لیزر موهای زائد صورت

اشتراک گذاری :

زمانی که به چهره خود در آینه نگاه می کنیم و با موهای زائد صورت با آن ظاهر ناخوشایندش رو به رو می شویم ، هر لحظه به فکر از بین بردن موهای صورت با روشهای مختلف هستیم و این سوال به ذهن می رسد که آیا روشی دائمی برای از بین موهای زائد صورت وجود دارد یا خیر ؟ و در جواب به لیزر موهای زائد صورت می رسیم که اگرچه لیزر درمانی موهای زائد روشی دائمی نبوده اما با کاهش دائمی موهای زائد همراه است و با توجه به نتایج طولانی مدت افراد را از شیو کردن و روشهای دیگر رفع موهای زائد بصورت روزانه و هفتگی رهایی می دهد. در ادامه به بررسی لیزر موهای زائد صورت می پردازیم.

لیزر موهای زائد صورت

از آنجائیکه پوست صورت بسیار حساس بوده و در زیبایی چهره تاثیرگذار است ، لذا موهای زائد صورت از جمله موهایی است که برای بانوان و آقایان آزاردهنده می باشد ، چرا که از زیبایی فرد می کاهد و لیزر موهای زائد صورت در کاهش دائمی این موها سهم بسزایی دارد و بانوان می توانند با انجام لیزر درمانی برای قسمتهای مختلف صورت همچون پشت لب و چانه ، خط ریش و گونه از شر موهای زائد برای ماه های طولانی خلاصی یابند و آقایان نیز می توانند برای رفع موهای قسمتهای گونه ، زیر حلق ، گوش و گردن از روش لیزر موهای زائد بهره ببرند.

لیزر موهای صورت

لیزر موهای زائد به گونه ای عمل می کند که با ارسال پرتو نور پرانرژی به زیر پوست در محل قرارگیری فولیکول مو به آن آسیب می زند و شناسایی فولیکول مو توسط لیزر هم به جهت رنگدانه یا ملانین مو می باشد که در فولیکول مو قرار دارد ، لذا نور لیزر ، موهای تیره تر را بهتر مورد هدف قرار می دهد. ازین رو با آسیب فولیکول مو که محل تولید مو می باشد ، تار مویی ساخته نمی شود و مویی رشد نکرده و بدین ترتیب موهای زائد صورت حذف می شوند.

مطالب بیشتر : باورهای اشتباه لیزر موهای زائد

چه انتظاری از لیزر موهای زائد صورت داریم ؟

با توجه به اینکه لیزر موهای زائد صورت می تواند نتایج طولانی مدت داشته باشد ، لذا دردسر اصلاح مکرر موهای زائد را کاهش می دهد. لیزر موهای زائد صورت روشی ایمن ، بدون عوارض و راحت برای از بین بردن موهای ناخواسته صورت و کاهش رشد موهای جدید می باشد که با استفاده از نور لیزر و برخورد با فولیکول مو و با ایجاد گرما در آن فولیکول مو را آسیب می زند ، مو را ضعیف کرده و باعث ریزش آن می شود. بدین ترتیب فولیکول موهای آسیب دیده ، توانایی خود را برای ساخت موهای بیشتر به مدت طولانی از دست داده و باعث کاهش دائمی موها می گردد.

آن چه در جلسه لیزر موهای زائد صورت انتظار داریم ، اینست که تکنسین لیزر ، موهای صورت را از نظر رنگ پوست و مو ، ضخامت و جنس مو به منظور تعیین طول موج و درجه تابش بررسی می کند و به شما عینک برای محافظت از چشم می دهد. سپس ژل را بر روی سطح پوست ریخته و با ارسال پرتور لیزر به زیر سطح پوست ، فولیکول مو را هدف گیری می کند. البته در ابتدا یک پرتو لیزر را برای بررسی توانایی تحمل فرد به پوست ارسال می کند تا خدای نکرده عوارض جانبی نامطلوب رخ ندهد و اگر خوب جواب داد ، از همین درجه برای لیزر درمانی استفاده می کند.

مطالب مرتبط : چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند ؟

بهترین کلینیک زیبایی رشت

مزایای لیزر موهای زائد صورت

سالهای سال است که بانوان از روشهای مختلفی همچون اپیلاسیون ، بند انداختن ، موچین ، شیو کردن و ... برای رفع موهای زائد صورت استفاده کرده اند که همه این روشها زمان بر بوده و خیلی زود موها مجددا شروع به رشد می کنند و نتایج کوتاه مدتی دارند. اما با توجه به سبک زندگی امروز خصوصا برای افراد شاغل که بسیار سریع است ، روش های قدیمی رفع موهای زائد صورت عملی بنظر نمی رسد و لیزر موهای زائد صورت روشی موثر ، سریع و راحت تری می باشد. از مزایای لیزر موهای زائد صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کاهش رشد نواحی مختلف موهای صورت به مدت طولانی در بانوان و آقایان
  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • برنامه ریزی جلسات لیزر درمانی بصورت ماهیانه تا 8 ماه و پس از آن جلسات شارژ طولانی مدت با توجه به رویش موی هر فرد
  • بدون درد و ناراحتی یا سوختگی
  • بدون عوارض جانبی و یا با حداقل عوارض همچون قرمزی ، تورم و درد خفیف که بلافاصله پس از لیزر رفع می شود.
  • دستگاه های لیزر موهای زائد جدید دارای سیستم خنک کننده به منظور کاهش احساس گرمای لیزر می باشند.
  • ایمن و مطمئن ، بدون ایجاد آسیب در بافت های کناری ناحیه مورد نظر و پوست
  • بهبودی سریع
  • بدون دوره نقاهت و بازگشت به کارهای روزمره بلافاصله بعد از اتمام لیزر درمانی
  • مناسب برای انواع پوست حتی پوست های تیره
  • لیزر موهای زائد صورت دارای نتایج موثر و ماندگاری طولانی مدت می باشد.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد پیشانی چقدر است ؟

لیزر موهای زائد پیشانی در حدود ده دقیقه طول می کشد و جلسات آن به مانند لیزر موهای صورت با فاصله 4 هفته برنامه ریزی می شود. تعداد جلسات آن بین 6 تا 12 جلسه می باشد که کاهش حدود 75 تا 95 درصدی موها را بهمراه دارد. لیزر موهای زائد پیشانی نظیر لیزر موهای زائد صورت تحت تاثیر مشکلاتی نظیر اختلالات هورمونی ( افزایش هورمون های مردانه  ، تخمدان پلی کیستیک ، یائسگی و ... ) یا پرموئی ارثی می تواند تعداد جلسات بیشتری داشته باشد. از مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد پیشانی می توان به دوری از نور خورشید به مدت یک ماه اشاره کرد و همچنین جلسه لیزر درمانی به مدت دو هفته پس از انجام اپیلاسیون ، موچین و یا مصرف آنتی بیوتیک برنامه ریزی شود.  

لیزر موهای زائد صورت در رشت

لیزر موهای زائد گردن

موهای زائد در ناحیه گردن در بانوان اغلب وجود ندارد و یا بصورت خیلی نازک و پرزی می باشد که نیازی به انجام لیزر موهای زائد گردن ندارد. اما بانوانی هم هستند که از اختلالات هورمونی رنج می برند و در ناحیه گردن دچار رشد موهای زائد و ضخیم و تیره می شوند که نیاز مبرم به لیزر درمانی دارند. اگرچه این افراد باید حتما حتما به پزشک متخصص غدد مراجعه نمایند و هورمون درمانی همزمان با انجام لیزر موهای زائد گردن نیز داشته باشند.

عموما بانوان با مشکل تخمدان پلی کیستیک یا PCO یا تنبلی تخمدان ، افزایش هورمونهای مردانه تستوسترون و یا آندروژن در بدن ، هیرسوتیسم یا پرموئی ارثی و ... با مشکل موهای زائد گردن مواجه اند که البته این افراد در ناحیه صورت خصوصا چانه نیز موهای هورمونی دارند. لیزر موهای زائد گردن معمولا بین ۸ تا ۱۰ جلسه طول می کشد که حتما در کنار دارو درمانی برای درمان مشکلات هورمونی نتیجه بخش خواهد بود و به جلسات ترمیم چند ماهه می رسد ، در غیر اینصورت لیزر موهای زائد گردن پس از اتمام جلسات مجددا به رشد خود ادامه می دهد.

از سوی دیگر لیزر موهای زائد گردن در آقایان هم انجام می شود و بسیاری از آقایان که با موهای گردن مواجه اند و از تیغ زدن روزانه خسته شده اند به راحتی می توانند با لیزر موهای گردن از شر این موهای زائد رها شوند. تعداد جلسات لیزر موهای زائد گردن در آقایان بطور متوسط در حدود ۸ جلسه است که پس از هر بار جلسه لیزر درمانی موها کمتر و نازک تر خواهد شد و در نهایت به جلسات شارژ چند ماه لیزر موهای زائد گردن می رسند.

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد گردن

  1. به مدت ۶ هفته قبل از انجام اپیلاسیون خودداری کنید
  2. تنها روش اصلاح با تیغ مجاز است
  3. از نور خورشید و برنزه کردن به هر روش به مدت ۴ تا ۶ هفته پرهیز کنید
  4.  یک روز قبلقبل از انجام لیزر موهای زائد گردن شیو با تیغ انجام دهید.

اقدامات بعد از لیزر موهای زائد گردن

  1. از نور خورشید دوری کنید
  2. در صورت احتمال ایجاد قرمزی یا تاول در ناحیه تحت درمان در عرض چند ساعت از بین می رود

نحوه انجام لیزر موهای زائد گردن

برای انجام لیزر موهای زائد گردن باید روز قبل ناحیه مدنظر را تیغ بزنید. در روز لیزر درمانی در ابتدا یک ژل سونوگرافی خنک کننده بر روی پوست گردن مالیده می شود ( برخی دستگاه ها از جمله دستگاه لیزر الکساندرایت فاقد ژل خنک کننده هستند ) که باعث راحت حرکت کردن هندپیس لیزر بر روی پوست و پیشگیری از آسیب و سوختگی با خنک کردن پوست می گردد. همچنین یک عینک محافظ در زمان لیزر به شما داده می شود تا چشم شما از آسیب نور لیزر در امان باشد. سپس کارشناس لیزر هندپیس لیزر را بر روی تمامی نقاط پوست ناحیه تحت درمان قرار می دهد و بدین ترتیب لیزر درمانی در تمام طول گردن انجام می گیرد.

بدین ترتیب انرژی لیزر رنگدانه موجود در فولیکول مو را گرم کرده و به آن آسیب می زند و موهایی که پس از حدود ۵ تا ۱۴ روز از فولیکول مو بیرون می زند ، حالت سوخته و آسیب دیده دارد. اگرچه ممکنست در طول لیزر موهای زائد گردن احساس سوزش و گرما داشته باشید ، اما ژل خنک کننده و سیستم کولینگ یا خنک کننده قوی دستگاه های لیزر جدید باعث خنک کردن پوست و کاهش گرمای لیزر و کاهش آسیب احتمالی وارده به پوست می گردد

در صورتی که تصمیم به انجام لیزر موهای زائد صورت گرفته ، حتما با متخصصین لیزر و پوست مشورت کنید تا بتوانید بهترین نتایج را از لیزر درمانی داشته باشید. شماره تماس مشاوره رایگان با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت : 01332662196 و 09125396478

خدمات کلینیک زیبایی آلما : لیزر موهای زائد ، هایفوتراپی ، آراف تراپی ، میکرونیدلینگ ، آنزیم تراپی ، کربوکسی تراپی ، پاکسازی پوست ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، مزوژل جالپرو ، مزوتراپی ، مزونیدلینگ ، مزوتراپی مو و ...

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه

  • Michael Ethan

    مریم

    من مشکل تیروئید دارم . ایا لیزر موهای زائد صورت بر روی من تاثیر داره؟

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    در درجه اول باید درمان دارویی داشته باشین و اینکه لیزر موهای زائد صورت شما با بقیه افراد متفاوته. یا اینکه کلا جواب نمی گیرید و یا جواب می گیرید و به دوره شارژ می رسید اما جلسات شارژ بصورت دو تا سه ماهه برنامه ریزی میشه وبه دوره های طولانی و یکساله شارژ نمیرسید

  • Michael Ethan

    سمیرا

    ایا لیزر موهای پیشانی هم انجام میشه؟

  • Michael Ethan

    کلینیک زیبایی آلما

    بله