هایفوتراپی و جای جوش

اشتراک گذاری :

آکنه یا جوش یک بیماری شایع پوستی است که بیشتر در نوجوانان دیده می شود اما حتی در بزرگسالان نیز رخ می دهد و میلیونها نفر در سراسر دنیا به این بیماری پوستی مبتلا هستند. اگرچه هر از گاهی جوش زدن جای نگرانی ندارد اما آکنه های شدید می تواند باعث پس از بهبود ایجاد جای جوش یا اسکار آکنه ناخوشایندی شود که بر اعتماد به نفس فرد تاثیر منفی می گذارد. بدین جهت هایفوتراپی یکی از روشهایی است که می تواند در درمان جای جوش بکار گرفته شود.

هایفوتراپی و درمان جای جوش

هایفوتراپی روشی درمانی زیبایی غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است که از امواج فراصوت یا التراسوند یا التراسونیک یا مافوق صورت استفاده می کند و با ارسال این امواج به لایه عمقی پوست باعث گرم شدن این لایه از پوست و تحریک تولید پروتئین کلاژن می گردد. و از آنجا که پروتئین کلاژن وظیفه سفت کردن پوست و حفظ خاصیت کشسانی پوست را بر عهده دارد لذا با تولید کلاژن بیشتر ، پوست سفت و محکم خواهد شد و یک درمان غیر تهاجمی محبوب ضد پیری بشمار می رود. اما جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده که هایفوتراپی در درمان اسکار آکنه یا جای جوش هم مفید می باشد

مرکز هایفوتراپی در رشت

زمانی که هایفوتراپی منجر به تولید کلاژن و سفت شدن پوست شد ، شلی پوست از بین رفته و پوست صورت لیفت داده شد ، نواحی فرو رفته پوست نیز پر شده و کمک می کند تا ظاهر جای جوش یا اسکار آکنه بهبود یابد. هایفوتراپی برای نواحی صورت ، پیشانی ، گونه ، خط فک ، دکلته و گردن کاربرد دارد. با توجه به اینکه هایفوتراپی روشی درمانی برای تولید کلاژن در پوست است و در لایه های عمقی کار می کند ، لذا پس از انجام این روش نیاز به دو تا سه ماه زمان است تا نتایج اصلی هایفو دیده شود و افراد بهبود قابل توجهی در جای جوش خود می بینند ، اما در عین حال پس از مشاهده نتایج ، ماندگاری هایفوتراپی طولانی مدت و در حدود یکسال خواهد بود.

مقالات دیگر : مقایسه هایفوتراپی و پی آر پی

مزایای هایفوتراپی

  1. ایمن و با کمترین عوارض جانبی : روش هایفوتراپی دارای تاییدیه از سازمان غذا و داروی امریکا می باشد و در صورت انجام درست و اصولی کاملا ایمن و بی خطر می باشد. تنها ممکنست قرمزی و تورم خفیف در زمان انجام هایفوتراپی مشاهده شود که موقتی بوده و به سرعت رفع می شود.
  2. موثر برای انواع رنگ پوست : هایفوتراپی محدودیت رنگ پوست نداشته و برای همه افراد با هر رنگ پوستی انجام می گیرد.
  3. نتایج طبیعی و ظریف : هایفوتراپی درمانی غیر تهاجمی است و به دلیل تحریک تولید کلاژن نتایج ظریف ارائه می دهد و بر خلاف درمانهای دیگر نظیر لایه برداری با لیزر و لایه برداری شیمیایی طبیعی می باشد چرا که به جای برداشتن لایه بالایی پوست ، پوست را سفت و محکم کرده و نواحی فرورفته پوست نظیر جای جوش را پر کرده و بهبود می بخشد.
  4. ماندگاری بالا : ماندگاری اثرات هایفوتراپی به سن فرد ، وضعیت مشکلات پوست و سبک زندگی وی بستگی دارد و می تواند در برخی افراد تا دو سال هم ماندگار باشد و پس از آن برای حفظ نتایج نیاز به تکرار این روش می باشد.
  5. رفع چین و چروک و صاف کردن پوست : با تحریک کلاژن سازی در پوست توسط هایفوتراپی ، چین و چروک های خفیف تا متوسط پوست از بین می برد و پوست را صاف می کند.
  6. رفع شلی و افتادگی پوست و سفت کردن پوست : با تولید کلاژن بیشتر در پوست ، خاصیت کشسانی پوست بهبود یافته و شلی و افتادگی پوست رفع شده و پوست سفت می شود.
  7. رفع اسکار آکنه و جای جوش : به جهت تولید کلاژن در پوست و سفت شدن پوست ، نقاط فرو رفته پوست پر شده و جای جوش از بین می رود.

عوارض هایفوتراپی

اگرچه درمان با هایفوتراپی بسیار ایمن و بدون عوارض جانبی خاصی است و حتی در درمان عارضه های مختلف و انجام سونوگرافی از امواج فراصوت نظیر هایفوتراپی استفاده می شود ، اما از عوارض عمومی و موقت هایفوتراپی می توان به قرمزی خفیف یا کبودی و تورم اشاره کرد که به سرعت از بین می رود. از طرفی انجام هایفوتراپی در قسمتهایی از صورت توسط سازمان FDA تایید نشده و ایمن نیست که از آن جمله نواحی دور چشم ، نزدیک به بینی و خط ابرو و دور دهان می باشد

هایفوتراپی در رشت

همچنین در نقاطی از صورت که عصب در لایه سطحی تری قرار دارد باید فرکانس دستگاه هایفو متناسب با آن تغییر کند که باید پزشک یا کارشناس مربوطه آگاهی کامل به این موارد داشته باشد. اما در صورت انجام هایفوتراپی در همه نقاط صورت با فرکانس بالا و در مسیر عصب صورت احتمال التهاب یا کبودی وجود خواهد داشت که پس از چند روز بهبود می یابد. بنابراین مهم است که برای انجام هایفوتراپی توسط چه شخصی و در کدام کلینیک زیبایی انجام گیرد.

مقالات دیگر : آیا هایفوتراپی عوارض دارد؟

مراحل انجام هایفوتراپی

در ابتدا مقداری ژل سونوگرافی بر روی پوست صورت مالیده می شود و سپس کارشناس یا پزشک هندپیس دستگاه هایفو را بر روی قسمتهای مختلف صورت قرار می دهد و با فشار دادن دکمه امواج فراصوت را به لایه های عمقی پوست ارسال می کند که این امواج در پوست تبدیل به گرما شده و باعث آسیب به این لایه از پوست می گردد. بدین جهت پوست برای ترمیم خود اقدام به تولید کلاژن بیشتر می کند که باعث رفع مشکلات پوست نیز می گردد.

لازم به ذکر است که دستگاه هایفو دارای سه کارتریج با عمق نفوذ مختلف 1.5mm , 3mm , 4.5mm می باشد که هر کدام برای قسمتهای مختلف صورت مناسب است. کارتریج 1.5mm برای نواحی حساس و نازک پوست صورت مناسب است و به لایه سطحی پوست می رسد و کارتریج 3mm به لایه میانی پوست رسیده و باعث تولید کلاژن و کاهش چین و چروک می گردد. در نهایت کاتریج 4.5mm هم به لایه های عمقی پوست در لایه های SMAS می رسد که پوست صورت را سفت کرده و لیفت می دهد.

در کلینیک زیبایی آلما علاوه بر هایفوتراپی ، روشهای درمانی دیگری برای آکنه نظیر پاکسازی پوست و کربوکسی تراپی پوست و اسکار آکنه همچون میکرونیدلینگ و تزریق ژل و پی آر پی انجام می شود. شماره تماس برای مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی آلما در رشت : 01332662196 01333662196 01332006295 09125396478

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه