تفاوت میکرودرم با هیدرودرم

اشتراک گذاری :

این روزها روش های زیادی برای رسیدگی به پوست ابداع شده و یکی از مهمترین این تکنیک ها لایه برداری از پوست می باشد ، لذا در این مقاله قصد داریم به توضیح درباره دو روش برای لایه برداری و پاکسازی پوست به نام هیدرودرم و میکرودرم ابریژن بپردازیم که در بین بانوان بسیار پرطرفدار می باشد و هر دو روش برای جوانسازی پوست ، مزایایی چون شادابی و شفافیت دارد. البته تکنیک های محبوب دیگر جوانسازی و زیباسازی پوست همچون مزوتراپی ، آراف تراپی ، میکرونیدلنیگ ، هایفوتراپی ، تزریق ژل و تزریق بوتاکس نیز در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

می دانیم که لایه برداری از پوست برای حفظ سلامت و زیبایی پوست مهم و حیاتی است ، در عین حال رگبار مداوم آلودگی های مختلف روی پوست نیاز به لایه برداری از پوست را چند برابر می سازد. درباره تفاوت دو روش لایه برداری میکرودرم و هیدرودرم اینگونه می توان گفت که روش میکرودرم ابریژن، لایه برداری با کریستال های ریز دستگاه میکرودرم می باشد ، اما هیدرودرم ، از پاشیدن آب و اکسیژن با دستگاه هیدرودرم به منظور برداشتن سلولهای مرده کمک می گیرد ، لذا روشی ملایم تر است. با توجه به اینکه هدف نهایی روشهای میکرودرم و هیدرودرم ، لایه برداری و جوانسازی پوست می باشد ، در نتیجه تفاوت اصلی این دو ، در روش انجام کار می باشد.

میکرودرم ابریژن در رشت

میکرودرم ابریژن :

میکرودرم ابریژن ، محبوب ترین روش غیرتهاجمی برای لایه برداری پوست از سلولهای مرده ، جهت شادابی و جوانسازی پوست بوده که در رفع جای جوش و آکنه ، منافذ بزرگ پوست ، چروک و درمان جای زخم و بهبود رنگ و ظاهر پوست بکار می رود. به بیان دیگر روش میکرودرم با افزایش جریان خون در زیر پوست به تولید سلولهای جدید جایگزین و ساخت کلاژن جدید کمک بسزایی می کند.  در این روش از دستگاه مخصوص کوچک با دانه های ریز و اسپری میکروکریستال در کلینیک زیبایی در رشت استفاده می شود که با خراش سطحی روی لایه بیرونی پوست و مکش ، سلول های مرده پوست را به صورت عمیق از بین می برد.

از جمله مزایای روش میکرودرم ابریژن می توان به کاهش آلرژی و حساسیت پوست ، رفع جوش های سرسیاه و سرسفید ، از بین بردن چربی ، ایجاد نرمی و لطافت پوست ، شادابی و جوانسازی پوست اشاره داشت. همچنین در جوانسازی با این روش 4 تا 6 جلسه و نیز برای از بین بردن لک و روشن شدن پوست 10 تا 12 جلسه درمان مورد نیاز می باشد.

میکرودرم ابریژن در رشت

هیدرودرم :

روش هیدرودرم از انواع روش های لایه برداری پوست بدون درد و آسان بوده که با استفاده از دستگاه هیدرودرم ، در آن از آب و اکسیژن برای پاکسازی پوست از سلولهای مرده استفاده می شود. در حقیقت زمانی که از لایه برداری صحبت به میان می آید ، آب می تواند نتایجی نظیر ساینده ها و حتی بهتر از آن و در عین حال با عوارض کمتر داشته باشد. بدین منظور بوسیله دستگاه هیدرودرم قطرات آب با سرعت بالا روی پوست پاشیده شده ، نفوذ هیدرودرم و مایعات آبرسان به عمق پوست باعث خارج شدن سموم از پوست می گردد. همچنین بهبود کیفیت اکسیژن رسانی ، بهبود و افزایش خون رسانی و گردش خون ، بازسازی سلولی ، افزایش کلاژن سازی و درخشان شدن پوست را به همراه دارد. از جمله تاثیرات مثبت هیدرودرم ، آبرسانی به پوست ، ضد پیری ، از بین رفتن خشکی ، رفع منافذ بزرگ پوستی ، رفع گرفتگی منافذ پوستی ، بهبود جای زخم جزئی ، بهبود وضعیت جوش و آکنه و اصلاح جزئی رنگ لایه سطحی پوست می باشد.

در این روش می توان مواد مورد نیاز تقویتی پوست همانند ویتامین ها ، سرم ها ، آب و ... بدون هیچ گونه فشار و تحریک با دستگاه هیدرودرم به عمق پوست روانه کرد. گاهاً در حین انجام هیدرودرم ، از نورهای LED مخصوص جهت لایت تراپی استفاده می شود که در تولید پروتئین های کلاژن و الاستین کمک کرده و این دو ماده یعنی نور و آب ( جهت رطوبت رسانی ) با هم باعث سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک باریک و کم عمق می گردد. شایان ذکر است روش هیدرودرم جهت رفع چروک ریز نیاز به 3 تا 6 جلسه یک ماهه می باشد.

نوردرمانی صورت

 

تفاوت میکرودرم و هیدرودرم :

در روش هیدرودرم برای لایه برداری پوست از آب و ترکیبات مغذی استفاده شده و علاوه بر وظیفه لایه برداری ، تغذیه و کار رطوبت رسانی به پوست را انجام می دهد که باعث شاداب شدن و بازیابی جوانی هم می گردد ، در صورتیکه در روش میکرودرم از کریستال های ریز درون دستگاه میکرودرم بهره برده می شود که عموماً برای جوانسازی پوست افراد دارای پوست با چین و چروک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین روش هیدرودرم از میکرودرم ابریژن ملایم تر بوده و برای افراد با پوست حساس مناسب می باشد، در مقابل روش میکرودرم ابریژن بعد از لایه برداری با کمی قرمزی پوست همراه است.

در حقیقت هر دو تکنیک موقتی بوده اما روش میکرودرم ابریژن به دلیل افزایش تولید کلاژن و الاستین ماندگاری بیشتری نسبت به روش هیدرودرم داشته و اثرات روش هیدرودرم 5 تا 7 روز باقی می ماند ولی تکرار آن تا چندین جلسه اثرات مثبتی ایجاد خواهد کرد. از طرفی روش میکرودرم پوست را تحریک کرده و باعث تولید کمی گرما می شود که در روش هیدرودرم چنین نبوده و به راحتی و بدون درد انجام می شود. با توجه به اینکه آب در روش هیدرودرم مرطوب کننده بوده ، لذا دارای مزایای بیشتری نسبت به کریستال های روش میکرودرم است و نسبت به میکرودرم تورمی و قرمزی کمتری دارد.

افزون بر این روش هیدرودرم بیشتر برای افراد با پوست خشک و حساس موثر است و به منظور درمان مشکلات پوستی خفیف همچون آکنه ، منافذ بسته ، لکه های پوستی مناسب است و باعث باز شدن و تمیز شدن منافذ بسته پوست و رفع جوش های سرسیاه می گردد. در مقابل روش میکرودرم بیشتر مناسب افراد با پوست چرب بوده و برای افراد با مشکلات پوستی شدید نظیر چین و چروک ، آکنه و جای آکنه و ... تاثیر گذار است.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

تفاوت دیگر در نحوه لایه برداری می باشد که در هیدرودرم ، با آبرسانی ، گردش خون در پوست بهبود یافته و با مکش منافذ پوستی از آلودگی ها بصورت کاملا ملایم و بدون فشار و لایه برداری بیش از حد پاک می گردد و پس از آن است که سرم و مواد مغذی به پوست برای افزایش تولید کلاژن اضافه می شود. اما روش میکرودرم لایه برداری با عملکرد سایشی توسط کریستالهای دستگاه میکرودرم صورت می گیرد که با تکرار این کار سلولهای مرده از پوست جدا شده ، پوست شاداب و سالم می گردد.

از دیگر تفاوت های میکرودرم و هیدرودرم می توان به نتایج فوری روش هیدرودرم اشاره کرد که روز بعد از انجام کاملا محسوس است در حالیکه در روش میکرودرم چنین نبوده و نیاز به زمان بیشتری برای تاثیر گذاشتن بر روی پوست دارد. از سوی دیگر جلسات درمان با هیدرودرم می تواند هر 2 تا 4 هفته برنامه ریزی گردد که در میکرودرم 2 تا 6 هفته زمان مناسبی است و تعداد جلسات درمان در هر دو روش بسته به نوع مشکل پوست توسط متخصص زیبایی تعیین می شود.

میکرودرم

هیدرودرم

استفاده از دستگاه میکرودرم دارای کریستال های ریز برای لایه برداری و جدا کردن سلولهای مرده از پوست

استفاده از دستگاه هیدرودرم و پاشیدن آب و اکسیژن روی پوست جهت انجام لایه برداری و جدا سازی سلولهای مرده

تشویق تولید سلولهای جدید و جایگزین به همراه تحریک کلاژن سازی

تشویق تولید سلولهای جدید و جایگزین به همراه تحریک کلاژن سازی

 

رطوبت رسانی و تغذیه پوست

امکان ایجاد قرمزی

ملایم و مناسب پوست های حساس

موقتی با ماندگاری بالاتر

موقتی با ماندگاری کمتر. تکرار جلسات باعث نتایج مثبت می شود

جوانسازی پوست

جوانسازی پوست

 

شباهت میکرودرم و هیدرودرم :

میکرودرم ابریژن و هیدرودرم روشهایی ایمن و موثر برای لایه برداری پوست و پاکسازی پوست بوده که نتیجه ای جز جوانسازی و شفافیت پوست نخواهد داشت. لازم به توضیح است که هر دوی این تکنیک ها بدون عارضه جانبی و بی ضرر بوده و نیاز به جراحی و زمان بهبودی ندارند چرا که روشهایی غیرتهاجمی می باشند. درباره ماحصل این دو روش باید گفت که به دلیل هدف مشترک جوانسازی پوست نتایجی کاملاً مشابه هم دارند.

لازم به ذکر است دستگاه آکوا فیشیال که در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد ، دستگاهی چندکاره بوده که میکرودرم و هیدرودرم را نیز در بر دارد و برای لایه برداری و پاکسازی پوست کاربرد فراوانی دارد.

میکرودرم یا هیدرودرم

مزایای میکرودرم :

  1. روشی ایمن و غیر تهاجمی  
  2. تحریک سلولهای فیبروبلاست در جهت تولید کلاژن بیشتر
  3. از بین بردن سلولهای مرده پوست و تحریک تولید سلولهای تازه جایگزین
  4. جوانسازی پوست
  5. ایجاد پوستی صاف و شاداب
  6. بهبود منافذ بزرگ پوست
  7. رفع خطوط و چین و چروک ریز
  8. از بین بردن جای زخم
  9. بدون نیاز به بیهوشی و یا دوره نقاهت
  10. نتایج سریع
  11. بدون درد و عوارض جانبی خاص
  12. عدم بروز حساسیت به مواد شیمیایی
  13. مقرون به صرفه

مزایای هیدرودرم

  1. از بین بردن سلولهای مرده پوست که باعث تیرگی پوست می شوند.
  2. تحریک تولید کلاژن
  3. جوانسازی پوست
  4. مناسب برای پوستهای چرب و یا خشک و دهیدراته
  5. رفع منافذ بزرگ و باز پوست
  6. درمان منافذ بسته شده پوست
  7. رفع جای زخم و آکنه
  8. مناسب برای پوست های حساس

بهترین کلینیک زیبایی رشت

عوارض هیدرودرم و میکرودرم :

هر دو روش هیدرودرم و میکرودرم ابریژن بی خطر بوده و تنها عوارض جانبی کمی برای افراد نظیر سفتی ، قرمزی ، ورم و التهاب مختصر خصوصاً در پوست های حساس ممکنست بوجود آید که این عارضه ها موقتی بوده و پس از مدت زمان کمی بهبود می یابد و کمپرس آب سرد می تواند کمک کننده باشد. همچنین در روش میکرودرم عمیق ، تمام لایه های سطحی پوست توسط دستگاه میکرودرم برداشته شده که البته نه در همه بلکه در برخی مراجعه کنندگان به تشخیص پزشک انجام می گردد که نیاز به مهارت زیادی دارد و در موارد اسکار و فرورفتگی های عمیق پوست کاربرد دارد که احتمال وجود میکروب و عفونت های ویروسی را در پی خواهد داشت. از طرف دیگر در هیدرودرم عمیق ، پوست نازک و حساس شده و امکان قرمزی و سفتی و تورم پوست در محل ورود سرم وجود دارد که عموماً پس از چند روز این حالت برطرف می شود.

در ادامه به رعایت مراقبت های پس از انجام این دور روش اشاره می کنیم تا از ایجاد عوارض پیشگیری بعمل آید.

مراقبتهای قبل از میکرودرم ابریژن

  • عدم استفاده از کرم های لایه بردار و یا ضد لک سه روز قبل از درمان
  • پرهیز از آفتاب گرفتن و رفتن به سولاریم از چند روز قبل
  • عدم ابتلا به زخم یا تبخال در صورت و تعویق درمان با میکرودرم تا زمان درمان کامل این موارد
  • پرهیز از بند انداختن ، استفاده از موم ، وکس یا کرم موبر از دو روز قبل ، چرا که این موارد باعث تخریب پوست شده که در روند میکرودرم اختلال ایجاد خواهد کرد.
  • حمام کردن روز قبل از انجام میکرودرم
  • عدم انجام میکرودرم در صورت انجام جراحی زیبایی گذشته در 2 ماه گذشته
  • ارائه کامل پرونده پزشکی به پزشک معالج و اطلاع از ابتلا به بیماری خاص یا مصرف داروهایی نظیر ایزوترتینوئین خوراکی که مصرف این داروها قبل از میکرودرم توصیه نمی شود.

لایه برداری پوست با میکرودرم ابریژن

مراقبت های بعد از میکرودرم

  • کمپرس سرد : که در رفع سوزش پوست که امری طبیعی پس از انجام میکرودرم می باشد ، موثر است.
  • پماد ضد التهاب : برای رفع عوارضی مانند قرمزی ، تورم و التهاب پمادهایی نظیر زینک اکساید که ضدالتهاب محسوب می شود ، بسیار کمک کننده است.
  • استفاده از روتین پوستی در شب انجام میکرودرم
  • دوری از فعالیت های سنگین تا 24 ساعت بعد
  • پرهیز از نور مستقیم آفتاب تا چند روز بعد
  •  استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب
  • خودداری از رفتن به حمام داغ ، استخر یا سونا تا چند روز
  • پرهیز از آرایش صورت تا چند روز
  • عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون تا چند روز پس از انجام میکرودرم
  •  خودداری از شستشوی صورت با صابون تا 48 ساعت بعد
  • استفاده از پاک کننده ها و مرطوب کننده های ملایم
  • نوشیدن آب فراوان
  • پرهیز از مصرف محصولات حاوی رتینول و رتینوئید ، انواع اسکرابها و لایه برداری های شیمیایی تا 7 روز پس از درمان

مراقبتهای قبل از هیدرودرم

  • عدم ابتلا به عفونت های پوستی و درمان کامل این بیماریها نظیر تبخال یا زخم سرد قبل از انجام هیدرودرم
  • در صورت ابتلا به آکنه شدید و درمان دارویی طی یکسال گذشته ، باید پس از درمان کامل اقدام به انجام هیدرودرم شود.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب و دوری از نور مستقیم و شدید خورشید
  • عدم مصرف ایزوترتینوئین طی یکسال گذشته
  • افراد بدزخم یا با سابقه عدم بهبود مناسب پوست

لایه برداری پوست با هیدرودرم

مراقبتهای بعد از هیدرودرم

  • استفاده از روتین پوستی در شب انجام هیدرودرم
  • پرهیز از مصرف محصولات حاوی رتینول و رتینوئید ، انواع اسکرابها و لایه برداری های شیمیایی تا 7 روز پس از درمان
  • خودداری از شستشوی صورت با صابون تا 48 ساعت بعد
  • پرهیز از آرایش صورت تا 24 ساعت
  • مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب با SPF30 پس از انجام هیدرودرم
  • دوری از نور مستقیم خورشید و پوشیدن صورت با عینک آفتابی و کلاه در صورت لزوم
  • استفاده از پاک کننده ها و مرطوب کننده های ملایم
  • نوشیدن آب فراوان
  • ممنوعیت استفاده از میکرودرم
  • افراد مبتلا به تبخال یا زگیل
  • افراد با سابقه جراحی زیبایی در صورت در طی دو ماه گذشته
  • افراد مبتلا به دیابت ، پسوزیاریس ، کلوئیدهای فعال ، زخم های عمیق و اختلال در سیستم ایمنی
  • بانوان باردار
  • بیماران با مصرف داروی ایزوترتینوئین خوراکی
  • بیماران در حین انجام رادیوتراپی گردن
  • بیماران با سابقه مصرف راکوتان در طی یکسال گذشته

تفاوت میکرودرم با هیدرودرم

نکات:

* توجه : روش های هیدرودرم و میکرودرم در افراد مبتلا به عفونت های فعال پوست نظیر تبخال و زخم سرد و افرادی که در طی یکسال گذشته تحت درمان شدید آکنه قرار گرفته اند ، ممنوع می باشد.

* از انجام پاکسازی پوست بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و لیزر موهای زائد یا هر نوع دیگر رفع موهای زائد خودداری شود.

سخن آخر ،

میکرودرم ابریژن و هیدرودرم ، روشهای جوانسازی و زیباسازی پوست بوده که این روزها مورد توجه بانوان و حتی آقایان قرار گرفته است. در عین حال که شیوه انجام این دو روش با هم متفاوت بوده اما هر دو تکنیک به منظور لایه برداری پوست بکار برده می شوند و نتایجی اثربخش و مفید دارند. البته این روش ها موقتی بوده و ماندگاری پایینی دارند ، لذا تکرار این روشها در زیباسازی پوست نقش مهمی ایفا می کند. همچنین در پاسخ به این سوال که کدام یک از این دو روش میکرودرم و هیدرودرم بهتر است ؟ باید گفت که با وجود آنکه میکرودرم ابریژن درمانی ایمن و بدون درد برای شاداب کردن پوست می باشد ، اما هیدرودرم ، گزینه مناسب تری برای لایه برداری افراد با پوست حساس و دارای آکنه یا لکه می باشد ، چرا که امکان بدتر شدن مشکلات پوستی این افراد با روش میکرودرم ابریژن وجود دارد.

بنابراین برای انجام هرگونه خدمات جوانسازی و زیبایی ابتدا مشاوره با پزشک متخصص پوست و یا متخصصین کلینیک زیبایی انجام پذیرد. بطور مثال اگر پوست خشکی دارید ، می توانید از پکیج آبرسانی پوست یا اگر پوست چرب و پر جوش و آکنه دارید ، از پکیج کنترل آکنه و درمان جوش در کلنییک زیبایی آلما در رشت به همراه ماساژ تخصصی صورت بهره ببرید. از جمله خدمات زیبایی و جوانسازی پوست کلینیک زیبایی آلما: هایفوتراپی ، لیزر موهای زائد ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، آراف تراپی ، میکرونیدلینگ ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، میکرودرم ابریژن ، لیزر موهای زائد و ...

کلینیک زیبایی آلما رشت

سوالات

آیا هیدرودرم از میکرودرم بهتر است ؟

بطور کل هیدرودرم به دلیل اینکه روشی است که از آب برای لایه برداری پوست استفاده می کند ، لذا روشی مناسب برای همه پوستها از جمله پوست چرب بوده و از این لحاظ نسبت به میکرودرم برتری دارد. این درحالیست که میکرودرم به دلیل استفاده از کریستالهای ریز و خراش دادن لایه سطحی پوست منجر به لایه برداری پوست می شود و روشی خشن تر بوده و دارای عوارضی همچون قرمزی و تحریک پوست دارد که نیاز به مراقبتهای پس از درمان دارد.

آیا میکرونیدلینگ با میکرودرم متفاوت است ؟

بله . میکرودرم روشی برای لایه برداری پوست صورت است که در پاکسازی پوست انجام می گیرد و با استفاده از دستگاه دستی دارای کریستالهای ریز منجر به ساییده شدن پوست و رفع سلولهای مرده پوست شده و با افزایش گردش سلولی تولید سلولهای جدید پوست را بیشتر می کند. در مقابل میکرونیدلینگ یکی از روشهای زیبایی به منظور تحریک تولید کلاژن به جهت رفع اسکار آکنه ، لکه های تیره و روشن کردن پوست است که روشی ماندگارتر نسبت به میکرودرم می باشد. در میکرونیدلینگ از یک دستگاه دستی دارای سوزنهای بسیار ریز استفاده شده که باعث خراش پوستی و افزایش گردش سلولی پوست می گردد.

آیا میکرودرم عوارض دارد ؟

بله در صورتی که میکرودرم بصورت اصولی و تحت کارشناس زیبایی آموزش دیده و ماهر انجام نشود می تواند عوارض جانبی داشته باشد البته به دلیل اینکه روشی خشن برای لایه برداری است دارای عوارض همچون خشکی پوست و پوسته پوسته شدن ، کبودی ، تغییر رنگ پوست و حساس شدن پوست به نور خورشید می باشد که باید با مراقبت از پوست ، رعایت روتین پوست و مصرف کرم ضد آفتاب و دوری از نور خورشید این عوارض را به حداقل رساند.

هیدرودرم چقدر طول می کشد ؟

هیدرودرم بعنوان یک روش لایه برداری پوست در پکیج پاکسازی پوست انجام می شود که عموما حدود ۳۰ دقیقه زمان می برد.

آیا میکرودرم ابریژن جایگزین دارد ؟

از آنجا که میکرودرم ابریژن یک روش لایه برداری پوست است لذا انواع روشهای لایه برداری نظیر هیدرودرم و یا لایه بردار شیمیایی می تواند جایگزین آن باشد. لایه بردار شیمیایی روشی کم تهاجمی بوده که از محلول شیمیایی به منظور رفع لکه های تیره ، کاهش اسکار آکنه و ... استفاده می کند.

مشاوره رایگان با متخصصین کلینیک زیبایی آلما در رشت با شماره های 01332662196 - 01332006295 - 09125396478 امکانپذیر می باشد.

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت - منظریه

مقالات مشابه