بوتاکس چشم گربه ای چیست ؟

اشتراک گذاری :

این روزها لیفت چشم با بوتاکس که به بوتاکس چشم گربه ای یا چشم روباهی مشهور است به یکی از ترندهای زیبایی در جهان تبدیل شده است. در این روش بوتاکس به قسمتهای داخلی ابرو و بالای پلک فوقانی تزریق می شود تا گوشه های چشم به عقب کشیده شود و چشم فرم گربه ای به خود بگیرد.

تزریق بوتاکس چشم گربه ای

افرادی که به چشم های کشیده یا گربه ای علاقه دارند می توانند با تزریق بوتاکس چشم گربه ای به هدف خود برسند. با تزریق بوتاکس چشم گربه ای ماهیچه های بالای چشم شل شده و گوشه چشم لیفت داده می شود و بهمراه آن خطوط ریز اطراف چشم نیز کاهش می یابد و ابروها هم کمی لیفت داده می شود. اگرچه تزریق بوتاکس چشم گربه ای روشی موقتی است و در حدود ۳ تا ۶ ماه ماندگاری دارد ، اما بدون نیاز به جراحی ، دوران نقاهت و بیهوشی و دیگر مشکلات مربوط به جراحی می باشد. افزون بر این می توان با تزریق بوتاکس روشهای دیگری همچون تزریق ژل اسید هیالورونیک را ترکیب کرد تا نتایج مدنظر بخوبی حاصل شود.

تزریق بوتاکس چشم گربه ای در رشت

روش انجام بوتاکس چشم گربه ای

در ابتدا پزشک از بی حسی موضعی در ناحیه تزریق استفاده می کند و سپس پوست محل تزریق را ضد عفونی کرده و شروع به علامت گذاری مناطق تزریق با خودکار و خط کش می نماید. سپس پزشک به رقیق سازی بوتاکس می پردازد و از میزان مشخص برای تزریق بوتاکس در هر نقطه استفاده می کند. تمامی این پروسه کمتر از نیم ساعت طول خواهد کشید و در نهایت نتایج بین ۵ روز تا ۱۴ هفته مشخص می شود.

فواید تزریق بوتاکس چشم گربه ای

روشی غیر جراحی ، بدون نیاز به برش و زخم و بخیه و بیهوشی ، بدون مراقبت های ویژه ، از سر گیری و ادامه فعالیت های روزانه پس از تزریق بوتاکس ، احتمال عوارض جانبی و درد و ناراحتی بسیار کم ، روشی بسیار سریع ، نتایح تا دو هفته قابل مشاهده است ، روشی برگشت پذیر است و در صورت عدم رضایت از نتایج به راحتی با روشهای مختلف همچون آر اف از بین می رود.

مقالات دیگر : تزریق بوتاکس چیست ؟

عوارض تزریق بوتاکس چشم گربه ای

اگرچه تزریق بوتاکس درمانی ایمن و کم خطر محسوب می شود اما عوارضی همچون قرمزی و تورم ، درد و کبودی در برخی افراد دیده شده و در صورتی که پزشک تجربه کافی نداشته باشد و فردی غیر از پزشک تزریق بوتاکس چشم گربه ای را انجام دهد ، این عوارض بیشتر خواهد شد. همچنین بعلت حساس بودن محل تزریق که باید در اطراف چشم صورت گیرد ، عوارض نادری نظیر دوبینی ، تاری دید ، مشکلات تنفسی و تب و تعریق بیش از حد نیز ممکنست اتفاق بیفتد که در این صورت حتما به پشک مراجعه نمایید.

چه افرادی برای تزریق بوتاکس چشم گربه ای مناسب هستند ؟

افراد با ابروهای افتاده و پلک های فرورفته و نیز افرادی که قصد ایجاد ظاهری زیباتر و کشیده تر چشم ها را دارند.

ممنوعیت تزریق بوتاکس چشم گربه ای

افراد با ضعف سلامتی عمومی ، پوستهای ضخیم و ضعف عضلانی در ناحیه تزریق ، افراد با پوست حساس با احتمال واکنش آلرژیک ، افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند ، افرادی که آنتی بیوتیک آمینوگلیکوزید مصرف می کنند و افراد مبتلا به عفونت در ناحیه تزریق نباید تزریق بوتاکس چشم گربه ای انجام دهند.

تزریق بوتاکس چشم گربه ای در رشت

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس چشم گربه ای

  • پس از تزریق می توانید به محل کار خود برگردید مگر اینکه پزشک به شما اجازه فعالیت نداده باشد.
  • به مدت ۴ ساعت سر خود را خم نکنید و دراز نکشید و باید سر خود را صاف نگه دارید تا بوتاکس عوارضی ایجاد نکند.
  • تا ۱۲ ساعت از مالش و فشار بر روی محل ( حتی استفاده از لوسیون ، کرم یا روغن ) تزریق پرهیز کنید.
  • به مدت ۲۴ ساعت از هر گونه فعالیت بدنی شدید شامل ورزش یا پیاده روی تند و یا کارهای سنگین خودداری کنید.
  • از سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی تا چند روز پس از تزریق اجتناب کنید.

مقالات دیگر : مراقبتهای بعد از بوتاکس

نتایج تزریق بوتاکس چشم گربه ای چه زمانی مشهود است ؟

نتایج تزریق بوتاکس چشم گربه ای از چند روز تا دو هفته زمان می برد تا به طور کامل خود را نشان دهد و پس از آن یک جلسه ترمیمی با پزشک باید برنامه ریزی کنید تا نتایج نهایی را بررسی کرده و در صورت نیاز ، تزریق دوز کمی از بوتاکس را انجام دهد. پس از آن ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای در حدود ۳ تا ۶ ماه است که می توانید از ظاهر جذاب خود لذت ببرید و برای حفظظ نتایج مجددا بوتاکس تزریق کنید.

چگونه بعد از تزریق بوتاکس چشم گربه ای بخوابیم ؟

بعد از تزریق بوتاکس چشم گربه ای نباید به روی صورت یا پهلو بخوابید و برای پیشگیری از عوارض احتمالی از چندین بالش در اطراف سر خود در زمان خواب استفاده کنید. همچنین باید سرتان را کمتر حرکت دهید و از وارد آوردن هر گونه فشار اضافی به ناحیه تزریق پرهیز کنید.

شماره تماس برای مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت : 01332662196 - 01332006295 - 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه