زیبایی و لاغری موضعی با آراف

اشتراک گذاری :

بررسی های روانشناسی نشان می دهد که ظاهر افراد تاثیر مستقیم روی روابط اجتماعی آنها داشته و چهره زیبا و اندام متناسب می تواند بر اعتماد به نفس آنها تاثیرگذار باشد. با توجه به این که پوست زیبا و اندام متناسب می تواند در کمک به این قضیه نقش مهمی داشته باشد ، امروزه روشهای غیر جراحی و تکنولوژی های نوینی در جهت زیبایی و لاغری افراد گسترش یافته است که یکی از این روشها آراف تراپی می باشد.

آراف 

آراف دستگاهی است که از فرکانس رادیویی استفاده کرده و در درمانهای مختلف نظیر جوانسازی پوست و لیفت صورت ، درمان چروک و زخم و منافذ قابل مشاهده و رنگدانه های ناهموار پوست و همچنین لاغری و آب کردن چربی های زیرپوستی به کار می رود. با توجه به اینکه روش آراف تراپی ایمن ، بدون تزریق و جراحی و یا دوره نقاهت بوده ، طرفداران بسیاری در بین عموم پیدا کرده است . 

جوانسازی پوست با آراف

زیبایی و جوانسازی پوست با آراف تراپی :

برای زیبایی و جوانسازی پوست با آراف تراپی ، روش کار بدین صورت است که لایه های میانی بافت پوست توسط فرکانس رادیویی مورد هدف قرار گرفته و گرم شده تا سلولهای ناسالم متابولیزه گردد و تحریک تولید سلولهای جایگزین انجام گیرد. بدین ترتیب پوست ترمیم شده ، چین و چروک از بین رفته ، بافت پوست سفت شده و لیفت صورت شکل می گیرد. به دلیل شروع کلاژن سازی ، پس از 6 ماه نتایج اراف به مطلوب ترین حالت خود می رسد و ماندگاری اثرات حاصل از آراف حدوداً چند ماه می باشد.

البته مداومت در درمان تاثیر مهمی روی نتایج طولانی مدت خواهد داشت ، چرا که با تولید کلاژن جدید ، نه تنها پوست شل و افتاده ، کیفیت خود را باز می یابند ، بلکه روند پیری پوست کند گشته و از شل شدن آن جلوگیری به عمل می آورد. زمان مورد نظر برای انجام آراف حدود 20 تا 45 دقیقه متغیر برای هر قسمت می باشد و ممکن است درمان به 3 تا 8 جلسه مورد نیاز باشد.

کاربرد آراف تراپی در زیبایی:

از مزایا و کاربردهای RF تراپی در بخش زیبایی ، لایه برداری و جوانسازی پوست صورت ، رفع چروک صورت و دور چشم ، لیفت صورت و سفت تر شدن پوست ، رفع شلی و افتادگی پوست صورت ، کاهش اسکار ، بستن منافذ باز پوست صورت ، کمک به درمان آکنه ، درمان ترک پوست ، رفع ناهمواری ها و لکه های پوستی و آفتاب سوختگی ، بهبود بافت و رنگ پوست و در نتیجه شفاف تر شدن پوست ، درمان کراتوزپیلاریس یا پوست مرغی و درمان روزاسه و رگ های نمایان در زیر پوست و ... می باشد.

آر اف تراپی صورت

چه کسانی می توانند آراف جوانسازی انجام دهند ؟

برای انجام آراف تراپی به منظور جوانسازی پوست محدودیت سنی وجود نداشته ، ولی بهتر است در سنینی که تولید کلاژن کم می شود و پوست شروع به چروک و از دست دادن خاصیت کشسانی می کند ، یعنی حدود 35 تا 40 سال انجام گردد . البته این درمان برای همه نوع پوست مناسب بوده و برای دستیابی به پوستی سفت و صاف همراه با شادابی می توانید از این درمان استفاده کرده تا با علائم پیری زودرس هم مبارزه کنید.

آر اف تراپی یا هایفوتراپی

آراف تراپی و هایفوتراپی هر دو از روشهای جوانسازی پوست صورت بوده و طرفداران خاص خود را دارند. اما در مورد تفاوت این دو روش می توان به عمق نفوذ اشاره داشت که در هایفوتراپی ، لایه های عمیق پوست مورد هدف قرار می گیرد ، اما در آراف تراپی ، لایه های میانی نشانه گیری می شود. همچنین در هایفوتراپی از امواج فراصوت نظیر دستگاه سونوگرافی با کاربرد متفاوت استفاده شده ولی در اراف از امواج رادیویی بهره گیری می شود. در این راستا ، هایفوتراپی ماندگاری تا یکسال و بیشتر همراه با اثربخشی بالاتر دارد ، اما در مدت زمانی دیرتر پس از کلاژن سازی حدود دو تا سه ماه بعد ، در صورتی که rf تراپی نتایجی سریعتر با ماندگاری 6 ماهه خواهد داشت. البته درباره تعداد جلسات، هایفوتراپی تنها یک جلسه در سال بوده و در مقابل اراف تراپی 6 تا 8 جلسه 7-10 روزه دارد.

با عنایت به اینکه هایفوتراپی و آر اف تراپی دو کار تکمیل کننده هم بوده و بعد از انجام هایفو ، استفاده از آراف بسیار اثربخش و مکمل می باشد ، لذا در کلینیک زیبایی آلما در رشت برای جوانسازی و لیفت صورت، علاوه بر آر اف ، هایفوتراپی نیز توصیه می گردد که بسیار موثر در این امر زیبایی می باشد.

آر اف لاغری

لاغری موضعی با آراف تراپی 

لاغری موضعی از طریق آراف تراپی ، یک روش غیرتهاجمی برای تغییر شکل در لایه های زیر سطح پوست بوده که با هدف از بین بردن چربی اضافی زیر پوست طراحی شده است و در نقاطی نظیر شکم، پهلو، ران ، باسن ، لگن ، بازو و غبغب انجام می پذیرد. بدین ترتیب که امواج التراسوند از لایه های چربی پوست عبور کرده و با گرم کردن سبب تجزیه این بافت ها می شوند و در ادامه سلولهای چربی آزاد شده و توسط سیستم لنفاوی که یک فیلتر برای بدن است ، جذب می گردد و سپس این چربی ها فشرده و خرد شده و از طریق عملکرد کبد از بدن خارج می شوند ، در نتیجه بدن در ناحیه مورد نظر لاغر می شود. این روش برای فرم دهی بدن ، کاهش چربی و از بین رفتن سلولیت ناحیه موردنظر، سفت کردن بافت و از بین بردن چربی های اضافی به کار می رود.

اگرچه رژیم غذایی و ورزش کردن شرط لازم گرفتن نتیجه از درمان با آر اف نیست ، اما در کنار این روش بهتر است ورزش و رژیم غذایی رعایت شود. بطور مثال بلافاصله پس از انجام آر اف شکم پهلو باید پیاده روی تند انجام دهید یا اینکه بدوید تا چربی های شکسته شده ، بهتر آزاد شده و از طریق سیستم لنفاوی جذب شده و از بدن خارج شود. همچنین نوشیدن آب فراوان برای دفع مایعات تولید شده از بدن توصیه می شود. لازم به ذکر است افرادی که این توصیه ها را رعایت کرده اند ، نتایج خوبی از آن گرفته اند و پس از درمان هم در صورت ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی نتایج آراف ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

لاغری موضعی با دستگاه rf

کاربردهای آراف لاغری :

از کاربردهای RF لاغری می توان به افزایش گردش خون و متابولیسم سلولی و افزایش تخلیه لنفاوی ، تشویق ساخت کلاژن بیشتر ، کاهش شلی و افتادگی پوست ، سفت ، صاف و لاغر کردن بافت پوست به همراه بهبود رنگ و نرم و لطیف کردن آن و نیز کاهش حجم و چربی ناحیه مورد نظر اشاره کرد. همچنین یکی از کاربردهای دیگر کاهش سلولیت یا همان برآمدگی های پوستی است که ناخوشایند بنظر می رسند.

آر اف لاغری برای بازو از جمله محبوب ترین مناطق برای انجام آراف لاغری می باشد. با توجه به اینکه کاهش وزن تاثیری زیادی بر پوست بازو داشته و باعث شل شدن و افتادگی آن می شود ، از سوی دیگر با تورم سلولهای چربی در لایه هیپودرم و فشار به لایه پوست ، سلولیت در این ناحیه ایجاد می گردد ، لذا برای درمان این مشکل بهتر است کویتیشن و ار اف بر روی پوست بازو انجام گیرد.

** یکی از مهم ترین مشکلات در این روش ، به دلیل اینکه عادت های غذایی افراد بدون تغییر مانده ، چربی های اضافه دوباره برگشت پیدا می کنند. لذا ، در هنگام درمان با آراف حتماً سیستم غذایی خود را تغییر داده ، سبزیجات و میوه های تازه را برنامه روزانه خود بگنجانید و همچنین ورزش را در دستور کار خود قرار دهید تا نتیجه دلخواه و ایده آل را از این روش داشته باشید.

** گرمای حاصل از دستگاه آراف تنها روی سلولهای چربی اضافی اثر داشته و چربی های مفید را از بین نمی برد. همچنین روی ماهیچه ها و پوست های اطراف اثری ندارد.

آراف لاغری

چه کسانی می توانند آر اف لاغری انجام دهند ؟

همه افرادی که از چاقی موضعی و نامتناسب بودن اندام خود رنج می برند ، می توانند اراف لاغری انجام دهند ، به شرط داشتن سلامت عمومی بدن ، سلامت پوست و عدم داشتن بیماری های عفونی . عموماً روش اراف لاغری کمترین عوارض را داشته و با اینکه برای زنان باردار مناسب نیست ، اما برای بانوانی که پس از زایمان ( به شرط شیرده نبودن ) به مشکل شلی و افتادگی پوست و چاقی موضعی در نواحی شکم و پهلو شده اند ، گزینه درمانی و لاغری خوبی می باشد. البته افراد مبتلا به فشار خون و دیابت هم می توانند برای لاغری با آراف اقدام کرده و برای این دسته از افراد مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

ممنوعیت روش آراف تراپی :

از ممنوعیت های این روش می توان به بانوان شیرده و یا باردار، سن کمتر از 20 و بیشتر از 55 سال ، بیماران قلبی و عروقی و افراد دارای دستگاه های فلزی نظیر باتری قلب یا پروتز ، چاقی بیش از حد یا بالا بودن سطح کلسترول بیشتر از 300 و تری گلیسیرید و ابتلا به فشار خون بالا ، افرادی که در طی 6 ماه گذشته تزریق ژل یا بوتاکس داشته اند ، افراد با پوست حساس ، در صورت ابتلا به اگزما ، عفونت های پوستی ، پسوزیاریس ، تاتو در ناحیه مورد نظر ، بیمارا با سابقه مصرف طولانی آسپرین و داروهای ضد التهاب و مسکن و افراد با پوست آفتاب سوخته اشاره داشت. 

همچنین از دیگر بیماریها می توان به بیماران دیابتی ، کلیوی ، افسردگی و روانی ، کبدی و یا بیماران کنسری ، بیماران با سابقه کبد چرب ، سنگ کیسه صفرا و سندروم روده تحریک پذیر ، بیماران مبتلا به ایدز ، هپاتیت ، صرع ، فتق شکمی ، سل ، تب بالا ، آسم ، پوکی استخوان ، سابقه لخته خون ، سابقه مشکلات انعقاد خون و آمبولی اشاره کرد که این بیماران هم نمی توانند آراف لاغری انجام دهند. لازم به ذکر است بیماران مبتلا به سرطان و بیماران قلبی نیز باید از درمان اراف لاغری صرف نظر کنند.

عوارض روش آراف تراپی :

این روش معمولاً بدون عوارض است ، اما زمانی که درست انجام نشود ، می تواند باعث سوختگی پوست شود. همچنین ممکن است تورم ، قرمزی ، التهاب ، حساسیت جزئی، سوزش و خارش و خشکی صورت و ... را شامل شود که از شایع ترین عوارض اراف می باشند. بهتر است بدانید که افراد با پوست تیره ، در معرض آسیب پوستی بیشتری نسبت به سایر افراد در درمان های زیبایی چه اراف و چه لیزر درمانی می باشند. نکته مهم اینجاست که برای انجام آراف تراپی و هر گونه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست باید به بهترین کلینیک زیبایی در رشت با بهترین دستگاه ها و بهترین کادر پزشکی مراجعه شود تا بهترین نتایج از خدمات زیبایی را در بر داشته باشد.

اراف صورت

نکات قبل از انجام آراف تراپی:

پرهیز از آفتاب گرفتن ( یک تا دو هفته قبل ) و دیگر تحریکات پوستی ، خودداری از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل از چند روز قبل ، انجام ندادن ورزش های سنگین مانند ایروبیک و یوگای قدرتی ، نوشیدن آب روزانه حداقل 8 لیوان از سه روز قبل ، قطع مصرف داروهای رقیق کننده خون و داروهای ضدالتهاب از ده روز قبل ( اعم از آسپرین ، ناپروکسن ، ایبوپروفن و همچنین روغن ماهی ) از جمله نکات قبل از انجام آراف تراپی می باشد. همچنین گذشت کمتر از سه ماه از عمل جوانسازی با لیزر ضروریست و بعد از حدود 4-5 روز از انجام لیزر موهای زائد باید اقدام به انجام آراف کرد.

از نکات دیگر قبل از انجام آر اف تراپی می توان به خودداری ( حداقل سه روز ) از مصرف فرآورده های بهداشتی پوستی حاوی رتینول ( ویتامین A موضعی ) نیز اشاره کرد. قابل توجه است که برنزه کردن به هر روشی که انجام گیرد ، پوست را آسیب پذیر می کند و نظیر لیزر موهای زائد ، پس از آن امکان انجام آراف تراپی وجود نخواهد داشت.

نکات پس از انجام آراف تراپی :

بعد از انجام آر اف تراپی استفاده از کرم مرطوب کننده و لوسیون آرامش بخش نظیر آلوئه ورا، اسپری های خنک کننده را فراموش نکنید. همچنین استفاده از پک یخ موضعی، حداقل 20 دقیقه پیاده روی ، رژیم غذایی مناسب و استفاده از میوه های دارای ویتامین سی، خودداری از استفاده از مواد آرایشی تا 24 ساعت و پس از آن مراقبت از پوست و آرایش طبیعی نیز از موارد مهم می باشد. شایان ذکر است که در طول دوره بهبودی از قرار گرفتن نور مستقیم خورشید دوری کنید. از آن گذشته دلیل زیاد شدن ادرار بعد از انجام آراف برای لاغری می تواند به دلیل دفع مایعات اضافی آزاد شده توسط سیستم لنفاوی باشد.

میکرونیدلینگ ار اف

میکرونیدلینگ آراف چیست ؟

میکرونیدلینگ درمان کم تهاجمی است که به منظور رفع لکه های پوستی و چین و چروک ریز و اسکار آکنه و زخم و رفع شلی پوست بکار گرفته می شود. در میکرونیدلینگ از دستگاهی با سوزن های فوق العاده ریز و باریک استفاده می شود که با وارد کردن فشار به پوست ، سوراخ هایی در پوست ایجاد می کند که علیرغم بهبودی این سوراخ های ایجاد شده پس از چند روز ، به همراه آن مشکلات پوستی فرد را درمان می بخشند و به یک روش زیبایی جوان کننده تبدیل می شود. چرا که این سوراخ ها در پاسخ درمانی طبیعی بدن را تحریک به تولید کلاژن و الاستین بیش از حد معمولی خود کرده تا به طور موثر پوست را سفت کند و خطوط ریز و چین و چروک را از بین برده و به کاهش علائم کشش پوست و اسکار آکنه می پردازد که البته در حین انجام این روش ، از تقویت کننده ها ، مواد مغذی و فاکتورهای رشد ، ویتامین ها و ... برای کسب نتایج بهتر استفاده می شود.

از سوی دیگر میکرونیدلینگ RF درمانی مشابه با میکرونیدلینگ بوده ، اما در سطح بالاتر که به آن انرژی امواج رادیویی کنترل شده ، افزوده می شود که این انرژی از طریق سوزن های کوچک به منظور افزایش تولید کلاژن به بدن منتقل می شود که به کاهش چین و چروک و اسکار آکنه کمک می کند. لازم به توضیح است که میزان انرژی امواج رادیویی که در پوست به گرما تبدیل می شود ، به گونه ای قابل تنظیم است که با نواحی خاص بدن یا شرایط خاص پوست سازگاری بیشتری داشته باشد و از طرف دیگر عمق نفوذ این امواج نیز برای رسیدن به لایه های درونی پوست قابلیت تنظیم دارد. بدین ترتیب گرمای تولید شده در پوست از طریق این امواج ، به ساخت کلاژن بیشتر کمک کرده و نتایجی بهتر ، چشمگیرتر و ماندگارتری را در مدت زمان کمتر نسبت به میکرونیدلینگ ارائه می دهد.

از آنجا که میکرونیدلینگ RF در لایه های عمقی تر پوست کار می کند ، ازین رو در رفع چین و چروک و خطوط پوستی ، رفع اسکار آکنه و لکه های پوستی مناسب می باشد. جالب است بدانید که هر دو روش میکرونیدلینگ و میکرونیدلینگ RF برای انواع پوست و انواع رنگ پوست بکار برده می شود و همچنین در روش میکرونیدلینگ RF به دلیل انتقال گرما در زیر لایه سطحی پوست ، از رنگدانه پوست محافظت می شود و در نتیجه برای پوست های تیره ایمن تر است که این امر با لیزر CO2 امکانپذیر نمی باشد. از آن گذشته میکرونیدلینگ RF نسبت به میکرونیدلینگ سنتی برای جوانسازی پوست سریعتر نتیجه می دهد و برای تقویت رنگ و بافت کلی پوست مناسب می باشد ، چرا که تولید پروتئین های کلاژن و الاستین را بهتر تسهیل می کند.

ار اف تراپی چیست

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت آراف لاغری و آراف جوانسازی و لیفت به صفحه آراف تراپی مراجعه فرمایید.

سوالات :

آیا آر اف تراپی برای لاغری موثر است ؟

با توجه به اینکه آر اف بطور همزمان با آب کردن چربی های زیر پوست ، به دلیل تحریک کلاژن سازی و تولید کلاژن بیشتر ، پوست را سفت و محکم می کند ، لذا روشی مناسب برای کاهش چربی موضعی بشمار می رود. اما در عین حال آر اف تراپی بطور موثر نظیر روشهای جراحی ، رسوبات چربی بزرگ را کاهش نمی دهد و در این موارد تنها جراحی کارساز است.

آیا آر اف تراپی می تواند صورت را کوچک کند ؟

میکرونیدلینگ آراف کاربردهای متفاوتی از جمله جوانسازی پوست دارد و حتی در لاغرتر شدن صورت هم موثر است بطوریکه با کاهش قابل توجه چربی موضعی صورت به لاغری صورت کمک می کند که البته این روش در برخی افراد نتایج خوبی دارد اما در برخی دیگر خیر و با ایجاد ظاهری پیر همراه می شود.

آراف تراپی برای لاغری بازوها چیست ؟

فرکانس رادیویی یا آر اف تراپی برای کسانی که دارای چربی موضعی نظیر بازوها هستند استفاده می شود که شامل ارسال امواج رادیویی به پوست و ایجاد گرمای کنترل شده بر روی سلولهای چربی می باشد تا سلولهای چربی شکسته شود و از طریق سیستم لنفاوی دفع گردد. بطور همزمان آراف بازو باعث سفت کردن و جمع شدن پوست بازو می شود ، لذا دیگر نگران پوستهای آویزان بعد از آب کردن چربی های موضعی بازوی خود نباشید. لازم به توضیح است که این روش ایمن بوده و بر روی پوست و بافت و ماهیچه های اطراف تاثیری ندارد.

کلینیک زیبایی رشت

آیا آر اف تراپی می تواند چربی شکم را کاهش دهد ؟

بله. آر اف تراپی یک درمان موضعی کاهش چربی است که بصورت غیرتهاجمی انجام می شود که در آن از امواج رادیویی استفاده می شود تا چربی شکم کاهش یابد. با توجه به ایجاد گرما توسط فرکانس رادیویی در پوست ، چربی ها آب شده و از طریق سیستم لنفاوی تخلیه می گردد. جالب است بدانید که این روش نیازی به استراحت ، مراقبتهای بعد از درمان و دوره نقاهت خاصی ندارد و بلافاصله می توانید کارهای روزمره خود را ادامه دهید. البته آر اف تراپی به شرطی اثربخش است که همراه با ورزش منظم و رژیم غذایی مناسب باشد.

آیا آر اف تراپی بطور دائم چربی را از بین می برد ؟

آر اف تراپی تنها با ایجاد گرما در پوست باعث ذوب شدن چربی شده و بدین ترتیب اندازه سلولهای چربی کاهش می یابد و باعث کاهش طولانی مدت حجم موضعی می گردد ، بنابراین آراف تراپی بر خلاف کرایولیپولیز دائمی نبوده و در صورت عدم رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش نکردن دوباره چربی های موضعی باز می گردند.

شماره تماس جهت مشاوره رایگان با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت : 01332662196 - 01332006295 - واتس اپ 09125396478

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت

مقالات مشابه