میکرونیدلینگ چیست ؟ همه چیز درباره میکرونیدلینگ

اشتراک گذاری :

میکرونیدلینگ روشی کم تهاجمی در درمانهای مراقبت از پوست است که با استفاده از یک دستگاه کوچک دستی مجهز به سوزنهای بسیار ریز انجام می شود و نتایجی همچون کاهش چین و چروک ، کاهش علائم کشش ، کاهش اسکار آکنه و جای زخم ، رفع لکه های تیره و روشن کردن پوست دارد.

میکرونیدلینگ چیست ؟

میکرونیدلینگ روشی است که با استفاده از سوزن های بسیار نازک باعث ایجاد سوراخ های ریز در لایه سطحی پوست شده که باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می گردد تا بدین ترتیب با ساخت کلاژن بیشتر ، مشکلات پوستی درمان شود. عموما برای رسیدن به نتایج موردنظر میکرونیدلینگ باید بصورت ماهیانه حداکثر تا ۴ جلسه تکرار شود. از آنجا که میکرونیدلینگ عمیق تر از میکرودرم ابریژن عمل می کند ، لذا در رفع مشکلاتی همجون جای آکنه موثرتر عمل می کند.

انجمن پوست امریکا AAD درباره روند بهبودی پس از انجام میکرونیدلینگ اعلام داشته که این روش در کاهش ظاهر اسکار و لکه های تیره و بهبود خاصیت کشسانی پوست کمک کننده است.

میکرونیدلینگ در رشت

کاربردهای میکرونیدلینگ

  • درمان خطوط ریز و چین و چروک
  • کوچک کردن سایز منافذ بزرگ پوست
  • بهبود شلی و نازکی پوست
  • رفع علائم کشش پوست
  • بهبود تغییر رنگ یا رنگ ناهموار بافت پوست
  • رفع اسکار آکنه

مقالات دیگر : پاکسازی پوست چیست ؟

ممنوعیت میکرونیدلینگ

  • افراد مبتلا به اختلالات خونی و یا افرادی که داروی ضد انعقاد خون نظیر آسپرین مصرف می کنند.
  • افراد مبتلا به کنسر و تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی
  • افراد مبتلا به آکنه فعال و یا افرادی که در حال مصرف دارو برای رفع آکنه هستند.
  • افراد مبتلا به کلوئید
  • افراد مبتلا به بیماری های پوستی از جمله پسوزیاریس یا اگزما
  • افراد مبتلا به تبخال یا بثورات پوستی یا درماتیت تماسی
  • افراد دارای خال یا کک و مک و سایر زائده های پوستی

روش انجام میکرونیدلینگ

در ابتدا کارشناس زیبایی و یا پزشک پوست شما را تمیز کرده و کرم بی حس کننده در حدود 30 تا 45 دقیقه بر روی پوست شما می گذارد. سپس از یک دستگاه غلتک دستی که دارای سوزن های ریز به طول نیم تا دو میلی متر است را به آرامی بر روی سطح پوست شما می چرخاند تا بر روی پوست شما زخم ایجاد شود. اگرچه قبل از درمان از کرم بی حس کننده استفاده شده اما در زمان انجام میکرونیدلینگ ( در حدود ۳۰ دقیقه ) ممکنست احساس گرما یا خراش داشته باشید خصوصا در نواحی استخوان گونه. لازم به توضیح است که میکرونیدلینگ عمقی ممکنست منجر به خونریزی عمیق گردد.

به منظور درک تغییرات پوست پس از میکرونیدلینگ بهتر است قبل از درمان از پوست صورت خود عکس بگیرید و با عکس بعد از آن مقایسه نمایید.

مقالات دیگر : پاکسازی پوست چگونه انجام می شود ؟

میکرونیدلینگ چیست؟

مراقبتهای قبل از میکرونیدلینگ

قبل از میکرونیدلینگ باید با پزشک خود مشورت کرده و در مورد داروهای مصرفی یا احتمال ابتلا به بیماری خاص یا مشکلات پوستی توضیح دهید. ازین رو کسانی که داروی ایبوپروفن یا آکوتان مصرف می کنند باید این داروهای را قطع کنند. از سوی دیگر باید از مصرف موادی مانند لایه بردارها و رتینوئیدها که منجر به حساسیت پوستی می شود پرهیز کنید. ممکنست قبل از درمان پزشک از شما بخواهد که کرم ویتامین A,C که در تحریک تولید کلاژن موثرند را مصرف کنید.

مراقبتهای بعد از میکرونیدلینگ

از آنجا که میکرونیدلینگ یک روش سرپایی است لذا شما می توانید پس از درمان به منزل بروید و البته پس از انجام پزشک بر روی پوست شما کرم زینک استفاده می کند. از آنجا که پوست شما ممکنست تا ۵ روز متورم و یا قرمز باشد ، لذا کیسه یخ در کاهش این تحریک و ناراحتی کممک کننده است. پس از درمان با میکرونیدلینگ باید از نور خورشید دوری کنید و روتین مراقبت از پوست خود را انجام دهید. همچنین در صورت احساس سوختن یا سفت شدن پوست باید از کرم مرطوب کننده کمک بگیرید.

افزون براین شما می توانید با هیدراته ماندن ، مصرف ماسک خنک کننده ، مصرف سرم آنتی اکسیدان و استفاده از پپتیدهای محرک کلاژن در بهبود بافت پوست صورت خود پس از انجام میکرونیدلینگ کمک کنید.

خطرات میکرونیدلینگ

از آنجا که روش میکرونیدلینگ روشی کم تهاجمی است لذا مانند سایر روشهای زیبایی خطرات و عوارضی به همراه دارد که از آن جمله تحریک پوست و قرمزی به مدت چند روز می باشد. از عوارض جانبی شدیدتر می توان به خونریزی ، جای زخم ، عفونت ، کبودی و لایه برداری اشاره کرد و در صورتی که خونریزی بیش از یک شبانه روز طول کشید و یا در صورت خود تاول مشاهده کردید و یا اینکه تورم صورت بیشتر از ۷ روز بطول انجامید باید با پزشک خود مشورت کنید.

کلینیک زیبایی در رشت

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ

از ابتدای کار میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ به هم شباهت داشته و از دستگاه کوچک دستی دارای سوزنهای بسیار ریز برای ایجاد آسیبهای جزئی به سطح پوست استفاده می شود که با این عمل تحریک تولید کلاژن منجر به ترمیم بافت پوست و همچنین روشن ، شفاف و درخشان شدن پوست می گردد با این تفاوت که در مزونیدلینگ از کوکتل های فرموله شده مخصوص مشکلات پوستی مختلف استفاده می شود که یک لایه اضافی در درمان استاندارد میکرونیدلینگ محسوب می شود که این کوکتل ها شامل احیا کننده ، رفع اسکار و یا رفع پیگمانتاسیون می باشد تا در زمان انجام میکرونیدلینگ با استفاده از این کوکتل گام مهمی در درمان مشکلات پوست نهاده باشیم.

سوالات

ماندگاری میکرونیدلینگ چقدر است ؟

نتایج و ماندگاری روش میکرونیدلینگ ممکنست پس از درمان بنا به شدت مشکلات پوست و ناحیه موردنظر و برنامه درمانی مناسب آن متفاوت باشد که عموما ۴ تا ۶ جلسه درمان نیاز دارد و پوست پس از درمان به مدت ۳ تا ۶ ماه به تولید کلاژن بیشتر در خود ادامه می دهد.

برای درمانی اسکار آکنه چند جلسه میکرونیدلینگ نیاز است ؟

درمان های میکرونیدلینگ در افراد مختلف متفاوت بوده و معمولا دو جلسه میکرونیدلینگ در بهبود جای آکنه موثر است. اگرچه تحقیقات نشان داده که پس از انجام ۶ جلسه میکرونیدلینگ اسکار آکنه بخوبی درمان می شود.

برای مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما می توانید با شماره های 0133266219 01332006295 09125396478 تماس حاصل نمایید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ

 

مقالات مشابه