بایدها و نبایدهای پوست

اشتراک گذاری :

در صورتیکه با شخصی روبه رو شدید که پوست زیبا و درخشانی داشت ، تعجب نکنید ، چرا که این امری جادویی نیست ، بلکه با مراقبت از پوست و استفاده از محصولات مناسب پوستی می توانیم به پوستی سالم و زیبا دست یابیم که البته رعایت مراقبتهای پوستی روزانه برای درمان و رفع مشکلات پوستی از جمله در کند کردن روند پیری پوست ، کاهش و یا از بین بردن جوش های صورت ، رفع خشکی پوست ، کنترل چربی پوست و ... موثر است. بدین جهت به شما مژده می دهیم که یک روال مراقبت از پوست امری سخت و طاقت فرسا نیست ، بلکه می تواند در درمان های آرامش بخش هم موثر باشد و اما روتین پوست بدن و صورت به عنوان اولین گام در بازیابی سلامت پوست بکار می رود.

میکرودرم ابریژن در رشت

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم ؟

این روزها دغدغه بسیاری از افراد چه بانوان و چه آقایان ، رسیدگی به پوست و مراقبت از آن و جوانسازی پوست شده است ، چرا که هیچ کسی دوست ندارد که هر روز با یک چین و چروک و خطوط تازه در صورت مواجه شود. در نتیجه رو به سوی روشهای مراقبت از پوست و جوانسازی پوست می آوریم که بدین منظور می توانیم از همین امروز شروع کرده و با مشاوره با یک پزشک یا کارشناس زیبایی و تهیه کردن محصولات مراقبت از پوست ، یک روتین پوست بدن و صورت مناسب داشته باشید که در این بین لازمست تا در درجه اول از نوع پوست خود شناخت کافی داشته باشیم تا در انتخاب محصولات دچار اشتباه نشویم.

همانگونه که در صفحه انواع پوست گفته شد ، پوست به 5 دسته معمولی یا نرمال ، خشک ، چرب ، ترکیبی یا مختلط و حساس تقسیم می شود که بدین منظور در ابتدا باید با روشهایی که در این بخش توضیح داده شد ، در درجه اول به شناخت نوع پوست خود بپردازیم و سپس محصولات مراقبتی پوست را تهیه نماییم. از سوی دیگر برای مراقبت از پوست روشهای بسیاری وجود دارد و در صورتیکه نیاز به انجام روشهای زیبایی و جوانسازی پوست نظیر هایفوتراپی ، آراف تراپی ، میکرونیدلینگ ، پاکسازی پوست ، آنزیم تراپی پوست و ... داشته باشید ، ابتدا با انتخاب بهترین کلینیک زیبایی در رشت می توانید اولین گام را برداشته تا نتایج مثبتی بگیرید. اما مراقبت از پوست در منزل هم مسئله مهمی است که در صورت انجام روشهای کلینیکی باید رعایت گردد که در ادامه ما به توضیح بایدها و نبایدهای پوست به صورت ساده می پردازیم.

باید : اولین باید استفاده روزانه و منظم از کرم ضدآفتاب است. همانطور که می دانید ، آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش نور خورشید می تواند به پوست صدمه بزند و از آنجا که یکی از دلایل اصلی پیری پوست ، قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید می باشد ، به همین دلیل باید مصرف روزانه کرم ضد آفتاب با SPF30  و محافظت در برابر اشعه UVA, UVB را ادامه دهید و هر دو ساعت آن را تمدید کنید تا از آسیبهای پوستی و پیری زودرس در امان بمانید.

بایدها و نبایدهای پوست

باید : دومین باید مصرف مرطوب کننده است که باید آن را در روتین پوست بدن و صورت روزانه خود بگنجانید. چرا که همه افراد با هر نوع پوست حتی از نوع چرب نیاز به مرطوب کننده مناسب پوست خود دارند که در کنار ضدآفتاب می تواند بسیار مفید عمل کند که بدین جهت مرطوب کننده سبک و بدون چربی همراه با اسید هیالورونیک و اسید امینه برای استفاده روزمره عالی بنظر می رسد.

نباید : مورد بعدی اینست که نباید بیش از حد حمام کنید یا دوش بگیرید و اگرچه حمام آب گرم به مدت طولانی در پایان روز می تواند تمام خستگی های روز را از بین ببرد ، اما می تواند پایه گذار خشکی پوست نیز گردد. بنابراین برای جلوگیری از پوسته پوسته و خشک شدن پوست بعد از حمام ، دمای آب باید در حد معقول ولرم باشد و از دوش گرفتن بیش از 10 دقیقه پرهیز کنید. همچنین استفاده از مصرف صابون های قلیایی که می توانند برای پوست مضر بوده و پوست را تحریک کنند ، خودداری کنید.

نباید : برای انجام مراقبت های پوست ، نباید گردن و دکلته را فراموش کنید و تمام تمرکز خود را تنها روی پوست صورت قرار ندهید. چرا که گردن و قفسه سینه در معرض دید است و به علت اینکه دارای پوستی نازک تر و آسیب پذیرتر نسبت به سایر قسمت ها می باشند ، محافظت و مراقبت از پوست این نواحی هم الزامیست. در نتیجه مصرف روزانه کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده که در بالا ذکر شد ، برای این نواحی هم باید استفاده شود تا با علائم پیری زودرس مقابله کرده و پوستی روشن و جوان داشته باشیم. از طرف دیگر لایه برداری از پوست صورت و گردن برای این نواحی نیز توصیه می گردد که بدین منظور می توانید فیشیال های تخصصی در کلینیک های زیبایی معتبر را تجربه کنید.

باید : مصرف آنتی اکسیدان را باید چه در رژیم غذایی و چه در روتین پوستی افزایش دهید. به دلیل این که افزایش سن که با کاهش تولید فیبرهای الاستین و کلاژن همراه است ، مسبب ایجاد چین و چروک در پوست و کاهش قابلیت کشسانی پوست می باشد ، از طرفی رادیکال های آزاد با فرایند اکسیداسیون به تخریب سلولهای پوست می پردازند که می تواند در اثر انواع آلودگی های پوستی ایجاد شود که تنها راه مقابله با این رادیکال های آزاد مخرب ، مصرف آنتی اکسیدان است که بدین منظور آنتی اکسیدان هایی نظیر ویتامین های C , E ، بتاکاروتن ، لیکوپن و سلنیوم و ... را به برنامه روزانه روتین پوست و رژیم غذایی خود بیفزایید.

ماسک صورت

نباید : پوست خود را نباید بیش از اندازه لایه برداری کنید ، به این دلیل که به پوست آسیب می رساند. نظر به اینکه پاکسازی پوست و لایه برداری می تواند مکملی عالی برای روتین مراقبت از پوست باشد ، لذا با از بین بردن سلولهای مرده ، تولید و ساخت سلولهای پوستی جدید و تازه را فراهم می کند. اما باید استفاده از لایه بردارها را با فواصل مناسب برای مثال هفته ای یک بار انجام دهید ، چرا که مصرف بیش از حد این لایه بردارها خطرات تحریک و آسیب پذیر شدن پوست را افزایش می دهد. از سوی دیگر می توانید از لایه بردارهای گیاهی و ملایم که برای انواع پوست حتی پوست حساس مفید است ، استفاده کنید.

باید : شبها قبل از خوابیدن باید صورت خود را از آرایش و هر گونه آلودگی پاک کنید. با توجه به اینکه در طول روز پوست صورت با چربی و سموم و سلولهای مرده روبه روست ، لذا در صورت پاک نکردن از روی پوست در هنگام شب ، می تواند مسبب بستن منافذ پوست ، تحریک و التهاب و ایجاد جوش و آکنه گردد. اما با وقت گزاشتن تنها یک تا چند دقیقه برای رعایت روتین پوست صورت می توانید پوست را از باکتری های مضر حفظ کرده تا از بروز مشکلات پوستی پیشگیری شود. بدین منظور استفاده از انواع روغن های پاک کننده می تواند به آرامی پوست صورت را از آرایش و آلودگی و ... پاک کند.

نباید : خواب کافی را نباید از دست دهید. به دلیل اینکه خوابیدن 8 ساعت در شب به بدن فرصت بازیابی و ترمیم و آماده سازی بدن از جمله پوست برای روز بعد را می دهد و در صورتیکه خواب شبانه را رعایت نکنید و به بدن و پوست خود اجازه بازسازی ندهید ، شاهد حلقه های سیاه دور چشم ، پف زیر چشم ، جوش و آکنه ، چین و چروک و  ... در پوست صورت خواهید شد که بدین جهت می توانید برنامه های آرام بخش شبانه نظیر گوش دادن به موسیقی یا خواندن چند صفحه از یک رمان را برای قبل از خواب خود برنامه ریزی کنید تا علاوه بر لذت بردن به تقویت آرامش نسبی و به خواب رفتن به موقع شما کمک بسزایی کند.

باید : نوع پوست خود را بشناسید تا ازین راه بتوانید محصولات مراقبتی مناسب پوست خود را تهیه کنید چرا که این رویکرد سفارشی برای کمک به بهبود سلامت و ظاهر پوست شما می باشد. بر این اساس در بازار کرم ها ، سرم ها ، تونر ، شوینده ها و دیگر محصولات مراقبت از پوست زیادی وجود دارد که بر طبق نوع پوست دسته بندی می شود تا شما به راحتی با شناخت نوع پوست خود به انتخاب این محصولات بپردازید.

بهترین کلینیک زیبایی در رشت

باید : آب فراوان بنوشید به دلیل اینکه آب برای سلامت پوست ضروری است و باعث دفع تمامی سموم از بدن می شود. همچنین باعث روشن شدن پوست ، باز شدن منافذ بسته پوست و ایجاد بافت طبیعی به ظاهر شما می گردد. لازم به توضیح است از آنجا که پوست آخرین اندام بدن است که آب و مواد مغذی دریافت می کند ، لذا در شرایط استرس زا باید مقدار زیادی آب بنوشید تا پوستتان هیدراته و درخشان شود و استرس نتواند باعث ایجاد انواع مشکلات پوستی نظیر جوش و آکنه در شما گردد.

باید : رژیم غذایی سالم داشته باشید. جالب است بدانید هر چیزی که می خورید روی صورت شما ظاهر می شود ، بنابراین پیروی از یک رژیم غذایی سالم باعث درخشان و سالم شدن پوست شما می گردد. ازین رو بهتر است مقدار زیادی سبزی نظیر گوجه فرنگی ، میوه های خام همچون انواع توت در وعده غذایی خود اضافه کنید تا به روشن شدن پوست شما کمک کنند. داشتن یک رژیم غذایی برنامه ریزی شده و متعهد به پوستی سالم و درخشان منجر می شود.

باید : ورزش کنید. از آنجا که کلید یک زندگی سالم داشتن تناسب اندام است و تنها راه رسیدن به تناسب اندام ورزش منظم است لذا با ورزش کردن علاوه بر افزایش گردش خون در بدن ، باعث تغذیه مناسب سلولهای بدن از جمله سلولهای پوست می شوید و پوستی شفا ، سالم و درخشان خواهید داشت.

باید : مراقبت پوست خود باشید. بدین جهت روزی دو بار صورت خود را با پاک کننده متناسب با پوست خود شستشو دهید  و برای مراقبت از پوست در برابر نور خورشید ضد آفتاب را فراموش نکنید. همچنین به منظور داشتن پوستی نرم و لطیف و شفاف حتما از مرطوب کننده استفاده کنید و برای رفع سلولهای مرده ، ایجاد سلولهای جدید پوستی و از بین بردن جوش سرسیاه و سرسفید ، لایه برداری هفتگی پوست انجام دهید.

کلینیک زیبایی در رشت

نباید : سیگار نکشید. از آنجا که سیگار علاوه بر آسیب به کل بدن به پوست هم آسیب زیادی می رساند ، با کاهش جریان خون در بدن و پوست ، مواد مغذی پوست سالم را تخلیه می کند و با ایجاد چین و چروک ریز و لکه های تیره باعث پیری زودرس می گردد ، لذا سیگار کشیدن را ترک کنید تا از تمامی این عوامل پیری زودرس پوست در امان بمانید و البته سلامت بدن خود را نیز تضمین کنید.

نباید : از آرایش بیش از حد خودداری کنید. نظر به اینکه پوست ظریف ترین و حساس ترین عضو بدن انسان است که در معرض انواع آلودگی ها و آسیب های قرار دارد ، لذا با مصرف بیش از اندازه محصولات آرایشی اعم از انواع کرم پودرها و کرم ها و ... که حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند ، پوستتان آسیب دیده و منجر به قرمزی و ایجاد بثورات پوستی می گردد. بنابراین با کاهش مصرف اینگونه محصولات آرایشی و نیز با پاک کردن آرایش قبل از خواب ، به سلامت پوست خود اهمیت بدهید و به پوستتان اجازه نفس کشیدن بدهید چرا که باقیمانده آرایش در طول شب می تواند باعث جوش و دیگر مشکلات پوستی شود.

نباید : با دستهای نشسته به صورت خود دست نزنید. با توجه به اینکه ترشح بیش از اندازه سبوم یا چربی در پوست صورت منجر به تشکیل جوش بر روی پوست می شود و ممکنست این جوش ها شما را تحریک کند تا با ناخن جوش هایتان را بترکانید اما توجه داشته باشید که در این صورت این جوشها سپتیک می شوند و علائم و جای اسکار آنها باقی خواهد ماند. از سوی دیگر دستهای کثیف و آلوده ما حاوی مقادیر زیادی میکروب و باکتری است که با دست زدن به پوست صورت خود می توانیم این میکروبها و باکتری ها را به صورتمان انتقال دهیم و باعث تشکیل جوش های جدید و یا بیشتر شدن جوش های فعلی شویم.

نباید : از مصرف دارو برای زیبایی پوست استفاده نکنید. به دلیل اینکه داروهای پوستی می تواند عوارض جانبی ایجاد کرده و یا مشکلات فعلی پوست را افزایش دهد. بدین جهت تنها در شرایطی می توانید از داروهای پوستی استفاده کنید که مبتلا به آکنه ، پسوریازیس و ... باشید. در غیر اینصورت از مصرف این داروها خودداری کنید و تنها با مصرف آب فراوان ، تغذیه سالم ، ورزش منظم و رعایت روتین مراقبت از پوست ، از پوست خود بطور طبیعی محافظت نمایید.

سخن پایانی :

از آنجا که پوست یک عضو حیاتی بدن بوده که در عین حال نادیده گرفته می شود ، از اندام های داخلی در برابر انواع آلودگی ها مراقبت می کند و به عنوان یک سد دفاعی بدن در برابر ذرات خارجی می باشد. ازین رو پوست نیاز به مراقبت و تغذیه فراوان داشته و حفظ سلامت پوست به ظاهری زیبا ، مطمئن و جذاب کمک می کند که در متن بالا درباره یک سری بایدها و نبایدهای پوست برای داشتن پوستی بی عیب و نقص توضیح داده ایم.

شماره تماس 01332662196 - 01332006295 - واتس اپ 09125396478 برای مشاوره برای خدمات پوستی ، زیبایی و جوانسازی پوست و یا انتخاب لیزر خوب رشت در خدمت شما عزیزان می باشد.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

مقالات مشابه