مقایسه پی آر پی مو با مزوتراپی مو

اشتراک گذاری :

نظر به اینکه ریزش مو در میان مردم جهان امری بسیار شایع است ، لذا روشهای زیادی برای درمان ریزش مو و کمک به رشد موی مجدد ابداع شده که دو روش مزوتراپی و و پی آر پی مو از جمله بهترین راهکارهای درمانی برای مبارزه با ریزش مو و کمک به رشد مجدد مو می باشد. در ادامه به مقایسه این دو روش می پردازیم.

پی آر پی مو چگونه عمل می کند ؟

پی آر پی روشی درمانی برای ریزش مو است که در آن خون بیمار گرفته شده و با دستگاه سانتریفیوژ جداسازی شده و قسمت زرد رنگ پلاسمای غنی از پلاکت آن به پوست سر بیمار تزریق می شود تا به درمان ریزش مو و رشد موهای جدید کمک کند. هر جلسه پی آر پی مو بطور کل 45 دقیقه طول می کشد که در ابتدا قسمت خونگیری و جداسازی پلاکت انجام می گیرد و سپس تزریق با سرنگ در حدود یک ربع طول می کشد. جلسات پی آر پی مو بسته به تشخیص پزشک تعیین می شود که عموما سه تا چهار جلسه ماهیانه طول می کشد و جلسات ترمیم برای حفظ نتایج بین ۴ تا ۶ ماه بعد تکرار می شود.

مقایسه مزوتراپی مو و پی آر پی مو

روش پی آر پی مو به این دلیل موثر است که پلاسمای غنی از پلاکت خود بیمار به پوست سر وی تزریق می شود که این پلاکت ها سرشار از فاکتورهای رشد هستند که به تکثیر سلولی و رشد سلولی ( سلولهای پاپیلای پوستی که نقش مهمی در رشد مو دارند ) کمک بسزایی می کند چرا که باعث افزایش جریان خون وارده به فولیکول مو شده تا این فولیکول ها دوباره فعال شده و منجر به رشد مو می گردد. همچنین تزریق پی آر پی مو در افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک یا همان طاسی با الگوی مردانه نیز مناسب است. از سوی دیگر از دستگاه میکرونیدلینگ هم در روش پی آر پی مو کمک گرفته می شود.

لازم به ذکر است که تزریق پی آر پی مو در افراد با ریزش موی اخیر انتخاب مناسبی بوده ولی در افراد با اختلال عملکرد پلاکت یا اختلالات خونریزی و التهابات پوست سر توصیه نمی شود.

مطالب بیشتر در صفحه تزریق پی آر پی

مزوتراپی مو چگونه عمل می کند ؟

مزوتراپی روشی غیر جراحی برای درمان ریزش مو است که در این روش نیز مانند پی آر پی مو تزریق به پوست سر انجام می گیرد اما با این تفاوت که در مزوتراپی مو از موادی به نام کوکتل برای تزریق با سرنگ استفاده می شود که این کوکتل ها حاوی انواع ویتامین ، مواد معدنی ، هورمون های رشد ، داروها ، پپتیدها ، آنزیم ها و ... می باشد تا باعث رفع ریزش مو شود و کمک کند تا فولیکول موها دوباره فعالیت خود را از سر گرفته و موها مجددا رشد کنند.

روش مزوتراپی مو در حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه طول می کشد و تزریق در لایه میانی پوست صورت می گیرد که با جذب مواد مغذی کوکتل های مزوتراپی توسط پوست سر ، فولیکول های مو تقویت شده و از ریزش مو جلوگیری می شود. لازم به توضیح است که مزوتراپی مو در مبتلایان به شوره سر ، نازک شدن تار مو ، آلوپسی ، ریزش مو الگوی مردانه و یا ریزش مو به علل مختلفی از جمله قرار گرفتن در برابر آلودگی های شیمیایی به مدت طولانی ، تغییرات آب و هوا و ... بسیار خوب جواب می دهد.

مزوتراپی مو از طریق افزایش گردش خون در فولیکول های مو و فعال کردن مجدد آنها ، کاهش التهابات پوست سر و رشد موهای بیشتر عمل می کند و با ریزش مو مقابله می کند.

مطالب بیشتر در صفحه مزوتراپی

مقایسه مزوتراپی مو و پی آر پی مو

 مواد مصرفی

: در روش مزوتراپی مو از کوکتل های آماده که حاوی داروها ، هورمونهای رشد و ویتامین ها و ... می باشد استفاده می شود که در روش پی آر پی از پلاسمای غنی از پلاکت خون خود بیمار استفاده می شود.

 روش انجام

در روش مزوتراپی مو از سرنگ و کوکتل برای تزریق به پوست سر استفاده می شود که در روش پی آر پی مو نیز به دو روش سرنگ و پلاسمای غنی از پلاکت خون بیمار و یا دستگاه میکرونیدلینگ و پلاسمای غنی از پلاکت خون بیمار انجام می شود.

 عوارض جانبی 

از عوارض جانبی مزوتراپی مو می توان به کبودی یا قرمزی و درد و تورم اشاره کرد و در تزریق پی آر پی مو نیز درد خفیف ، تغییر جزئی در تغییر رنگ پوست و خارش و خونریزی را می توان نام برد.

 مقالات دیگر :مقایسه مزوتراپی و پی آر پی صورت

پی آر پی مو در مقابل مزوتراپی مو

نحوه عملکرد

در روش مزوتراپی مو تزریق کوکتل ها باعث افزایش گردن خون در پوست سر و فعال کردن دوباره فولیکول های مو به منظور رفع ریزش مو و کمک به رشد مجدد مو می گردد که از انواع ویتامین ها و مواد معدنی و ... به پوست سر استفاده می شود. از سوی دیگر این کوکتل ها باعث افزایش سطح تستوسترون شده و با نازک شدن و ریزش مو مبارزه می کنند. در مقابل در روش پی آر پی مو از خون بیمار استفاده می شود که حاوی پلاسمای غنی از پلاکت است که پلاکت ها فاکتورهای رشد هستند و به افزایش رشد مو ، بازسازی سلولهای جدید ، جوان سازی فولیکول های مو ، خون رسانی بیشتر به فولیکول ها و تحریک فولیکول ها برای رشد دوباره مو کمک بسزایی می کند.

به بیان دیگر پی آر پی مو باعث زنده و فعال شدن دوباره فولیکول های مو می گردد و با طولانی کردن فاز فعال یا آناژن از چرخه رشد مو ، باعث افزایش حجم مو می شود.

 ممنوعیت

بانوان باردار و شیرده ، افراد مبتلا به آلرژی به داروی فعال آکنه استروئیدی ،  بیماران قلبی ، بیماران سرطانی ، افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند و سابقه اختلالات خونریزی نمی توانند مزوتراپی مو انجام دهند. در مقابل افراد مبتلا به سرطان ، اختلالات خونریزی ، اختلالات کمبود پلاکت در خون ، عفونت مزمن ، عفونت فعال ، افراد فاقد فولیکول فعال ، مبتلایان به بیماری های کبد ، افراد سیگاری یا الکلی ، تب ، آلرژی ، افراد با کمبود هموگلوبین نمی توانند پی آر پی مو تزریق کنند.

مراقبتهای بعد از تزریق 

در روش مزوتراپی مو باید به مدت ۴۸ ساعت پس از تزریق از انجام ورزش سنگین و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید و از کمپرس سرد برای کاهش درد کمک بگیرید. همچنین مصرف نمک و الکل زیاد را به مدت یک هفته قطع کنید. از سوی دیگر در روش پی آر پی مو باید پس از تزریق آب کافی بنوشید ، از ورزش های سنگین به مدت ۲۴ ساعت خودداری کنید و از یخ یا کمپرس سرد برای کاهش تورم استفاده نکنید. همچنین در صورتی که پزشک داروهای ضد التهابی تجویز کرد حتما مصرف کنید.

مقالات دیگر : مقایسه میکرونیدلینگ با پی آر پی

 نت    ایج : هر دو روش پی آر پی و مزوتراپی مو نتایج یکساله دارند.

 قیمت : قیمت مزوتراپی مو بستگی به تعداد جلسات و مواد تزریقی دارد و هزینه پی آر پی مو بستگی به تعداد جلسات و کیت های آزمایشگاهی مورد استفاده خواهد داشت.

 بهبودی : در روش مزوتراپی مو بهبودی در یک تا دو روز و پی آر پی مو در یک روز صورت می گیرد.

لطفا برای مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت با شماره های 01332662196 01333662196 01332006295 09125396478 تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه