آیا هایفوتراپی عوارض دارد؟

اشتراک گذاری :

با گسترش روشهای غیر جراحی زیبایی و جوانسازی پوست ، بیشتر افراد به سمت این روشها روی آورده اند که هایفوتراپی از آن جمله است که در نوع خود قوی ترین درمان موجود به عنوان جایگزین ایمن برای جراحی لیفت صورت می باشد. از هایفوتراپی می توان برای سفت کردن پوست صورت به عنوان لیفت صورت استفاده کرد. در ادامه به توضیح درباره هایفوتراپی و عوارض آن می پردازیم‌ :

هایفوتراپی چیست و عملکرد آن چگونه است ؟

هایفوتراپی روشی است که در آن از دستگاه هایفو که با امواج فراصوت کار می کند برای لیفت صورت و جوانسازی پوست استفاده می شود بدین ترتیب که با قرار دادن هندپیس هایفو ، امواج صوتی در دستگاه هایفو به لایه های عمقی و زیرین پوست ارسال می شود ، یعنی همان لایه SMAS که در طول جراحی لیفت صورت نیز همین لایه مورد هدف است. امواج هایفو در لایه های عمقی پوست باعث گرم شدن و ایجاد آسیب ریز در اعماق پوست می گردد و از آنجا که سیستم ایمنی بدن همیشه نسبت به آسیبها حساس می باشد ، لذا با آسیب به لایه های زیرین پوست ، بدن بطور خود آگاه برای بازسازی پوست به تولید کلاژن بیشتر می پردازد.

آیا هایفوتراپی عوارض دارد

هایفوتراپی از امواج صوتی متمرکز با شدت بالا استفاده می کند ، چنانچه از سالها پیش با سونوگرافی آشنایی دارید که در آن هم امواج صوتی برای تشخیص بیماری ها و یا تشکیل و تکمیل جنین در زمان بارداری مادر بکار برده می شود که بسیار ایمن و بی خطر می باشد. بدین ترتیب هایفوتراپی نوید یک روش غیرتهاجمی بی خطر برای سفت کردن پوست و کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط پوستی و رفع شلی و افتادگی پوست را می دهد. همچنین هایفوتراپی به دلیل سرعت بالای انجام آن به عنوان لیفت صورت در زمان ناهار شناخته می شود.

مقالات بیشتر: بهترین مرکز هایفوتراپی در رشت

آیا هایفوتراپی عوارض دارد ؟

در حالیکه اولتراسوند تراپی یا درمان با امواج فراصوت روشی ایمن برای سفت کردن و لیفت پوست صورت است ، اما هیچ روشی بی عیب نیست و قبل از انجام هایفوتراپی باید به عوارض جانبی خاص آن توجه کرد.

لازم به توضیح است بیشتر مواردی که در ادامه آمده از عوارض جانبی زودگذر هایفوتراپی بوده و عموما هیچ نگرانی در انجام هایفوتراپی وجود ندارد.

درد یا سوزش در زمان انجام هایفوتراپی

هایفوتراپی و درمان با امواج فراصوت معمولا بدون درد انجام می گیرد و تنها افراد احساس سوزن سوزن شدن خفیف به همراه احساس گرما بر روی پوست را گزارش می کنند که این موارد تنها در زمان انجام هایفوتراپی احساس می شود و با اتمام آن دیگر دردی یا سوزشی حس نمی شود. البته این حس سوزن سوزن و گرما برای بسیاری از مراجعین قابل تحمل بوده و در پایان هایفوتراپی می توانند نتایج شگفت انگیز درمان خود را مشاهده کنند. البته یک متخصص زیبایی با تجربه می تواند برای افراد با پوست حساس از کرم بی حس کننده قبل از شروع هایفوتراپی کمک بگیرد ، در عین حالیکه برای اکثر مراجعین نیازی به کرم بی حسی نیز نمی باشد و بسیار نادر است.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

لکه های پوستی یا قرمزی در زمان انجام هایفوتراپی

مطالعه ای که بر روی افراد درباره اثربخشی هایفوتراپی انجام گرفت نشان داد که ایجاد لکه های پوستی و قرمز شدن پوست شایع ترین عارضه جانبی گزارش شده بعد از انجام هایفوتراپی می باشد که این مورد بیشتر در افراد با پوست حساس و مستعد قرمزی اتفاق می افتد. جای خوشحالی اینجاست که این عارضه جانبی نیز دائمی نبوده و بعد از چند ساعت از درمان با هایفوتراپی از بین می رود. اگرچه پزشک کلینیک زیبایی می تواند کرم برای رفع این مشکل در پایان درمان تجویز کند که در بیشتر موارد نیاز نیست.

بی حسی

از آنجا که امواج صوتی در هایفوتراپی به لایه های عمقی پوست نفوذ می کند ، گاهی اوقات می تواند باعث آسیب جزئی شده و منجر به بی حسی گردد. همچنین احساس سوزن سوزن شدن در نواحی ظریف مانند زیر چشم و لب ها رخ می دهد و افرادی که احساس بی حسی را گزارش کردند ، این مشکل در آنها بدون دارو یا مراجعه به پزشک برطرف شد. اما لطفا توجه داشته باشید که این مورد جزو عوارض نادر بوده و بیشتر افراد بعد از انجام هایفوتراپی هیچ گونه احساس بی حسی نخواهند داشت.

هایپرپیگمانتاسیون

از دیگر عوارض نادر هایفوتراپی ، ایجاد هایپرپیگمانتاسیون بر روی پوست است که باعث تغییر رنگ پوست و تیره تر شدن در نواحی از پوست می گردد که این عارضه جانبی می تواند از دستگاه هایفوتراپی ساطع کننده گرما و با رسیدن به دمای 45 تا 65 درجه ایجاد شود. البته از آنجا که در بهترین کلینیک زیبایی در رشت ، متخصص زیبایی با بالاترین استانداردها آموزشهای لازم در زمینه هایفوتراپی را در زیر نظر پزشک دیده است و مدارک رسمی دارد ، به منظور ایمنی مشتری فرآیندهای سخت گیرانه ای را طی می کند تا بدون هر نوع عوارضی هایفوتراپی انجام گیرد.

جواب نگرفتن از هایفوتراپی

اگرچه بسیار خوب است که هیچگونه عوارضی از هایفوتراپی دیده نشود ، اما برخی افراد گاها هیچگونه مزیتی را نیز تجربه نمی کنند که در اینجا باید گفت که افرادی که امیدوار بودند که با انجام هایفوتراپی پوستی بدون چین و چروک و بسیار سفت داشته باشد ، اشتباه می کنند ، چرا که هایفوتراپی روشی درمانی بوده که در ده درصد موارد ، مراجعین هیچ تفاوتی بعد از انجام هایفوتراپی حس نمی کنند و نیاز به زمان دارد تا با ساخت کلاژن بیشتر ، لایه های زیرین پوست شروع به بازسازی کنند و کم کم اثرات آن به لایه های سطحی پوست هم برسد و نتایج شگفت انگیز هایفوتراپی را بعد از گذشت سه ماه مشاهده کنند.

لازم به ذکر است که نتایج هایفوتراپی از هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است و گاهی اوقات ساخت کلاژن در داخل پوست که به مقابله با اثرات گرانش زمین (که از عوامل چین و چروک و افتادگی پوست صورت است) ، کمک می کند و همیشه تاثیر قابل مشاهده ای بر روی سطح پوست ندارد.

هایفوتراپی در رشت

تورم

تورم پوست صورت از عوارض نادر هایفوتراپی صورت است که با توجه به اینکه پوست افراد متفاوت است ، ممکنست واکنش تورم ایجاد شود که آن هم بعد از چند روز ناپدید می شود.

برتری هایفوتراپی نسبت به جراحی لیفت و دیگر روشهای لیفت صورت

امواج صوتی دستگاه هایفو به عمیق ترین لایه های پوست یعنی درم و لایه سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی یا SMAS نفوذ کرده تا چین و چروک های عمقی را از بین ببرد و این درمان منحصر به فرد است چرا که عمیق تر از تمامی درمان های غیر تهاجمی دیگر عمل می کند و لایه SMAS همان لایه ای از پوست است که در طی جراحی لیفت صورت سفت می شود. اما بر خلاف روش جراحی لیفت ، هایفوتراپی مقرون به صرفه و بدون نیاز به نقاهت و مراقبت خاصی می باشد.

تفاوت هایفوتراپی و آر اف تراپی

هایفوتراپی و آر اف تراپی صورت دو روش درمانی – زیبایی برای جوانسازی پوست هستند که مشابه هم بوده و بعنوان درمانهای ضد پیری و برای سفت کردن پوست ، رفع خطوط و چین و چروک های خفیف تا متوسط ، رفع شلی و افتادگی پوست و لیفت صورت بکار برده می شوند اما تفاوت هایی نیز با هم دارند.

  1. تفاوت در امواج مورد استفاده : هایفوتراپی از امواج فراصوت با شدت و تمرکز بالا استفاده می کند اما آر اف تراپی از امواج رادیویی استفاده می کنند که هر دو به محض رسیدن به لایه پوستی مورد نظر تبدیل به گرما شده و این گرما در پوست باعث آسیب سلولهای لایه پوستی هدف می گردد تا بدن به این آسیب پوستی واکنش نشان دهد و به تولید پروتئین کلاژن به منظور ترمیم و بازسازی سلولهای پوستی اقدام کند.
  2. لایه پوستی هدف : در هایفوتراپی لایه هدف ، عمقی ترین لایه پوستی است که امواج فراصوت به آن اصابت می کند و به لایه SMAS که محل جراحی لیفت صورت است نیز می رسد ، اما در آراف تراپی لایه هدف ، لایه میانی یا درم می باشد و به لایه های عمقی نمی رسد. در نتیجه هایفوتراپی نسبت به آر اف تراپی از لحاظ اثرگذاری در لایه های پوستی موثر تر می باشد.
  3. تعداد جلسات : هایفوتراپی معمولا تک جلسه ای بوده و تنها نیاز به انجام یک بار در سال می باشد در صورتیکه آر اف تراپی عموما 8 جلسه با فاصله 8 تا 15 روز می باشد.
  4. ماندگاری : با توجه به اثرگذاری بیشتر هایفوتراپی در لایه های عمقی ، ماندگاری آن نیز نسبت به آر اف تراپی بیشتر و در حدود یکسال و حتی در برخی تا دو سال می باشد. اما در مقابل آر اف تراپی در صورت تکمیل جلسات و رعایت نظم فاصله بین جلسات در حدود 6 ماه ماندگاری خواهد داشت.
  5. هزینه : اگرچه هزینه هایفوتراپی نسبت به آراف تراپی بالاتر است اما می تواند نتایج بهتری ارائه دهد.

چگونه بین هایفوتراپی و آر اف تراپی یکی را انتخاب کنیم ؟

  1. هایفوتراپی : در صورتی که مشکل شما شلی و افتادگی پوست است و هدف شما لیفت صورت و جوانسازی پوست می باشد ، بهتر است هایفوتراپی انجام دهید تا لایه های عمقی پوستتان سفت شده و شلی پوست شما از بین برود.
  2. آر اف تراپی : در صورتی که برای درمان خطوط و چین و چروک ظریف صورت و شلی پوست خفیف خود می خواهید اقدام کنید ، آر اف تراپی موثر است که البته باعث سفت شدن پوست نیز می گردد. همچنین باعث کاهش حجم پوست خواهد شد

سخن پایانی

به هر روی درمان با هایفوتراپی روشی تایید شده توسط سازمان غذا و داروی امریکا به منظور سفت کردن پوست و لیفت صورت و رفع شلی و افتادگی پوست است و گرچه هر درمانی می تواند با عوارض جانبی همراه باشد ، اما عوارض جانبی ذکر شده در بالا بسیار نادر بوده و یا به سرعت محو می شود.

کلینیک زیبایی آلما رشت منظریه

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه