آشنایی با روش پلاسماجت

اشتراک گذاری :

پلاسما جت روشی برای جوانسازی پوست و رفع مشکلات پوست از جمله رفع شلی و افتادگی و لیفت صورت بدن جراحی ، رفع چین و چروک ، از بین بردن خال و زگیل و ... می باشد که در این روش از پلاسما چهارمین حالت ماده استفاده می شود.

پلاسما جت چیست ؟

در روش پلاسما جت از یک دستگاه دستی یا قلم پلاسما جت استفاده می شود که در آن پلاسما که چهارمین حالت ماده است بکار گرفته می شود. همانطور که می دانید ماده 4 حالت جامد ، مایع ، گاز و پلاسما دارد که پلاسما یک گاز یونیزه شده در دمای فوق العاده بالا می باشد که دارای یون های آزاد است و رسانای الکتریکی بوده و نظر به اینکه هر ماده در حالت عادی بار الکتریکی خنثی دارد لذا بار الکتریکی پلاسما نیز خنثی است و در حالت باردار شدن میدان مغناطیسی هم ایجاد می کند.

پلاسما جت در رشت

در پلاسما جت از این گاز یونیزه شده برای تبخیر یا تصعید پوست اضافی استفاده شده که باعث حذف بافت اضافی و تحریک تولید کلاژن می شود تا با کلاژن سازی بیشتر پوست سفت شده و مشکلات پوستی برطرف شود. پس از انجام پلاسما جت پوسته های ریز باقی می ماند که بعد از 7 تا 10 روز از بین می رود. لازم به ذکر است که روش پلاسما جت توسط سازمان غذا و داروی امریکا تایید شده و عملکرد آن بر بهبود چین و چروک پوست ، رفع خال و زائده های دیگر پوست ، بهبود شلی و افتادگی پوست و بطور کل جوانسازی پوست می باشد.

پلاسما جت روشی جایگزین برای جراحی زیبایی از جمله افتادگی پلک و ابرو می باشد و بدون نیاز به تزریق و بیهوشی و دیگر مشکلات جراحی به راحتی می توان با پلاسماجت لیفت ابرو و پلک انجام داد. همچنین در درمانهای زیبایی و ترمیمی پوست نظیر بهبود جای زخم و اسکار آکنه ، رفع لکه های تیره و برداشتن خال و زگیل بسیار کاربردی می باشد. در روش پلاسما جت ناحیه مد نظر نقطه گذاری شده و با ایجاد گرما توسط پلاسما جت لایه سطحی ناحیه درمان سوزانده می شود و به لایه های دیگر پوست کاری ندارد.

پلاسما جت چگونه انجام می شود ؟

برای انجام پلاسما جت به بیهوشی نیازی نیست و تنها نیاز به بی حسی موضعی می باشد. پس از بی حس شدن ناحیه مدنظر ، با استفاده از دستگاه پلاسما جت نقاطی ریز بر روی پوست ناحیه تحت درمان ایجاد می شود تا جریان مداوم پلاسما بر روی نقاط مشخص شده پوست ارائه شود و دیگر نقاط پوست آسیب کمتری ببیند. بدین ترتیب با ایجاد گرما در ناحیه درمان پوست ناحیه دچار آسیب شده و پوست برای بهبود ، شروع به کلاژن سازی می کند تا آسیبهای وارده و دیگر مشکلات پوست را درمان کند.

مقالات دیگر : آشنایی با روش پی آر پی

کاربردهای پلاسما جت

از کاربردهای پلاسما جت می توان به رفع خال و اسکار آکنه و یا جای زخم ، برداشتن زگیل و یا تگ پوستی ، از بین بردن چین و چروک صورت از جمله خطوط دور دهان و خطوط دور چشم ، رفع لکه های تیره و بهبود رنگ و بافت پوست ، از بین بردن شلی و افتادگی پوست و لیفت صورت و گردن اشاره کرد. قابل ذکر است که پلاسما حت با افزایش کلاژن سازی در پوست باعث جوانسازی پوست و ترمیم مشکلات پوستی می شود.

مراقبتهای بعد از پلاسما جت

  1. پس از درمان با پلاسما جت نباید به مدت 12 ساعت چیزی به پوست خود بمالید و از آرایش کردن خودداری کنید.
  2. همچنین از رفتن به سونا و جکوزی و ورزش کردن به مدت 12 ساعت خودداری کنید.
  3. برای هیدراته ماندن ، آب زیادی بنوشید.
  4. برای کمک به کلاژن سازی می توانید با مشورت پزشک ( خصوصا در صورت ابتلا به حساسیت ) از مکمل های خوراکی حاوی اسید هیالورونیک و ویتامین سی و نیز پور کلاژن استفاده کنید.
  5. در صورتی که باید در چند جلسه پلاسما جت انجام دهید بهتر است بصورت فاصله دو تا هفت روزه برنامه ریزی کنید.
  6. روتین مراقبت از پوست خود را پس از 12 ساعت بعد از انجام پلاسما جت انجام دهید و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

مقالات دیگر : آیا لیزر موهای زائد پوست را تیره می کند؟

پلاسما جت در رشت

عوارض پلاسما جت

از عوارض پلاسما جت می توان به التهاب و تورم در ناحیه تحت درمان اشاره کرد که پس از دو تا سه روز رفع می شود اما در ناحیه دور چشم ممکنست تا ده روز طول بکشد که بدین جهت برای رفع تورم می توانید از بالش برای بالا نگهداشتن سر کمک بگیرید. از طرفی پوسته پوسته شدن نیز بین 7 تا 10 روز باقی می ماند اما نباید پوسته ها دستکاری کنید و اجازه دهید تا پوسته ها خود بخود رفع شوند.

پلاسما جت برای چه افرادی ممنوعیت دارد ؟

پلاسما جت برای افرادی که ایمپلنت فلزی ، ضربان ساز قلب در بدن داشته باشند مناسب نمی باشند و همچنین برای افراد باردار ، بیماران مبتلا به صرع ، مبتلایان به سرطان و در صورت مشکل التهابی حاد نمی توانند از پلاسما جت استفاده کنند.

چند جلسه درمان با پلاسما جت مورد نیاز است؟

درمانهای پلاسما جت برای برداشتن خال ، زگیل و یا زائده های پوستی یک جلسه می باشد و عموما برای جوانسازی پوست یک تا دو جلسه برنامه ریزی می شود و نتایج اولیه آن به سرعت قابل مشاهده است و در ماه های بعد نتایج پیشرفت خواهد کرد و تا 5 سال ماندگاری خواهد داشت.

آیا پلاسما جت درد دارد ؟

با توجه به اینکه پلاسما جت تولید گرما می کند ، بنا به آستانه درد شما ممکنست ناراحتی و درد کمی را تجربه کنید اما این درد در نواحی حساس اطراف چشم و دهان می تواند بیشتر باشد. البته قبل از انجام پلاسما جت بی حسی موضعی بر روی پوست فرد به منظور کاهش درد مالیده می شود.

پلاسما جت در رشت

برای انجام پلاسماجت در رشت بهتر است به کلینیک زیبایی معتبر و پزشک مجرب مراجعه کنید تا نتایج خوب و مطلوبی بگیرید. بدین جهت از آنجا که پلاسما جت جزو خدمات کلینیک زیبایی آلما است ، در صورت نیاز به مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما در رشت با شماره های 01332662196 – 01332006295 – 01333662196 – 09125396478 تماس حاصل فرمایید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه