مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی

اشتراک گذاری :

این روزها بیشتر افراد با بوتاکس پیشانی به عنوان یک روش جوانسازی پوست آشنایی دارند و با مشاهده چین و چروک پیشانی چه در سنین جوانی و چه بالاتر به تزریق بوتاکس پیشانی روی می آورند ، چرا که بوتاکس پیشانی در سالهای اخیر به یکی از بهترین ، پرطرفدارترین و رایج ترین درمان های چین و چروک و خطوط پیشانی و دور چشم تبدیل شده است که شاید یکی از دلایل محبوبیت آن سرعت بالای تزریق ، موثر بودن ، آسان و ایمن بودن آن می باشد.

در این مقاله سعی داریم درباره بوتاکس پیشانی ، مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و همچنین مراقبتهای قبل از آن و ... توضیح دهیم.

بوتاکس پیشانی

چین و چروک پیشانی چه در اثر افزایش سن و چه در اثر برخورد مستقیم نور خورشید و یا در اثر اخم کردن و ... ایجاد شده باشد ، در زیبایی چهره تاثیر منفی می گذارد ، بدین جهت بیشتر افراد با مشاهده این چین و چروک ها به فکر درمان و روشی برای جوانسازی پوست پیشانی خود هستند که تزریق بوتاکس پیشانی یکی از بهترین روشهاست. بوتاکس پیشانی که به منظور از بین بردن چین و چروک افقی پیشانی ، خطوط عمودی بین ابرو و خطوط پنجه کلاغی دور چشم بکار برده می شود ، روشی تزریقی است که در آن از ماده ای به نام بوتاکس که نوعی سم به نام بوتولینوم نوع A است ، استفاده می شود.

تزریق بوتاکس پیشانی

البته این سم در دوز کنترل شده بصورت ماده بوتاکس آماده شده است و پس از تزریق بوتاکس پیشانی عضلات ناحیه پیشانی را از کار می اندازد ، چرا که عامل چین و چروک پیشانی ، انقباض ماهیچه های آن ناحیه می باشد و با از کار افتادن این ماهیچه ها ، خطوط و چروک هم از بین می رود. لازم به توضیح است که تزریق بوتاکس پیشانی موقتی بوده و بعد از گذشت 4 ماه چروک پیشانی به حالت اولیه بر می گردد و شما می توانید مجددا با تزریق بوتاکس پیشانی از شر چین و چروک ها راحت شوید که البته بهتر است مدت زمان بین دو تزریق بوتاکس پیشانی در حدود 6 ماه باشد.

بیشتر بخوانید : تزریق ژل لیکوئید ایمپلنت

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

- بعد از تزریق بوتاکس پیشانی می توانید هر چند ساعت به مدت 15 دقیقه کمپرس سرد بر روی نواحی تزریق بگذارید تا در صورت وجود کبودی و تورم یا ناراحتی کاهش یابد.

- از خاراندن محل تزریق ، ماساژ دادن ، فشار دادن ، گرم کردن ، بند انداختن ، لیف و کیسه کشیدن ، با حوله فشار دادن ، با ماساژ کرم زدن تا حدود دو هفته بعد از تزریق بوتاکس پیشانی اجتناب کنید و برای حمام کردن از آب ولرم استفاده نمایید.

- تا 4 ساعت بعد از تزریق سر باید در حالت قائم قرار بگیرد ، بدین جهت دراز نکشید ، نخوابید ، سجده نکنید و برای نماز خواندن می توانید مهر را به پیشانی تماس دهید. پس از 4 ساعت منعی برای خوابیدن یا سجده کردن ندارید ، اما نباید پیشانی را به مهر فشار دهید و تنها در حد تماس با مهر باشد.

- در روزهای اول و دوم بعد از تزریق بوتاکس پیشانی از فعالیت های سنگین و کارهایی که باعث گرگرفتگی می شود نظیر ورزش سنگین ، نوشیدن الکل ، سونای بخار ، جکوزی ، برنزه کردن و ... پرهیز کنید و مرتب با عضلات صورت ورزش نمایید ، بصورتیکه پیشانی خود را بطور پی در پی بالا بیندازید و اخم کنید تا سم بوتاکس بر ماهیچه های پیشانی تاثیر بگذارد و آنها را از کار بیندازد.

مراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی

- تاثیر بوتاکس پس از گذشت 3 روز مشخص می شود و بعد از 3 هفته به بالاترین مقدار جذب می رسد که در این زمان شما نباید چین و چروکی در پیشانی ببینید و همچنین نمی توانید پیشانی خود را بالا ببرید یا اخم کنید. البته دو هفته بعد از تزریق بوتاکس پیشانی برای ترمیم می توانید به پزشک مراجعه کنید تا در صورت نیاز مجددا مقدار کمی بوتاکس به پیشانی تزریق گردد. ماندگاری تزریق بوتاکس پیشانی بطور متوسط بین 3 تا 4 ماه می باشد که در برخی افراد می تواند بیشتر باشد.

مراقبتهای قبل از تزریق بوتاکس پیشانی

از دو هفته قبل از تزریق بوتاکس پیشانی از مصرف ویتامین E  ، آسپرین ، مکمل های غذایی مثل ginkgo ، روغن گل پامچال ، سیر ، گل مینا و ginseng خودداری نمایید. همچنین از مصرف داروهایی مانند بروفن ، ژلوفن ، دیکلوفناک و الکل از دو روز قبل از تزریق بوتاکس پیشانی اجتناب کنید.

آیا تزریق بوتاکس پیشانی ایمن است ؟

از آنجا که همه موارد خدمات زیبایی و درمانی چه از نوع تزریقی نظیر تزریق ژل و چه از نوع غیر تزریقی و استفاده از دستگاه نظیر لیزر موهای زائد و هایفوتراپی باید توسط سازمان FDA تایید شده باشد ، لذا تزریق بوتاکس پیشانی هم از جمله مواردی است که توسط سازمان غذا و داروی امریکا به تایید رسیده است. اما این تاییدیه ضمانت ایمنی کامل بوتاکس پیشانی را نمی دهد ، ازین رو بسیاری از پزشکان در استفاده از آن نهایت احتیاط را به خرج می دهند ، چرا که در صورت تزریق دوز بیشتر می تواند عوارضی همچون شل شدن بیش از حد عضلات ناحیه تزریق ، افتادگی پلک یا ابرو بهمراه ناهمواری آن گردد.

نتیجه آنکه برای تزریق بوتاکس پیشانی حتما به بهترین کلینیک زیبایی در رشت که دارای پزشک متبحر در امر تزریق باشد مراجعه نمایید تا از بهترین برند بوتاکس استفاده شود و حتما حتما خود پزشک تزریق را انجام دهد نه فرد دیگر نظیر دستیار یا کارشناس زیبایی به دلیل اینکه صلاحیت تزریق بوتاکس را ندارند. چنانچه دیده شده برخی افراد به سالن های زیبایی مراجعه کرده اند و با تزریق بوتاکس پیشانی توسط شخص ناوارد غیر از پزشک دچار افتادگی پلک و ابرو شده اند و یا اینکه برخی مراکز از بوتاکس های استفاده شده پس از گذشتن تاریخ انقضا استفاده می کنند که این موارد هم می تواند خطر آفرین باشد.

اثرات تزریق بوتاکس چه زمانی قابل مشاهده است ؟

اثر بوتاکس معمولا سه روز بعد از تزریق شروع شده و حدود 15 روز طول می کشد تا بوتاکس بطور کامل اثر کند.

ماندگاری تزریق بوتاکس چند ماه است ؟

ماندگاری تزریق بوتاکس بین 3 تا 4 ماه و در برخی بیشتر و حتی تا یک سال نیز می رسد که پس از آن دوباره چین و چروک و خطوط پیشانی باز می گردد. عموما ماندگاری بیشتر تزریق بوتاکس پس از چند دوره تزریق اتفاق می افتد.

خطرات تزریق بوتاکس چیست ؟

عوارض جانبی بوتاکس جزئی بوده و شامل سردرد ، گردن درد یا علائم شبیه آنفلوانزا می باشد. همچنین در محل تزریق ممکنست تورم و کبودی یا قرمزی مشاهده شود. از دیگر عوارض جانبی تزریق بوتاکس افتادگی پلک و ابرو است که می تواند در اثر تزریق اشتباه رخ دهد اما خوشبختانه موقتی بوده و پس از رفع اثرات بوتاکس ، از بین می رود.  کما اینکه برای اینکه زودتر افتادگی پلک و ابرو را از بین ببرید می توانید از روشهایی مانند آراف تراپی استفاده کنید تا با ایجاد گرما اثرات بوتاکس را رفع کرده و به تبع افتادگی پلک و ابرو نیز درمان شود.

از سوی دیگر برای اینکه با مشکل افتادگی پلک یا ابرو در اثر تزریق بوتاکس مواجه نشوید ، بهتر است به کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کنید که پزشک متبحر برای تزریق بوتاکس دارد و از مراجعه به سالن های زیبایی و تزریق توسط هر فرد غیر پزشک خودداری نمایید.

لازم به ذکر است که در صورتی که دچار علائمی مانند تاری دید ، مشکلات تنفسی ، فلج صورت ، سوء هاضمه شدید ، عفونت های ادراری ، مشکلات بلعیدن ، مشکلات گفتاری ، بی حسی در صورت و ... مواجه شدید ، حتما به پزشک مراجعه نمایید.

آیا می توان با تزریق بوتاکس به بیماری بوتولیسم مبتلا شد ؟

از آنجا که ماده بوتاکس از سم بوتولینوم گرفته شده است ممکنست برخی گمان ببرند که ممکنست در اثر تزریق بوتاکس به بیماری بوتولیسم که در اثر این سم ایجاد می شود مبتلا گردند که چنین اتفاقی نادر است. لازم به توضیح است که سم بوتولینوم بطور طبیعی در برخی غذاها و در خاک وجود دارد و مصرف بیش از اندازه آن ممکنست فرد را به بوتولیسم مبتلا کند اما با توجه به اینکه سم بوتولینوم برای اهداف زیبایی در دوز کنترل شده ، استریل و رقیق شده در محیط آزمایشگاهی تولید شده ، لذا تزریق بوتاکس نمی تواند منجر به بیماری بوتولیسم گردد.

درباره بیماری بوتولیسم باید گفت که یک نوع بیماری فلج است که عامل ایجاد کننده آن سم بوتولینوم است که توسط باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم تولید شده و دارای علائم اولیه تاری دید ، شعف ، خستگی و مشکلات تکلم می باشد و پس از آن می تواند علائمی نظیر ضعف دست و پا و قفسه سینه را ایجاد کند

کلینیک زیبایی آلما در رشت

شماره تماس : 01332662196 - 01332006295 - 09125396478

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه