هر آنچه باید درباره تزریق ژل چانه بدانیم

اشتراک گذاری :

تزریق ژل چانه روشی تزریقی غیر جراحی برای پر کردن چانه به منظور کانتور و زاویه سازی چانه می باشد تا خط فک قوی تری ایجاد شده و چهره فرد جوانتر نشان داده شود. پس از تزریق ژل چانه نتایج بلافاصله مشاهده می شود و علائم پیری نظیر شلی و افتادگی پوست و خطوط و چین و چروک پوست کاهش می یابد. از آنجا که تزریق ژل چانه بدون نیاز به جراحی و دوره نقاهت است ، لذا طرفداران زیادی پیدا کرده است.

تزریق ژل چانه

چانه ای ایده آل است که قوی و کاملا مشخص باشد چرا که به شکل دهی صورت کمک کرده و به همراه خط فک خطوطی را برای بقیه ویژگی های اجزای چهره معین می کند. اما چانه های ضعیف ، عقب رفته و نامشخص می تواند کمی حس عدم امنیت ایجاد کند به دلیل اینکه این افراد تصور می کنند صورتشان از آنچه که هست کوتاهتر می باشد. ازین رو تزریق ژل چانه روشی غیر جراحی است که می تواند در اصلاح چانه و افزایش حجم آن کمک کند و باعث ایجاد یک چانه قوی و ایجاد تعادل بینایی بین اجزای چهره شامل بینی و گردن و گونه شود.

همچنین از دیگر مزایای تزریق ژل چانه ، اصلاح عدم تقارن صورت ، رفع چین و چروک نظیر خطوط مایونت ، رفع شلی پوست و رفع افتادگی پوست گردن را می توان نام برد. از طرفی می توان برای داشتن ظاهری زیباتر و چهره ای متناسب ، اصلاح خط فک را با تزریق ژل چانه همراه کرد. نتایج تزریق ژل چانه عموما 6 ماه ماندگاری دارد و انجام آن تنها 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. تزریق ژل چانه جایگزین مناسب برای جراحی دائمی کاشت چانه می باشد. نکته مهم اینکه زمانی که تصمیم می گیرید که تزریق ژل چانه انجام دهید ، باید با یک پزشک متبحر مشورت کنید و از بهترین برند ژل برای تزریق برای پیشگیری از عوارض جانبی استفاده کنید.

تزریق ژل در رشت

کاربردهای ژل چانه 

  1. بهبود تقارن صورت
  2. تقویت چانه و خط فک
  3. افزایش برآمدگی چانه
  4. کانتور خط فک
  5. تغییر خطوط چانه
  6. بازسازی قسمت پایین صورت

تزریق ژل چانه چگونه انجام می شود ؟

عموما تزریق ژل تنها در یک جلسه انجام می شود و در ابتدا جلسه مشاوره با پزشک انجام می شود و زیباجو می تواند درباره نیازها و نگرانی های خود از پزشک سوال بپرسد. همچنین پزشک درباره سابقه پزشکی فرد پرس و جو می کند و درباره تزریق ژل ، فواید و خطرات آن توضیحاتی ارائه می دهد. برای انجام تزریق ژل چانه پزشک برای بی حس کردن ناحیه تزریق آن را با کرم می پوشاند و سپس چانه را ضدعفونی می کند و در ادامه دوز میعنی از ژل را با استفاده از سرنگ و سوزن به بافت نرم چانه در نقاط مشخص تزریق می کند.

نتایج تزریق ژل بعد از تزریق بلافاصله مشاهده می شود و در روزهای آینده نتایج آن بیشتر دیده می شود. پس از تزریق ژل ممکنست تورم و کبودی نقاط تزریق تا چند روز باقی بماند که نیاز به فوریت پزشکی و درمان خاصی ندارد و خودبخود رفع می شود. همچنین تزریق ژل نیاز به مراقبت خاصی ندارد و تنها پزشک به خودداری از ورزش کردن و دیگر فعالیتهای سنگین تا دو روز بعد از تزریق ژل چانه توصیه می کنند.

مقالات دیگر : چرا افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس ؟

مدت زمان ماندگاری ژل چانه چقدر است ؟

ماندگاری تزریق ژل چانه در حدود ۶ تا ۱۲ ماه است اما این ماندگاری می تواند بر اساس نوع ژل ، ناحیه تحت درمان و ترکیب شیمیایی بدن و چگونگی مراقبت از ناحیه تزریق متفاوت باشد. بطور کل ژلی که متراکم تر بوده و عمقی تر تزریق شود ، ماندگاری بیشتر خواهد داشت ، اگرچه همیشه چنین نمی باشد.

عوارض تزریق ژل چانه چیست ؟

تزریق ژل چانه با توجه به اینکه ترکیبات آن از اسید هیالورونیک تشکیل شده است که یک ماده طبیعی در پوست می باشد ، کمترین میزان خطر را بهمراه دارد که می توان به مواردی نظیر خارش ، تورم ، کبودی ، عفونت ، اسکار زخم ، حرکت کردن ژل به نقاط دیگر پوست ، گلوله شدن ژل در زیر پوست ، پر شدن بیش از حد و آبسه اشاره کرد. از طرفی زمانی که سیستم ایمنی بدن ژل تزریق شده را به مانند یک جسم خارجی ببیند ژل را بصورت گرانولوم یا توده های بافتی یا گره های غیرالتهابی بصورت توده های سفت در زیر پوست در می آورد.

عوارض نادر تزریق ژل چیست ؟

آسیب به بافت نرم ، سکته و کوری از جمله عوارض نادری است که می تواند در اثر تزریق ژل رخ دهد. به همین دلیل است که پزشک قبل از تزریق تمامی سوابق پزشکی را از فرد سوال می کند تا در کاهش احتمال تجربه چنین خطرات و عوارضی کمک شود.

تزریق ژل در رشت

هزینه تزریق ژل چانه به چه عواملی بستگی دارد ؟

هزینه تزریق ژل چانه معمولا به نوع ژل ، میزان تزریق ، تخصص پزشک ، مدت زمان انجام تزریق ، میزان سختی تزریق و تلاش مورد نیاز توسط پزشک برای تزریق ژل چانه و موقعیت مکانی بستگی دارد. در این میان برای تزریق ژل چانه بیشتر از یک سی سی نیاز است که در میزان قیمت تزریق ژل چانه تاثیر گذار است. برای اطلاع از قیمت تزریق ژل چانه به این صفحه مراجعه نمایید.

آیا می توان همزمان تزریق ژل چانه و هایفوتراپی یا آر اف تراپی انجام داد ؟

خیر . البته می توانید در ابتدا هایفوتراپی و آراف تراپی انجام دهید و سپس تزریق ژل چانه اما برعکس آن امکانپذیر نمی باشد. به دلیل اینکه هایفوتراپی و آر اف تراپی دو روش جوانسازی پوست هستند که باعث ایجاد گرما در پوست می شود و در صورتی که بعد از تزریق ژل چانه این خدمات را انجام دهید ، گرمای حاصل از این روشها در پوست می تواند باعث از بین رفتن اثرات ژل چانه شوند.

چگونه مدت زمان ماندگاری تزریق ژل چانه را افزایش دهیم ؟

با مراقبت از پوست و رعایت رژیم غذایی متعادل و سالم می توان بر ماندگاری نتایج تزریق ژل افزود :

  • رعایت رژیم غذایی سالم : شامل مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات ، مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین سی و اسید آمینه و نوشیدن آب فراوان و در مقابل کاهش یا حذف مصرف غذاهای ناسالم از جمله فست فود ها و قند ها و چربی های ناسالم تا بدن در اثر مصرف غذاهای ناسالم ملتهب نشود چرا که التهاب منجر به جذب سریع ژل اسیدهیالورونیک توسط بدن می شود. همچنین با مصرف غذاهای سرشار از ویتامین سی می توان به طور طبیعی تولید کلاژن و اسید هیالورونیک را در بدن افزایش داد و در نتیجه نتایج تزریق ژل چانه ماندگاری بیشتری پیدا خواهد کرد.
  • مراقبت از پوست با روتین پوستی روزانه : پس از تزریق ژل چانه باید محصولات مراقبت از پوست نظیر شوینده مناسب پوست ، مرطوب کننده قوی ، ضد آفتاب و سرم اسیدهیالورونیک در روتین پوستی روزانه خود بکار ببرید تا با تقویت پروتئین های کلاژن و الاستین در بدن و محافظت از پوست در برابر نور خوشید از افتادگی و چین و چروک پوست پیشگیری شود و ماندگاری تزریق ژل چانه افزایش یابد.

برای رزرو مشاوره با پزشکان کلینیک زیبایی آلما رشت با شماره های 01332662196 01333662196 01332006295 09125396478 تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه