معرفی بهترین روش های مدرن برای جوانسازی و لیفت پوست صورت

اشتراک گذاری :

روزها از پی هم می گذرند ، کم کم رد پای خطوط پیری روی چهره تک تکمان آشکار می گردد. در این بین دانشمندان علوم پزشکی هر لحظه در حال ابداع و اختراعات شیوه ها و دستگاه های جدید جوانسازی پوست می باشند تا بتوانند غبار از چهره برداشته و گامی نوین در جوانسازی و زیبایی پوست نهاده باشند. از آنجائیکه پیری پوست از طریق چروک و افتادگی و خطوط خودنمایی می کند که همه یک عامل مشترک داشته و آن کاهش تولید کلاژن در اثر افزایش سن می باشد. کما اینکه عوامل دیگر نظیر رژیم غذایی نامناسب ، ورزش نکردن ، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و  ... نیز در این روند نقش بسزایی دارد.

در واقع پیری پوست یک پدیده نامطلوب است که روندی در حال پیشرفت دارد ، طوری که هیچ کس نمی تواند آن را نادیده بگیرد و قطعاً چهره سالخورده بر شخصیت و اعتماد به نفس افراد تاثیر منفی می گذارد. از جمله نشانه های پیری در صورت ، افتادگی پلک فوقانی ، گودی زیر چشم ، چین و چروک پوست صورت و گردن ، شلی و افتادگی صورت و ... می باشد که برای رفع مشکلات پیری می توان از روشهای مدرن برای جوانسازی و لیفت پوست صورت که غیر جراحی باشد مانند هایفوتراپی ، آراف تراپی ، آنزیم تراپی پوست و ... نام برد. بدین ترتیب می توان به سادگی نتایج عالی و رضایتمند از روشهای جوانسازی پوست را به مشتریان ارائه داد.

روشهای جوانسازی پوست :

همه ما می توانیم با مراقبت و نگهداری صحیح از پوست ، در جلوگیری از پیری زودرس پوست و حفظ جوانی و شادابی پوست کمک کنیم. همچنین در کنار مراقبت از پوست می توانیم اروشهای مدرن و غیرتهاجمی جوانسازی پوست استفاده کنیم تا تولید کلاژن را در پوست افزایش دهیم که در سلامت پوست بسیار موثر می باشد. در ادامه با معرفی روشهای مراقبتی از پوست و دستگاه های جوانسازی پوست آشنا خواهیم شد که در پیشگیری و رفع افتادگی پوست بسیار اثربخش بوده و در بین عموم طرفداران خاص خود را دارد.

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست :

از روشهای مدرن برای جوانسازی پوست می توان به فیشیال صورت یا پاکسازی پوست اشاره کرد که پاکسازی پوست به یک سلسله فرآیند روی پوست گفته می شود که شامل لایه برداری سطحی یا عمقی پوست با استفاده از روش های مختلف نظیر میکرودرم ، هیدرودرم و یا پیلینگ و ماسک های شیمیایی ، آبرسانی ، اکسیژن رسانی ، کنترل چربی و بازکردن منافذ بسته پوستی یا کوچک کردن منافذ بزرگ پوستی انجام می پذیرد. به دلیل اینکه سلولهای پوست هر 28 روز بازسازی می شوند و سلولهای تازه جای سلولهای مرده را می گیرند ، سلولهای مرده باید از روی پوست جدا شوند تا پوست بتواند به درستی تنفس کرده و به فعالیت خود ادامه دهد.

لذا در صورت عدم رسیدگی به پوست و مراقبت از آن ، پوست کدر شده و پر از سلولهای مرده یا چربی های اضافی خواهد شد که روزنه های پوست را بسته و عامل ایجاد جوش ، تیرگی پوست و دیگر مشکلات پوستی می گردد. حال می توان گفت یکی از راه های مراقبت از پوست بصورت ماهیانه همان فیشیال یا پاکسازی پوست بوده که وظیفه تمیز کردن و حفظ شادابی پوست را داشته و هم در منزل و هم به صورت تخصصی و با مشاوره متخصین پوستدر بهترین کلینیک زیبایی در رشت قابل انجام می باشد.

فواید پاکسازی پوست :

از فواید فیشیال صورت یا پاکسازی پوست برای پوستهای چرب می توان کوچک کردن اندازه منافذ پوست ، کنترل چربی ، کنترل آکنه ، کنترل جوش ، بازکردن منافذ بسته پوست و ... را نام برد تا چربی اضافی جمع شده در روزنه های پوستی و نیز سلولهای مرده از روی پوست برداشته شده و باعث ایجاد جوش نشوند. همچنین از خشک شدن پوست که در اثر انباشت سلولهای مرده روی همه نوع پوست ایجاد شده ، جلوگیری کرده و درمان می کند. ازین رو پاکسازی پوست را می توان از یکی ازعوامل مهم در به تاخیر انداختن پیری و افتادگی پوست دانست ، به این علت که در صورتی که پوست همیشه در حال مراقبت و نگهداری باشد ، همواره سالم مانده و پیری دیرتر و کمتر به سراغش می آید.

در این بین مشکلات پوستی دیگر نظیر تیرگی ، ترک خوردگی در اثر خشکی بیش از حد ، آثار جوش ، آثار لک در اثر آفتاب سوختگی و یا مراجعهبه مرکز لیزر موهای زائد نامعتبر و استفاده از دستگاه نامناسب ، و در نتیجه سوختگی سطحی پوست و ... همه و همه با یک پاکسازی منظم و عالی برطرف شده و پوستی شفاف ، عاری از هر گونه جوش ، ترک ، خطوط و جای جوش و آکنه خواهیم بود.

فیشیال صورت در رشت

میکرودرم ابریژن:

میکرودرم ابریژن یک روش لایه برداری پوست برای زیبایی و جوانسازی پوست بوده که در پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. میکرودرم دستگاهی است که دارای کریستال های بسیار ریز ( از جنس بی کربنات سدیم یا اکسید آلومینیوم ) بوده و با سابیدن پوست ، سلولهای مرده را از روی آن جدا ساخته و با ساکشن دستگاه ، این سلولها خارج می شود. در نتیجه این مکش با افزایش جریان خون در رفع مشکلات پوستی نظیر تیرگی ، لکه های پوستی و کک و مک یا چین و چروک و خطوط پوستی موثر می باشد و در نهایت جوانی و شفافیت به پوست بازمی گردد.

بعد از انجام میکرودرم ابریژن باید از مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب استفاده کنید و به دلیل حساس تر بودن پوست در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. همچنین تا  48 ساعت از محصولات و داروهای پوستی برای رفع جوش و آکنه استفاده نکنید. لازم به ذکر است که در این تکنیک که معمولاً برای جوانسازی پوست یا رفع مشکلات سطح پوست انجام می پذیرد ، نیاز به برنامه ریزی چندین جلسه با فاصله یک ماهه می باشد که بنا به نوع مشکل پوست و توسط درمانگر تعیین می گردد.  

فواید میکرودرم ابریژن :

از فواید لایه برداری به صورت میکرودرم می توان به موارد زیر اشاره کرد: درمان منافذ بزرگ پوست ، بهبود مشکلات سطحی پوست اعم از ناهمواری پوست ، لکه های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی یا لکه های قهوه ای بعد از درمان آکنه ، جای زخم ، رفع شلی پوست ، از بین بردن چروک و خطوط پوستی در اثر افزایش سن یا عوامل دیگر نظیر مصرف الکل و دخانیات و بی خوابی ، تیرگی پوست در اثر انباشت چربی و سلولهای مرده ، خشن و خشک بودن پوست ، آکنه در اثر جمع شدن چربی و اسکار بسیار مفید بوده و باعث جوانسازی پوست می گردد.

عوارض میکرودرم ابریژن

از عوارض میکرودرم می توان به قرمزی ، ورم ، کبودی و سوختگی اشاره داشت که ظرف یکی دو روز رفع می شوند که البته باید توجه داشت که افراد با زخم های گوشتی ، افراد با سابقه تبخال و یا دیر خوب شدن زخم های پوستی خیلی برای اینکار مناسب نمی باشند. همچنین افراد با مصرف داروهای درمانی برای جوش و آکنه نظیر ایزوترتونین حدود شش ماه تا یکسال باید قطع مصرف داشته باشند که در این  صورت مشورت با پزشک در اینگونه موارد اجتناب ناپذیر است.

میکرودرم ابریژن

هایفوتراپی 

از روشهای دیگر جوانسازی و لیفت صورت هایفوتراپی می باشد که بسیار هم در بین عموم طرفدار پیدا کرده است. هایفوتراپی روشی است که در آن از دستگاه هایفو که امواج فراصوت نظیر دستگاه سونوگرافی کار می کند و کاملاً بی خطر و ایمن است و بدین منظور با ارسال امواج فراصورت به عمقی ترین لایه پوست و تولید گرما ، تحریک تولید پروتئین کلاژن در بدن انجام می گیرد که باعث سفت شدن پوست و از بین رفتن چروک و خطوط ریز پوستی می باشد و مهمترین نتیجه هایفوتراپی ، جوانسازی پوست و لیفت پوست صورت می باشد که در اثر افزایش سن ، افتادگی پوست رخ می دهد و بدین ترتیبت پوست به سمت بالا لیفت داده می شود. شایان ذکر است که برای انجام هایفوتراپی سن افراد بین 35 تا 65 سال و افتادگی پوست متوسط نتایج مناسبی می دهد و برای افراد با افتادگی پوست شدید ، ایده آل نمی باشد.

از طرفی هایفوتراپی روشی غیرتهاجمی و غیر جراحی بوده که بدون نیاز به هر گونه بیهوشی حتی بی حسی موضعی انجام شده و بدون درد بوده و بسیار ایمن می باشد و بدین لحاظ هایفوتراپی طرفداران بسیاری پیدا کرده که دارای ماندگاری بالا نزدیک به حدود یکی دو سال تنها در یک جلسه می باشد که دلیل اصلی محبوبیت آن می باشد.

هایفوتراپی در رشت

فواید هایفوتراپی :

از فواید هایفوتراپی می توان به کم کردن و از بین بردن چروک و خطوط پوست ، رفع افتادگی و شل شدگی پوست صورت ، غبغب و گردن ، لیفت گونه ، ابرو و گردن ، اصلاح خط لبخند و خط چانه ، صاف کردن پوست صورت و گردن ، بدون نیاز به بخیه یا بیهوشی ، بدون درد و در نتیجه جوانسازی پوست اشاره کرد.

عوارض هایفوتراپی

از عوارض هایفوتراپی تنها کمی سوزش و قرمزی در حین انجام کار می باشد که به سرعت رفع می شود و از طرفی هایفوتراپی برای افراد با سنین بالای 65 سال و افراد با افتادگی پوست شدید اثر مطلوبی ندارد. لذا در صورت مراجعه به بهترین مرکز هایفوتراپی در رشت و ویزیت توسط متخصص ، با توجه به پوست و میزان مشکلات آن ، راهنمایی های لازم در صورت اثربخش بودن یا نبودن هایفوتراپی به شما داده خواهد شد و روشهای جایگزین دیگری به شما پیشنهاد داده خواهد شد.

آر اف تراپی در رشت

آراف تراپی‌ :

روش دیگر جوانسازی پوست و لیفت صورت ، آراف تراپی است و در آن دستگاه آر اف از امواج رادیویی برای رفع چین و چروک در لایه میانی پوست استفاده می کند و مکانیزم آن به گونه ای است که با ارسال امواج رادیویی و ایجاد حرارت در لایه درم پوست ، سرعت کلاژن سازی افزایش می یابد. ازین رو بهترین نتیجه آراف تراپی لیفت صورت و سفت کردن پوست و رفع افتادگی پوست می باشد و از انواع آر اف می توان به آراف تک قطبی و دوقطبی اشاره کرد. همچنین آراف تراپی به صورت 8 جلسه 8 تا10روزه برنامه ریزی می شود و تفاوت آن با هایفوتراپی در ماندگاری آن است که در هایفو به دلیل تاثیرگذاری در لایه های عمقی پوست ماندگاری زیادی دارد ، اما آراف تراپی به دلیل تاثیر در لایه های میانی پوست ، ماندگاری کمتر در حدود 6 ماه دارد.

فواید آراف تراپی :

رفع شلی و افتادگی پوست ، لیفت صورت و گردن ، از بین بردن خطوط و چروک پوست ، رفع چروک دور چشم ، کاهش اسکار ، رفع ترک های پوست ، درمان پوست مرغی و در نهایت جوانسازی پوست از بهترین مزایای آراف تراپی می باشد.

آنزیم تراپی پوست

از روشهای مدرن دیگر جوانسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست بوده که یک درمان پوستی جدید با نتایج بسیار خیره کننده است که با استفاده از آنزیم ها به بازنگری در عملکرد پوست می پردازد و با افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی و همچنین تشویق تخلیه لنفاوی از طریق اسمز معکوس با دفع رادیکالهای آزاد و سموم به تحریک تولید کلاژن بیشتر در پوست کمک بسزایی می کند. از طرفی آنزیم تراپی پوست از جمله درمانهای مهم پوست بوده که در افزایش عملکرد خوب پوستم موثر است و نتایج بلند مدت ایجاد می کند. در واقع ، آنزیم تراپی پوست متمرکز بر واکنش طبیعی پوست بوده و در درمان چین و چروک ، رنگدانه و جای زخم آکنه تاثیرگذار است.

آنزیم تراپی پوست در رشت

آنزیم ها در حقیقت کاتالیزوورهای بیولوژیکی طبیعت هستند و از آنجائیکه مولکولهای پروتئینی بزرگی هستند ، پزشکان تصور می کردند که آنزیم ها نمی توانند به پوست نفوذ کرده و به درمان بپردازند ، در حالیکه آنزیم های پوست ، بعنوان درمان پروتئین USE در سلولهای گیاهی بوده که به عنوان کاتالیزورهای آلی در آغاز واکنش های شیمیایی خاص کار می کنند.

آنزیم تراپی پوست بر اساس سه اصل پاکسازی پوست ، بازسازی و محافظت از پوست عمل می کند و در واقع هیچ سیستم مراقبت از پوست ، چنین نتایجی را به مانند آنزیم تراپی ارائه نمی دهد که در آن پاکسازی پوست به از بین بردن سلولهای مرده پوست پرداخته و بازسازی پوست به تولید سلولهای پوستی جدید با مدت عمر طولانی می پردازد که آن را با استفاده از کرم های آنزیمی انجام می دهد. و در نهایت محافظت و مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید و انواع دیگر فاکتورهای عامل پیری زودرس است که این کار را با استفاده از آنتی اکسیدانهای قوی پیش می برد.

به عنوان جمع بندی آنزیم تراپی پوست به منظور معکوس کردن روند پیری بوده که درمانی غیر تهاجمی است و با استفاده از آنزیم ها به درمان مشکلات پوستی نظیر آکنه و لکه های پوستی و جای زخم و ... با تشویق تولید کلاژن بیشتر و سم زدایی از پوست برای بازگشت سلامت پوست کمک کننده است.

در ادامه به توضیح درباره روشهای تزریقی جوانسازی پوست همچون تزریق ژل ، مزوژل ، تزریق بوتاکس و ... می پردازیم.

مزوژل 

یکی از جدیدترین و بهترین روشهای جوانسازی پوست تزریق مزوژل می باشد که با برندهای مشهوری همچون پروفایلو و جالپرو به دلیل داشتن نتایجی بسیار عالی به شهرت رسیده است. در واقع باید گفت که مزوژل محلولی تزریقی شامل ژل اسید هیالورونیک و کوکتل های مغذی پوست بوده که ژل خواص حجم دهی و پر کنندگی و همچنین کوکتل های مغذی بر حسب نوع آن ، اثرات مختلفی از جمله جوانسازی پوست ، ضد لک و ... دارد و مجموع این دو در مزوژل خلاصه شده است که در نهایت باعث ایجاد شادابی و طراوت پوست و جوانسازی پوست می گردد. البته تزریق مزوژل موقتی بوده و پس از مدت حدود یک سال مجددا باید تزریق شود.

تزریق مزوژل در رشت

مزایای مزوژل

  • تزریق مزوژل به دلیل داشتن اسید هیالورونیک باعث رفع خشکی پوست شده و در نگهداری آب در پوست کمک می کند.
  • مزوژل در بهبود ظاهر بافت پوست و از بین بردن مشکلات پوست نظیر چین و چروک به دلیل داشتن اسید هیالورونیک و آمینواسید موثر است.
  • مزوژل با تحریک تولید کلاژن و الاستین و تشویق گردش سلولی به جوانسازی پوست کمک بسزایی می کند.

تزریق ژل

یکی از پرطرفدارترین و موثرترین روشهای جوانسازی پوست ، تزریق ژل است که هم به منظور پر کردن خطوط پوستی در اثر افزایش سن بکار برده می شود و هم به منظور حجم دهی اجزا صورت همچون لب یا گونه بکار می رود ، چرا که ژل ترکیباتی همچون اسید هیالورونیک دارد که وظیفه آن حفظ آب موجود در پوست بوده و باعث پر کردن پوست می گردد. تزریق ژل بسیار راحت ، کم هزینه و کم خطر نسبت به روش جراحی بوده که می تواند جایگزین روش پر خطر جراحی شود.

مزایای تزریق ژل

  • نتایج تزریق ژل بلافاصله بعد از تزریق مشاهده می شود ، بدین معنا که اگر به منظور از بین بردن چین و چروک بکار گرفته شده ، چین و چروک با ژل پر می شود و یا در صورتی که ژل برای حجم دادن به گونه یا لب تزریق شده ، لب یا گونه حجیم شده و شکل و فرم آن با توجه به نوع تزریق تغییر می کند.
  • از کاربردهای دیگر تزریق ژل می توان به اصلاح فرم صورت ، زاویه دهی فک ، فرم چانه و ... اشاره کرد.
  • ماندگاری تزریق ژل بین 6 ماه تا یکسال و نیم بوده که بسته به محل تزریق و نوع ژل متفاوت است. بعنوان مثال تزریق ژل لب در حدود ۶ماه و تزریق ژل زیر چشم در حدود 18 ماه ماندگاری خواهد داشت و پس از آن نیاز به تزریق مجدد می باشد.

عوارض تزریق ژل

از عوارض جانبی تزریق ژل می توان به قرمزی ، کبودی ، جوش ، حساسیت ، التهاب و تاول ، تجمع ژل و گلوله شدن آن و عفونت اشاره کرد که البته در همه افراد اتفاق نمی افتد و قرمزی و کبودی در ظرف چند روز برطرف می شود و در صورت جوش زدن می توانید از پزشک بخواهید برایتان دارو تجویز کند. همچنین عفونت و التهاب و تاول که جزو نشانه های عفونت بوده و نگران کننده است که باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید. از سوی دیگر تجمع ژل در یک نقطه از ناحیه تزریق ممکنست رخ دهد که به عواملی همچون برند ژل ، پزشک تزریق و میزان تزریق ژل بستگی دارد.

لازم به توضیح است در صورتی که به یک کلینیک زیبایی معتبر و پزشک مجرب برای تزریق ژل مراجعه کنید می توانید بصورت ایمن و بدون عوارض یا با حداقل عوارض تزریق ژل را انجام دهید.

ممنوعیت تزریق ژل

تزریق ژل در افراد با مشکلات و بیماریهای پوستی همچون تبخال ، بانوان باردار و شیرده ، افراد باسابقه حساسیت به ژل ، افراد با بیماری قلبی ، آسم یا دیابت و نوجوانان و زیر سن بلوغ ممنوع می باشد.

روشهای مدرن جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس

بوتاکس سمی به نام بوتولینوم است که حاوی نوروتوکسین بوده و بر عصب ماهیچه های ناحیه تزریق تاثیر می گذارد و سیگنالهای عصبی را مسدود می کند ، بدین ترتیب تزریق بوتاکس باعث از کار افتادن ماهیچه های هدف می شود. با فلج شدن ماهیچه های ناحیه تزریق ، دیگر انقباض عضلات رخ نمی دهد و چین و چروک و خطوط پوستی تشکیل نمی شود و در نهایت پوست صاف و جوان می گردد. البته تزریق بوتاکس کاربردهای درمانی وسیعی از جمله تنبلی چشم و میگرن و رفع تعریق و ... هم دارد. تزریق بوتاکس موقتی بوده و در حدود ۳ تا ۴ ماه ماندگاری دارد. از کاربردهای زیبایی تزریق بوتاکس ، می توان بوتاکس پیشانی ، ابرو ، بینی ، خطوط پنجه کلاغی دور چشم و خط اخم بین دو ابرو را نام برد.

مزایای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به دلیل کم تهاجمی بودن و بدون نیاز به جراحی ، بی حسی و یا بیهوشی و بدون دوره نقاهت در بین عموم پرطرفدار شده است و تزریق آن بسیار آسان بوده بطوریکه پس از تزریق بوتاکس به راحتی می توان به فعالیت های روزانه پرداخت. تزریق بوتاکس در رفع خطوط و چین و چروک صورت خصوصا پیشانی و دور چشم موثر بوده و از نظر اقتصادی دارای هزینه قابل قبولی است.

عوارض تزریق بوتاکس

درد و قرمزی ، تورم یا کبودی ، سردرد ، درد گردن ، سوزش و قرمزی چشم ، ضعف عضلات صورت ، علائم شبیه انفلوآنزا ، افتادگی موقت پلک یا پتوز و افتادگی ابرو را می توان نام برد.

شماره تماس برای مشاوره رایگان با متخصصین کلینیک زیبایی آلما 01332662196 - 01332006295 -  09125396478 

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

خدمات مرکز آلما : لیزر موهای زائد ، خدمات زیبایی و جوانسازی پوست ، هایفوتراپی ، آراف تراپی ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، مزوتراپی مو ، هیدرودرمی مو ، میکرودرم ابریژن ، پارافین تراپی ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس و ...کلینیک زیبایی آلما در رشت

مقالات مشابه