مقایسه پی آر پی با میکرونیدلینگ : کدام روش بهتر است ؟

اشتراک گذاری :

میکرونیدلینگ از جمله درمان های زیبایی است که باعث طراوت پوست ، روشن شدن پوست و کاهش لکه های تیره و دیگر علائم پیری می گردد که در آن از دستگاه دستی درمارولر برای آسیب سطحی به پوست استفاده می شود و در کنار آن از کوکتل های مختلف درمانی استفاده می شود. همچنین پی آر پی درمان دیگری برای جوانسازی پوست است که تزریقی بوده و پلاسمای غنی از پلاکت از خون خود فرد گرفته می شود و به پوست تزریق می گردد. اما کدام روش بهتر است ؟ در ادامه با ما همراه باشید

پی آر پی در رشت

پی آر پی چیست ؟

پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت روشی برای جوانسازی پوست است که از پلاسمای غنی از پلاکت که از خون خود فرد جداسازی می شود برای تزریق پوست یا مو استفاده می شود. لازم به توضیح است که خون شامل سه جزء گلبول سفید ، گلبول قرمز و پلاکت است که پلاکت های خون شبیه سلولهای بنیادی عمل می کنند و دارای صدها پروتئین به نام فاکتور رشد هستند. این پروتئین ها توانایی رشد سلولی و بهبود دوباره پوست را دارند و در جوانسازی پوست و درمان جای زخم و اسکار آکنه ، رفع رنگدانه های تیره پوست و درمان منافذ بزرگ پوست و درمان ریزش مو کمک می کنند.

روش کار بدین گونه است که در ابتدا خون بیمار گرفته می شود و در دستگاه سانتریفیوژ جداسازی می شود و پلاسمای غنی از پلاکت خون به رنگ زرد جدا می شود که قابل تزریق با سرنگ به قسمتهای مختلف بافت پوست صورت و یا مو می باشد.  

میکرونیدلینگ چیست ؟

میکرونیدلینگ روشی برای جوانسازی پوست است که در آن از یک دستگاه دستی کوچک به نام درمارولر دارای سوزن های بسیار ریز برای خراشیدن و لایه برداری سطح پوست استفاده می شود تا پوست تشویق به تولید پروتئین کلاژن بیشتر شود تا بدین ترتیب علاوه بر درمان آسیبهای وارده در اثر میکرونیدلینگ ، دیگر مشکلات پوستی اعم از جای جوش ، لکه های تیره ، چین و چروک سطحی ، کدر بودن پوست ، منافذ بزرگ پوست و ... بهبود یابد. از مهم ترین نتایج میکرونیدلینگ روشن کردن پوست و درمان ترک های پوستی ناشی از افزایش یا کاهش وزن است.

لازم به ذکر است زمانی که میکرونیدلینگ به همراه انواع کوکتل های مزو شامل روشن کننده ، جوانساز و ... انجام شود ، مزونیدلینگ نامیده می شود و از میکرونیدلینگ کاربردی تر و دارای نتایج بهتری است.

مقالات دیگر : میکرونیدلینگ چیست ؟

میکرونیدلینگ در رشت

تفاوت میکرونیدلینگ و پی آر پی چیست ؟

  • روش انجام : در میکرونیدلینگ از درمارولر برای لایه برداری سطحی پوست به منظور تشویق کلاژن سازی استفاده می شود در حالیکه در پی آر پی پلاسمای غنی از پلاکت جدای شده از خون خود فرد برای تزریق بکار گرفته می شود تا باعث تولید کلاژن بیشتر در پوست شود.
  • کاربردها : پی آر پی به دلیل تحریک تولید کلاژن و بهبود خاصیت کشسانی پوست بیشتر در رفع چین و چروک پوست موثر است در حالی که میکرونیدلینگ با تولید کلاژن بیشتر در پوست در رفع اسکار آکنه و جای زخم و بهبود بافت پوست و رفع رنگدانه های تیره موثرتر عمل می کند.
  • ماندگاری : مدت زمان ماندگاری پی آر پی پس از طی جلسات کامل بین 6 ماه تا یکسال است که در ظرف چندین هفته مشاهده می شود که البته لازم به توضیح است که نوع مشکلات پوست و ژنتیک و رعایت روتین مراقبت از پوست ، سن و سبک زندگی بر ماندگاری بیشتر نتایج پی آر پی حتی تا دو سال تاثیر بسزایی دارد که باید بدین جهت در چندین جلسه ماهیانه برنامه ریزی شود. در مقابل نتایج میکرونیدلینگ پس از تکمیل جلسات بین ۴ تا ۶ جلسه ماهیانه ماندگاری در حدود یک سال تا دوسال دارد که در این روش نیز سبک زندگی و رژیم غذایی مناسب و پرهیز از نور خورشید و ... بر ماندگارتر شدن نتایج اثرگذار است.
  • فرد انجام دهنده : میکرونیدلینگ می تواند توسط فردی غیر از پزشک انجام شود چرا که نسبت به پی آر پی تهاجم کمتری دارد و با توجه به اینکه پی آر پی تزریقی بوده ، لذا روشی نیمه تهاجمی است و باید حتما توسط پزشک مجاز انجام گیرد.
  • نتایج : نتایج پی آر پی نسبت به میکرونیدلینگ بهتر است چرا که در پی آر پی پلاسمای غنی از پلاکت یا همان فاکتورهای رشد به داخل پوست بطور مستقیم تزریق می شود و این فاکتورهای رشد به تولید کلاژن بیشتر در پوست و اثربخش تر بودن نتایج کمک می کنند.

مقالات دیگر : تفاوت هایفوتراپی و میکرونیدلینگ

شباهت میکرونیدلینگ و پی آر پی چیست ؟

پی آر پی و میکرونیدلینگ هر دو درمان های زیبایی مناسب برای نواحی صورت و گردن به منظور جوانسازی پوست صورت و شفاف کردن پوست هستند که در عین حال پی آر پی می تواند در مناطق ظریف زیر چشم که درمان در آنها سخت تر است ، موثرتر عمل کند. همچنین هر دو روش میکرونیدلینگ و پی آر پی به تولید کلاژن بیشتر در پوست کمک می کنند که منجر به رفع مشکلات پوستی از جمله کاهش علائم پیری می گردد.

تفاوت میکرونیدلینگ با پی آر پی

میکرونیدلینگ یا پی آر پی کدامیک بهتر است ؟

از آنجا که در پی آر پی بطور مستقیم پلاسمای غنی از پلاکت خون فرد به داخل پوست تزریق می شود ، لذا نتایج بهتری نسبت به میکرونیدلینگ خواهد داشت. اما میکرونیدلینگ تنها یک درمان موضعی بر روی لایه سطحی پوست به منظور لایه برداری پوست است تا به تولید کلاژن کمک کند. همچنین پی آر پی در کاهش علائم پیری شامل چین و چروک و خطوط پوست موثر است و روشی مناسب در جوانسازی پوست می باشد چرا که باعث تولید کلاژن بیشتر در پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و بهبود خطوط پوستی می گردد.

بهترین راه برای اینکه بدانید کدام روش میکرونیدلینگ یا پی آر پی برای شما مناسب است بهتر است با پزشک متبحر در زمینه تزریق و جوانسازی پوست مشاوره نمایید. برای تعیین زمان ملاقات برای مشاوره با پزشکان کلینیک زیبایی آلما رشت با شماره 09125396478 01332662196 01333662196 01332006295 تماس حاصل فرمایید.

میکرونیدلینگ درمان تکمیلی بهمراه پی آر پی

چنانچه در بالا گفته شد میکرونیدلینگ روشی درمانی زیبایی به منظور القای تولید کلاژن در پوست با استفاده از سوزن های بسیار ریز دستگاه درمارولر است تا پوست بطور طبیعی واکنش نشان داده و به تولید بیشتر پروتئین کلاژن بپردازد تا نوسازی و جوانسازی پوست صورت انجام گیرد. میکرونیدلینگ در رفع خطوط ریز پوست ، کاهش سایز منافذ بزرگ پوست ، رفع اسکار سوختگی و زخم ، بهبود اسکار آکنه و جوش ، رفع رنگدانه های تیره پوست و درمان ریزش موی آلوپسی کمک کننده است.

درمان میکرونیدلینگ با پی آر پی هم روشی است که در زمان انجام میکرونیدلینگ از پلاسمای غنی از پلاکت روش پی آر پی بر روی پوست صورت بصورت موضعی بکار گرفته می شود که این پلاکت ها دسته ای از پروتئین ها و فاکتورهای رشد گرفته شده از خون بیمار هستند که در زمان انجام میکرونیدلینگ و سوراخ کردن پوست به داخل این سوراخ ها نفوذ پیدا می کنند و باعث اثربخش تر شدن درمان میکرونیدلینگ می گردند.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه