تخمدان پلی کیستیک و لیزر موهای زائد

اشتراک گذاری :

تخمدان پلی کیستیک یک سندرم ناشی از اختلالات هورمونی در زنان است که با علائمی همچون پریود نامنظم و افزایش رشد موهای زائد در برخی نواحی نظیر چانه و گردن یا شکم همراه است. از آنجا که حدود 10 تا 15 درصد کل خانمها در جهان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک یا ‌PCO هستند و لیزر موهای زائد را بعنوان راه حلی برای حذف موهای زائد خود انتخاب می کنند ، ممکنست این سوال برایشان پیش بیاید که آیا واقعا لیزر موهای زائد برای افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک جواب می دهد یا خیر ؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCO

سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان یا PCO نوعی اختلال هورمونی است که با افزایش هورمون مردانه آندروژن ، پریود نامنظم و با فاصله های زیاد و کیست های کوچک در تخمدان همراه است بطوریکه افزایش هورمون مردانه آندروژن در بدن زنان منجر به رشد موهای زائد و ضخیم و تیره در نواحی از بدن از جمله سینه ، شکم ، چانه و پشت می شود. در درمان تخمدان پلی کیستیک مراجعه به پزشک زنان یا پزشک غدد و درمان دارویی برای کاهش علائم مناسب است و لیزر موهای زائد هم راهکاری برای حذف موهای زائد در این سندرم می باشد.

لیزر موهای زائد در رشت

آیا لیزر موهای زائد بر روی بانوان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک نتیجه می دهد ؟

آمارها نشان داده از هر ۱۰ زن یک نفر به تخمدان پلی کیستیک مبتلا می باشد و اگرچه خیلی ازین موارد تشخیص داده نمی شود. در این سندروم که فرد مبتلا با افزایش رشد موهای زائد در اثر افزایش هورمون مردانه مواجه است ، می تواند از گزینه های رفع موهای زائد استفاده کند و از آنجا که رشد موها در این سندرم بسیار بالاست در نتیجه فرد باید همواره اصلاح و اپیلاسیون و دیگر روشهای سنتی انجام دهد اما لیزر موهای زائد می تواند درمان موثر و مناسبی برای زنان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک باشد چرا که نیاز دائم به رفع موها با روشهای سنتی را از بین می برد.

بدین ترتیب با انجام لیزر موهای زائد بانوان مبتلا به PCO با کاهش قابل توجه رشد موهای زائد خود روبه رو می شوند که در زندگی و اعتماد بنفس این افراد تاثیر مستقیم می گذارد. تنها نکته ای که قابل ذکر است این افراد برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز به تعداد جلسات بیشتری نسبت به افراد عادی دارند و ممکنست 10 تا 12 جلسه برای لیزر موهای بدن و 12 جلسه برای لیزر موهای صورت نیاز داشته باشند. همچنین در صورت تکمیل جلسات و رسیدن به جلسات شارژ و ترمیم چند ماهه نسبت به دیگران جلسات شارژ نزدیک به هم دارند.

بعنوان مثال زمانی که یک فرد سالم و یک مبتلا به PCO بطور همزمان جلسات لیزر را شروع کرده باشند ، در صورتی که فرد سالم به جلسات شارژ لیزر با فواصل 6 ماهه رسیده باشد اما خانم مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ممکنست نیاز به جلسات شارژ دو تا سه ماهه داشته باشد.

چرا جلسات لیزر زیادی برای افراد مبتلا به تخمدان پلی کیستیک نیاز است ؟

از آنجا که موهای زائد هورمونی ضخیم تر و تیره تر هستند لذا لیزر موهای زائد بر روی این موها اثرگذار تر بوده و فولیکول مو انرژی لیزر را جذب کرده و رشد مو را متوقف می کند و حتی موهای تازه روییده هم سرعت رشد کمتری داشته و نازک تر و با حجم کمتر می باشد. اما لیزر موهای زائد نمی تواند بر بی نظمی های هورمونی در اثر اختلالاتی همچون تخمدان پلی کیستیک تاثیر بگذارد و تنها بر روی سطح پوست در ناحیه فولیکول مو کار می کند ، ازین رو پس از آکنه لیزر  ، موهای زائد هورمونی را از بین برد ، مجددا با ترشح زیاد هورمونهای مردانه در بدن ، موهای زائد حتی در نواحی که قبلا وجود نداشتند شروع به رشد می کنند.

مقالات دیگر  لیزر موهای زائد و پسوریازیس

تخمدان پلی کیستیک و لیزر موهای زائد

بعنوان مثال فردی که که در اثر تخمدان پلی کیستیک دارای موهای زائد چانه بود پس از اتمام جلسات لیزر درمانی و کسب نتایج ایده آل پس از چند ماه در اثر اختلالات هورمونی دوباره شاهد رشد موها بر روی چانه و یا در نواحی مانند گردن می شود که می تواند از لیزر موهای زائد برای از بین بردن این موها کمک بگیرد.

لازم به ذکر است که درمان دارویی تاثیر بسزایی در کاهش هورمونهای مردانه در اثر سندروم تخمدان پلی کیستیک و به تبع کاهش موهای زائد دارد که البته در افراد مختلف بنا به میزان مشکلات هورمونی متفاوت است. در نتیجه انجام همزمان لیزر موهای زائد با درمان دارویی نتایج لیزر درمانی را بسیار اثربخش می کند و در نتیجه نیاز به جلسات شارژ کمتری می باشد. اگرچه برای جلسات شارژ لیزر موهای صورت عموما چرخه 2 تا 4 ماهه را در نظر داشته باشید.

نتایج لیزر موهای زائد افراد مبتلا به PCO

با انجام لیزر موهای زائد افراد مبتلا به تخمدان پلی کیستیک با توجه به حجم زیاد موهای زائد خود نتایج چشمگیری را مشاهده می کنند اما جلسات شارژ برای حفظ این نتایج مهم است که در افراد مختلف تفاوت دارد و در ابتدا بین 45 روز تا 2 ماه و سپس هر 12 تا 15 هفته زمان بندی می شود. اگرچه بطور کل نتایج لیزر موهای زائد 100 درصد دائمی نیست اما موهای جدید نازک تر و با حجم کمتر و با سرعت پایینتر رویش خواهد کرد.

مقالات دیگر لیزر موهای زائد و اگزما

چند جلسه لیزر موهای زائد برای افراد مبتلا به تخمدان پلی کیستیک نیاز است ؟

از آنجا که لیزر موهای زائد در هر جلسه تنها بین 15 تا 20 درصد رشد موها را حذف می کند ، در نتیجه نیاز به جلسات ماهیانه تا 8 جلسه در افراد عادی دارد اما افراد مبتلا به تخمدان پلی کیستیک به دلیل ترشح هورمونهای مردانه اضافی مجددا موهایشان شروع به رشد می کند در نتیجه دیرتر از افراد عادی به جلسات شارژ لیزر می رسند یعنی بجای 8 جلسه در حدود 10 تا 12 جلسه نیاز به لیزر درمانی دارند.

بدین منظور تحقیقات در سال 2007 نشان داد اگرچه لیزر موهای زائد بر روی افراد مبتلا به PCO کارایی کمتری دارد اما در حدود 95 درصد این افراد از نتایج لیزر درمانی رضایت داشتند.

شماره تماس برای ارتباط با متخصصین کلینیک زیبایی آلما رشت 01332662196 01333662196 01332006295 - 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه