مقایسه پی آر پی با هایفوتراپی

اشتراک گذاری :

با پیشرفت فناوری و علوم زیبایی و پزشکی روشهای زیادی برای زیبایی و جوانسازی پوست ابداع شده که دو مورد از این روشها تزریق پی آر پی و روش هایفوتراپی به منظور لیفت صورت و جوانسازی پوست می باشند که در ادامه به توضیح و مقایسه این دو روش پرطرفدار می پردازیم.

آشنایی با هایفوتراپی

هایفوتراپی یا HIFU یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالاروشی درمانی غیر جراحی است که از امواج فراصوت همانند امواج سونوگرافی با فرکانس بالایی استفاده می کند و با ارسال این امواج به زیر پوست در عمقی ترین لایه باعث گرم کردن این لایه شده که نتیجه آن تولید پروتئین کلاژن بیشتر می باشد. بدین ترتیب از آنجا که کلاژن وظیفه سفت کردن پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی آن را بر عهده دارد با تولید بیشتر باعث رفع شلی و افتادگی پوست و سفت کردن آن می گردد.

هایفوتراپی در رشت

نتایج هایفوتراپی معمولا به سرعت دیده نمی شود و تنها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد پس از اتمام هایفو نتایج مشهود است اما ۷۰ تا ۸۰ درصد نتایج اصلی پس از تولید کلاژن که به دلیل اینکه باید در لایه عمقی پوست تشکیل شود نیاز به دو تا سه ماه زمان می باشد در نتیجه نتایج اصلی پس از این دوره زمانی دیده می شود. همچنین تعداد جلسات هایفوتراپی سالی یکبار بوده و ماندگاری نتایج هایفوتراپی در حدود یکسال و یا بیشتر می باشد و برای حفظ نتایج نیاز به انجام دوباره هایفو می باشد.

اطلاعات بیشتر در صفحه هایفوتراپی 

آشنایی با تزریق پی آر پی

تزریق پی آر پی روش جدید جوانسازی پوست است که از پلاسمای غنی شده از پلاکت خون خود بیمار برای تزریق به پوست صورت به منظور رفع مشکلات پوستی استفاده می شود. لازم به توضیح است که پلاکت های موجود در پلاسمای خون دارای فاکتورهای رشد طبیعی بوده و می توان از آن برای پر کردن صورت و زیباسازی و جوانسازی پوست استفاده کرد. بدین ترتیب تزریق پی آر پی با تحریک سلولهای بنیادی باعث بهبود چین و چروک پوست ، بهبود بافت پوست ، رفع جای آکنه و زخم ، پر کردن خطوط و شیارهای صورت و ... کمک می کند.

به منظور انجام تزریق پی آر پی در ابتدا خون بیمار گرفته می شود و در دستگاه جداکننده سانتریفیوژ قرار می گیرد تا با چرخش سریع باعث جداسازی پلاسمای غنی از پلاکت خون بیمار به رنگ زرد گردد و سپس پزشک این پلاسما را با سوزن نازک به زیر پوست بیمار تزریق می کند. عموما تعداد جلسات نتایج تزریق پی آر پی بسته به نظر پزشک دارد که حداقل نیاز به دو تا سه جلسه درمان به فاصله یک ماهه بوده و نتایج آن ماندگاری  ۶ تا ۱۲ ماهه دارد و مجددا نیاز به تزریق می باشد.

توضیحات بیشتر در صفحه تزریق پی آر پی

پی آر پی در رشت 

مقایسه هایفوتراپی و تزریق پی آر پی

مقایسه هایفوتراپی و تزریق پی آر پی در روش انجام

در هایفوتراپی که روشی درمانی زیبایی است از دستگاه هایفو استفاده می شود که به دلیل استفاده از امواج بی خطر فراصوت نظیر دستگاه سونوگرافی بسیار ایمن و بی خطر بوده و به دلیل غیر تهاجمی و غیر جراحی بودن آن خصوصا در افرادی که از جراحی هراس دارند ، طرفداران زیادی دارد. در مقابل تزریق پی آر پی روشی تزریقی برای جوانسازی پوست است که در آن از پلاسمای جداسازی شده از خون خود بیمار برای تزریق استفاده می شود و باید توسط پزشک مجرب انجام گردد.

مقایسه هایفوتراپی و تزریق پی آر پی در مزایا

  مزایای هایفوتراپی

  1. رفع شلی و افتادگی پوست : هایفوتراپی با تولید کلاژن بیشتر باعث سفت شدن پوست و رفع شلی آن می گردد. همچنین باعث لیفت صورت نیز می شود.
  2. کاهش چین و چروک : هایفوتراپی منجر به تولید پروتئین های کلاژن و الاستین شده که باعث افزایش خاصیت کشسانی و پر کردن خطوط و چین و چروک پوست می گردد و باعث جوانسازی پوست می شود.
  3. ارائه نتایج طبیعی : از آنجا که هایفوتراپی روشی درمانی زیبایی است لذا با تولید کلاژن طبیعی ، نتایج طبیعی هم ایجاد می کند و از ایجاد حسی غیر طبیعی و غیر واقعی به دور است. در این صورت نتایج هایفوتراپی ظریف اما قابل توجه و طبیعی می باشد.
  4. اصلاح خط فک و گونه : با اثرات سفت کنندگی هایفوتراپی ، خط فک و گونه اصلاح شده و با تعریف دوباره بر زیبایی ظاهر شما می افزاید.
  5. ایمن و غیر تهاجمی : هایفوتراپی روشی است که بدون برش و بخیه یا بیهوشی انجام می شود و دوره نقاهت ندارد. در نتیجه روشی ایمن و غیرجراحی و غیر تهاجمی می باشد.

 مزایای پی ار پی

  1. جوانسازی کامل پوست : از طریق فاکتورهای رشد و تحریک تولید کلاژن که باعث بهبود بافت و رنگ ئوست ، سفت و محکم کردن پوست شده و چین و چروک را صاف می کند.
  2. مناسب برای نواحی ظریف صورت : تزریق پی آر پی برای نواحی خیلی ظریف مانند زیر چشم بسیار موثر بوده و علائم پیری و چروک را از بین می برد و می تواند جایگزین موثر روشهای تهاجمی تر نظیر لیزر شود.
  3. نتایج طولانی مدت : اگرچه پی آر پی نیازمند انجام چندین جلسه ماهیانه است اما بطور کل در صورت تداوم درمان با پی آر پی ماندگاری طولانی مدت بین  ماه تا یکسال دارد.
  4. روشی ایمن و طبیعی: به دلیل اینکه در تزریق پی آر پی از خون خود فرد استفاده شده و پلاسمای غنی از پلاکت خون بیمار جداسازی و با سوزن ریز به زیر پوست صورت تزریق می شود. در نتیجه برای تزریق از هیچگونه محصولات غیرطبیعی و مصنوعی استفاده نمی شود و تنها خون خود فرد است که به پوست وی تزریق می شود و این روش کاملا ایمن است. چنانچه در سالیان گذشته از این روش در درمانهای سیستم بیمارستانی و پزشکی ورزشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مقایسه هایفوتراپی با پی آر پی

مقایسه هایفوتراپی و تزریق پی آر پی در عوارض و خطرات

عوارض و خطرات هایفوتراپی 

بطور کل هایفوتراپی روشی ایمن و بدون درد و عوارض خاص است اما می تواند موارد زیر را در پی داشته باشد : درد ، سوزن سوزن شدن ، حساس شدن پوست ، قرمزی ، احساس گرما بر روی پوست و ناراحتی که تنها در زمان انجام هایفوتراپی می باشد و پس از آن به سرعت رفع می شود. همچنین ایجاد هایپرپیگمانتاسیون لکه بر روی پوست از عوارض نادر هایفوتراپی است که در صورت انجام توسط فرد ناوارد و با دستگاه تایید نشده توسط FDA می تواند رخ دهد و ممکنست دائمی شود. از دیگر عوارض نادر هایفوتراپی می توان تورم و بی حسی و سوزن سوزن شدن را نام برد که پس از چند روز برطرف می شود.

عدم وجود اثر و نتیجه پس از درمان با هایفوتراپی یکی دیگر از مواردی است که دیده می شود یعنی هیچگونه تغییر  چه مثبت و چه عوارض جانبی پس از انجام هایفوتراپی دیده نمی شود که ممکنست به علت کارا نبودن هایفوتراپی بر روی برخی افراد و متفاوت بودن نتایج در هر فرد و اثرگذار نبودن تولید کلاژن به علت مقابله با اثرات گرانش اتفاق بیفتد.

خطرات و عوارض پی ار پی

با توجه به اینکه برای تزریق پی آر پی ، ماده تزریق از خون خود بیمار گرفته می شود در نتیجه خطر واکنش دارویی نظیر تزریق کورتیزون یا اسید هیالورونیک را ندارد. اما در صورتی که در محیط استریل و در رعایت کامل بهداشت خونگیری ، جداسازی و تزریق پی آر پی انجام نشود ، می تواند باعث عفونت شود. همچنین آسیب عصبی یا بافتی و درد در محل تزریق هم می تواند از دیگر عوارض تزریق پی آر پی باشد.

مقایسه پی آر پی با هایفوتراپی

مقایسه هایفوتراپی و تزریق پی آر پی در ایمنی

از نظر ایمن بودن به دلیل اینکه هایفوتراپی درمانی بوده و نیازی به هیچگونه برش ، بخیه ، بی حسی ، دوره نقاهت و ... ندارد و کاملا بدون درد است در نتیجه می توان هایفوتراپی را بسیار ایمن محسوب کرد. در مقابل تزریق پی آر پی به دلیل اینکه پلاسمای غنی از پلاکت از خون خود بیمار گرفته می شود لذا این روش نیز ایمن می باشد تنها مطلبی که مهم است رعایت اصول بهداشت در زمان خونگیری و جداسازی خون و ... می باشد تا از هر گونه عفونت جلوگیری شود. در نتیجه باید به کلینیک زیبایی مراجعه نمایید که بهداشت در آن کاملا رعایت شود

برای مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت با شماره تماس 09125396478 - 01332662196 - 01333662196 - 01332006295 تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

 

مقالات مشابه