هایفوتراپی چیست ؟ همه چیز درباره هایفوتراپی

اشتراک گذاری :

هایفوتراپی درمانی نسبتا جدید برای سفت کردن و جوانسازی پوست است که با امواج فراصوت متمرکز و شدید کار می کند تا با تشویق تولید کلاژن به سفت کردن و بهتر کردن بافت پوست کمک کند. اما آیا هایفوتراپی می تواند درمان جایگزینی برای لیفت صورت باشد ؟

هایفوتراپی چیست ؟

هایفوتراپی از سال ها قبل در درمان تومورها استفاده شده اما اولین استفاده برای زیبایی و جوانسازی پوست آن در سال 2008 اتفاق افتاد که در سال 2009 توانست برای لیفت ابرو و در سال 2014 برای لیفت گردن و رفع چروک دکلته از سازمان FDA تاییدیه دریافت کند. متخصصان این روش را جایگزین بدون درد و غیر جراحی و غیر تهاجمی برای جراحی لیفت صورت می دانند. در طی سالهای اخیر مطالعات و آزمایشات نشان داده که هایفوتراپی برای لیفت صورت و رفع خطوط و چین و چروک صورت موثر بوده و بدون خطرات مرتبط به جراحی ایمنی بالایی دارد.

لازم به ذکر است که هایفوتراپی بجز موارد جوانسازی پوست و لیفت کلی صورت و گردن ، سفت کردن و کانتورینگ بدن برای بقیه موارد تاییدیه از سازمان DFA امریکا دریافت نکرده است.

هایفو صورت

هایفو از انرژی فراصوت یا اولتراسوند به منظور هدف قرار دادن لایه های عمقی پوست در ناحیه SMAS محلی که در آن جراحی لیفت صورت انجام می گیرد ، ارسال می شود تا با گرم کردن این لایه از پوست و رسیدن سلولهای مورد نظر به دمای مشخص ، آسیب سلولی رخ دهد. بدن به منظور ترمیم این آسیب اقدام به تحریک تولید پروتئین کلاژن بیشتر در پوست می کند تا با رفع این آسیب ها ، مشکلات دیگر پوست از جمله شلی و افتادگی پوست و یا چین و چروک پوست را نیز درمان کند.

لازم به ذکر است که پرتوهای فراصوت هایفو با فرکانس بالا بر روی یک بافت خاص پوست در عمقی ترین لایه پوست متمرکز شده در نتیجه به لایه های دیگر پوست و بافتهای مجاور هیچگونه آسیببی وارد نمی شود. هایفوتراپی ممکنست برای همه مناسب نباشد و برای افراد بالای 30 سال با شلی خفیف تا متوسط بهترین کارایی را دارد چرا که در این سنین کلاژن کمتری در پوست تولید می شود که با هایفوتراپی تحریک تولید کلاژن به پوست در درمان مشکلات کمک می کند. در مقابل افراد مسن تر با شلی پوست شدید و چین و چروک فراوان کاندیدای مناسبی برای انجام هایفو صورت نبوده و نیاز به جراحی لیفت صورت دارند.

هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی غبغب روشی برای لیفت غبغب و از بین بردن چین و چروک آن است که با آب کردن چربی های اضافی غبغب همراه است. هایفوتراپی غبغب با تحریک تولید کلاژن ، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می دهد ، خطوط غبغب را رفع کرده و چربی های اضافی غبغب را از بین می برد. همچنین با هایفوتراپی غبغب می توان به زاویه سازی صورت ، اصلاح خط فک و کانتورینگ صورت و فک دست یافت.

هایفوتراپی گردن

یکی از مهترین قسمتهای بدن که در اثر افزایش سن دچار خطوط و شلی و افتادگی پوست می شود  و بر زیبایی چهره تاثیر منفی دارد ، گردن است که برای رفع این مشکل همانند صورت می توان از هایفوتراپی کمک گرفت که مانند ذره بین امواج فراصوت را به عمقی ترین لایه پوست گردن می فرستد تا به تحریک تولید کلاژن بپردازد. بدین ترتیب با تولید پروتئين کلاژن بیشتر در پوست گردن ، چین و چروک و شلی پوست از بین می رود و بافت پوست تا حد زیادی بهبود می یابد البته پس از گذشت حدود ۲ تا ۳ ماه پس از کلاژن سازی در پوست.

هایفوتراپی ابرو

هایفوتراپی ابرو را می توان از بهترین روشهای لیفت ابرو بشمار آورد چرا که ایمن و غیر جراحی بوده و نیازی به بیهوشی ، برش و دوره نقاهت و مراقبتهای بعد از درمان ندارد. لذا این روزها بسیاری از افرادی که از مدل ابروی خود راضی نیستند و یا در اثر افزایش سن دچار افتادگی ابرو شده اند با انجام هایفوتراپی ابرو بهترین نتیجه را می گیرند و به ابروهای کمانی دست می یابند. بعلاوه چین و چروک های پیشانی نیز در این روش از بین می رود.

هایفوتراپی چیست؟

مکانیزم هایفوتراپی چگونه است ؟

هایفوتراپی با استفاده از امواج صوتی بر روی لایه های عمقی پوست ناحیه مدنظر عمل می کند و با گرم کردن ( رسیدن به دمای مشخص ) این لایه از پوست باعث آسیب سلولی آن می گردد. بدین ترتیب سلولهای بدن دست به کار می شوند و شروع به تولید کلاژن بیشتر در پوست می کنند تا ساختار پوست بهبود یابد. بعلاوه با تولید کلاژن بیشتر ، پوست سفت و محکتر شده و شلی و افتادگی پوست از بین می رود و به همراه آن چین و چروک ها هم خفیف تر می شوند و یا در صورت خفیف بودن بطور کل از بین می روند.

جالب است بدانید که هایفوتراپی بقدری دقیق است که گرم کردن لایه عمقی پوست به لایه سطحی و میانی پوست اثری نخواهد گذاشت و در نتیجه روشی ایمن است.

آیا هایفوتراپی ممنوعیت دارد ؟

بله هایفوتراپی در افراد مبتلا به ضایعات پوستی باز یا عفونت ، آکنه های شدید و با کیستیک و افراد دارای فلز ممنوع است.

مزایای هایفوتراپی صورت

  • جایگزین غیر جراحی لیفت صورت
  • کاهش چین و چروک پوست
  • لیفت صورت و گردن
  • رفع شلی و افتادگی پوست صورت و گردن
  • بازگرداندن خاصیت کشسانی پوست
  • صاف کردن پوست
  • لیفت گونه ، پلک و ابرو
  • بهبود خط فک

مطالب دیگر : تزریق ژل چیست؟

عوارض هایفوتراپی

در صورتی که هایفوتراپی توسط یک کارشناس آموزش دیده ماهر و دارای مدارک رسمی انجام شود ، هایفوتراپی بسیار ایمن می باشد. تنها عوارض ناشی از هایفوتراپی می توان به قرمزی ، سوزن سوزن شدن و تورم خفیف اشاره کرد که تنها در طول درمان رخ می دهد و به سرعت رفع می گردد و اگرچه ممکنست سوزن سوزن شدن تا چند روز ادامه داشته باشد. همچنین بی حسی یا کبودی نیز ممکنست اتفاق بیفتد که پس از چند روز از بین می رود.

هایفوتراپی چیست

آیا هایفوتراپی جایگزین جراحی لیفت صورت است‌؟

بررسی ها نشان داده افراد جوانتر در حدود ۴۰ تا ۶۰ ساله از هایفوتراپی نتیجه بهتری می گیرند و نیز افرادی که ریسک و خطرات خطرات جراحی را نمی پذیرند می توانند از هایفوتراپی کمک بگیرند تا با این روش لیفت صورت و بهبود چین و چروک پوست صورت گیرد. اگرچه هایفوتراپی در افراد مسن تر با افتادگی پوست و چین و چروک شدید تر اثربخش نمی باشد و بهتر است این افراد جراحی لیفت صورت انجام دهند.

تفاوت هایفوتراپی و جراحی لیفت صورت

هایفوتراپی

جراحی لیفت صورت

خطرات کم

خطرات جراحی

هزینه پایین

هزینه زیاد

ماندگاری نتایح تا یکسال

ماندگاری طولانی مدت تا ۱۵ سال

نیاز به تمدید پس از یکسال

بدون نیاز به تمدید

غیرتهاجمی و بدون برش

با برش و بخیه

عوارض قرمزی و تورم خفیف

عوارض خونریزی ، عفونت ، لخته شدن خون ، درد و جای زخم

بدون بیهوشی ، بدون دوره نقاهت

با بیهوشی ، دارای دوره نقاهت طولانی

 

 

آیا هایفوتراپی درد دارد ؟

خیر زمان انجام هایفوتراپی تنها ناراحتی جزئی نظیر گرما و سوزن سوزن شدن ممکنست مربوط به پالسهای الکتریکی کوچک حس می شود و پس از درمان هم قرمزی و تورم خفیف ممکنست دیده شود که بسرعت رفع خواهد شد. البته مهم است که هایفوتراپی توسط فرد آموزش دیده و زیر نظر پزشک انجام شود تا ایمن باشد.

نحوه انجام هایفوتراپی

در ابتدا تکنسین صورت را تمیز کرده و سپس از ژل التراسوند که خواص آبرسانی هم دارد استفاده می کند و پس از آن دستگیره دستگاه هایفو را بر روی پوست صورت قرار می دهد که تنظیمات مناسب آن را بر روی نمایشگر دستگاه هایفو انجام می دهد. این روش بین 30 دقیقه برای صورت تا 90 دقیقه برای صورت و گردن بطول می انجامد. با توجه به اینکه هایفوتراپی روشی سرپایی است لذا می توانید به منزل یا محل کار برگردید و فعالیت های روزانه خود را انجام دهید.

مطالب دیگر : همه چیز درباره پاکسازی پوست

هایفوتراپی در رشت

آیا هایفوتراپی موثر است ؟

گزارشات متعدد نشان داده که هایفوتراپی اثربخش است. یک بررسی در سال 2018 بر روی 231 نفر نشان داد که هایفوتراپی در سفت کردن پوست بسیار موثر است و دارای ایمنی بالایی است. لازم به ذکر است که هیئت جراحی زیبایی امریکا بیان می کند که هایفوتراپی پس از ۲ تا ۳ ماه اثرات مثبت خود را نشان می دهد و پس از آن در حدود یکسال یا حتی بیشتر ماندگاری خوبی خواهد داشت تا اینکه تکرار درمان در سال بعد به حفظ نتایج کمک کند.

حتی یک آزمایش بر روی افراد کره ای هم نشان داد که هایفوتراپی در اطراف فک و گونه و دهان و رفع چین و چروک های این مناطق بسیار موثر است.

کارتریج هایفو چیست ؟

کارتریج های هایفو هندپیس های مختلف دستگاه هایفو است که دارای عمق نفوذهای متفاوت است و اولین مورد کارتریج هایفو با عمق 1.5 میلی متر است که عمق نفوذ آن به لایه سطحی پوست می رسد و برای نواحی نازک و حساس صورت مناسب است. کارتریج هایفو با عمق ۳ میلی متر که به لایه میانی پوست می رسد و منجر به افزایش تولید کلاژن و کاهش خطوط و چین و چروک پوست صورت می شود و کارتریج با عمق 4.5 میلی متری به لایه های عمقی پوست می رسد در محل SMAS که منجر به لیفت صورت ، رفع شلی پوست و سفت کردن بافت پوست می گردد.

دستگاه های هایفو با کارتریج با عمق نفوذ 8 و 10 و 16 میلی متری هم برای مناطقی به غیر از صورت مناسب است و در پهلو و ران به منظور لاغری موضعی استفاده می شود تا چربی های موضعی آب شود.

نکاتی که باید درباره هایفو صورت بدانید

آیا هایفوتراپی برای صورت من خوب است ؟

هایفوتراپی برای صورت ایده آل است و می تواند پوست شل و افتاده را سفت کند و با رفع چین و چروک پوست ، پوست شما را صاف کند. همچنین هایفوتراپی به اصلاح خط فک می پردازد و برای کل صورت ، غبغب و گردن مناسب است.

چه کسانی برای هایفو صورت مناسب هستند؟

افراد از سنین ۳۰ تا 65 سال با شلی پوست خفیف تا متوسط مناسب ترین کاندیدا برای انجام هایفو صورت هستند اما افراد با سنین بالاتر و با چین و چروک و شلی و افتادگی بیشتر پوست نیاز به جراحی لیفت صورت دارند. در صورتی که به جراحی علاقه ندارید می توانید از درمان هایفوتراپی در ترکیب با روشهای دیگر جوانسازی پوست از جمله تزریق ژل و بوتاکس استفاده کنید.

نتایج هایفوتراپی از چه زمانی قابل مشاهده است ؟

عموما 20 تا 30 درصد نتایج هایفوتراپی پس از انجام مشهود است اما 70 تا 80 درصد نتایج اصلی آن در حدود ۲ تا ۳ ماه پس از درمان با هایفو مشاهده می شود.

آیا هایفوتراپی چین و چروک را از بین می برد ؟

عموما هایفوتراپی با تولید کلاژن بیشتر به سفت کردن پوستهای شل و وارفته کمک می کند اگرچه باعث کاهش چین و چروک ها و صاف شدن پوست نیز می گردد.

شماره تماس متخصصین کلینیک زیبایی آلما برای مشاوره رایگان هایفوتراپی : 01332662196 - 01332006295 - 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

 

مقالات مشابه