هایفوتراپی خط خنده

اشتراک گذاری :

چنانچه می دانید خط خنده یا لبخند از بدو تولد به صورت یک جفت پرانتز دور لب در زمان خندیدن با ما همراه بوده اما با افزایش سن که پوست ما دستخوش تغییرات می شود ، خط خنده عمق زیادی پیدا کرده و حالت ایستا پیدا می کند. اما چندین روش درمانی برای از بین بردن خط خنده وجود دارد که از آن جمله می توان به تزریق ژل و هایفوتراپی اشاره کرد تا ظاهر جوان صورت به آن بازگردد.

خط خنده چیست ؟

خط خنده دو خط کمانی بصورت پرانتز است که دور دهان تا کناره های بینی را در بر گرفته و در اثر افزایش سن بسیار عمقی شده بصورتی که در حالت عادی این خطوط بر روی صورت پیداست و چهره را پیر و خسته نشان می دهد. از آنجا که افزایش سن با کاهش تولید پروتئین کلاژن همراه است و کاهش این پروتئین منجر به از دست دادن خاصیت کشسانی و استحکام پوست شده که در نتیجه آن خطوط پوستی از جمله خط خنده عمقی تر می گردد.

لازم به ذکر است که اگرچه خط خنده بخشی از روند پیری پوست است اما در اثر عوامل محیطی همچون آرایش و آلودگی ها و آسیب نور خورشید و ژنتیک و حالات چهره نظیر خندیدن هم می تواند افزایش یابد و تبدیل به خطوط عمقی لبخند شود

هایفوتراپی خط خنده در رشت

هایفوتراپی خط خنده

برای رفع خط خنده روشهای مختلفی ابداع شده که یکی از این درمان های نوآورانه هایفوتراپی خط لبخند است. هایفوتراپی روشی درمانی زیبایی غیر تهاجمی است که از امواج فراصوت نظیر دستگاه سونوگرافی بصورت متمرکز و با شدت بالا استفاده برای جوانسازی می کند بطوریکه با ارسال این امواج به لایه های عمیق پوست باعث گرم شدن این لایه پوست و تحریک تولید پروتئین کلاژن در پوست می شود.

بدین ترتیب با تولید کلاژن بیشتر در پوست ، خاصیت کشسانی پوست افزایش یافته ، بافت پوست سفت شده و شلی و افتادگی پوست و چین و چروک خطوط مختلف صورت از جمله خط خنده یا لبخند بهبود می یابد و در نهایت باعث ایجاد ظاهری جوانتر می گردد.

مقالات دیگر : هایفوتراپی و جای جوش

فواید هایفوتراپی خط خنده

  1. هدف گیری دقیق خط خنده : دستگاه هایفو به گونه ای دقیق طراحی شده که امکان هدف گرفتن دقیق لایه های عمقی پوست در قسمت SMAS یا عضلات سطحی بصورت متمرکز در قسمت خط خنده فراهم می باشد تا با این درمان خط خنده رفع شود  و نتایج ایده آلی ارائه گردد.
  2. تحریک تولید پروتئین کلاژن : هایفوتراپی خط لبخند ، تولید پروتئین های کلاژن را در پوست افزایش می دهد و از آنجا که کلاژن مسئولیت اصلی حفظ قابلیت کشسانی پوست را دارد در نتیجه با افزایش کلاژن ، خاصیت ارتجاعی پوست افزایش یافته و پوست سفت و مستحکم می شود و مشکلاتی مانند خط خنده از بین می رود.
  3. غیر تهاجمی بودن : هایفوتراپی خط لبخند روشی غیر جراحی است که نه تنها نیاز به بیهوشی و برش نداشته ، بلکه حتی نیازی به مراقبت های خاص بعد از درمان هم نخواهد داشت. در نتیجه برخلاف جراحی خطرات و عوارضی هم به همراه نخواهد داشت و کاملا ایمن می باشد.
  4. ماندگاری طولانی : اگرچه اثرات اصلی هایفوتراپی خط لبخند پس از 2 تا 3 ماه بعد از تولید کلاژن در لایه عمقی پوست مشهود است اما ماندگاری آن طولانی مدت و بین یک تا دو سال می باشد.
  5. بدون دوره نقاهت : هایفوتراپی خط خنده بدون نیاز به استراحت پس از انجام بوده و به راحتی می توانید به فعالیت روزانه و سرکار خود بازگردید. اگرچه هایفوتراپی خط خنده قرمزی و تورم بسیار خفیف ممکنست به همراه داشته باشد اما در ظرف چند ساعت از بین رفته و نیازی به مراقبت خاصی نخواهد داشت. تنها نکته در دوری از نور مستقیم خورشید می باشد.

هایفوتراپی خط خنده در رشت

مقالات دیگر: مقایسه هایفوتراپی با پی آر پی

روش انجام هایفوتراپی خط خنده

  1. مشاوره : در ابتدا باید یک کلینیک زیبایی معتبر که دارای پزشک و مجوزهای مربوطه باشد انتخاب کنید و سپس با متخصص زیبایی قبل از انجام هایفوتراپی خط خنده مشاوره نمایید که آیا هایفو برای پوست شما مناسب است. همچنین شما می توانید تمامی انتظارات خود را بیان کنید و از متخصص درباره هایفوتراپی و اثرات و ماندگاری و مراقبتهای بعد و دیگر سوالات پرسش کنید.
  2. آماده سازی: قبل از انجام هایفوتراپی خط خنده کارشناس زیبایی پوستتان را تمیز کرده و پاک می کند. پس از آن از ژل سونوگرافی برای افزایش اثربخشی امواج فراصوت در زمان انجام هایفوتراپی بر روی پوست استفاده می کند.
  3. نحوه انجام : دستگاه هایفو دارای هندپیس است که بر روی پوست گذاشته می شود و کارشناس زیبایی آن را حرکت می دهد تا انرژی فراصوت به لایه های عمقی پوست ناحیه خط خنده برسد. اگرچه هایفوتراپی خط خنده ایمن است اما تنها برخی بیماران ممکنست احساس گرما یا سوزن سوزن شدن پوست را که قابل تحمل است تجربه کنند.
  4. مراقبت های بعد از هایفوتراپی : بعد از هایفوتراپی معمولا مراقبت خاصی نداشته و تنها باید از نور خورشید دوری کرد.

نتایج هایفوتراپی خط خنده

نتایج اولیه هایفوتراپی خط خنده در همان روز انجام بین 20 تا 30 درصد مشاهده می شود اما معمولا از دو تا سه ماه بعد از هایفوتراپی خط خنده ، بهبود خطوط لبخند دیده می شود که این نتیجه پس از تولید پروتئین کلاژن در پوست اتفاق می افتد چرا که امواج فراصوت در هایفوتراپی به لایه های عمقی پوست می رسد و بین 2 تا 3 ماه زمان می برد تا این لایه های عمقی پوست خود را با استفاده از کلاژن سازی بیشتر ترمیم کند

هایفوتراپی خط خنده در رشت

درمانهای دیگر خط خنده چیست ؟

  1. آر اف میکرونیدلینگ
  2. تزریق ژل اسید هیالورونیک
  3. تزریق چربی
  4. آر اف تراپی
  5. لیزر پوست
  6. جراحی لیفت صورت

مشاوره تخصصی با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت : 01332662196 01332006295 01333662196 - 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه