!آیا می توان در دوران بارداری لیزر موهای زائد انجام داد ؟

اشتراک گذاری :

لیزر موهای زائد یک فناوری مدرن و درخشان است که افراد زیادی در سراسر جهان از آن بهره برده اند. تصور کنید که دیگر نیازی به اصلاح روزانه با تیغ و یا انجام اپیلاسیون دردناک نباشید ؟ عالی بنظر می رسد. اما در این میان سوالاتی برای افراد پیش می آید نظیر آیا لیزر موهای زائد برای همه مناسب است ؟ چگونه باید برای انجام لیزر موهای زائد آماده شویم ؟ آیا بانوان باردار می توانند لیزر موهای زائد انجام دهند ؟

آیا می توان در دوران بارداری لیزر موهای زائد انجام داد ؟

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری بی خطر است ؟

در زمان بارداری ، بدن مادر دستخوش تغییرات زیادی می شود که یکی از این موارد تغییرات هومورنی بوده که منجر به رشد موهای زائد می گردد. در دوران بارداری می بینید که موها در نواحی مختلف جدید رشد می کند و یا شکمتان آنقدر بزرگ شده که نمی توانید پاهایتان را اصلاح کنید و ممکنست به فکر انجام لیزر موهای زائد بیفتید. اما آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری بی خطر است ؟ لیزر درمانی چه تاثیراتی بر بدن مادر و جنین می تواند بگذارد ؟

در جواب این سوال باید گفت که متخصصان توصیه می کنند که در دوران بارداری ، لیزر موهای زائد انجام ندهید و اگرچه لیزر درمانی بی خطر است ، اما به دلیل عدم مطالعه طولانی بر روی بانوان باردار و عدم وجود تحقیقات تاثیر لیزر موهای زائد بر روی جنین ، بهتر است لیزر درمانی را به دوران پس از زایمان موکول نمایید.
 

مقالات دیگر : آیا می توان لیزر موهای زائد را بدون شیو کردن انجام داد ؟

بارداری چه تاثیری بر رشد مو دارد ؟

زمانی که باردار هستید ، به راحتی احساس می کنید که خودتان نیستید بگونه ای که برخی بانوان باردار به مدت 9 ماه احساس هیجان و شادی و سرزندگی دارند و برخی دیگر از تغییراتی که در بدنشان ایجاد می شود رضایت ندارند. از آنجا که در دوران بارداری ، هورمونها در بالاترین حد خود ترشح می شوند ، ازین رو بر چرخه طبیعی رشد مو تاثیر می گذارد و در طول این 9 ماه بسیاری از بانوان شاهد شروع رویش مو در مکان های ناخواسته از جمله شکم ، سینه ، صورت و گردن می باشند.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

اما برای درک اینکه بارداری چگونه بر رشد موهای زائد تاثیر می گذارد ، لازمست که بدانید چرخه رشد مو چگونه کار می کند ؟ چرخه رشد مو سه مرحله دارد که اولین مورد فاز فعال یا فرآیند آغاز رشد مو است و در مرحله میانی یا کاتاژن مو به رشد خود ادامه می دهد و در مرحله پایانی که به آن فاز تلوژن یا استراحت گویند موها می ریزد. بدین جهت هورمونهای بارداری مرحله آخر را به تاخیر انداخته و دیگر موها بسرعت ریزش نمی کنند. در نتیجه بانوان باردار متوجه رشد بیشتر ، ضخیم تر و یا رشد موهای جدید در نواحی از بدن که قبلا ظاهر نشده اند ، می شوند. بنابراین به راحتی می توان متوجه شد که چرا بسیاری از بانوان باردار ممکنست به لیزر موهای زائد روی بیاروند.

آیا می توان در دوران بارداری لیزر موهای زائد انجام داد ؟

در مراجعه به کلینیک های زیبایی ، یکی از رایج ترین سوالات لیزر موهای زائد درباره اینست که آیا می توان در دوران بارداری لیزر موهای زائد انجام داد ؟ در صورتی که باردار هستید ، توصیه می کنیم که تا بعد از تولد نوزادتان برای شروع و یا از سر گیری جلسات لیزر موهای زائد خود صبر کنید. به دو دلیل که در ادامه بررسی می کنیم :

۱- اثرات ناشناخته

با آنکه روش لیزر موهای زائد درمانی ایمن ، کاملا تایید شده و موثر برای انواع پوست است ، اما ممکنست خطر ناشناخته بطور خاص متوجه جنین باشد. به دلیل اینکه تحقیقات بسیار کمی درباره اثرات لیزر بر روی جنین و مادران بادار انجام شده که نمی توان بر آن اتکا کرد. لذا از آنجا که اثرات لیزر موهای زائد بر روی جنین ناشناخته است ، لیزر درمانی در دوران بارداری انجام نمی گیرد و در مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی متخصصان لیزر از انجام این کار امتناع می کنند.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت

2- نتایج نامطمئن

تحقیقات نشان داده که عدم تعادل هورمونی می تواند بر اثربخشی لیزر موهای زائد تاثیر منفی بگذارد و با توجه به اینکه در دوران بارداری تعادل هورمونها بطرز عجیبی بهم می ریزد ، در نتیجه صرف نظر از خطرات ناشناخته آن ، انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری بی اثر خواهد بود. لازم به توضیح است که در شرایط عادی ، لیزر موهای زائد مطابق با چرخه منظم رشد موها عمل می کند ، بدین معنی که در فاز آناژن که مرحله فعال از رشد مو می باشد و تنها در این مرحله لیزر موهای زائد موثر است و در دو فاز دیگر یعنی فاز کاتاژن یا انتقال و مرحله تلوژن یا استراحت نور لیزر به فولیکول مو نمی رسد و در این دو فاز لیزر موهای زائد انجام نمی گیرد.

نظر به اینکه عموما 20 درصد موها در مرحله فعال از رشد مو قرار دارند ، بنابراین بسته به نواحی مختلف بدن بین 6 تا 10 جلسه درمان ماهیانه نیاز است تا نور لیزر به همه موهای در فاز فعال برسد. اما این قضیه در دوران بارداری متفاوت است و تغییرات هورمونی بر چرخه رشد منظم مو تاثیر گذاشته و منجر به رشد بیش از حد مو می گردد ، در نتیجه انجام لیزر موهای زائد بی تاثیر خواهد بود. بدین معنا که اگر بخواهیم لیزر درمانی را در دوران بارداری ادامه دهیم ، ممکنست لیزر موهای زائد در مرحله دیگر همچون تلوژن یا کاتوژن انجام شود که نتیجه ای نخواهد داشت و می تواند اثرات طولانی مدت لیزر درمانی را کاهش دهد.

آیا می توان در دوران شیردهی لیزر موهای زائد انجام داد ؟

در عین حالیکه هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نشان دهد که فناوری لیزر موهای زائد بر شیردهی تاثیر می گذارد ، وجود ندارد ، اما پیشنهاد متخصصان بر این است که قبل از شروع لیزر موهای زائد پس از زایمان در ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. به دلیل اینکه در 6 ماه اولیه دوران شیردهی هنوز هورمونها به تعادل نرسیده اند ، در نتیجه نظیر دوران بارداری لیزر موهای زائد بی اثر خواهد بود. همچنین توصیه برخی متخصصان این است که از انجام لیزر موهای زائد سینه در دوران شیردهی خودداری کنید.

لیزر موهای زائد در رشت

مقالات دیگر : با سوختگی پوست بعد از لیزر موهای زائد چه کنیم ؟ 

آیا لیزر موهای زائد تاثیر دارد ؟

چنانچه ذکر شد ، لیزر موهای زائد جزو خدمات درمانی زیبایی بوده و باید زیر نظر پزشک و توسط اپراتور ماهر و آموزش دیده انجام گیرد ، اما از آنجا که لیزر موهای زائد ممکنست در هر مکانی بجز کلینیک زیبایی و توسط اپراتور ناوارد انجام شود و از سوی دیگر مرکز لیزر زیر نظر پزشک فعالیت نکرده و از دستگاه لیزر موهای زائد ناکارآمد ، قدیمی و بدون تاییدیه سازمان غذا و داروی امریکا استفاده کند ، در نتیجه علاوه بر اینکه لیزر درمانی می تواند بدون تاثیر لازم و بدون نتایج مطلوب باشد ، می تواند باعث آسیب و سوختگی پوست گردد.

سخن آخر

لازم به توضیح است که در مراجعه به کلینیک زیبایی ، برای استفاده از فناوری لیزر موهای زائد نیازهای هر مشتری بررسی شده و تعداد درمان های مورد نیاز و اثربخشی و نتایج پیش بینی شده درمان ارزیابی می گردد که البته در همه کلینیک لیزر موهای زائد چنین شرایطی نبوده و متاسفانه لیزر موهای زائد توسط افراد آموزش ندیده انجام می گیرد. ازین رو برای انجام یک لیزر تخصصی و مشاوره با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت با شماره تماس 01332662196 01332006295 09125396478  تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه