تاثیر میکرونیلدینگ بر زیبایی

اشتراک گذاری :

امروزه افراد زیادی به مراقبت از پوست خود برای حفظ جوانی و شادابی پوست اهمیت می دهند و در این راه اهمیت وجود و تولید کلاژن را لمس کرده اند. لذا همواره در تلاش اند با انجام روش های جوانسازی پوست و با افزایش تولید کلاژن ، پوستی شاداب تر برای خود به ارمغان بیاورند. ازین رو میکرونیدلینگ یکی از انواع روشهای نوین جوانسازی پوست بوده که سبب افزایش میزان کلاژن پوست و در نتیجه جوانسازی پوست شده و با دستگاه های مختلفی نظیر درماپن انجام می پذیرد. در حین انجام میکرونیدلینگ ، کانال های متعدد در ناحیه اپیدرم و فوقانی درم پوست ایجاد شده که باعث لایه برداری سطحی و تحریک کلاژن سازی در لایه میانی می گردد.

در صورتیکه این روزها به دنبال روشهای زیبایی هستید و در سایت های مختلف جستجو می کنید ، حتماً با کلمه کلاژن برخورد کرده اید ، اما  کلاژن چیست ؟ کلاژن پروتئینی است که بطور طبیعی در بدن شامل بافت همبند ، دندان و استخوان ، ماهیچه ، تاندون ، پوست و ... وجود دارد و کلاژن موجود در بافت پوست ، در حفظ خاصیت کشسانی یا قابلیت ارتجاعی و ترمیم سلول های مرده پوست نقش موثری دارد. همچنین این پروتئین در درم یا لایه میانی پوست کمک کرده تا یک شبکه فیبر سلولی به نام فیبروبلاست ایجاد شود و سلولهای جدید پوست روی این شبکه رشد کند و جوانسازی پوست شکل گیرد.

با افزایش سن و یا مواردی نظیر سیگار کشیدن و ... ، ساخت این پروتئین در بدن کم می گردد. لذا استفاده از روشهای کلینیکی همچون روش میکرونیدلینگ در تامین و تولید کلاژن اضافی پوست کمک کننده است. در این زمینه مانیش شاه ، پزشک جراح  پلاستیک در دنور امریکا می گوید: بیشتر از ۲۰ سال است که روش میکرونیدلینگ در روش های مراقبت از پوست کاربرد دارد ، البته با تکامل روشها و تجهیزات در طی این سالها.

تاثیر میکرونیدلینگ بر زیبایی

میکرونیدلینگ چیست ؟

میکرونیدلینگ یکی از روشهای زیبایی و مراقبت از پوست کم تهاجمی به منظور تولید کلاژن بیشتر در پوست می باشد که به جوانسازی پوست بطور طبیعی می انجامد و در آن از سوزن های ریز و استریل موجود در دستگاه کوچک  دستی به منظور سوراخ کردن پوست استفاده می شود. ازین رو هدف از درمان با میکرونیدلینگ ، تولید کلاژن و بافت پوست جدید است تا در نهایت با پوستی سفت ، صاف ، شاداب و جوان روبه رو شویم که البته اکثراً برای صورت استفاده می شود که در رفع ظاهر آکنه ، اسکار زخم و آکنه ، لکه های تیره ، چین و چروک و خطوط ریز و منافذ بزرگ پوستی کمک کننده است. لازم به ذکر است که این روش برای بیشتر افرادی که از سلامت کلی برخوردارند ، ایمن می باشد.

بر خلاف درمان با لیزر که از نور و تبدیل آن به گرما در پوست استفاده می شود و می تواند بر رنگدانه پوست تاثیر بگذارد ، میکرونیدلینگ برای افراد با پوست تیره که دارای ملانین زیادی بر روی پوست هستند ، مناسب می باشد ، چرا که نگرانی ناشی از درمانی های لیزری روی رنگ پوست تیره دربر نخواهد داشت.

کاربردهای میکرونیدلینگ

از کاربردهای میکرونیدلینگ می توان موارد زیر را نام برد : بهبود منافذ باز پوست و کاهش سایز روزنه های پوستی ، به پوست ظاهری صاف تر و زیباتر می دهد ، هیپرپیگمانتاسیون و لکه های خورشیدی را رفع می کند ، بافت های ناهموار پوست را بهبود می بخشد ، در درمان جای زخم ناشی از تصادف موثر می باشد ، بهبود اسکارهای آکنه ، سوختگی و جراحی نیز کاربرد بسیار دارد ، درمان استریا ( ترک چاقی یا بارداری ) ، بهبود معضل رنگدانه های پوستی ، رفع مارک های پدیده آمده با انبساط پوست ، رفع شلی پوست با دلایل کاهش وزن و لیپوساکشن ، رفع خطوط ظریف و خط خنده ، ترمیم و رشد ابرو ، افزایش قوام و استحکام پوست و بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست ، درمان جای جوش و آکنه و نیز رفع تیرگی پوست ، درمان ریزش مو و کمک به رشد مجدد موها ، بهبود چین و چروک های سطحی

میکرونیدلینگ در رشت

نکات :

  • استفاده از روش میکرونیدلینگ برای موها ، باعث افزایش خونرسانی به پوست و رسیدن مواد مغذی به ناحیه مورد نظر شده تا در نتیجه آن رشد مجدد موها آغاز شود.
  • بالاترین میزان استفاده از میکرونیدلینگ در رفع چین و چروک های پوستی صورت بوده که با بالا رفتن سن و کاهش کلاژن سازی بروز می یابد. در حین انجام مواد مغذی نیز به زیر پوست تزریق می گردد که در کلاژن سازی موثر می باشد. این روش در 6 جلسه درمانی همراه با مزوتراپی نتیجه می دهد.
  • میکرونیدلینگ در نقاط  حساس پوست نیز همانند بینی ، دور چشم ، گردن و ... قابل استفاده می باشد.

اگر در شهر رشت به دنبال کلینیک زیبایی معتبر و مجهز به تکنولوژی های نوین نظیر میکرونیدلینگ ، هایفوتراپی ، آنزیم تراپی ، پاکسازی پوست ، میکرودرم ابریژن، پارافین تراپی ، لیزر موهای زائد و ... می باشید ، کلینیک زیبایی آلما در رشت به شما عزیزان زیباپسند پیشنهاد می گردد.

 روش انجام میکرونیدلینگ برای زیبایی:

پس از تمیز و ضدعفونی کردن پوست و استفاده از کرم بی حسی ، در حین انجام کار هر چند وقت یکبار مایعی نظیر ( مزوتراپی ، اسید هیالورونیک ، انواع ویتامین ، کیوتین و سایز املاح جهت جوانسازی ) با تشخیص پزشک روی پوست ریخته می شود که ضد چین و چروک و جوان کننده بوده و خاصیت روشن کنندگی دارد. بدین منظور در حین انجام میکرونیدلینگ ، فشار دست باید بسیار ملایم و آرام بوده و میزان نفوذ سوزن نیز کنترل شود و برای ضایعات سطحی تر درجات کار ملایم تر و ضایعات و اسکار عمیق تر ، عمق نفوذ سوزن بیشتر مورد نیاز است. در هر جلسه کار روی پوست تا حد قرمزی و تورم و کمی خون ریزی ادامه می یابد و در پایان کار ، پزشک کرم محافظ پوست زینک را روی سطح پوست قرار داده و داروهای موضعی برای 5 روز آینده تجویز می کند که ضد لک و تیرگی و چروک و نیز روشن کننده پوست می باشند.

تاثیر میکرونیدلینگ بلافاصله قابل مشاهده نیست و پس از گذشت مدت زمانی خاص و جلسات کامل تاثیر میگذارد. بر طبق تحقیقات که در سال 2017 انجام شد و در dermatologic surgery انتشار یافت ، ایجاد خراش های ریز در لایه سطحی پوست ، باعث تشویق ساخت کلاژن و بهبودی پوست می شود. دکتر مانیش شاه می گوید: هدف از آسیب رساندن سوزن های میکرونیدلینگ به پوست ، تحریک بدن برای تولید الاستین و کلاژن ، پروتئین های شفابخش برای ترمیم و بهبود پوست می باشد.

میکرونیدلینگ

فواید میکرونیدلینگ :

اصلی ترین مزیت روش میکرونیدلینگ ، افزایش ساخت کلاژن پوست می باشد که اگرچه با خطوط و چین و چروک پوست مقابله کرده ، اما در اثر افزایش سن بطور طبیعی کاهش می یابد. در این رابطه مانیش شاه اضافه می کند : هر روشی که سبب افزایش ساخت کلاژن شود ، پوست را جوان تر و صاف تر می کند. طی مطالعه ای که در آگوست سال 2018 در مجله بالینی و زیبایی پوست انتشار یافت ، چند شرکت کننده بعد از انجام چهار جلسه میکرونیدلینگ به فاصله یک ماهه ، مورد تحقیق قرار گرفتند که بعد از آخرین جلسه ، بهبود قابل توجهی در چین و چروک و بافت پوست را شاهد بودند.   

بر طبق مطالعه ای که ژورنال آنلاین درماتولوژی هند در سال 2016 صورت پذیرفت ، روش میکرونیدلینگ در درمان اسکار آکنه کمک بسزایی دارد ، چرا که سوزن های میکرونیدلینگ ، بافت اسکار ضخیم شده را می شکند و بازسازی پوست را تسریع می کند. همچنین مطالعه دیگری در مجله کالج پزشکی ایوب ، ابوت آباد پاکستان در سال 2019 ، روی 50 فرد دارای اسکار آکنه صورت گرفت که با روش میکرونیدلینگ طی 4 جلسه درمان شدند ، بهبودی همه افراد با هر میزان زخم چه شدید چه خفیف ، مشاهده گردید. از آن گذشته مطالعه دیگری نشان داده که از فواید دیگر میکرونیدلینگ کاهش علائم کشش پوست است و در 44 درصد افراد تحت مطالعه به مدت سه ماه علائم بهبودی بسیار خوبی دیده شد.

عوارض میکرونیدلینگ:

روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی بطور کلی بسیار بی خطر و امن بوده ، با وجود این از عوارض نادر آن که پس از 72 ساعت رفع می شود، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ورم ، قرمزی ، کبودی، خشکی ، التهاب، خارش و درد خفیف ، پوسته پوسته شدن و احساس ناخوشایند در نواحی تحت درمان با میکرونیدلینگ. مطالعه ای که انجمن جراحی پوست در سال 2017 انجام داد ، قرمزی و سوزش خفیف می تواند در روزهای اول بعد از انجام میکرونیدلینگ ظاهر گردد و باید ظرف سه روز رفع شود. دکتر مانیش شاه توضیح می دهد : احساس سفتی و تورم یا خشک شدن و حساس بودن به لمس هم در روزهای اول دیده می شود یا این امکان وجود دارد که در طول یک هفته پوسته پوسته گردد.
  • هایپرپیگمنتیشن : در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید پس از درمان ممکنست باعث ایجاد هایپرپیگمنتیشن یا افزایش رنگدانه های پوستی شود اما می توانید با کرم ضد آفتاب SPF بالای 30 از آن جلوگیری بعمل آورید.
  • تبخال: اگر سابقه تجربه تبخال داشته اید، میکرونیدلینگ احتمالاً می تواند باعث ایجاد تبخال گردد ، لذا می توانید از داروهای ضد تبخال استفاده کنید.

* انجام میکرونیدلینگ و مزوتراپی دوره نقاهت بسیار کمی داشته و فرد می تواند بعد از انجام مزوتراپی به راحتی فعالیت روزانه خود را آغاز نماید.

مزوتراپی مو

چه زمانی میکرونیدلینگ نتیجه می دهد ؟

دکتر مانیش شاه پاسخ می دهد: بلافاصله بعد از انجام میکرونیدلینگ و ایجاد زخم های بسیار ریز در زیر پوست ، فرایند ترمیم زخم بدن ، به ترمیم آنها می پردازد ، اما عموماً درمان بیش از یک جلسه خواهد بود ، که بنا به وضعیت پوست و تشخیص پزشک تعداد جلسات تعیین خواهد شد. البته خطوط و چروک ریز و سطحی امکان این دارد که به دو جلسه در سال نیاز داشته باشد و سوختگی و ترک پوستی یا استریا احتمالاً به 5 جلسه نیاز خواهد داشت.

دکتر پیر پیترسون ، متخصص پوست کالیفرنیا توضیح می دهد: پوست تا دو هفته بعد از درمان ، صاف و درخشنده می شود ، اما ۶ تا 8 هفته بعد از درمان ، ظاهر پوست بهبود چشمگیری خواهد داشت. و آن زمانیست که اثر ساخت و افرایش تولید کلاژن هویدا می گردد. همچنین اضافه می کند میکرونیدلینگ در برابر سایر روشهای غیر جراحی نظیر لایه برداری شیمیایی ، می تواند خطوط و چروک ریز و منافذ باز و اسکار آکنه را ترمیم کند.

نکات قبل از انجام میکرونیدلینگ:

قبل از انجام میکرونیدلینگ در ابتدا باید پوست صورت خود را تمیز کنید و از هر نوع آرایش و استفاده از کرم یا ضد آفتاب و ... پرهیز کنید. همچنین از هر گونه انجام مراقبت های پوستی خودداری کرده و خود را در در معرض نور شدید خورشید ( آفتاب گرفتن ) قرار ندهید. در صورت داشتن بیماریهای خاص نظیر اختلالات خونریزی و استفاده از داروهای رقیق کننده خون و همچنین مواد غذایی رقیق کننده خون را با پزشک تحت درمان با میکرونیدلینگ در میان بگذارید. از طرفی در صورت تزریق بوتاکس تا 48 ساعت و تزریق ژل تا 2 هفته و در صورت انجام وکس و لیزر موهای زائد و ... باید از انجام میکرونیدلینگ اجتناب کنید.

نکات بعد از انجام میکرونیدلینگ:

بعد از انجام میکرونیدلینگ 24 تا 48 ساعت قرمزی پوست در نواحی تحت درمان با میکرونیدلینگ (حتی حسی شبیه آفتاب سوختگی ) دیده می شود که کاملاً طبیعی بوده و نگرانی ایجاد نمی کند. بعد از انجام میکرونیدلینگ ، از کرم ضدآفتاب با SPF30 تا 24 ساعت استفاده کنید و حداقل تا 4 ساعت پوست خود را نشوئید و تا 12 ساعت آرایش ننمایید ، چرا که به دلیل حساس بودن پوست ممکن است تشدید عوارض جانبی مانند قرمزی و سوزش را در پی داشته باشد. از طرف دیگر تا 48 ساعت از انجام فعالیت ورزشی و از برنزه کردن ، سونا ، شنا در آب کلردار ، دوش آب داغ و سولاریوم به مدت 2 هفته بعد از درمان اجتناب نمایید. همچنین از مالش دادن ناحیه تحت درمان یا تحریک آن ، مصرف محصولات فعال نظیر گلیکولیک اسید و رتینول و مصرف داروهای ضدالتهاب نظیر ایبوپروفن خودداری کنید.

همچنین از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید به مدت زیاد به دلیل حساس تر شدن پوست به نور آفتاب پرهیز کرده و در صورت نیاز با کلاه در زیر نور خورشید و تمدید کرم ضدآفتاب هر دو ساعت ظاهر شوید. از آن گذشته مصرف مکمل های کلاژن ساز و رژیم غذایی شامل آناناس ، ماهی سالمون را رعایت کنید که باعث بهبود هرچه سریعتر پوست در روند درمان خواهد شد و در مقابل مصرف لبنیات و محصولات دارای قند توصیه نمی شود.

از موارد دیگر هم می توان به عدم ماساژ صورت با یخ یا روغن آرنیکا اشاره کرد ، به دلیل اینکه این روغن با اختلال در فرایند التهابی بدن ، جوانسازی پوست را دچار مشکل می کند. همچنین بعد از انجام مزو مو از سشوار کردن و رنگ کردن موها خودداری نمایید.

تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی

تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی:

هر دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ از تکنیک سوزنی استفاده می کنند ، اما در طول سوزن ، کاربرد ، عمق نفوذ ، سرعت تزریق و شرایط پوست فرد متفاوت می باشد. بدین لحاظ روش مزوتراپی با موادی به نام کوکتل مزو مانند اسید هیالورونیک ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها به لایه اپیدرم پوست تزریق می گردد و شرایطی برای جذب مواد مورد نیاز برای جوان سازی و آبرسانی پوست را ایجاد می کند. در این روش مواد مغذی به عمق پوست تزریق می گردد و نقاط سوراخ شده پوست فقط جای تزریق می باشند.

در صورتیکه در روش میکرونیدلینگ با حرکت چندین سوزن میکروسکوپی ظریف روی پوست صورت توسط دستگاه دستی کوچک ، سوراخ هایی ایجاد می گردد تا تولید کلاژن و الاستین تحریک شود و با ایجاد آسیب سطحی به پوست ، روند درمان قابل انجام است. بدین ترتیب بدن تلاش می کند با زخمی شدن سطحی و کنترل شده پوست به آزادسازی فاکتورهای رشد و سایر عناصر سازنده پوست بپردازد که در درمان زخم های شدید و کاهش علائم پیری کمک می کند.

شباهت میکرونیدلینگ و مزوتراپی:

تکنیک های میکرونیدلینگ و مزوتراپی ، به منظور جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد و با ایجاد سوراخ در پوست باعث تحریک و افزایش تولید پروتئین های کلاژن و الاستین می گردند و بدین ترتیب با تولید بیشتر این پروتئینها ، خاصیت ارتجاعی پوست افزایش یافته ، لکه های پوست کمرنگ شده ، اسکار آکنه و زخم رفع می شود و در نهایت جوانسازی پوست شکل می گیرد. 

موارد منع استفاده از میکرونیدلینگ:

از موارد منع استفاده از میکرونیدلینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد : ابتلا به بیماری های پوستی نظیر کلوئید ، کهیر ، اگزمای متوسط تا شدید و ... ، افراد با آکنه فعال ، داشتن حساسیت به مواد مورد استفاده در این روش ( انواع کوکتل های مزو ) ، مشکلات گردش خون ، سرطان پوست ، بیماری هایی نظیر هموفیلی ، دیابت ، صرع ، پسوزیاریس و بیماری های سیستم ایمنی بدن و مصرف داروهایی نظیر داروهای آکنه ، کومارین های و داروهای ضد انعقاد خون

میکرونیدلینگ در رشت

منع موقت در استفاده از میکرونیدلینگ:

از موارد منع موقت میکرونیدلینگ می توان سرماخوردگی ، مصرف آنتی بیوتیک ها ، عفونت تب زا و یا بیماری های عفونی ، مصرف الکل و مواد مخدر ، بارداری و شیردهی ، تبخال  ، جراحی زیبایی ( فاصله یکسال مورد نیاز است ) ، شیمی درمانی و پرتودرمانی ( با فاصله 8 ماهه ) ، لیزر درمانی ، میکرودرم ابریژن ( با فاصله یک ماهه ) را نام برد که پس از مدت زمان مورد نیاز می توان به انجام میکرونیدلینگ پرداخت.
 

سوالات میکرونیدلینگ

کدام مشکلات پوستی با میکرونیدلینگ درمان می شوند ؟

میکرونیدلینگ در درمان جای زخم و اسکار آکنه ، جای زخم جراحی و تروما ، خطوط ریز و چین و چروک سطحی پوست ، زبر بودن بافت پوست ، آسیب های نور خورشید که بصورت لکه های پوستی قهوه ای ظاهر می شود ، منافذ بزرگ پوست و ترک های پوستی یا استرچ مارک و ... موثر می باشد.

آیا میکرونیدلینگ برای نواحی دیگر بدن بغیر از صورت هم مناسب است؟

بله از روش میکرونیدلینگ جهت درمان ترک های پوستی شکم ، گردن ، دست و جای زخم ناشی از جراحی یا تروما استفاده می شود.

میکرونیدلینگ در رشت

عملکرد میکرونیدلینگ چگونه است ؟

میکرونیدلینگ دستگاهی است که دارای سوزن های بسیار زیر است و با نفوذ به زیر پوست منجر به ایجاد آسیب یا زخم کنترل شده می شود و از آنجا که بدن که به گونه ای ساخته شده که سیستم ایمنی بدن باید به این آسیب ها پاسخ دهد و آنها را ترمیم کند ، لذا بدن شروع به تولید پروتئین های کلاژن و الاستین در پوست می کند تا علاوه بر ترمیم زخم های ایجاد شده توسط میکرونیدلینگ ، باعث جوانسازی پوست نظیر روشن کردن و از بین بردن لکه های پوستی و رفع اسکار آکنه هم گردد.

بعد از انجام میکرونیدلینگ پوست چه تغییری می کند ؟

پوست پس از انجام میکرونیدلینگ قرمز شده و شبیه به حالت آفتاب سوختگی خفیف خواهد شد که پس از چند ساعت برطرف می شود که البته نیاز به مراقبتهای خاص نظیر استفاده از کرم زینک اکساید و دوری از نور خورشید می باشد.

آیا میکرونیدلینگ درد دارد ؟

از آمادگی های قبل از میکرونیدلینگ ، استفاده از کرم بی حسی موضعی لیدوکائين است ، در نتیجه در زمان انجام میکرونیدلینگ هیچ دردی حس نمی شود. البته ممکنست برخی بیماران علائم حساسیت به دارو در پیشانی یا لب داشته باشند.

چند جلسه درمان با میکرونیدلینگ لازم است ؟

عموما پس از انجام یک جلسه میکرونیدلینگ تغییرات در پوست مشاهده می شود ، اما نتایج اصلی پس از چند جلسه درمان بر اساس مشکل پوست هر فرد دیده می شود که در بیشتر افراد بین 3 تا 6 جلسه درمانی با میکرونیدلینگ برنامه ریزی می شود.

آیا میکرونیدلینگ عوارض دارد ؟

بله. آسیب پوست از جمله عوارضی است که می تواند در اثر میکرونیدلینگ رخ دهد که از آن جمله قرمزی یا کبودی ، خونریزی ، سفتی ، خارش و پوسته پوسته شدن است اما این عوارض پس از چند روز به دلیل تولید پروتئین کلاژن در پوست بدون نیاز به درمان خاصی از بین می رود.

بهترین سن برای انجام میکرونیدلینگ چه سنی است ؟

سنین 20 تا اوایل 30 سالگی بهترین سن برای انجام میکرونیدلینگ است چرا که پوست جوان بوده و بطور موثرتری به تحریک تولید کلاژن توسط سوزن های ریز میکرونیدلینگ پاسخ می دهد و با تولید کلاژن بیشتر در پوست به رفع مشکلات پوست کمک بسزایی می کند.

کلینیک زیبایی رشت

تا چه مدت بعد از میکرونیدلینگ پوست صورت ملتهب است ؟

با توجه به اینکه آسیب حاصل از سوزن های میکرونیدلینگ مکانیکی و طبیعی است ، لذا آسیبهای ناشی از آن به حساسیت پوست و میزان تهاجمی بودن این روش بستگی دارد. ازین رو پس از میکرونیدلینگ ممکنست صورت متورم شود که عموما کم بوده و پس از سه روز بهبود می یابد.

آیا انجام میکرونیدلینگ بصورت روزانه خطرناک است ؟

میکرونیدلینگ از درمانهایی است که باعث آسیب در لایه سطحی پوست می شود بنابراین نباید روزانه این روش را انجام دهید چرا که هر جلسه انجام میکرونیدلینگ نیاز به زمان بیشتری دارد تا پوست بازسازی شود و با تحریک تولید کلاژن ، مشکلات پوستی نظیر تیرگی و جای آکنه را درمان کند. در نتیجه در صورت انجام روزانه میکرونیدلینگ می تواند با عوارضی همچون التهاب و تولید رنگدانه های بیشتر در پوست و عدم بهبود پوست همراه باشد.

چه مدت پس از میکرونیدلینگ پوست بهبود می یابد ؟

بهبودی کامل پوست پس از میکرونیدلینگ در حدود دو هفته بوده تا نتایج قابل توجهی مشاهده شود. بنابراین برای برنامه ریزی برای هر رویداد مهم یا جشن باید درمان با میکرونیدلینگ را دو هفته قبل برنامه ریزی کنید.

آیا میکرونیدلینگ باعث تغییر پوست می شود ؟

از آنجا که با پیر شدن پوست ، کدری و تیرگی به پوست روی می آورد و دیگر درخشش جوانی را نخواهد داشت ازین رو میکرونیدلینگ می تواند با ایجاد آسیب های جزئی در پوست باعث تولید کلاژن بیشتر در پوست شود که این خود راه حلی برای درمان تیرگی پوست و کمک به درخشان شدن پوست می باشد.

آیا میکرونیدلینگ صورت را جوان می کند ؟

در روش میکرونیدلینگ با ایجاد زخم های میکروسکوپی بر روی لایه سطحی پوست ، تولید پروتئین های کلاژن و الاستین در پوست افزایش یافته که منجر به شاداب تر و صاف تر شدن پوست می گردد و همچنین باعث جوان تر شدن پوست صورت می شود.

متخصصین ما با شماره های 01332662196 - 01332006295 - واتس آپ 09125396478 جهت مشاوره رایگان با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در رشت در خدمت شما زیباپسندان می باشند.  

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

کلینیک زیبایی آلما در رشت

مقالات مشابه