پیری زودرس پوست چیست و چه عواملی در آن نقش دارند؟

اشتراک گذاری :

 تغییرات غیر طبیعی پوست در سنین جوانی ( بین 25 تا 40 سال ) مانند ایجاد چروک های متعدد ، افتادگی و شلی پوست ، خشکی پوست صورت و یا به وجود آمدن کک و مک ، لکه های پوستی و آکنه های زیاد بر روی صورت را اصطلاحاً پیری زودرس پوست می نامند که در کنار عوامل ژنتیکی ، عوامل ثانویه دیگری در به وجود آمدن و تسریع پیری زودرس پوست تاثیر دارند که ما در اینجا به بررسی عوامل به وجود آمدن و راهکارهای پیشگیری آن خواهیم پرداخت.

عوامل پیری زودرس پوست

همانگونه که در تعریف بالا نیز آمد عوامل متعددی بر پیری زودرس پوست تاثیر گذارند که برخی از آنها ژنتیکی و ارثی بوده و برخی از آنها به عادات غذایی و سبک زندگی افراد وابسته است و هرچند از این فاکتورهایی که در ادامه خواهد آمد بیشتر در زندگی روزمره فرد وجود داشته باشد ، پیری زودرس شخص سریع تر خواهد بود. شاید به راحتی با رعایت اصولی که در زیر هر کدام از علل آمده بدون نیاز به درمان های متعدد نظیر هایفو تراپی یا آراف پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

کلینیک زیبایی آلما رشت

- تغذیه نا مناسب باعث پیری زودرس پوست می گردد.

توجه نکردن به رژیم های غذایی که مورد استفاده قرار می دهیم ، از جمله عوامل برجسته در پیری زودرس پوست هستند و در امروزه زمانه ، که کسب و کارها و زندگی ها از یک سو سرعت گرفته و از سوی دیگر انواع خوراکی ها و وعده های غذایی آماده در همه جا وجود دارد، باعث تسریع پیری زودرس گردیده، بسیاری از افراد بدون اطلاع از محتوای غذاهای آماده و فقط صرف اینکه خوشمزه باشد همه روزه این غذاها را مصرف کرده و اطلاعی از مضرات آن برای سلامتی بدن و پوست خود ندارند.

جلوگیری از پیری زودرس پوست با ایجاد عادات غذایی سالم

اما چه غذاهایی در پیری زودرس پوست تاثیر داشته و باید از آنها پرهیز کنیم و چطور رژیمی سلامت برای خود و افراد خانواده داشته باشیم؟

مصرف غذاهایی نامناسب نظیر فست فودها (با اسید چرب بالا)، سرخ کردنی ها (دارای التهاب بالا)، غذاهای فرآوری شده (با نیترات بالا نظیر سوسیس و کالباس)، شیرینی جات (با شیرین و چربی غیرطبیعی)، نوشیدن قهوه فراوان (به دلیل وجود کافئین زیاد باعث استرس می گردد) و استفاده زیاد از نمک (با از دست دادن آب بدن) در طولانی مدت به پوست آسیب زده ، باعث خشکی پوست شده و پوست را دچار پیری زودرس می کند.

پیری زودرس پوست چیست

در مقابل می توان از غذاهای سالم، سبزیجات و میوه جات استفاده کرد که با فیبر کافی ، روند پیری را کند می کنند. همچنین سبزیجات و میوه ها دارای ویتامین C بوده که یک ویتامین محلول در آب بوده و کمبود آن نیز باعث پیری زودرس ، از بین رفتن درخشش مو و خونریزی لثه می گردد. از طرفی ویتامین C در کلاژن سازی (پروتئین در پوست) نقش مهمی داشته که با کاهش آن پیری زودرس و چین و چروک بروز می یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه میوه هایی که چین و چروک پوست را از بین می برند مراجعه کنید.

- عدم نوشیدن آب کافی و پیری زودرس پوست:

نوشیدن آب کافی برای بدن و پوست بسیار مهم بوده ، چنانچه وقتی آب کافی به بدن نرسد ، پوست خشک شده و در دراز مدت به پیری زودرس پوست می انجامد. لذا در طول شبانه روز آب کافی بنوشید (حداقل 8 لیوان) تا پوست را لطیف و شاداب کرده و روند پیری را کند کند. لذا آب می تواند جایگزین انواع کرم ها و عمل های زیبایی و جوانسازی گردد و حتی در رفع کسالت و بی حوصلگی نیز تاثیر گذار باشد. همچنین از فواید دیگر نوشیدن آب فراوان ، ایجاد انعطاف پذیری بالای پوست ، هیدراته شدن سلولهای پوست ، پیشگیری ازخشکی پوست ، دفع سموم و پاکسازی پوست و بدن ، سفت شدن پوست و درمان آکنه و لکه های پوستی می باشد.

تاثیر آب روی پوست

-خواب ناکافی و پیری زودرس پوست:

خواب ناکافی را می توان به عنوان مهم ترین عامل ایجاد پیری زودرس پوست دانست. چنانچه خواب زمان بازسازی و احیا و ترمیم پوست می باشد و کم خوابی این فرصت را از پوست می گیرد و پوست را دچار مشکل می کند. از طرف دیگر استرس سلولی و رادیکال های آزاد نیز بر این مسئله بی تاثیر نیستند. در نتیجه ، حلقه های سیاه و دور چشم ، پف چشم ، خطوط عمیق زیر چشم ، تیرگی دور چشم ، جوش و آکنه که همه و همه از عوامل کم خوابی می باشند ، ایجاد می شوند. بنابراین حتماً زمان و میزان خواب خود را مدیریت کنید. شایان ذکر است بهترین زمان برای خواب از ساعت 10-11 شب و میزان خواب حدود 7 تا 9 ساعت می باشد، یعنی تا 6-7 صبح.

- استرس و پیری زودرس پوست:

استرس با تاثیرات منفی روی اعضای داخلی بدن (نظیر فشار خون بالا و میگرن) باعث می شود تا در زمان استرس اخم کرده، چشم های خود را جمع کنید یا ابروها را بالا بیندازید که همه این عوامل به لایه های داخلی پوست آسیب می رساند. از طرفی ، استرس باعث حساس تر شدن و واکنش پذیری پوست می شود که می تواند همراه با جوشهای مقاوم و التهابی ، ناخن شکننده ، ریزش مو ، اگزما ، افزایش ترشح چربی در اثر افزایش هورمون استرس (کورتیزول) ، کاهش خون رسانی به پوست ، اختلال در پاکسازی پوست و تولید سلولهای جدید، لکه های پوستی ، ایجاد بیماریهای خودایمنی نظیر پسوزیاریس و ... باشد.

برای حل مشکل استرس ، می توانید از ورزش و مدیتیشن و ... که جزو راه های کنترل استرس می باشند ، کمک گرفت. همچنین استفاده از مرطوب کننده ها، خشکی ، درد و فشار حاصل از استرس را کم می کنند.

آفتاب سوختگی

- حمام آفتاب و سولاریوم و پیری زودرس پوست:

نور خورشید به دلیل وجود اشعه ماوراء بنفش ، به پوست آسیب می زند، باعث از بین بردن کلاژن سازی و لطافت پوست شده و خشکی و آسیب پوست به همراه دارد و در نتیجه باعث پیری زودرس پوست می گردد که پیری نوری نام دارد و مسئول 90 درصد تغییرات قابل مشاهده بر روی پوست می باشد. افزون بر این نور مرئی پر انرژی HEV و مادون قرمز مسئول 10 درصد باقیمانده تغییرات پوستی هستند و نور HEV که به نور آبی معروف است ، از خورشید و دستگاه های الکترونیکی همچون موبایل ساطع می گردد. اما نور مادون قرمز نامرئی بوده و اغلب بصورت گرما احساس می شود که این اشکال از نور خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش نمی دهند ، اما بر کلاژن سازی و خاصیت کشسانی پوست تاثیر منفی دارند.

همچنین دستگاه سولاریوم که یک برنزه کننده می باشد از اشعه فرابنفش UV برای تیره کردن پوست استفاده می کند ، بسیار خطرناک و آسیب زاست. به بیان دیگر ، زمانی که پوست در معرض اشعه UV قرار می گیرد ، ملانین یا رنگدانه پوست بیشتری تولید می کند که نه تنها نشانه سلامت نیست ، بلکه عوارضی همچون آسیب پوست ، آفتاب سوختگی ، پیری زودرس و سرطان پوست را در پی دارد. بنابراین از گرفتن حمام آفتاب و سولاریوم خودداری کرده و به هنگام بیرون رفتن از منزل کرم مخصوص ضد آفتاب مخصوص پوست خود را فراموش نکنید.

- لوازم آرایشی و پیری زودرس پوست:

استفاده از مواد آرایشی نامرغوب ، اکسیژن و چربی پوست را از بین برده ، پوست را کدر و خسته کرده باعث ایجاد حساسیت، لک، جوش و آکنه می گردد. در نهایت به پیری زودرس و چروک می انجامد. برای حل این مشکل از لوازم آرایشی استفاده کنید که سبک و استاندارد بوده و متناسب با نوع پوست انتخاب گردد. همچنین ، از مواد آرایشی به مدت طولانی روی پوست و یا به میزان زیاد استفاده نکنید. چرا که اولاً وجود سولفات در کرم های آرایشی باعث ایجاد چروک های ریز روی پوست می گردد. ثانیاً میزان بالای استفاده از لوازم آرایشی ، در اثر تعریق با ورود مقداری از این مواد به پوست ، راه تنفس پوست بسته شده و جوش ایجاد می شود. در نتیجه در زمان ورزش که تعریق زیاد می باشد ، از لوازم آرایش استفاده نکنید.

لوازم آرایش

- تاثیرات سیگار بر پیری زودرس پوست:

یکی از اصلی ترین مشخصات ظاهری یک فرد معمولی با یک فرد سیگاری ، سرعت بالای پیری پوست فرد سیگاری می باشد. چرا که سیگار با از بین بردن کلاژن که نقش نگهدارنده قابلیت ارتجاعی پوست را دارد ، باعث ایجاد چروک در پوست می شود. همچنین نیکوتین موجود در سیگار نیز با باریک کردن مویرگ های خونی که نقش تغذیه رسانی و اکسیژن رسانی را ایفا می کنند ، با عدم تغذیه مناسب ، سبب ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست خواهد شد. از طرفی ، سموم موجود در سیگار ، پوست را در معرض استرس اکسیداتیو قرار می دهد که باعث عدم تعادل آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد مخرب می گردد و نتیجه ای جز پیری زودرس پوست نخواهد داشت.

- جمع کردن لبها و پیری دور لب:

با توجه به اینکه پوست در صورت از دست دادن کلاژن ، انعطاف پذیری خود را از دست داده و چین و چروک پوستی نمایان می گردد، اما در عین حال ، مشکل دیگری به نام جمع کردن لبها نیز در پیری زودرس پوست دور لب نقش مهمی ایفا می کند. به عنوان مثال ، استفاده از نی که با جمع کردن لب ، چین و چروک در کناره های دهان ایجاد می شود. همچنین مثال دیگر سیگار کشیدن می باشد که منجر به جمع کردن لبها می گردد. بنابراین لطفاً این عادت مخرب را کنار بگذارید.

پاکسازی پوست در رشت

- مصرف الکل و کافئین و پیری زودرس پوست:

بسیاری از افراد عادت به نوشیدن قهوه یا چای دارند ، اما جالب است بدانید نوشیدن بیش از حد قهوه و چای با دارا بودن کافئین فراوان، باعث کاهش آب بدن و دهیدراته شدن پوست شده که در نتیجه آن پوست خشک ، کدر و مات می گردد. همچنین با خشک شدن پوست ، پوست انعطاف پذیری خود را از دست داده و شل می شود ، در نتیجه پوست به پیری زودرس پوست می رسد. از طرف دیگر الکل نیز عامل مهمی در از دست دادن آب بدن و خشک شدن پوست دارد که نتایجی مشابه کافئین در پیری زودرس پوست نشان می دهد.

- آلودگی محیطی و روند پیری زودرس پوست:

آیا تابحال به این موضوع فکر کرده اید که چرا عده ای بسیار پیرتر از سن خود نشان می دهند و عده ای دیگر جوانتر ؟ با توجه به اینکه پوست ، نشان دهنده ظاهر یک فرد از نظر سن و زیبایی می باشد ، از طرفی در معرض انواع آلودگی ها نیز قرار دارد که یکی از این موارد آلودگی محیطی می باشد که نقش مهمی در پیری زودرس پوست افراد دارد. در نتیجه به دلیل ارتباط مستقیم پوست با هوای اطراف ، لکه های پوستی و چین و چروک که از نتایج آلاینده های زیست محیطی می باشند ، ایجاد می شوند. چنانچه در هوای آلوده ، سموم به پوست نفوذ کرده و تاثیرات منفی خود را با ایجاد چروک و پیری زودرس پوست نمایان می سازند.  

پاکسازی پوست صورت

پیشگیری از پیری زودرس پوست

نظر به اینکه سبک زندگی و دیگر عوامل محیطی به پیری زودرس پوست می انجامد ، لذا باید عادتهای روزمره را به سمت و سوی سلامت سوق داد تا از پیری زودرس پوست و چین و چروک زود هنگام پیشگیری کرد. یکی از این موارد پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مدت طولانی و از طرف دیگر استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF30 ، کلاه آفتاب گیر ، عینک آفتابی و دستکش می باشد. افزون بر این از رفتن به سولاریوم خودداری کنید و می توانید محصولات برنزه کننده را جایگزین کنید. همچنین سیگار را ترک کنید و مصرف الکل را کاهش دهید.

رژیم غذایی متعادلی را انتخاب کنید که دارای میوه ها و سبزیجات بیشتری باشد و از مصرف قند زیاد و کربوهیدرات تصفیه شده ، فست فودها و ... پرهیز کنید تا بتوانید پیری زودرس پوست را متوقف کنید. از سوی دیگر ورزش و فعالیت بدنی منظم باعث بهبود گردش خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که در نهایت با رسیدن به سنین پیری سالم و سلامت باشید. همچنین مراقبت پوست خود باشید و هر روز صبح و شب پوست خود را از آلودگی و آرایش و چربی و ... پاک کنید و در این بین از محصولات پوستی ملایم استفاده کنید که حاوی مواد معطر یا PH بالا نباشند و برای پیشگیری از خشک شدن پوست و یا خارش ، استفاده روزانه از مرطوب کننده را فراموش نکنید.

از موارد دیگر کنترل استرس با ورزش و یا مدیتیشن ، بهبود کیفیت و کمیت خواب به مدت 7 ساعت در شب را می توان نام برد ، چرا که این موارد هم باعث می شوند تا سلولهای بدن و پوست سریعتر از آنچه باید به پیری برسند.

چگونه پیری زودرس پوست را معکوس کنیم ؟

علاوه بر انتخاب سبک زندگی سالم که برای پیشگیری از پیری زودرس پوست بسیار اثربخش است ، می توان با درمان هایی همچون لیفت صورت با هایفوتراپی یا آر اف تراپی ، تزریق فیلر یا ژل ، لایه برداری و پاکسازی پوست ، لایه برداری پوست و جوانسازی پوست با لیزر و ... باعث معکوس کردن پیری شد. اما چه زمانی باید برای نشانه های پیری زودرس پوست به پزشک مراجعه کنیم ؟ در صورتی که علائم پیری به صورت ناگهانی ظاهر شد و دردناک و آزاردهنده بود و یا به سرعت بدتر شد ، باید به پزشک مراجعه کرد.

ماساژ صورت

روشهای مراقبت از پوست:

یک روتین مراقبت از پوست شامل استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب با نوع پوست ، کرم های مرطوب کننده و آبرسان ، کرم های ضد چروک و لیفت دهنده صورت حاوی اسید میوه، رتینول و آنتی اکسیدان می باشد. از طرف دیگر ماساژ صورت هم در جوانسازی پوست تاثیر مهمی دارد. چنانچه می توانید ماساژ حرفه ای صورت توسط افراد متخصص و ماهر را در یک کلینیک زیبایی مجهز و معتبر نیز تجربه کنید. همچنین از موارد دیگر مراقبت از پوست ، لایه برداری از پوست بوده که هم در منزل قابل انجام است و هم استفاده از روشهای میکرودرم ابریژن برای پاکسازی پوست می توان بهره گرفت.

لازم به ذکر است ، انجام روشهای زیبایی و مراقبت از پوست ، خصوصاً جوانسازی پوست و یا لیزر موهای زائد نیاز به تحقیقات و مشاوره قبلی داشته و باید از صحت کار پزشک و کارشناس زیبایی در یک کلینیک زیبایی و دستگاه ها و برندهای معتبر آن و نیز لزوم رعایت بهداشت اطمینان حاصل کرد.

پاکسازی پوست در رشت

حال می خواهیم یکی از روشهای جوانسازی پوست به نام هایفوتراپی را شرح دهیم.

هایفوتراپی چیست ؟

بهار ، تابستان ، پاییز ، زمستان ، فصلها به سرعت از پی هم می گذرند و این گذشت دوران در طی فصول ، اندک اندک غبار پیری بر چهره می نشاند . اما با گذر زمان ، علوم و تکنولوژی در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست بیکار نمانده و در حال پیشرفت است. چنانچه یکی از تکنولوژی های به روز دنیا برای لیفت صورت ، هایفوتراپی می باشد که روشی جدید در جوانسازی و مقابله با پیری زودرس پوست بوده که با توجه به غیرتهاجمی و بدون درد بودن آن بسیار پرطرفدار است.

در روش هایفوتراپی از امواج التراسوند یا همان فراصورت دستگاه های سونوگرافی استفاده می شود و اساس کار دستگاه هایفو بدینگونه است که امواج فراصوت را به عمقی ترین لایه پوست وارده شده ، آن را گرم کرده و به پوست انرژی وارد می کند. در نتیجه با افزایش دمای پوست ، آسیب سلولی رخ می دهد. اشتباه نکنید ، این آسیب بر خلاف تصور مشکلی برای پوست ایجاد نکرده، بلکه باعث تحریک و افزایش تولید کلاژن می گردد. با توجه به اینکه کلاژن پروتئینی است که در پوست وظیفه استحکام بافت پوست را داشته و باعث قوام و سفتی و صاف بودن پوست می گردد ، افزایش ساخت کلاژن ، تاثیر زیادی روی جوانسازی پوست دارد.

هایفو صورت در رشت

مزایای هایفوتراپی چیست ؟

هایفوتراپی صورت دارای فواید جوانسازی پوست بوده که برای لیفت گونه و ابرو ، سفت کردن پوست شل و افتاده در ناحیه صورت و گردن ، صاف کردن پوست و کاهش چروک پوست ، رفع چروک اطراف چشم ، درمان افتادگی پلک ، لیفت گونه و چانه ، رفع خطوط گردن ، لیفت گردن ، پیشانی ، اصلاح خط خنده و خط چانه ، از بین بردن غبغب و زاویه دار کردن فک و همچنین به تاخیر انداختن علائم پیری زودرس پوست بکار می رود. از مزایای دیگر هایفوتراپی می توان به کسب نتایج بعد از یک جلسه و ماندگاری تا یکسال اشاره داشت. همچنین این روش بسیار آسان ، بدون نقاهت ، بدون درد و خونریزی ، بدون استفاده از تزریق و جراحی و کاملاً غیرتهاجمی می باشد و نیز دارای جلسات کم با ماندگاری بالا و هزینه بسیار کمی نسبت به جراحی زیبایی می باشد.

با وجود اینکه روش هایفوتراپی بسیار نوین بوده و بعضی از استاندارهای لازم را در زمینه های مختلف از FDA  نگرفته ، اما شواهدی بر آسیب رساندن با دستگاه هایفوتراپی رویت نشده و بسیار ایمن تر و بدون خطرات وعوارض نسبت به سایر روشها نظیر جراحی زیبایی می باشد. چنانچه امواج فراصورت در دستگاه هایفو روی لایه های دیگر پوست ، ماهیچه ، اعصاب و  دیگر سلولهای بدن تاثیری ندارد. از طرفی می توان گفت که هایفوتراپی برای افراد جوانتر ، به عنوان یک روش مراقبت از پوست می تواند در جلوگیری از پیری زودرس پوست موثر عمل کرده و پیری را به تعویق بیندازد.

هایفوتراپی برای چه سنی مناسب است ؟

هایفوتراپی برای افراد بین 30 تا 75 سال با مشکل شل شدگی و افتادگی خفیف تا حد متوسط پوست مناسب بوده تا سرعت پیری پوست را کم کند. البته در مراجعین جوانتر پاسخدهی بسیار مناسب و بیشتری مشهود است. اما افراد با سن بالاتر و شلی و افتادگی پوست بالا برای هایفوتراپی مناسب نبوده و جراحی زیبایی در آنها بهتر جواب می دهد. در صورتیکه افراد دارای زخم ، عفونت ، آکنه کیستی و ایمپلنت فلزی ، بانوان باردار و شیرده ، مبتلایان به صرع و نیز افراد مبتلا به اختلالات خونی باشند ، گزینه مناسبی برای انجام هایفوتراپی نخواهند بود.

**افراد با سابق تزریق ژل بعد از گذشت 6 ماه می توانند هایفوتراپی صورت انجام دهند.

هایفوتراپی در رشت

با چند سوال و جواب درباره هایفوتراپی با ما همراه باشید:

سوال : آیا نتایج هایفوتراپی بلافاصله بعد از انجام قابل مشاهده است ؟

جواب : نتایج هایفوتراپی بلافاصله بعد از درمان تا حدود 20 تا 30 درصد قابل مشاهده بوده و پس از گذشت دو تا سه ماه نتایج شگفت انگیز آن را شاهد خواهید بود که تا یکسال ماندگاری دارد.

سوال : آیا هایفوتراپی عوارض دارد ؟

جواب : هایفوتراپی عوارض خاصی نداشته و تنها می توان کمی قرمزی یا تورم را نام برد که آن نیز موقتی بوده و به سرعت  رفع می شود. در این میان می توان گفت مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در رشت با تکنولوژی و دستگاه های روز دنیا و پزشک و اپراتور مجرب بسیار کمک کننده است.

سوال : آیا هایفوتراپی درد دارد ؟

جواب : با توجه به اینکه هایفوتراپی به عنوان امن ترین و پرطرفدارترین روش برای جوانسازی و لیفت صورت شناخته شده ، جزو کم عارضه ترین روش درمانی بشمار می رود که بسیار آسان و بدون درد انجام می گیرد و تنها با کمی سوزش یا قرمزی همراه می باشد که آن نیز قابل تحمل بوده و نیاز به کرم بی حس کننده ندارد.

هایفوتراپی

تفاوت هایفوتراپی با لیفت صورت

جراحی لیفت بسیار تهاجمی بوده و نیاز به بی هوشی و برش و پانسمان داشته و با داشتن هزینه بالا ، دارای خطرات و ریسک جراحی و ریکاوری نیز می باشد. اما ماندگاری جراحی لیفت بالاست و از یکسال بعد شروع شده تا 12 سال ادامه خواهد داست. همچنین لیفت حدود دو تا 4 ساعت زمان برده ، نقاهت 2 تا 4 هفته ای و نیز مراقبت های بعد از جراحی دارد و می تواند همراه با درد ، التهاب ، کبودی باشد که ممکنست تا مدتها ماندگار باشد. از طرف دیگر از خطرات لیفت صورت می توان به ریسک بیهوشی ، خونریزی ، عفونت، درد و ... اشاره داشت.

اما در مقابل هایفوتراپی در زمان بسیار کوتاه حدود 30 تا 45 دقیقه انجام شده و نیاز به ریکاوری و نقاهت نداشته و بلافاصله پس از انجام هایفوتراپی می توانید به امور روزمره خود برگردید و نیاز به دارو یا مراقبت خاصی نیست. همچنین نتایج اصلی و شگفت انگیز هایفوتراپی بعد از سه ماه قابل رویت است ولی ماندگاری آن کمتر از لیفت می باشد و سالانه نیاز به تکرار دارد. لازم به ذکر است هایفوتراپی خطر و عوارض خاصی نداشته و تنها می تواند با کمی قرمزی و تورم همراه باشد که به سرعت رفع می شود.

تفاوت هایفوتراپی با تزریق بوتاکس 

در تزریق بوتاکس که روشی تهاجمی با تزریق سم بوتولونیوم می باشد ، با هدف فلج شدن عضلات عامل ایجاد چین و چروک انجام می گردد. شایان ذکر است که تزریق بوتاکس مزایایی نظیر رفع چین و چروک ، شادابی و جوان کننده پوست و بالا بردن ابرو و ... دارد. اگرچه  نتایج تزریق بوتاکس سریعاً مشهود است ، اما ماندگاری آن موقتی بوده و بین 3 تا 6 ماه می باشد.

در مقابل هایفوتراپی با استفاده از امواج التراسوند یا فراصوت عمل کرده و به لایه های زیرین پوست گرما رسانده ، سبب تحریک افزایش تولید کلاژن می گردد و مزایایی نظیر لیفت صورت ، جوان کننده ، جلوگیری از تحلیل بافت پوست ، غیر تهاجمی و بدون نیاز به تزریق دارد. اگر چه نتایج هایفوتراپی صورت بعد از سه ماه مشهود است اما دارای ماندگاری بالا تا حدود یکسال می باشد.

تزریق ژل در رشت

 

تزریق ژل برای درمان پیری زودرس پوست

ژل ها محصولاتی هستند که در دسته فیلر یا پر کننده قرار دارند و حاوی کلاژن ، اسید هیالورونیک و یا هیدروکسی آپاتیت کلسیم می باشند که با تزریق به زیر پوست باعث تقویت عضلات پوست صورت و جوانسازی پوست می گردند. همچنین از تزریق ژل برای پر کردن جای زخم و یا عضله سازی زیر پوست و حجم دهی به لب یا گونه انجام می گیرد و البته با کمک تزریق ژل می توان به راحتی چین و چروک های روی پوست را کاهش داد. تزریق ژل روشی ارزان به منظور درمان پیری زودرس پوست است که نسبت به سایر روشهای جوانسازی پوست هزینه کمتری دارد و به همین علت بسیاری از افراد این روش را به سایر روشهای جوانسازی پوست ترجیح می دهند.

انواع ژل

1- کلاژن یکی از انواع ژل های تزریقی است و از آنجا که پروتئین ارزشمند برای فرم دادن به پوست است و با کاهش کلاژن در سطح پوست ، پیری زودرس پوست به سراغ ما می آید ، لذا تزریق ژل حاوی کلاژن به منظور پر کردن چین و چروک ها و رفع علائم پیری زودرس پوست بکار می رود. لازم به توضیح است که معمولا در تزریق ژل از کلاژن حیوانی استفاده می شود که دارای عوارض کمی بوده البته ماندگاری کوتاه دارد و با توجه به موقتی بودن آن برای حفظ نتایج نیاز به تزریق دوباره می باشد.

2- اسید هیالورونیک از دیگر انواع ژل تزریقی است که یک ماده قندی طبیعی در بافتهای بدن از جمله پوست وغضروف می باشد و مخلوط این ماده با آب مانند ژل می شود که از آن برای تزریق به زیر پوست استفاده می شود که ماندگاری بیشتری نسبت به ژل کلاژن دارد و در زمره ژل های موقتی بشمار می رود. شایان ذکر است که بیشتر پزشکان از ژل اسید هیالورونیک برای تزریق به منظور رفع چین و چروک و از بین بردن علائم پیری زودرس پوست وهمچنین حجم دهی به پوست صورت استفاده می کنند.

بهترین کلینیک زیبایی رشت

برای گرفتن نوبت و مشاوره تلفنی بهترین کلینیک زیبایی در رشت می توانید با شماره های 01332662196 - 01332006295 -  واتس اپ 09125396478 تماس حاصل فرمایید.

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت

مقالات مشابه