معرفی دستگاه لیزر الکس دایود

اشتراک گذاری :

پس از آنکه در سال 1960 اولین دستگاه لیزر موهای زائد با نام روبی توسط تئودر میمن اختراع شد و گرچه نتایج خوبی نداشت ، اما دریچه امیدی برای رفع موهای زائد برای بانوان و آقایان در جهان باز شد و پس از آن با ابداع لیزر الکس که مناسب پوستهای روشن و لیزر دایود که مناسب برای انواع طیف پوستی بود ، کم کم نتایج لیزر درمانی برای بیشتر افراد تاثیر گذار شد چرا که برای انواع پوست ها کاربرد داشت. بدین ترتیب با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های لیزر با طول موج ترکیبی ساخته شد که از آن جمله لیزر الکس دایود می باشد که در ادامه به توضیح درباره آن می پردازیم.

دستگاه لیزر الکس دایود

امروزه لیزر الکس دایود را می توان جامع ترین و موثرترین دستگاه لیزر موهای زائد در جهان معرفی کرد ، چرا که با داشتن چندین طول موج به متخصصان این امکان را می دهد که طیف وسیعی از بیماران با انواع پوست و مو را درمان کنند و علاوه بر این لیزر الکس دایود سریع ترین و آسان ترین روش برای از بین بردن موها زائد است و بهترین نتیجه بالینی را نیز به دنبال دارد. لیزر الکس دایود با ترکیب دو فناوری لیزر دایود 808 نانومتر و لیزر الکس 755 نانومتر برای ۶ نوع پوست بر اساس معیار فیتز پاتریک استفاده می شود.

دستگاه لیزر الکس دایود

دستگاه لیزر الکس دایود داری سیستم کولینگ یا خنک کننده قوی با فناوری فوق العاده می باشد تا با خنک سازی موثر و طولانی تر بر روی پوست در طول لیزر درمانی ، افراد گرما و درد کمتری احساس کنند. ازین رو خطر سوختگی و آسیب به پوست هم کمتر می شود و فرد در طول لیزر درمانی راحت تر خواهد بود و در نتیجه لیزر درمانی موثرتر و مطلوب تر خواهد شد.

برای انجام لیزر موهای زائد با دستگاه الکس دایود اغلب برای پوست های روشن طول موج پایین تر یا الکس و برای پوست های تیره تر طول موج بالاتر یا دایود بر اساس طبقه بندی رنگ پوست استفاده می شود. افزون بر این دستگاه لیزر الکس دایود در مدت زمان کمتری مناطق وسیعی از پوست را با سرعت بیشتر درمان می کند که بعنوان مثال لیزر فول بادی یا کل بدن در حدود 30 دقیقه طول می کشد. جلسات شارژ یا ترمیم پس از اتمام جلسات لیزر درمانی با دستگاه لیزر الکس دایود عموما در سال اول ۳ تا ۴ جلسه و پس از آن تنها سالی یک بار برنامه ریزی می شود.

در ادامه به توضیح درباره لیزر الکس و دایود می پردازیم.

لیزر الکس یا الکساندرایت

فناوری لیزر الکس که در دستگاه لیزر الکس دایود بکار رفته ، دارای طول موج 755 نانومتر بوده و نوع لیزر بکار گرفته در آن جامد می باشد و محدوده آن در نور مرئی قرار دارد و بر خلاف لیزر دایود بسیار گران قیمت می باشند. لیزر الکس به دلیل جذب بسیار بالای ملانین باعث از بین رفتن موهای زائد می شود و بالاترین ضریب جذب را در بین همه لیزرها در دنیا دارد و امروزه با پیشرفت فناوری لیزر ، دستگاه لیزر الکس ابداع شده که دارای اثربخشی بر روی موهای کرکی نیز می باشد. از سوی دیگر عمق نفوذ لیزر الکس از لیزر دایود کمتر است ، اما ضریب جذب ملانین آن بالاست و در نتیجه بهتر از سایر لیزرها موهای زائد را از بین می برد.

ضریب جذب بالای لیزر الکس باعث شده تا به مرور زمان رنگ پوست ناحیه تحت درمان روشن تر شود ، چرا که با گذشت زمان پوست مناطقی از پوست که دارای موی زیاد است همچون بیکینی یا پا تیره می شود و بدین ترتیب با لیزر الکس و انجام لیزر موهای زائد ، پوست این مناطق به رنگ اصلی خود بر می گردد و روشن می شود که این امر برای مشتریان جالب توجه است. از سوی دیگر جلسات لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت بسیار کوتاهتر از سایر لیزرها می باشد و حجم موها و سرعت رشد موها در هر مرحله درمان با لیزر موهای زائد بسیار کاهش می یابد و دارا بودن سیستم کولینگ یا خنک کننده قوی لیزر الکساندرایت نیز باعث می شود تا تحمل لیزر برای افراد راحت شود و عوارض و سوختگی بهمراه نداشته باشد.

از معتبرترین برندهای لیزر الکس می توان به لیزر الکساندرایت کندلا Candela Alexandrite laser ، لیزر الکساندرایت نابلکس Noblex Alexandrite laser  ، لیزر الکساندرایت دکا Deka Alexandrite laser ، لیزر الکساندرایت بایوس Bios Alexandrite laser ، لیزر الکساندرایت لوترونیک Lutronic Alexandrite laser ، لیزر الکساندرایت اوریون Orion Alexandrite laser ، لیزر الکساندرایت آپوچی Apogee Alexandrite laser و لیزر الکساندرایت موتوس Motus Alexandrite laser

مزایای لیزر الکس

  1. لیزر الکس برای حذف موهای زائد سطوح بزرگ بدن نظیر پا طراحی شده است.
  2. لیزر الکس در از بین بردن موهای نازک و روشن موثر است.
  3. لیزر الکس دارای عمق نفوذ عالی است که تضمین می کند که درمان های لیزری کمتری برای فرد نیاز می باشد.

معایب لیزر الکس

  1. لیزر الکس برای پوستهای تیره مناسب نیست چرا که باعث هدف گیری ملانین پوست تیره شده که منجر به آسیب به پوست و ایجاد تاول و سوختگی و لکه پوستی می گردد.
  2. لیزر الکس به دلیل عمق نفوذ در پوست نسبتا ناراحت کننده و دردناک بنظر می رسد

بهترین کلینیک زیبایی رشت

لیزر دایود

فناوری لیزر دایود که در دستگاه لیزر الکس دایود بکار گرفته شده ، از گروه لیزر های نیمه هادی و دارای طول موج 810 نانومتر بوده که طول موج طلایی در میان لیزر موهای زائد شناخته می شود و با توجه به اینکه دارای عمق نفوذ بسیار بالایی نسبت به لیزر الکس می باشد ، راحت تر به فولیکول مو رسیده و به فولیکول موها آسیب می زند و در نهایت باعث حذف موهای زائد می گردد. بدین جهت نور لیزر با طول موج 810 نانومتر توسط رنگدانه فولیکول مو در زیر پوست جذب شده و باعث کاهش جذب آب و هماتوگلوبین در پوست می گردد و این طول موج برای لایه سطحی پوست بی خطر بوده و به آن آسیبی نمی زند.

عملکرد لیزر دایود بر روی موهای ضخیم و تیره بسیار مناسب بوده و برای نواحی از بدن همچون بیکینی موثر است. اما از آنجا که عمق نفوذ لیزر دایود بیشتر بوده و به لایه درم نفوذ می کند ، لذا همیشه خطر سوختگی یا لکه های تیره وجود خواهد داشت که با رعایت اصول ایمنی و تنظیم دقیق دستگاه لیزر دایود می توان از این ایجاد آسیبها پیشگیری کرد. البته مراجعه به بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت که دارای پزشک مجرب ، دستگاه لیزر دایود جدید و کارشناس لیزر خبره باشد ، کمک کننده است.

مزایای لیزر دایود

  1. طول موج لیزر دایود دارای فرکانس بالاتر و عمق نفوذ بیشتر از لیزر الکس می باشد ، لذا بر روی پوست های تیره ایمن است.
  2. لیزر دایود برای همه نواحی بدن چه نواحی کوچک نظیر چانه و یا نواحی بزرگتر مانند پا کاربرد دارد.
  3. لیزر دایود برای انواع پوست استفاده می شود.
  4. لیزر دایود بر روی موهای ضخیم و تیره بهترین عملکرد را دارد.

معایب لیزر دایود

  1. لیزر دایود بر روی موهای روشن و نازک خیلی موثر نیست.
  2. لیزر دایود با توجه به عمق نفوذ ممکنست کمی دردناک باشد اما قابل تحمل است
  3. لیزر دایود ممکنست بر روی پوست افراد خیلی تیره با آسیب پوستی و هایپوپیگمانتاسیون و اسکار زخم همراه باشد.

دستگاه لیزر الکس دایود

آشنایی با لیزر اندیاگ

لیزر اندیاگ دارای طول موج 1064 بوده و عمق نفوذ بالاتری نسبت به لیزر الکس و دایود دارد ، لذا بر روی پوستهای تیره بسیار ایمن و کاربردی می باشد. قابل توجه است که لیزر اندیاگ دو طول موج تولید می کند که طول موج کمتر در درمان موهای نازک تر اثربخش بوده و طول موج بالاتر به فولیکولهای عمیق تر می رسد. تا قبل از لیزر اندیاگ افراد با پوست تیره همواره با مشکلات سوختگی و لکه های پوستی و اسکار زخم بر روی پوست خود در اثر لیزر موهای زائد بودند اما با ابداع لیزر اندیاگ به دلیل نفوذ بیشتر به پوست و دور زدن رنگدانه های تیره پوستشان ، به راحتی و ایمن لیزر درمانی انجام می دهند.

مزایای لیزر اندیاگ

  1. لیزر اندیاگ مناسب برای پوستهای تیره است و از لایه سطحی پوست با رنگدانه تیره محافظت می کند.
  2. لیزر اندیاگ برای حذف موهای ضخیم و تیره اثربخش است.
  3. لیزر اندیاگ بر روی تمام انواع رنگ پوست کار می کند.

معایب لیزر اندیاگ

  1. در لیزر اندیاگ استفاده از فرکانس های بالاتر می تواند لیزر درمانی را ناراحت کننده و دردناک کند.
  2. در درمان افراد با پوست خیلی خیلی تیره احتیاط و ایمنی لازمست

کلام آخر

در صورتی که به کلینیک زیبایی دارای دستگاه لیزر الکس دایود مراجعه کنید ، بدون شک لیزر درمانی شما انجام خواهد شد ، چرا که با دارا بودن انواع طول موج ها برای تمامی طیف پوستی مناسب می باشد. در صورت نیاز به مشاوره برای انتخاب لیزر موهای زائد می توانید با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت با شماره های 01332662196 و 09125396478 تماس حاصل فرمایید.

خدمات کلینیک زیبایی آلما : لیزر موهای زائد ، هایفوتراپی ، آراف تراپی ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی ، مزونیدلینگ ، مزوتراپی مو ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست ، کربوکسی تراپی ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، مزوژل جالپرو و ...

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه

  • Michael Ethan

    زهرا

    دستگاه لیزر الکس دایود موثرتره یا لیزر الکس کندلا ؟

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    بستگی به نوع و رنگ پوست و موی فرد دارد