چگونه یک روتین پوستی برای سن خود بسازیم

اشتراک گذاری :

از آنجا که نگرانی های پوست شما در سالهای مختلف زندگی از آکنه و تیرگی به چین و چروک و هایپرپیگمانتاسیون تغییر می کند ، لذا روتین مراقبت از پوست شما باید سازگار با پوستتان بوده و مناسب سن شما باشد. محصولات مراقبت از پوستی که پوست شما را در سالهای دانشگاه نجات داده اند ، ممکنست پس از رسیدن به 30 سالگی دیگر کارساز نباشند و زمانی که از پیشگیری از چین و چروک به درمان چین و چروک بروید ، نیاز به یک رویکرد کاملا جدید به منظور مراقبت از پوست دارید.

چگونه یک روتین پوستی مناسب برای خود بسازیم ؟

در ادامه به توضیح درباره اینکه چگونه یک روتین پوستی برای سن خود بسازیم ؟ در دهه های مختلف زندگی می پردازیم و از دهه 20 سالگی شروع می کنیم :

روتین پوستی مناسب برای دهه 20 سالگی

از زندگی شخصی گرفته تا روتین مراقبت از پوست ، دهه 20 سالگی می تواند دورانی عجیب و چالش برانگیز باشد. با این حال ایجاد یک روال مراقبت از پوست که با چهره سرسخت و همیشه در حال تغییر کار کند ، آسانتر از آن چیزی است که بنظر می رسد و در حقیقت شما به تعداد زیادی محصولات مراقبت از پوست نیاز ندارید و بدین جهت پاک کننده ، مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب سه اصل اساسی در روتین پوستی این دهه است.

روتین پوستی

اولین مورد روتین پوست در دهه 20 سالگی پاک کننده است که دکتر هدر راجرز متخصص پوست در این رابطه می گوید که مراقبت از پوست معمولا با بلوغ شروع می شود چرا که هورمون های جنسی تولید چربی را افزایش می دهند و باعث ایجاد آکنه و براق شدن پوست می شوند. بدین منظور قبل از خواب صورت خود را با پاک کننده مناسب پوست خود بخوبی بشویید تا تمامی آلودگی ها و آرایش و چربی اضافی و ... از روی صورت پاک شود تا بدین ترتیب خطر مسدود شدن منافذ پوستی و ایجاد آکنه کمتر شود.

همچنین در صورتی که پوست مستعد آکنه دارید از یک محصول مراقبتی پوست برای درمان آکنه کمک بگیرید و با مشورت با پزشک متخصص در روتین پوستی خود بگنجانید. مورد بعدی از روتین پوست در این دهه استفاده از مرطوب کننده است. ازین رو چه در دهه 20 سالگی پوست مستعد آکنه داشته باشید یا خیر ، همه افراد در روتین پوست خود به یک مرطوب کننده برای رطوبت رسانی بهتر به پوست نیاز دارند.

دکتر راجرز متخصص پوست در این رابطه می گوید ، با وجود افسانه رایج که کرم های صورت باعث ایجاد جوش نمی شود ، اگر پوست چرب دارید و نگران پوستتان هستید ، محصولی را انتخاب کنید که بدون چربی باشد و در صورت آکنه و قرمزی پوست می توانید از کرم های حاوی نیاسینامید یا ویتامین B3 کمک بگیرید. همچنین وی اضافه می کند که تمام روتین های پوستی باید حاوی ضد آفتاب با طیف وسیع باشند و در تمام طول سال حتی در پاییز و زمستان که نور خورشید کمتر است ، استفاده شود چرا که محافظت از پوست در برابر نور خورشید علاوه بر کاهش علائم پیری ، خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کمتر می کند.

مطالعات نشان داده که اشعه فرابنفش خورشید علت 90 درصد پیری زودرس پوست می باشد ، بنابراین برای شروع مراقبت از پوست هرگز دیر نیست و این یک روتین پوستی عالی برای حفظ جوانی می باشد.

روتین پوستی مناسب برای دهه 30 سالگی

در دهه 30 سالگی زمان آن فرا رسیده که از روتین پوستی مناسب استفاده کنید تا خطوط ریز ، چین و چروک ، لکه های تیره و سایر علائم اولیه پیری پوست که در حال شروع است ، کاهش یابد. گاها می بینیم که هنوز برخی در دهه 30 سالگی روتین پوستی خود را تغییر نداده اند و هنوز از محصولات مراقبت از پوست دهه 20 سالگی خود استفاده می کنند. در حالی که ممکنست پوست مشکلات مشابهی نظیر جوش و پوست چرب داشته باشد اما در عین حال تغییرات پوستی زیادی از جمله خطوط ریز پوستی در دهه 30 سالگی شما ایجاد خواهد شد.

مقالات دیگر : چگونه یک سد پوستی آسیب دیده را ترمیم کنیم ؟

پاک کننده

بطور خاص دهه 30 سالگی شما زمانی است که باید به دلیل کاهش تولید کلاژن درباره شروع روتین پوستی ضد پیری اقدام کنید و از محصولات مراقبت از پوستی استفاده کنید که این علائم شامل چین و چروک و لکه های تیره و ... را هدف قرار دهد که در این رابطه دکتر راجرز توصیه می کند که از پاک کننده ای استفاده کنید که پوست شما بازسازی کند و پوستی صاف و بدون عیب و لکه به شما بدهد. بعنوان مثال پاک کننده ای که حاوی پوست بید سفید باشد باعث لایه برداری پوست و شکستن چربی های مسدود کننده منافذ پوستی می گردد تا گردش سلولی پوست تقویت شود و ظاهر منافذ پوست سفت گردد.

همچنین پاک کننده حاوی آنتی اکسیدان مشتق شده از بابونه و سنتلا آسیاتیکا هم باعث بهبود آسیب های پوستی می شود و از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری می کند.

سرم آنتی اکسیدان

سرم آنتی اکسیدان گزینه دیگری است که باید در روتین پوستی دهه 30 سالگی استفاده شود که باعث بهبود بافت و ظاهر پوست شده و به پوست استحکام می بخشد و در عین حال محافظت تمام روز در برابر رادیکال های آزاد و به تبع پیشگیری از پیری زودرس را فراهم می سازد. ویتامین های C, E موجود در این سرم به تدریج در طول روز آزاده شده تا به تقویت تولید کلاژن بپردازد و چهره را روشن تر ، درخشان تر و صاف تر کند.

مقالات دیگر : اصول مراقبت از پوست بعد دهه 40 سالگی

چگونه یک روتین پوستی برایسن خود بسازیم ؟

رتینول

رتینول برای کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک و تغییر رنگ در پوست استفاده شده و ظاهر پوست را اصلاح می کند که بدین منظور می توانید از کرم شب رتینول 0.5% کمک بگیرید که حاوی عصاره های گیاهی به منظور لایه برداری پوست و بهبود ظاهر لکه های تیره پوستی موثر می باشد و البته در کاهش تحریکات پوستی و التهابات مفید است.

کرم ضد آفتاب

باید در روتین پوست خود همیشه کرم ضد آفتاب با طیف وسیع داشته باشید تا از پوست در برابر اشعه فرابنفش نور خورشید محافظت کند اما با گفتن نور خورشید این ابهام بوجود نیاید که در روزهای ابری نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب نیست. برعکس در روزهای ابری نیز اشعه ماوراء بنفش خورشید وجود دارد که به پیری زودرس پوست می انجامد و باید در این روزها هم همانند روزهای آفتابی مصرف ضد آفتاب را فراموش نکنید. بعلاوه کرم ضد آفتاب در یکنواخت شدن رنگ پوست و کاهش تغییر رنگ در اثر نور آفتاب کمک بسزایی کند.

لایه بردار پوست

لایه برداری پوست در دهه 30 سالگی جزو اساسی روتین پوستی بوده تا با پاکسازی پوست و تغذیه رسانی آن ، پوست جوانی و درخشش خود را نشان دهد. ازین رو لایه بردارهایی حاوی اسید لاکتیک که عموما از آنزیم میوه هایی همچون آناناس و کدو گرفته شده ، در از بین بردن سلولهای مرده و دیگر ناخالصی های پوست از جمله چربیهای اضافه به پاکسازی پوست کمک می کند تا حس تمیزی و طراوت در پوست ایجاد شود. همچنین این لایه بردارها دارای ترکیبات اسید آمینه و آنتی اکسیدان های غنی بوده که در بهبود بافت و رنگ پوست موثر بوده و با علائم قابل مشاهده پیری پوست همچون خطوط ریز و لکه های تیره مبارزه می کند و باعث شاداب شدن پوست می گردند.

البته شما می توانید بصورت تخصصی لایه برداری و پاکسازی پوست خود را به متخصصین زیبایی در بهترین کلینیک زیبایی در رشت بسپارید تا پوستی جوان ، شاداب و زیبا داشته باشید. مشاوره با متخصصین زیبایی : 01332662196 01332006295 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

 

مقالات مشابه