آیا می توان لیزر موهای زائد را بدون شیو انجام داد ؟

اشتراک گذاری :

احتمالا شما هم در این مورد گیج شده اید و اولین سوالی که به ذهنتان خطور می کند اینست که اگر لیزر موهای زائد انجام می دهید ، پس چرا باید اصلاح کنید ؟ و یا انجام لیزر موهای زائد چه فایده ای دارد ؟آیا می توان قبل از لیزر موهای زائد موها را از ریشه در آورد ؟ اول از همه مهم است که بدانیم لیزر موهای زائد چگونه کار می کند و تراشیدن مو با تیغ به چه دلیل قبل از لیزر توصیه می شود ؟

اصول لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر موهای زائد با ارسال نور شدید و متمرکز لیزر به لایه ای از پوست که فولیکول مو در آن قرار دارد باعث انتشار گرما در ناحیه فولیکول مو شده و توسط رنگدانه موجود در مو جذب می شود و سپس به ریشه منتقل شده و باعث سوختن فولیکول مو می گردد. بدین ترتیب با آسیب فولیکول مو که کیسه ای است که ریشه مو در آن قرار دارد و مو در آن پرورش می یابد ، دیگر مویی رشد نخواهد کرد. بنابراین برای لیزر درمانی موثر ، فولیکول های مو باید کاملا قابل شناسایی باشند اما فقط در زیر پوست.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

بدین معنا که یک روز قبل از انجام لیزر موهای زائد از شما خواسته می شود که موهای ناحیه مورد نظر خود را با تیغ بتراشید تا تنها ساقه مو از روی پوست برداشته شود و ریشه مو باقی بماند و برای نور لیزر قابلیت شناسایی و هدف گیری داشته باشد. علت اینکه از شما خواسته می شود که روز قبل از لیزر درمانی شیو کنید ، اینست که برای پیشگیری از هر نوع تحریک ، بریدگی و یا خونریزی که می تواند جلسه لیزر درمانی شما را کنسل کند ، اصلاح در روز قبل ترجیح داده می شود.
 

مقالات دیگر : با سوختگی بعد از لیزر موهای زائد چه کنیم ؟

آیا می توان لیزر موهای زائد را بدون اصلاح کردن انجام داد ؟

مسلما خیر . با توجه به توضیحات بالا حتما حتما باید یک روز قبل از انجام لیزر موهای زائد موها را با تیغ شیو کنید تا علاوه بر شناسایی رنگدانه مو در زیر پوست ، از ایجاد آسیب و سوختگی پوست در اثر برخورد نور لیزر با ساقه مو جلوگیری گردد ، به دلیل این که اگر ساقه مو بر روی پوست مشخص باشد ، نور لیزر در درجه اول ساقه مو را مشاهده کرده و آن را هدف می گیرد و گرمای حاصل از آن باعث سوختگی پوست می گردد. در نتیجه به همان اندازه مهم است که اطمینان حاصل کنید که در سطح پوست مویی وجود ندارد. از طرف دیگر نور لیزر باید به فولیکول مو برسد تا رشد مو متوقف گردد و سوختن ساقه مو فایده ای در نتیجه لیزر موهای زائد نخواهد داشت و آن را بی اثر می کند.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت

مقالات دیگر : عوارض لیزر موهای زائد

چرا نباید قبل از لیزر موهای زائد موها را از ریشه در آورد ‌؟

روشهایی همچون اپیلاسیون و بند انداختن و موچین باعث می شوند که موها از ریشه در آید و اگرچه فولیکول مو در جای خود باقی می ماند ، اما فولیکول مو رنگدانه ای ندارد که برای لیزر شناخته شده باشد و این رنگدانه ریشه مو است که توسط لیزر هدف گرفته می شود ، لذا با کندن موها با این روشها و از ریشه در آوردن موها ، انرژی از لیزر توسط فولیکول مو دریافت نشده و تنها انرژی لیزر بر روی سطح پوست هدر می رود.

در صورتی که به بهترین کلینیک زیبایی در رشت مراجعه کنید به شما درباره آمادگی ها و مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد ، توضیحات لازم اعم از پرهیز از اپیلاسیون و بند انداختن داده خواهد شد تا لیزر درمانی موثر و نتیجه بخش بدون ایجاد آسیب و سوختگی داشته باشید.

آیا می توان بعد از لیزر موهای زائد موهای شل و آسیب دیده را بیرون کشید ؟

کشیدن موهای شل بعد از لیزر موهای زائد توصیه نمی شود چرا که باعث اختلال در چرخه رشد مو می شود و زمانی که موها شل هستند بدین معناست که مو در چرخه حذف خود قرار داشته و در صورتی که قبل از مرگ خود بخود برداشته شود می تواند باعث رشد دوباره مو گردد. در نتیجه اگر این اتفاق بیفتد و مو درمان شده با لیزر از ریشه کنده شود ، خون به سمت ریشه مو هدایت شده و به تحریک رشد مجدد مو در ناحیه مورد نظر کمک می کند و عملا لیزر درمانی فایده ای نخواهد داشت.

لیزر موهای زائد در رشت

این موضوع برعکس چیزی است که لیزر درمانی برای رسیدن به آن تلاش می کند ، به این دلیل که با هدف قرار دادن ریشه مو به کاهش خونرسانی به فولیکول مو کمک کرده تا مو ضعیف و نازک شود و در نهایت رشد موها متوقف گردد. بنابراین موهای سوخته شده را بعد از انجام لیزر موهای زائد از ریشه در نیاورید ، تا هم لیزر درمانی موثر باشد و هم باعث شود که جلسات لیزر درمانی آینده موثرتر باشد و اختلالی در روند درمان ایجاد نشود.

ازین رو توصیه می شود که ناحیه تحت درمان را به حال خود رها کنید تا دو هفته بعد از درمان موهای سوخته بطور طبیعی ریزش کنند و بهترین نتایج لیزر درمانی مشاهده شود. به دلیل اینکه با ریزش طبیعی موها ، فولیکول مرده است و این یعنی که موها دوباره رشد نمی کنند. بعلاوه کندن موهای شل باعث تحریک پوست و ایجاد عوارض جانبی نظیر تورم می شود ، پس این کار را ترک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیزر موهای زائد ، نحوه آماده سازی ایمن پوست خود قبل از لیزر موهای زائد و از این دست سوالات با تیم متخصص ما تماس بگیرید که مشتاق هستند شما را در مورد هر گونه سوال درباره لیزر موهای زائد راهنمایی کنند. شماره تماس کلینیک زیبایی آلما در رشت 01332662196 01332006295 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه