آشنایی با فواید و عوارض تزریق ژل

اشتراک گذاری :

از آنجا که در سالهای اخیر با توجه به پیشرفت علوم و بالا رفتن سطح زندگی ، افراد عمر بیشتری دارند و سالم تر هستند ، می توانند به دیگر نیازهای خود از جمله زیبایی و کاهش اثرات پیری بیشتر بپردازند که بدین منظور روشهای غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی نظیر تزریق ژل و بوتاکس ابداع شده اند و البته خیلی هم پرطرفدارند چرا که ترس از جراحی زیبایی خیلی از افراد را از زیباسازی چهره دور می کند اما به راحتی می توانند از تزریق ژل برای جوانسازی پوست کمک بگیرند.

تزریق ژل چیست ؟

ژل در دسته فیلر یا همان پر کننده های پوستی می باشد که از بهترین گزینه ها برای کاهش علائم پیری نظیر چین و چروک بوده و علاوه بر آن به منظور حجم دادن به صورت از جمله گونه ، لب و زاویه سازی صورت کاربرد بسیاری دارد و از آنجا که روش تزریق ژل غیر تهاجمی و جراحی می باشد ، هم از لحاظ هزینه کمتر و هم از جهت ایمن بودن طرفداران بسیاری پیدا کرده است. عموما بیشترین ژل های استفاده شده از اسید هیالورونیک ساخته می شود که ماده طبیعی در پوست بوده و به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند و بعنوان یک ماده جاذب آب ، چین و چروک پوست را پر می کند.

فواید و عوارض تزریق ژل

با توجه به اینکه در سالهای اخیر با افزایش تقاضا برای تزریق ژل ، شرکتهای زیادی در سراسر جهان به تولید ژل اقدام کرده اند ، لذا فواید و عوارض هر محصول نسبت به محصول دیگر از نظر کیفی و کمی متفاوت می باشد. لازم به توضیح است که می توانید برای کاهش خطرات تزریق ژل به بهترین کلینیک زیبایی در رشت مراجعه کنید که از بهترین پزشک و بهترین برند ژل برای تزریق ژل استفاده می کند و از مراجعه به مراکزی که قیمت تزریق ژل در آنها بسیار پایین است ، برای پیشگیری از ایجاد عوارض جانبی نظیر عفونت خودداری کنید.

فواید تزریق ژل چیست ؟

تزریق ژل به منظور جوانسازی پوست مزایای بسیاری دارد که در ادامه به توضیح در این باره می پردازیم:

تزریق ژل روشی غیر جراحی و ایمن :

در مقایسه با جراحی لیفت صورت ، تزریق ژل روشی غیر تهاجمی بدون نیاز به مشکلات جراحی نظیر برش ، بخیه ، خونریزی ، دوره نقاهت ، مراقبتهای خاص بعد از جراحی و ... می باشد که حداقل عوارض نظیر خونریزی یا عفونت را دارد و بدون دوره نقاهت است. تنها برتری جراحی لیفت صورت نسبت به تزریق ژل نتایج و ماندگاری بیشتر آن است چرا که در حال حاضر بیشترین ژل های تزریقی موقتی بوده و پس از چند ماه نهایتا تا یک سال و نیم بعد جذب پوست شده و اثرات آن از بین می رود اما در برابر خطرات و ریسک جراحی در صورت تزریق درست و استفاده از برند ژل معتبر بسیار ایمن می باشد.

تزریق ژل نتایج طبیعی بهمراه دارد :

از آنجایی که بیشتر فیلرهای تزریقی از ماده طبیعی بدون به نام اسید هیالورونیک تولید می شوند که این ماده خاصیت جذب رطوبت در پوست دارد لذا با تزریق اسید هیالورونیک در پوست ، رطوبت در پوست باقی مانده و باعث حجم دادن به صورت می گردد که در این صورت نتایج طبیعی بهمراه داشته و از غیر طبیعی یا مصنوعی جلوه دادن چهره جلوگیری می کند.

مقالات دیگر : مراقبتهای بعد از تزریق ژل

تزریق ژل باعث محو چین و چروک و خطوط در پوست می گردد :

با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن طبیعی در پوست و از طرفی با کاهش آب در پوست ، چین و چروک و شلی و افتادگی به پوست روی می آورد که با تزریق ژل می توان این چین و چروک ها را بطور موقت از روی صورت محو کرد تا صورت جوان تر و شاداب تر نشان داده شود. از سوی دیگر برخی افزاد جوان از لبهای نازک و یا گونه های لاغر خود راضی نیستند که بدین منظور هم تزریق ژل لب به حجم دادن لب و تزریق ژل گونه در فرم دهی مناسب گونه و حتی با تکنیک های جدید تزریق ژل به لیفت دادن صورت هم کمک بسزایی می کند.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

تزریق ژل و حجم دادن به صورت :

یکی از دیگر اثرات منفی افزایش سن ، کاهش حجم بافتهای صورت نظیر پوست زیر چشم یا شقیقه و ... است که باعث می شود صورت یا چشمها گود رفته به نظر برسند که در اینجا هم پر کننده های پوستی به کار می آیند و با تزریق ژل زیر چشم می توان حجم از دست رفته زیر چشم را بازیابی کرد تا با پر شدن زیر چشم ظاهر چهره شاداب بنظر برسد. از آنجا پوست زیر چشم بسیار حساس می باشد ، اما تحقیقات نشان داده که تزریق ژل زیر چشم تاثیر منفی نداشته و تنها نکته مهم تزریق ژل زیر چشم توسط پزشک ماهر است که نتایج تزریق را متمایز می سازد.

مقالات دیگر : مزوژل پروفایلو چیست ؟

عوارض تزریق ژل چیست ؟

آکادمی پوست امریکا AAD درباره عوارض جانبی تزریق ژل اعلام کرده که قرمزی ، درد ، تورم ، خارش و کبودی و یا ایجاد بثورات پوستی در ناحیه تزریق ممکنست ایجاد شود که در ظرف یک تا 2 هفته از روی صورت محو می شوند. اما از عوارض جانبی نادر تزریق ژل می توان به عفونت ، گلوله شدن یا جمع شدن ژل در زیر پوست ، حرکت کردن ژل در زیر پوست و یا آسیب به عروق خونی و مرگ بافت اشاره کرد که تمامی این عوارض در صورت انجام تزریق ژل لب توسط پزشک زیبایی متبحر و باتجربه به حداقل ممکن می رسد.

از آنجا که عوارض تزریق ژل صورت جزئی می باشد و با توجه به طبیعی تلقی شدن برخی عوارض همچون قرمزی و تورم ، عموما نیازی به دارو یا مراقبت خاصی نداشته و بخودی خود در عرض چند روز از بین می روند اما در صورت باقی ماندن عوارض تزریق ژل و یا حتی بدتر شدن علائم باید به پزشک مراجعه کرد.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه