعلام هشدار از مصرف کنندگان خواسته تا از پر کننده های پوستی ارزان قیمت که در اینترنت موجود است ، خریداری نکنند ، چرا که ممکنست تقلبی ، مضر و یا آلوده باشد. همچنین مورد بعدی روش نامناسب تزریق است که باعث تورم ، کبودی و برآمدگی می گردد و بعلاوه می تواند عوارض جدی تری همچون مرگ سلولهای پوستی و آمبولی منجر به کوری هم ایجاد کند. در نتیجه به منظور تزریق ژل در ابتدا به دنبال بهترین مرکز تزریق ژل دارای پزشک حاذق باشید و سپس از نوع ژل تزریقی و رعایت بهداشت و استریل اطمینان حاصل کنید تا تزریق ژل بی خطر و ایمن داشته باشید.

ژل لب

سخن آخر

امروزه دیگر تزریق ژل برای خانوم‌ هایی که به زیبایی خودشان اهمیت می‌دهند به یک برنامه مداوم مراقبت پوستی تبدیل شده و شاید به‌همین ‌دلیل است که بعد از بوتاکس جزو پر کاربردترین خدمات زیبایی محسوب می‌ گردد. باید بدانید که نحوه انجام تزریق چربی مشابه تزریق ژل بوده، اما از آنجایی ‌که چربی یک ماده طبیعی بدن محسوب می‌ شود ، لذا عوارض کمتری دارد. در عین حال مزیت تزریق ژل در این است که یک ماده شیمیایی آماده بوده و بر خلاف تزریق چربی نیازی به رفتن به اتاق عمل برای استخراج چربی از بدن نیست. به طور کلی، تزریق ژل در کوتاهترین زمان ممکن با تورم و درد کمتر به‌ صورت سرپایی انجام می‌ شود.

در صورتی که در فکر انجام هرگونه خدمات زیبایی هستید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به سراغ تیم قوی کلینیک زیبایی آلما رشت بروید. از آنجایی‌ که این خدمات و اثر آن‌ها برای هر فرد متفاوت است، شما ابتدا در کلینیک آلما توسط متخصص پوست، مو ‌و زیبایی معاینه و سپس طبق تشخیص پزشک بهترین روش برای درمان تعیین می شود تا نتیجه رضایت‌بخشی برای شما حاصل گردد.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت آماده هر گونه مشاوره در امور زیبایی توسط متخصصین مجرب می باشد. شماره تماس 01332662196 - 01332006295 - 09125396478 

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت

مقالات مشابه