پاکسازی پوست چگونه انجام می شود ؟

اشتراک گذاری :

با ورود به سال 2024 ، خدمات مراقبت از پوست صورت یا روشهای مختلف پاکسازی پوست به سرعت در حال پیشرفت است چرا که بیشتر افراد به ظاهر پوست خود اهمیت زیادی می دهند و اولویتشان در اینست که زمان و هزینه خود را در بهبود سلامت پوست و کمک به حفظ آن به منظور بهبود اثرات پیری زودرس پوست سرمایه گذاری کنند. بدین ترتیب پاکسازی پوست یا فیشیال یکی از بهترین روش های درمانی به منظور شفاف و درخشان شدن پوست است.

پاکسازی پوست چیست ؟

پاکسازی پوست یک سلسله درمان چند مرحله ای و چند منظوره مراقبت از پوست صورت است که شامل مراحل مختلفی از جمله لایه برداری ( با روشهای مختلف شامل فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی ) ، پاکسازی ، بخور ، انواع ماسک ، ماساژ ، نوردرمانی و ... می باشد. قابل ذکر است که مراحل پاکسازی پوست بسته به نوع پوست و نوع مشکلات پوستی توسط کارشناس یا متخصص زیبایی ، بیوتی تراپیست یا درمانگر انتخاب و انجام می شود.

اگرچه پاکسازی پوست در سالن های زیبایی انجام می شود ، اما پاکسازی پوست تخصصی زیر نظر پزشک باید در کلینیک زیبایی انجام گیرد. چنانچه اولین گام در پاکسازی پوست حرفه ای مشاوره با افراد و پر کردن فرم پاکسازی از نظر عادات و سبک زندگی و مشکلات پوستی و ... می باشد تا با درمانگر با مشکلات پوستی فرد و یا مشکلات زمینه ای ، نگرانی ها ، نیازها و خواسته های فرد و ... آشنایی کامل پیدا کند. بدین ترتیب متخصص زیبایی می تواند به فرد اطمینان دهد که مناسب ترین روش درمانی پاکسازی پوست را برای وی انجام می دهد.

پاکسازی پوست چرب

پاکسازی پوست درمانی چیست ؟

پاکسازی پوست بصورت درمانی برای رفع مشکلات خاص صورت توسط پزشک یا کارشناس زیبایی طراحی و سپس انجام می شود. بعنوان نمونه مشکلاتی نظیر آکنه یا لکه های تیره ناشی از نور خورشید ، درمان خشکی پوست و ... جزو فیشیال درمانی قرار می گیرد و تعداد و فاصله جلسات بسته به میزان مشکلات پوست توسط متخصص زیبایی تعیین می شود.

پاکسازی پوست صورت چگونه انجام می شود ؟

در زیر مراحل پاکسازی پوست صورت حرفه ای را در کلینیک زیبایی توضیح می دهیم :

مرحله اول : پاک کردن پوست صورت  

یا همان پاکسازی که در این مرحله متخصص زیبایی از مواد پاک کننده صورت شما را از انواع آرایش ، آلودگی و چربی های اضافی و سلولهای مرده پوست تمیز می کند تا پوست برای مرحله بعدی آماده شود. در صورتی که آرایش و آلودگی بخوبی از روی پوست فرد تمیز نشود ، جذب محصولات پوستی در مراحل بعدی به مشکل بر می خورد. در این مرحله به دلیل پاک شدن پوست از آلودگی ها ، متخصص زیبایی می تواند پوست را تجزیه تحلیل کرده و از وضعیت مشکلات پوست نظیر آکنه ، جوش سرسیاه ، خشکی پوست ، لکه ها و آسیبهای خورشیدی و ... را بررسی کند تا مناسب ترین محصولات ، ماسکها و درمانها را برای پوست انتخاب نماید. بدین منظور لامپ بزرگنمایی فرابنفش هم برای آنالیز پوست بکار می رود.

مرحله دوم : لایه برداری پوست

لایه برداری پوست فرایندی برای رفع سلولهای مرده از روی پوست است که روشهای مختلفی از جمله فیزیکی یا مکانیکی ( درماپیلینگ ، میکرودرم ، هیدرودرم ) ، شیمیایی ( اسیدهای AHA , BHA ، آنزیم ) و یا طبیعی ( بلغور جو دوسر ، شکر ریز آسیاب شده ) دارد که بسته به نوع پوست و نوع مشکلات پوست توسط متخصص زیبایی انجام می شود. لایه برداری پوست به جهت اینکه پوست را از سلولهای مرده و مواد زائد پاک می کند تا روند بازسازی سلولهای پوست بهبود یابد و سلولهای جدید پوستی ظاهر شود. بعلاوه در تحریک تخلیه لنفاوی و افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به پوست کمک بسزایی می کند.

لازم به ذکر است که قبل از شروع لایه برداری به منظور آماده کردن پوست و باز کردن منافذ پوست بهتر است از بخور استفاده شود که البته مخصوص پوست چرب است. لذا در صورتی که پوست حساسی دارید ، بهتر است از بخور استفاده نکنید.

مقالات مرتبط : روشهای لایه برداری پوست

مرحله سوم : تخلیه جوشها

در این مرحله تخلیه جوشهای سرسیاه و سرسفید که معمولا با ابزاری به نام پیلینگ ( میله بلند که یک سمت آن حلقه برای تخلیه جوش دارد ) انجام می شود اما آکنه های فعال نباید دستکاری شوند چرا که ممکنست تعدادشان بیشتر شده و یا منجر به ایجاد زخم گردند. از آنجا که برای انجام تخلیه جوش نیاز به وارد آوردن فشار به پوست صورت در نواحی جوش است ، لذا تا حدی دردناک اما قابل تحمل می باشد.

مرحله چهارم : ماساژ صورت

ماساژ بهترین و آرامش بخش ترین مرحله پاکسازی پوست برای مشتری است که به منظور حفظ سلامت و شادابی پوست صورت انجام می شود ، خصوصا پس از انجام تخلیه جوش که کمی دردناک بود. متخصص زیبایی عموما از محصولاتی و یا ابزار مختلفی همچون انواع روغن های مخصوص نوع پوست ، گوی یخ و ... برای ماساژ استفاده می کند و تمامی قسمتهای صورت تا گردن را با روشهای مخصوص به منظور بهبود خون رسانی و اکسیژن رسانی به پوست و ایجاد آرامش ماساژ می دهد.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

مقالات دیگر : پاکسازی پوست چرب

مرحله پنجم : تغذیه رسانی با ماسک صورت

 در این مرحله متخصص زیبایی بسته به مشکلات پوست از ماسک صورت آبرسان ( در صورت خشک بودن پوست ) ، ماسک صورت کنترل چربی ( در صورت چربی بیش از حد پوست ) ، ماسک صورت برای درمان آکنه و ...  به منظور تغذیه رسانی و آبرسانی به پوست استفاده می شود تا پوست بتواند شفافیت و شادابی خود را بدست آورد و یا در صورت مشکلات خاص نظیر خشکی یا آکنه ، پوست بهبود یابد. در نهایت کرم دور چشم ، مرطوب کننده و ضد آفتاب پایان بخش پاکسازی پوست حرفه ای در یک کلینیک زیبایی خوب و معتبر می باشد.

مرحله ششم : محافظت از پوست در منزل

در نهایت پس از اتمام پاکسازی پوست ، متخصص زیبایی توصیه ها و راهکارهایی با نام روتین پوست روزانه به شما ارائه می دهد که شما باید برای سلامت پوست خود دو بار در شبانه روز یعنی در صبح و شب در منزل انجام دهید. به دلیل اینکه پوست شما پس از درمان با پاکسازی پوست خصوصا مرحله تخلیه جوشها حساس شده و در معرض انواع آلودگی قرار دارد ، ازین رو باید در منزل با روتین پوست شامل شونیده ، تونر ، سرم ، روغن صورت ، مرطوب کننده ، ضد آفتاب و ... از سد پوستی خود محافظت کنید. البته همیشه با متخصص زیبایی خود در تماس باشید و راهکارها و مشاوره های لازم را از وی بخواهید.

مقالات مرتبط : مراحل کامل روتین پوست

مراحل روتین پوست صورت پس از انجام پاکسازی پوست

صبح

  1. شوینده
  2. تونر
  3. سرم
  4. کرم دور چشم
  5. محصولات درمانی برای رفع لکه های پوستی
  6. آبرسان و یا مرطوب کننده
  7. روغن صورت
  8. ضد آفتاب

شب

  1. شوینده
  2. تونر
  3. سرم
  4. کرم دور چشم
  5. محصولات درمانی برای رفع لکه های پوستی
  6. آبرسان و یا مرطوب کننده
  7. رتینول
  8. روغن صورت

مراقبتهای بعد از پاکسازی پوست

بعد از پایان پاکسازی پوست یا فیشیال تخصصی باید توصیه های پزشک یا متخصص زیبایی را انجام دهید تا در طولانی مدت بهترین نتایج را کسب کنید. اما بطور کل می توان گفت که پس از انجام پاکسازی پوست ، باید در روزهای اول صورت خود را به آرامی شستشو دهید چرا که پوست شما حساس شده است. همچنین از انجام آرایش غلیظ ، اسکراب و لایه بردار صورت و از قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا زمان بهبود کامل پوست خودداری کنید و برای انجام فعالیتهای سنگین و ورزش کردن حتما یکی تا دو روز صبر کنید چرا که ورزش می تواند منجر به تحریک پوست شما گردد. از مهمترین نکات بعد از فیشیال ، هیدراته ماندن است تا شادابی پوستتان پس از پاکسازی پوست حفظ شود.

در صورتی که برای انجام پاکسازی پوست نیاز به مشاوره دارید با شماره های 01332006295 01332662196 09125396478 کلینیک زیبایی آلما در رشت تماس بگیرید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه