مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد

اشتراک گذاری :

امروزه مراجعه به کلینیک زیبایی و انجام لیزر موهای زائد و نیز خدمات جوانسازی پوست یکی از برنامه های همیشگی بانوان می باشد و یکی از دغدغه هایی که خصوصاً برای افرادی که تازه برای لیزردرمانی اقدام کرده اند ، مراقبت های قبل از انجام لیزر موهای زائد می باشد و در مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در رشت اولین سوالی که مطرح می کنند ، اینست که قبل از لیزر موهای زائد چه مواردی را باید رعایت کنیم تا به نتیجه مطلوبی از لیزر دست پیدا کنیم؟ ما در این مقاله می کوشیم توضیحاتی از این دست به شما ارائه دهیم.

لیزر الکس

مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد :

- از اولین مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد می توان اصلاح کردن قبل از لیزر موهای زائد اشاره کرد که باید به مدت 4 تا 6 هفته از هر روش دیگری به غیر از شیو با تیغ ( اپیلاسیون ، بند انداختن ، موچین و دیگر روشهای کندن موها ) خودداری کنید تا لیزر قادر به شناسایی رنگدانه فولیکول مو باشد. اما در صورتی که قبل از لیزر درمانی موهای خود را از ریشه در آورید باعث می شود تا نور لیزر به همه موها نرسد و در کار لیزر درمانی اختلال ایجاد شود و نتوانید مانند دیگران جلسات لیزر خود را به سرعت تمام کنید.

در صورتی که قبل از لیزر موهای زائد موهای بدن را اصلاح نکنید و موها در ناحیه تحت درمان بلند باشد ، لیزر نه تنها قابلیت عبور از موی بلند را نداشته ، بلکه باعث می شود تا آسیب و سوختگی پوست افزایش یابد.  بنابراین حتماً روز قبل از لیزر درمانی ، شیو با تیغ انجام دهید و در صورت فراموشی و مراجعه به کلینیک لیزر موهای زائد قبل از لیزر می توانید این کار را انجام دهید.

نکته : در صورتی که برای اولین بار است که مرکز لیزر موهای زائد مراجعه می کنید ، بهتر است قسمت کوچکی از ناحیه مورد نظر را شیو نکنید تا به کارشناس لیزر ، موهای خود را از نظر رنگ و جنس و ضخامت و ... نشان دهید و قبل از انجام لیزر درمانی آن قسمت را هم اصلاح کنید.

- از دیگر مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد پرهیز از نور مستقیم خورشید می باشد که باید قبل از انجام لیزر موهای زائد در حدود سه روز قبل و بطور کل در طول جلسات لیزر درمانی ، از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب که باعث ایجاد آفتاب سوختگی می شود خودداری کنید و یا برنزه کردن به هر طریق را فراموش کنید تا از بروز حساسیت بعد از درمان جلوگیری شود. همچنین حداقل دو هفته قبل از انجام لیزر موهای زائد از محصولات برنزه کننده یا اسپری برنزه کننده استفاده نکنید.

- قبل از شروع جلسات لیزر موهای زائد باید درباره تمام داروهایی خوراکی یا تزریقی که مصرف می کنید با پزشک لیزر صحبت کنید چرا ممکنست بر لیزر درمانی شما تاثیر منفی بگذارد و برخی از این داروها می توانند اثربخشی لیزر را کاهش دهد و برخی دیگر می تواند پوست را حساس کرده و باعث سوختگی پوست گردند. ازین رو از یک ماه قبل از مصرف داروهای حساس به نور همچون آکوتان یا ایزوترتینوئین ، ماینوکسیدیل ، فنی تویین ، تتراسایکلین ، کورتون ، ایبوپروفن ، ناپروکسن ، رتین A ، هیدروکلریدتیازید و داروهای خوراکی ضد بارداری خودداری نمایید. همچنین در صورت مشکلات جوش و آکنه و الزام به مصرف قرص آکوتان بعد از اتمام دوره دارو درمانی خود اقدام به شروع لیزر موهای زائد نمایید.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت

  • قبل از انجام لیزر موهای زائد در ناحیه مورد نظر به پوست خود چیزی نزنید. به عنوان مثال برای ناحیه صورت از مرطوب کننده ، ضد آفتاب استفاده نکرده و آرایش صورت هم انجام ندهید و برای لیزر موهای زائد نواحی بدن نظیر زیربغل از مصرف مام ، لوسیون ، عطر و ادکلن و ... خودداری کنید.
  • در صورت ابتلا به بیماری های عصبی طی 24 ساعت قبل از نوشیدن مواد کافئین دار همچون قهوه و نوشیدنی الکلی پرهیز کنید.
  • دو هفته قبل از شروع لیزر درمانی از کرم موبر در ناحیه تحت درمان یا بی رنگ کردن یا سفید کردن مو پرهیز کنید. از آنجا که نور لیزر رنگدانه ریشه مو را جستجو می کند ، لذا با بی رنگ کردن موها تنها در کار لیزر درمانی خود اختلال ایجاد می کنید.
  • در صورت احساس درد ، می توانید با مشورت پزشک ، حدود یک ربع ساعت قبل از انجام لیزر موهای زائد از کرم بی حس کننده زایلاپی استفاده کنید و حتماً سریعاً و بطور کامل از روی پوست شستشو داده شود تا اثری از آن روی پوست نماند .
  • قبل از لیزر موهای زائد از انجام لایه برداری و پاکسازی پوست صورت در حدود یک تا دو هفته اجتناب کنید.
  • در صورت بارداری ، شیردهی و یا اینکه قصد بارداری دارید ، اپراتور لیزر را آگاه سازید ، چرا که لیزر موهای زائد برای افراد باردار و بانوان شیرده تا 6 ماه ممنوع می باشد ، اگرچه هنوز دلایل علمی مبنی بر مضر بودن نور لیزر بر جنین و مادر باردار وجود ندارد ، اما لیزر موهای زائد برایشان انجام نمی گیرد.
  • لیزر بیکینی برای بانوانی که در دوره پریود خود هستند ، انجام نمی شود. همچنین لیزر موهای زائد اطراف چشم به دلیل حساس بودن چشم و پوست دور آن ممنوع است.
  • در صورت تزریق ژل و بوتاکس در نواحی تحت لیزر حتما حتما به اپراتور لیزر اطلاع دهید.

در این موارد قبل از شروع جلسات لیزر موهای زائد با پزشک یا متخصص لیزر مشورت کنید:

در صورت ابتلا به بیماریهایی همچون ویتیلیگو ، لیکن پلان و پسوزیاریس و دیگر بیماریهای پوستی ، اختلالات هورمونی ، ام اس ، نازایی ، کیست تخمدان ، حساسیت پوستی ، ابتلا به عفونت یا جوش چرکی در ناحیه تحت درمان ، سابقه تبخال ، دیابت ، داشتن باطری قلبی که دراین مورد انجام لیزر ممنوع است ، بیمارانی که حساس به نور هستند نظیر پورفیری هم لیزر درمانی در آنها منع شده است.

 

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

** مراجعه به کلینیک زیبایی معتبر که دارای دستگاه لیزر موهای زائد جدید و به روز دنیا با دارا بودن سیستم خنک کننده بسیار کمک کننده است. دستگاه های لیزر جدید نظیر الکس سرد و لیزر دایود و نیز دستگاه های ترکیبی جدید شامل هر سه طول موج الکس و دایود و ان دیاگ برای تمامی رنگ پوست ها گزینه های بسیار مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد می باشند.

سوالات لیزر موهای زائد

- هدف از تراشیدن مو با تیغ قبل از انجام لیزر موهای زائد چیست ؟

چنانچه در مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد ذکر شد قبل از انجام لیزر باید موهای زائد را با تیغ اصلاح کرد اما هدف از تراشیدن مو با تیغ چیست ؟ این سوال اکثر کسانی است که برای اولین بار قصد انجام لیزر موهای زائد دارند که در جواب باید گفت مکانیزم لیزر موهای زائد بر اساس هدف گرفتن رنگدانه های فولیکول مو بوده و هر چه رنگدانه مو تیره تر و جنس مو کلفت تر باشد ، قابلیت شناسایی آن برای نور لیزر راحت تر خواهد بود و از آنجائیکه شیو با تیغ در ناحیه مورد نظر باعث باقی ماندن فولیکول مو شده و تنها ساقه مو را جدا می کند ، این امر به شناخت فولیکول مو توسط لیزر کمک کرده و باعث متمرکز شدن نور لیزر و پاسخدهی مناسب بعد از انجام لیزر خواهد شد.

همچنین شیو کردن موها با تیغ باعث شده تا پوست از نظر آسیب بیشتر در امان باشد و با درد کمتری در هنگام برخورد اشعه لیزر با پوست مواجه باشیم. بنابراین هر روش دیگری به غیر از شیو با تیغ ، اعم از موم ، وکس ، اپیلاسیون ، کرم موبر و ... را باید کنار بگذارید. برای مثال روشی نظیر اپیلاسیون موها را از ریشه در آورده و اشعه لیزر توانایی هدف گیری ملانین فولیکول مو را نخواهد داشت و در نهایت اصلاح با تیغ بهترین گزینه قبل از لیزر موهای زائد خواهد بود.

لیزر خوب در رشت

بدین ترتیب با انتخاب لیزر موهای زائد بجای اپیلاسیون یا هر نوع دیگر رفع موهای زائد به نتایج خوبی خواهیم رسید که کاهش موهای زائد به طور دائم از آن جمله است. لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد برای تمامی نواحی بدن و صورت انجام می شود و گرچه صرف هزینه و زمان و طی جلسات به نظر کلافه کننده است ، ولی با کسب نتایج عالی بعد از گذشت دوره تا حداکثر 90% بسیار مطلوب و  دلگرم کننده خواهد بود. چرا که پس از پایان درمان اگرچه به جلسات شارژ نیاز است اما در دوره زمانی طولانی که ابتدا چند ماهه و سپس سالانه می باشد. بنابراین می توان گفت لیزر موهای زائد ارزش صرف وقت و هزینه را دارد.

- قبل از لیزر موهای زائد بهترین زمان برای شیو کردن چه زمانی است ؟  

در قسمت مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد اشاره شد که بهترین زمان برای شیو یک روز قبل یا 24 ساعت قبل از موعد لیزر است ، به دلیل اینکه پوست بعد از گذشت زمان حساسیت خود را از دست می دهد و در صورت احساس سوزش به کمترین حد می رسد. بعلاوه اصلاح با تیغ علاوه بر موها ، سلولهای مرده پوست را هم از بین می برد. لازم به توضیح است که استفاده از آب ولرم یا خنک ، ژل اصلاح ، نرم کننده و مرطوب کننده باعث می شود تا به تیغ در صاف کردن پوست کمک کند.

- چه نکاتی را باید قبل از شیو رعایت کنیم؟

به منظور مراقبت از پوست قبل از شیو محل مورد نظر را مرطوب کنید تا تیغ به خوبی اصلاح کند و حتماً برای شیو از تیغ تازه و تمیز استفاده کنید تا هم بخوبی اصلاح صورت پذیرد و هم خطر ابتلا به حساسیت ( در صورت ایجاد بریدگی روی پوست بعد از شیو ) را کاهش دهد. توصیه پزشکان برای شیو ، استفاده از آب ولرم است ، چرا که خیس کردن پوست با آب داغ  قبل از شیو، با نرم کردن پوست ، آن را مستعد ایجاد زخم و بریدگی خواهد کرد. از طرف دیگر گزینه مناسب برای شیو در صورت حساس بودن پوست نسبت به تیغ معمولی ، تیغ برقی است که به دلیل خارج شدن فولیکول موی درمان شده از زیر پوست ، رشد موهای زائد را به کمترین میزان می رساند.

- چرا نمی توان قبل از لیزر موهای زائد از داروی راکوتان استفاده کرد ؟

راکوتان ، آکوتان یا ایزوترتینوئین از جمله داروهایی است که از مشتقات ویتامین A بوده و در رفع آکنه و جوش شدید پوستی تجویز می شود که مصرف آن به دلیل حساس کردن پوست نسبت به نور همزمان و حتی مصرف آن قبل از لیزر درمانی اختلال ایجاد خواهد کرد و می تواند عوارض و آسیب و سوختگی پوست ( به دلیل اینکه ماهیت لیزر هم نور است ) بهمراه داشته باشد. از تاثیرات آکوتان بر روی پوست می توان به تنظیم کردن چربی پوست و کاهش فعالیت غدد چربی ، خشک شدن پوست ، خشک شدن بینی ، خارش چشم و مژه ، تشدید حساسیت پوستی ، پوسته پوسته شدن ، قرمزی پوست و تشدید التهاب پوستی اشاره کرد.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت

- چه مدتی بعد از مصرف راکوتان می توان لیزر موهای زائد انجام داد ؟

پس از مصرف قرص راکوتان باید 6 ماه صبر کنید سپس لیزر موهای زائد انجام دهید.

- آیا مصرف قرص اسپیرونولاکتون با لیزر موهای زائد تداخل دارد ؟

خیر. به دلیل اینکه قرص اسپیرونولاکتون برای کاهش هورمونهای مردانه تجویز می شود که این با خود کاهش رشد موهای زائد را بهمراه دارد. در نتیجه هیچ مدرکی مبنی بر اینکه قرص اسپیرونولاکتون با لیزر موهای زائد تداخل دارد وجود ندارد و حتی مصرف این دارو در اثربخشی لیزر به دلیل درمان مشکلات هورمونی فرد موثر می شود.

- آیا می توان قبل از لیزر موهای زائد از کرم موبر استفاده کرد ؟

خیر. اگرچه کرم موبر ، موها را از ریشه خارج نمی سازد و ریشه موها همچنان دست نخورده برای شناسایی نور لیزر باقی می ماند ، اما به دلیل اینکه این کرم ها حاوی مواد شیمیایی هستند که منجر به تحریک پوست می شود ، لذا استفاده از آن به جای تیغ قبل از لیزر موهای زائد می تواند پوست را مستعد آسیب و سوختگی کند.

- آیا می توان قبل از لیزر موهای زائد از کرم بی حس کننده استفاده کرد ؟

مصرف کرم بی حس کننده باعث کاهش درد در زمان لیزر درمانی می شود و اگرچه ضرری ندارد اما مهم است که قبل از انجام لیزر موهای زائد بخوبی از روی پوست پاک شود و اثری از آن بر روی پوست باقی نماند چرا که می تواند باعث سوختگی پوست گردد. از سوی دیگر متخصصان توصیه به مصرف کرم بی حس کننده در حدود یک ربع قبل از انجام لیزر درمانی و سپس شستشوی کامل آن را دارند.

لیزر خوب در رشت

مرقبتهای بعد از لیزر موهای زائد :

- بعد از انجام لیزر موهای زائد احتمال وجود قرمزی یا برآمدگی جزئی وجود دارد که طبیعی است و ممکنست در حدود 2 ساعت یا بیشتر طول بکشد و پس از آن خودبخود از بین می رود. هچنین احتمال حس آفتاب سوختگی هم در ناحیه درمان ممکن است بوجود آید. در صورتی که حساسیتتان پس از لیزر موهای زائد ادامه داشت ، می توانید از کمپرس سرد کمک بگیرید و در صورت وجود پوسته ، با مشورت پزشک ازکرم آنتی بیوتیک استفاده کنید. از طرفی پوستهای تیره احتمال ناراحتی بیشتری نسبت به پوستهای روشن دارند که می تواند مدت زمان بیشتری هم باقی بماند.

- بعد از انجام لیزر موهای زائد ، در ابتدا ناحیه مورد نظر را با دستمال یا پارچه نرم به آرامی تمیز کنید و پس از گذشت 2 ساعت می توانید به پوستتان آب بزنید و یا با آب و صابون ملایم شستشو دهید. از طرف دیگر برای کاهش احتمال ایجاد لکه های تیره یا روشن ، استفاده از کرم ضد آفتاب خصوصاً تا دو هفته بعد از درمان با لیزر که پوست مستعد حساسیت است ، توصیه می شود. همچنین تا دو روز از انجام کارهایی که سبب گرم کردن ناحیه تحت درمان می باشد نظیر سونا و... پرهیز کنید.  

- بعد از انجام لیزر موهای زائد ، موهای آسیب دیده توسط اشعه لیزر بین 5 تا 30 روز ، شروع به ریزش می کند که گاهی افراد ، این موهای سوخته و آسیب دیده را با رشد مجدد موهای جدید اشتباه گرفته و به سرعت اصلاح می کنند. اما باید این مطلب را در نظر داشته باشید که در صورت اصلاح زود هنگام ممکنست به پوستتان آسیب برسد ، در نتیجه باید اجازه دهید موهای سوخته از پوست بیرون زده و سپس اقدام به شیو کنید.

- با شروع لیزر درمانی ، از انجام اپیلاسیون و یا هر روش دیگری مانند موچین ، بند انداختن ، کرم موبر و ... برای از بین بردن مو خودداری کرده و تنها روش شیو با تیغ باید انجام گیرد که آن هم بعد از گذشت حدود دو هفته پس از انجام لیزر می باشد و تعداد دفعات آن نیز از دو تا سه مرتبه بیشتر نباید بگذرد.

- پس از انجام لیزر موهای زائد همانند آنچه در مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد گفته شد ، از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید و نیز در حدود یک تا دو شبانه روز از عطر و ادکلن و دوش آب داغ پرهیز کنید و فقط آب ولرم که آن هم حداقل بیش از 2 ساعت از انجام لیزر موهای زائد گذشته باشد. همچنین بعد از لیزر موهای زائد از انجام لایه برداری و پاکسازی پوست صورت به مدت حدود دو هفته خودداری کنید.

- از آنجائیکه رشد مو در افراد مختلف ، متفاوت است ، اما اکثر افراد پس از انجام حدود 6 تا 9 جلسه لیزر موهای زائد ، شاهد صاف شدن پوست خود از مو خواهند شد که البته جلسات شارژ نگهدارنده چند ماهه در حفظ نتایج لیزر موهای زائد کمک خواهد کرد.

لیزر موهای زائد در رشت

** اگر به دنبال مرکز مناسب برای انجام لیزر موهای زائد و خدمات زیبایی و جوانسازی پوست می باشید ، کلینیک زیبایی آلما در رشت با سابقه درخشان با تکنولوژی های به روز دنیا آماده خدمت رسانی به شما شهروندان عزیز می باشد. مشاوره قبل از خدمات جوانسازی پوست بصورت رایگان صورت می پذیرد. هایفوتراپی ( لیفت و جوانسازی پوست صورت ) ، آراف تراپی ( لیفت صورت ) ، میکرونیدلینگ ( جوانسازی و روشن کردن پوست ، رفع لک ) ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، پارافین تراپی ، میکرودرم ابریژن ، مزوتراپی ، هیدرودرمی موی سر و ... از خدمات زیبایی بهترین کلینیک زیبایی در رشت می باشد.

شماره تماس : 01332662196 - 01332006295 - واتس اپ 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه